Érdemes bringázni a munkába?...

Ha tehetem bringával járok munkába, arra gondoltam milyen sokat spórolok.
De a hitem és a számok mintha eltérnének.

Szóval ha bebringázok munkába az kb. 22-23 Km oda vissza (Soroksár-Infopark-Soroksár).
Ha iskolába is megyek 36 Km oda-vissza. (Soroksár-Infopark-BMFNIK bécsi út-Soroksár)

Ha kocsival megyek dolgozni az oda-vissza 570 Ft a benzin.
Ha tömegközlekedése akkor 600 forint a két buszjegy.
Ha egy hónapban minden nap (még esőben is) bringázok akkor 11400, 12000 Ft.
Ráadásul amikor este iskola van akkor 1:20 perc mire haza tekerek, a 35 perc autókázás helyett. A tömegközlekedés katasztrófa, 3 buszjegy azaz 900 Ft és több mint 2 óra.

A tanulság számomra hogy:

  • A budapesti tömegközlekedés nem alternatíva (esetleg diákbérlettel). Idő szempontból katasztrófa. A kocsi - ha van és úgyis fent kell tartanod - akkor hosszútávon olcsóbbnak tünik.
  • A bringa nem olyan olcsó, mint elsőre gondolnám. Ráadásul mindig akad egy-két probléma. (defekt, nyolcas a kerékben, bukás, fékszakadás, öltözködés és fürdés)

Hozzászólások

Hogy jött ki a bringára a havi 11400-12000 HUF? Ennyivel többet eszel?:)

Ha jól értetem, akkor ez az az összeg, amit meg tudna spórólni ( autó, vagy bérlet ára ), ami az időt is figyelembe véve havonta tényleg nem túl nagy összeg ( most nem a minimálbért keresőkre gondolok )
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Benzint kiátlagoltad megtett út és fogyasztás alapján, vagy mérted? Nagy különbség van a kettő között!
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Vegyed szamitasba azt is, hogy menyire egeszseges a biciklizes. Nem hizol el, jobb a kozerzeted, fit maradsz, stb.

Vegyed szamitasba azt is, hogy menyire egeszseges a biciklizes. Nem hizol el, jobb a kozerzeted, fit maradsz, stb.

En eddig minden munkahelyemre jartam bringaval, a mostanira szinte kizarolag igy jarok. Igaz, nekem oda-vissza kb 10-12 km az ut, amit szinte minden idojarasban meg lehet tenni, raadasul nem is forgalmas helyen jarok.

Szerintem a legnagyobb elonye a fix menetido. Lehet, hogy a szerencse, lehet, hogy a Schwalbe Marathon kulso az oka, de nekem ezzel a bringaval lassan 2 eve nem volt egyetlen defektem se.

A bringa esetében számítóttad a karbantartási és egyéb költségeket ((defekt, nyolcas a kerékben, bukás, fékszakadás, öltözködés és fürdés)), míg autó esetében csak a benzint.
Pedig autóval is lehetnek egyéb problémák, sőt szervizeltetni is kell.
Lehetnek váratlan meghibásodások, koccanás, ablakmosó is kell bele, stb.stb.
Nem tudom elképzelni, hogy autóval olcsóbb, mint bringával.
És a bringa egészségesebb is, bár mondjuk budapesten a smogban bicózni nem is olyan biztos ez... :)

Én havonta kb. 250-350km-t bicajozok (esőben és hóban is, bár Szegeden ez utóbbi ritka). Azt számoltam, hogy éves szinten kb. 10-12 ezer megy a bicajra szerviz+alkatrészek és defekt címszó alatt, meg 5 ezer megy a Magyar Kerékpárosklub-tagságira (kapsz biztosítást, baleset esetén jól jön). Tehát havonta max. 2 ezres megy el, ami az itteni bérlet fele-harmada. Viszont időben rengeteget spórolok. Kerékpárral max. 50 perc oda-vissza a melóhely. Tömegközlekedéssel+sétával még nem próbáltam, de így látatlanban a másfélszeresét tippelem.

Megfázni nem lehet a biciklitől. Egyszerűen az izületeket kell védeni (boka, térd és csukló), erre jók a térdvédők, egy magasabb cipő, kesztyű, s nem kell télen órák hosszát biciklizni.

A legjobbak biciklizésre a windstopper (esetleg még vízhatlan) cuccok.
Ezeket amúgy is be kell szerezni, ha mozgó ember vagy.

mondjuk en gyerekkoromban sokat bicoztam, volt rendes downhill gepem, nyertem is egy-ket versenyt, etc.
e akkor egy orvos felvilagositott, hogy ferfiaknak a bicigklizes rizikofaktor, mivel az ulesen gyakorlatilag vegig a prosztatadon ulsz, nagyban megnoveli az idoskori prosztatarak veszelyet.
azota nem ultem biciklin.

(bocs az hibakert, epp ebedelek, fel kezzel irtam. :)

Csak azt nem mondta el neked senki, hogy ez legfeljebb a napi 150 km-t hajto es vegig egy pozicioban ulo profi orszaguti versenyzoket veszelyezteti.

Erdekes, hogy egy amugy tajekozottnak tuno embert meg lehetett vezetni egy ilyen maszlaggal. Vagy merheto karos hatast tapasztaltal? ;-)

(~40.000 km-rel a hatam mogott nincs sok gondom...)

Ez még nem teljesítmény... András barátom 2007-ben 96 nap alatt 8401 km-t tekert keresztül-kasul Európában.

Megfázni szoktam, de ritkán és nem a bicaj miatt. Általában normál utcai ruházatban tekerek. Ha helyesen választod meg a sebességet és kellőképp edzett vagy, akkor még csak le sem izzadsz. Nyáron meg akkor is leizzadsz, ha tömegközlekedsz vagy autózol.

nekem van egy ismerősöm, 10-15 évvel ezelőtt valami több ezer kilométeres túrát csinált, tatabányáról európa túlvégébe (már nem emlékszem, hogy hová).
be is kerüt a tv -be.
nekem meg elmondta, hogy az út nagy részét kamionstoppal teljesítette. :D

Egyik álmom, hogy bringával járhassak dolgozni. A jelenlegi cc 2x25 km miatt ez nem lehetséges.

És igen, ha az autód fenntartását bevállaltad, akkor gyorsabb/egészségesebb/olcsóbb, mint a tömegközlekedés. Kivéve pár célirányos vonalat, pl 4-6-s villamos vomal, vagy metrók közvetlen közelsége esetén.

"Ha tömegközlekedése akkor 600 forint a két buszjegy. "

Vagy ~3000 forint a berlet egesz honapra. :)

--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!

4 éve járok egyetemre bringával, ez lesz már a 3. telem, amikor nem tartok szünetet a nagyon hidegben sem. Ez napi 32 km-t jelent, ha felmegyek még a KFKI-ba is, akkor 48 km körül van (pedig felfelé fogaskerekűvel megyek). Átlagosan 170 métert emelkedek hazafelé (Pesthidegkút - Petőfi híd között visszafelé).

Összefoglalva le nem cserélném semmire. :) BKV-val nyáron plusz 1 órát vesztenék, télen csak fél órát az átöltözések miatt. A téli ruha nem olcsó mulatság, de egyszer elég megvenni, aztán jó lesz egy darabig. A táskámban elfér az adott napra való váltóruha, kaja, ital, jegyzetek és egy notebook is (jó, ezt nem viszem mindig).

Odafelé meg tudok 3-4 km-t egy erdőben tekerni Pasarét felé, már ezért önmagában megéri bringázni, a napi másfél órás testedzést nem is említve. :)

Szóval én ajánlani szoktam, tudom nem mindenki teheti meg, hogy kerékpárral járjon.

időben mennyi a különbség a kocsi és a bringa között?
sztem az idő az ami megfizethetetlen.

Számold bele a testedzésre fordítandó időt, ami így a közlekedés alatt már meg is van, valamint a konditerem- vagy uszodabérletet is. Úgy egyből jobban néz ki a bringázás. Meg amúgy is: ha szereted, csinálod, ha nem, akkor meg találsz kifogást.

http://haxel.hu/wodehouse-konyvek.html