HidegMeleg játék

Múltkoriban, vagy két éve, beszélgettem egy szoftverfejlesztővel, aki vakoknak készített segédprogramokat. Elmondtam neki, hogy szerintem a vakoknak valami egész máshogy strukturált szoftvereket kellene adni, sőt lehet, hogy nem csak őket érdekelné a dolog, én is szívesen venném, ha néha tudnám vakon kezelni a számítógépemet. Ez az ötlet neki nem tetszett, szerinte ez kirekesztés, a vakok használják ugyanazon programokat, mint mi, ugyanúgy, egérrel, ablakokkal, minden fityfenével, ami szerintem egy vak számára semmit sem mond, viszont nehezíti a dolgot.

Először is kicsit sokára, de elgondolkodtam rajta, s mintegy gegként arra jutottam, hogy a klasszikus hideg-meleg játékkal vezessük rá a vakot, hova kattintson az egérrel. Majd ebből jött az ötlet, hogy akár ez nekünk is lehetne egy játék.
A program indulásakor véletlenül választ egy pontot az ablakában, az egérmutatót elrejti, majd a véletlen pont és az egér aktuális rejtett pozíciójának távolsága alapján a piros egy árnyalatával színezi ki az ablakot. Ha úgy érzed, megtaláltad a pontot, melyet a tiszta piros szín jelöl, kattints, s megtudod. Új játékhoz megint kattints.

Működő Python+PyGame verzió
Exe, .Net átirat, még kiteszteletlen, nálam mono-val fut, de nem rejti el a kurzort

Jó játékot!

Szerk: az igazi egy JS+CSS megoldás lenne, de már ez a kettő is több időt (~3 óra) vett el az életemből, mint szabadna. Talán majd egy nyárestén egy sör mellett.
Szerk2: Na jó, ha tényleg a sikeressé válás hajtana, akkor flash játék lenne a Facebookon. :)

Hozzászólások

Szerintem az Ergonómia és Pszichológia Tanszékkel kellene megvitatni a problémát. ;)

Kipróbáltam, nem rossz, kár hogy lcd monitoron a nem megfelelő színhűség miatt elég nehéz megállapítani, hogy lehet-e még közelebb menni, vagy már rajta állunk a ponton.

Megírtam html+js-re, majdnem késznek tekinthető, leszámítva, hogy ha adok neki doctypeot, akkor elromlik. :)

http://batserver.freeweb7.com/index.php/files/projects/hotncold/hotncol…

--
Don't be an Ubuntard!

Általában 40--50 pixel távolságba sikerül csak jutnom. Az eredeti pythonos változattal jobb eredményt (kb. 10 pixel, vagy kevesebb) érek el ugyanazon a gépen.
Viszont mindkét változatnak van egy nagy hibája: A vakok és gyengénlátók számára használhatatlan.

-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...

ennek a színlátáshoz semmi köze, a fényerőt sokkal jobban látni itt
ha nem csak egy szín lenne hanem 2 az x-y iránynak és a fényerő a távolságnak (vagy valami hasonló módon) akkor egyetlen iterációval, keresgélés nélkül meg lehetne egy jó színlátónak találni

más, konkrét kérdés, chrome-ban a kurzor nem átlátszó a fentebbi html-e megoldásban: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=35188

mivel nekem nem tölt be az oldal, megírtam én is – nálam egész jól müxik.
Vakoknak való verziót egyébként lehetne írni: teleírjuk "A" betűkkel a képernyőt, amit a felolvasóprogram felolvas. Ezután ugyanúgy lehet a hangerőt állítani css2-ben, mint a háttérszínt :D

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Egyébként a doctype-os problémádra valószínűleg az a megoldás, hogy XHTML-ben afaik a body addig tart csak, ameddig a tartalom (illetve gondolom én normál block elemként működik) – ezért választottam most html5-öt doctype-nak (egyébként az xhtml5-öt kedvelem mostanság).
Amúgy nekem sem működött a cursor:none, csak ha beraktam az overlay div-et. Az fel sem merült bennem, hogy megnézzem a specifikációban, a Vim automata kiegészítője ismerte ezt is :) (viszont a CSS 3-ban már benne van, gondolom a Vim is onnan szedte)

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

A GUI-nak nem az lenne a lényege, hogy a felhasználó dönti el, hova akar kattintani?

Vagy a szín mintájára folyamatosan pittyegő, sípoló hangot adna ki a gép attól függően, hogy milyen közel van az egér egy gombtól?

--
http://sandor.czettner.hu