Szívesen tennél azért, hogy még zöldebbek legyenek a jövő repülői? (x)

Címkék

Csatlakozz hozzánk, és dolgozz izgalmas nemzetközi ICT-projekteken! Keresd aktuális állásajánlatainkat weboldalunkon »

Hozzászólások

Kár, hogy a magenta nem zöld.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

„Szívesen tennél azért, hogy még zöldebbek legyenek a jövő repülői?”
Hozzál zöld festéket!

Semmi más probléma nincsen, csak hogy nem elég zöldek a repülők...
Amúgy minden rendben...
Az E.T., a második részében elég zöld repülőt épít...

Sziasztok,

Hogy konkrétum is legyen, a fenti elérhetőségen keresnék tapasztalt hálózati architektet a 78821-es álláshirdetésre. És hogy miért a HUP-on? Mert erős pozitívum, ha a jelölt a szűken vett szakterületén túl is látott már dolgokat.

Üdv,
BaZso

> Szívesen tennél azért, hogy még zöldebbek legyenek a jövő repülői? (x)
Nem.
Mert ahhoz komplett energiaforrás (üzemanyag) csere kéne, de a lobbi miatt úgysem lenne meglépve. (y)

Valami elektromos berendezésre, hiszen napenergiából kevesebb környezetszennyezéssel lehetne előállítani és tölteni az akkumulátorokat. Épp itt lenne az ideje már valami jobbfajta áram tároló konténert létre hozni, ami kevesebb helyet foglal, és többet is tárol...
pl:
#1 http://www.popsci.com/technology/article/2013-06/3d-printing-produces-w…
#2 http://ipon.hu/hir/mikroszkopikus_akkumulatorok_3d_nyomtatassal/25734

A kerozinnak 43-47MJ/kg között van emlékeim szerint a fajlagos energiatároló képessége. Ebből olyan 10MJ/kg ami hajtóerő lesz.
A Li-Ion akksiknak 0.3-0.9 MJ/kg a fajlagos energiatároló képessége. Ebből olyan 0.15-0.72MJ/kg ami hajtóerő lesz.
Arról nem beszélve, hogy az akkunak nem csak a megtöltése, de az előállítása is energiát igényel. A napelemről nem is beszélve. Valahogy még mindig olcsóbb fosszilis energiahordozókkal gyártani napelemet, mint napelemből előállított energiából. De ezek csak apró részletkérdések...
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Geci dolog ez a fizika, mindig az ábrándokkal szembe megy.
A Holdra való eljutásnak már Verne idejében megvoltak a matematikai, fizikai alapjai és a "tízéves holdugrás" valójában egy majd 70 éves fejlesztési folyamat eredménye volt. Az a 10 év arra kellett, hogy a meglévő rendszereket skálázzák fel az emberes Holdút méreteihez. És nem szabad elfelejteni, hogy az egész semmi más nem volt, mint egy kurva nagy propaganda hadjárat a hidegháború közepén.
Az akkumulátorok és a napelemek esetében komolyabb probléma, hogy ezen rendszereknek gazdaságilag megtérülőknek kell lennie, és szimplán pénzbefektetéssel nem fog több elektron átugrani a kiürített rétegen és nem lesz több lítium a földön.
Jahm, és az illúziórombolás kedvéért, az egyik legnagyobb napenergetikai befektetők a Szaudiak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "