Szóval ha bebringázok munkába az kb. 22-23 Km oda vissza (Soroksár-Infopark-Soroksár).
Ha iskolába is megyek 36 Km oda-vissza. (Soroksár-Infopark-BMFNIK bécsi út-Soroksár)
Ha kocsival megyek dolgozni az oda-vissza 570 Ft a benzin.
Ha tömegközlekedése akkor 600 forint a két buszjegy.
Ha egy hónapban minden nap (még esőben is) bringázok akkor 11400, 12000 Ft.
Ráadásul amikor este iskola van akkor 1:20 perc mire haza tekerek, a 35 perc autókázás helyett. A tömegközlekedés katasztrófa, 3 buszjegy azaz 900 Ft és több mint 2 óra.
A tanulság számomra hogy:
- A budapesti tömegközlekedés nem alternatíva (esetleg diákbérlettel). Idő szempontból katasztrófa. A kocsi - ha van és úgyis fent kell tartanod - akkor hosszútávon olcsóbbnak tünik.
- A bringa nem olyan olcsó, mint elsőre gondolnám. Ráadásul mindig akad egy-két probléma. (defekt, nyolcas a kerékben, bukás, fékszakadás, öltözködés és fürdés)
- kisszol blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1490 megtekintés
Hozzászólások
Hogy jött ki a bringára a havi 11400-12000 HUF? Ennyivel többet eszel?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valahogy nekem se fer a fejembe...
Autora kotelezo osszegeket es szervizt is szamolj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztos drága a biciklitároló
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól értetem, akkor ez az az összeg, amit meg tudna spórólni ( autó, vagy bérlet ára ), ami az időt is figyelembe véve havonta tényleg nem túl nagy összeg ( most nem a minimálbért keresőkre gondolok )
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benzint kiátlagoltad megtett út és fogyasztás alapján, vagy mérted? Nagy különbség van a kettő között!
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyed szamitasba azt is, hogy menyire egeszseges a biciklizes. Nem hizol el, jobb a kozerzeted, fit maradsz, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyed szamitasba azt is, hogy menyire egeszseges a biciklizes. Nem hizol el, jobb a kozerzeted, fit maradsz, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En eddig minden munkahelyemre jartam bringaval, a mostanira szinte kizarolag igy jarok. Igaz, nekem oda-vissza kb 10-12 km az ut, amit szinte minden idojarasban meg lehet tenni, raadasul nem is forgalmas helyen jarok.
Szerintem a legnagyobb elonye a fix menetido. Lehet, hogy a szerencse, lehet, hogy a Schwalbe Marathon kulso az oka, de nekem ezzel a bringaval lassan 2 eve nem volt egyetlen defektem se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem egy Scwalbe Landcruiser külső adta meg magát 10 000 km után, mert anyagfáradás miatt elszakadt az oldala, defektem nem volt vele. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bringa esetében számítóttad a karbantartási és egyéb költségeket ((defekt, nyolcas a kerékben, bukás, fékszakadás, öltözködés és fürdés)), míg autó esetében csak a benzint.
Pedig autóval is lehetnek egyéb problémák, sőt szervizeltetni is kell.
Lehetnek váratlan meghibásodások, koccanás, ablakmosó is kell bele, stb.stb.
Nem tudom elképzelni, hogy autóval olcsóbb, mint bringával.
És a bringa egészségesebb is, bár mondjuk budapesten a smogban bicózni nem is olyan biztos ez... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én havonta kb. 250-350km-t bicajozok (esőben és hóban is, bár Szegeden ez utóbbi ritka). Azt számoltam, hogy éves szinten kb. 10-12 ezer megy a bicajra szerviz+alkatrészek és defekt címszó alatt, meg 5 ezer megy a Magyar Kerékpárosklub-tagságira (kapsz biztosítást, baleset esetén jól jön). Tehát havonta max. 2 ezres megy el, ami az itteni bérlet fele-harmada. Viszont időben rengeteget spórolok. Kerékpárral max. 50 perc oda-vissza a melóhely. Tömegközlekedéssel+sétával még nem próbáltam, de így látatlanban a másfélszeresét tippelem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden tiszteletem, ez teljesítmény!
Nem szoktál megfázni?
Hogy viselik a melóhelyen a bicklis ruházatodat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfázni nem lehet a biciklitől. Egyszerűen az izületeket kell védeni (boka, térd és csukló), erre jók a térdvédők, egy magasabb cipő, kesztyű, s nem kell télen órák hosszát biciklizni.
A legjobbak biciklizésre a windstopper (esetleg még vízhatlan) cuccok.
Ezeket amúgy is be kell szerezni, ha mozgó ember vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondjuk en gyerekkoromban sokat bicoztam, volt rendes downhill gepem, nyertem is egy-ket versenyt, etc.
e akkor egy orvos felvilagositott, hogy ferfiaknak a bicigklizes rizikofaktor, mivel az ulesen gyakorlatilag vegig a prosztatadon ulsz, nagyban megnoveli az idoskori prosztatarak veszelyet.
azota nem ultem biciklin.
(bocs az hibakert, epp ebedelek, fel kezzel irtam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor két eset lehetséges:
- állítsd be jól az ülés szögét
- vagy az összes ülőmunkát végző férfi veszélyeztetett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, mert egy székben a fenekeden ülsz.
a kerékpár nyerge viszont egy vékony valami, pont a két farpofád között, alul, az ágyékrészeden, a segglyukad és a zacskód közötti részen ülsz.
na és ott a prosztata.
pont a prosztatádon ülsz a kerékpár nyergében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez alapvető tévedés. Elsősorban az ülőcsonton ülsz, ha jól van beállítva a nyereg. Kivágott nyereggel pedig még kisebb a lehetősége ennek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó lehet, én akkor is inkább tartózkodom a bringától. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig a biciklisek tovább élnek <;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
--törölve--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó ülést kell szerezni, vannak perforált változatok is (nekem is olyan van, kényelmes). Bp-en dolgozni szerintem nagyságrendekkel veszélyesebb az irtó mocskos levegő miatt, mint napi 100 km-t tekerni jó levegőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez biztos
perforált ülést nem tudom, én inkább tartózkodom a bringától.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
állítólag ha autóba ülsz, karambolozhatsz. ha repülsz, lezuhanhatsz. tök gáz, nem? most már ezeket sem csinálhatod soha többé, hogy elmondtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz még a számítógépe is megrázhatja. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy jön ez ide?
én félek attól, hogy a bringázás megnöveli a prosztatarák kockázatát, ezért kerülöm.
vagy most trollkodni akarsz kicsit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy orvosi vélemény ne vegye el a kedved a bringázástól. Attól mért lenne bármilyen bajod, ha fél-egy órát bringázol néha? Szerintem egy szűkebb farmert felvenni károsabb dolog, vagy ha pl. utazás közben nem fér el normálisan a lábad, esetleg ölben notebookozni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ölben notebbok az biztos problémás
utána járok ennek a bringa-prosztatarák kérdésnek jobban, azt hiszem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyeregben az a lenyeg, hogy viszonylag kemeny, es ne domboru, hanem kb vizszintes legyen a lapja, hogy a farcsontod tamaszkodjon fel. Ma mar szinte az osszes gephez 'kivajt' vagy geles nyereg jar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azt nem mondta el neked senki, hogy ez legfeljebb a napi 150 km-t hajto es vegig egy pozicioban ulo profi orszaguti versenyzoket veszelyezteti.
Erdekes, hogy egy amugy tajekozottnak tuno embert meg lehetett vezetni egy ilyen maszlaggal. Vagy merheto karos hatast tapasztaltal? ;-)
(~40.000 km-rel a hatam mogott nincs sok gondom...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem. :)
de valahogy mindig is éreztem, hogy nem túl jó, hogy ott nyom.
utánna járok jobban a kérdésnek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez még nem teljesítmény... András barátom 2007-ben 96 nap alatt 8401 km-t tekert keresztül-kasul Európában.
Megfázni szoktam, de ritkán és nem a bicaj miatt. Általában normál utcai ruházatban tekerek. Ha helyesen választod meg a sebességet és kellőképp edzett vagy, akkor még csak le sem izzadsz. Nyáron meg akkor is leizzadsz, ha tömegközlekedsz vagy autózol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem van egy ismerősöm, 10-15 évvel ezelőtt valami több ezer kilométeres túrát csinált, tatabányáról európa túlvégébe (már nem emlékszem, hogy hová).
be is kerüt a tv -be.
nekem meg elmondta, hogy az út nagy részét kamionstoppal teljesítette. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik álmom, hogy bringával járhassak dolgozni. A jelenlegi cc 2x25 km miatt ez nem lehetséges.
És igen, ha az autód fenntartását bevállaltad, akkor gyorsabb/egészségesebb/olcsóbb, mint a tömegközlekedés. Kivéve pár célirányos vonalat, pl 4-6-s villamos vomal, vagy metrók közvetlen közelsége esetén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
50 km már húzósabb táv (mennyi emelkedő van benne?), de kb. egy hónapos edzéssel, és egy könnyű, országúti bringával bevállalható lenne. Ez már valóban a felső határ... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha tömegközlekedése akkor 600 forint a két buszjegy. "
Vagy ~3000 forint a berlet egesz honapra. :)
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen bérletet veszel bkvnál 3e-ért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4 éve járok egyetemre bringával, ez lesz már a 3. telem, amikor nem tartok szünetet a nagyon hidegben sem. Ez napi 32 km-t jelent, ha felmegyek még a KFKI-ba is, akkor 48 km körül van (pedig felfelé fogaskerekűvel megyek). Átlagosan 170 métert emelkedek hazafelé (Pesthidegkút - Petőfi híd között visszafelé).
Összefoglalva le nem cserélném semmire. :) BKV-val nyáron plusz 1 órát vesztenék, télen csak fél órát az átöltözések miatt. A téli ruha nem olcsó mulatság, de egyszer elég megvenni, aztán jó lesz egy darabig. A táskámban elfér az adott napra való váltóruha, kaja, ital, jegyzetek és egy notebook is (jó, ezt nem viszem mindig).
Odafelé meg tudok 3-4 km-t egy erdőben tekerni Pasarét felé, már ezért önmagában megéri bringázni, a napi másfél órás testedzést nem is említve. :)
Szóval én ajánlani szoktam, tudom nem mindenki teheti meg, hogy kerékpárral járjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
időben mennyi a különbség a kocsi és a bringa között?
sztem az idő az ami megfizethetetlen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez sok mindentől függ. A táv kb. 2x5 km számos lámpával tarkítva. Nálam kb. egál a kettő a dugók miatt (egyébként összesen kb. 10-15 perccel lenne több a bicaj, ha nyugis tempóban tekerek).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kocsi, a bringa es a BKV kozott ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számold bele a testedzésre fordítandó időt, ami így a közlekedés alatt már meg is van, valamint a konditerem- vagy uszodabérletet is. Úgy egyből jobban néz ki a bringázás. Meg amúgy is: ha szereted, csinálod, ha nem, akkor meg találsz kifogást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni