Először is kicsit sokára, de elgondolkodtam rajta, s mintegy gegként arra jutottam, hogy a klasszikus hideg-meleg játékkal vezessük rá a vakot, hova kattintson az egérrel. Majd ebből jött az ötlet, hogy akár ez nekünk is lehetne egy játék.
A program indulásakor véletlenül választ egy pontot az ablakában, az egérmutatót elrejti, majd a véletlen pont és az egér aktuális rejtett pozíciójának távolsága alapján a piros egy árnyalatával színezi ki az ablakot. Ha úgy érzed, megtaláltad a pontot, melyet a tiszta piros szín jelöl, kattints, s megtudod. Új játékhoz megint kattints.
Működő Python+PyGame verzió
Exe, .Net átirat, még kiteszteletlen, nálam mono-val fut, de nem rejti el a kurzort
Jó játékot!
Szerk: az igazi egy JS+CSS megoldás lenne, de már ez a kettő is több időt (~3 óra) vett el az életemből, mint szabadna. Talán majd egy nyárestén egy sör mellett.
Szerk2: Na jó, ha tényleg a sikeressé válás hajtana, akkor flash játék lenne a Facebookon. :)
- hunludvig blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1173 megtekintés
Hozzászólások
Szerintem az Ergonómia és Pszichológia Tanszékkel kellene megvitatni a problémát. ;)
Kipróbáltam, nem rossz, kár hogy lcd monitoron a nem megfelelő színhűség miatt elég nehéz megállapítani, hogy lehet-e még közelebb menni, vagy már rajta állunk a ponton.
Megírtam html+js-re, majdnem késznek tekinthető, leszámítva, hogy ha adok neki doctypeot, akkor elromlik. :)
http://batserver.freeweb7.com/index.php/files/projects/hotncold/hotncol…
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Je, koszi szepen, gyorsan ment. En a kurzor elrejtesnel elakadtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában 40--50 pixel távolságba sikerül csak jutnom. Az eredeti pythonos változattal jobb eredményt (kb. 10 pixel, vagy kevesebb) érek el ugyanazon a gépen.
Viszont mindkét változatnak van egy nagy hibája: A vakok és gyengénlátók számára használhatatlan.
-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A vakok és gyengénlátók számára használhatatlan."
Nem beszélve a színtévesztőkről illetve színvakokról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es az LCD monitorosokrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam LCD-n (Albacomp notebook) a pythonos verzió elég jól használható.
-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennek a színlátáshoz semmi köze, a fényerőt sokkal jobban látni itt
ha nem csak egy szín lenne hanem 2 az x-y iránynak és a fényerő a távolságnak (vagy valami hasonló módon) akkor egyetlen iterációval, keresgélés nélkül meg lehetne egy jó színlátónak találni
más, konkrét kérdés, chrome-ban a kurzor nem átlátszó a fentebbi html-e megoldásban: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=35188
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mivel nekem nem tölt be az oldal, megírtam én is – nálam egész jól müxik.
Vakoknak való verziót egyébként lehetne írni: teleírjuk "A" betűkkel a képernyőt, amit a felolvasóprogram felolvas. Ezután ugyanúgy lehet a hangerőt állítani css2-ben, mint a háttérszínt :D
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm, nem is gondoltam volna, hogy a cursor: none; is működik, css referencia nem írta.
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pontosabban az sem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként a doctype-os problémádra valószínűleg az a megoldás, hogy XHTML-ben afaik a body addig tart csak, ameddig a tartalom (illetve gondolom én normál block elemként működik) – ezért választottam most html5-öt doctype-nak (egyébként az xhtml5-öt kedvelem mostanság).
Amúgy nekem sem működött a cursor:none, csak ha beraktam az overlay div-et. Az fel sem merült bennem, hogy megnézzem a specifikációban, a Vim automata kiegészítője ismerte ezt is :) (viszont a CSS 3-ban már benne van, gondolom a Vim is onnan szedte)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben megoldottam, a html tagre is be kell állítani a magasságot 100%-ra.
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép megoldás, a cursor = "default"; sort két sorral előrébb, az alert elé raktam, de ezen kívül minden ok vele.
(a cursor="none" sajnos nem működik minden böngészővel, de Firefoxban szép, nekem elég.)
Elkérhetem a lapot? Felrakhatom a többi mellé?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
természetesen, fogd és vidd :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GUI-nak nem az lenne a lényege, hogy a felhasználó dönti el, hova akar kattintani?
Vagy a szín mintájára folyamatosan pittyegő, sípoló hangot adna ki a gép attól függően, hogy milyen közel van az egér egy gombtól?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, de aki nem lat, annak segiteni kell odatalalni! Pl. belemondja a mikrofonba, hova akar kattintani ("Ok gomb"), majd a hangutasitas odavezeti, hogy tudjon kattintani. Idovel mar rutinbol sejteni fogja az iranyt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne bonyolítsuk túl a dolgokat! Ha a szoftver felismeri, hogy azt mondtam "Ok gomb", akkor ugorjon oda a cursor, sőt automatikusan generáljon egy "onclick" eseményt.
-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ironia volt a mondatomban, illetve maga az egesz jatek egy arra epulo gondolat menten alakult ki. Amire kivancsi vagyok, hogy noha se vak, se gyengenlato nem tudja hasznalni, se igazi ertelme nincs, vajon mint konnyed delutani jatek megallja-e a helyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jol ertem, hogy mukodik? Rejti a kurzort?
Koszi a tesztelest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :-)
Igen, teljesen jó. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- mellé
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni