Internetszolgáltató és üzletpolitika

 ( bri | 2008. december 30., kedd - 15:00 )

Üdv!

Egy bizonyos számlafizetési okból ma felhívtam az internetszolgáltatóm [T-valami] 0-24-es ügyfélszolgálatát, ahol is fél óra [konkrétan valamivel több, mint 32 perc] várakozás után már beszélhettem is a munkatársukkal, akinek a jelentkezéséig türelemmel vártam. Amiért telefonáltam, azt viszonylag hamar lebonyolítottuk, cserébe -- miután rákérdeztem, hogy terveznek-e sávszélességemelést -- megtudtam, hogy az a csomag, amire előfizettem, már az általam fizetett 9900 HUF helyett 6900 HUF-ért elérhető, és ez a váltás nekem mindössze 3 percembe kerül [plusz várakozás] bármelyik T-pontban, személyesen. Na most...

1) Minek kell ehhez személyesen az ember?! Már a nevemet is megváltoztatom neten/telefonon keresztül.

2) Miért nem tájékoztatnak arról, hogy azt a szolgáltatást, amire előfizettem [ugyanazon néven, jogcímen, stb.], megkaphatom náluk havi 3000 HUF-fal olcsóbban? T.i. ez a lehetőség szeptember óta él, ez nekem 4×3000 HUF, amit akárhogy is nézek, nem kevés pénz.

Ezzel egyetlen dolgot értek el: még jobban várom, hogy lejárjon a hűségnyilatkozat, és mehessek oda, ahol emberszámba veszik az embert. Vagy ez mindenhol így megy? Mert ha igen, akkor lehet, hogy körbe kéne telefonálni a bankot, tévét, telefont stb., ahol potenciális ügyfél vagyok.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ez sajnos mindenhol így megy. Az-az sehol sem, mert mint szolgáltató bizonyos hirdetményeiben, közzéteszi, hogy milyen új csomagokat kínál, milyen áron. De ezt nem tudatja veled, hogy van ilyen, mert nem kötelessége. De szerintem csak rajtad múlik, hogy tájékozódjál a piaci árakról, és ne várd el, hogy mindent eléd toljanak. A boltban sem mondják azt a kasszánál, hogy ezt ne itt vedd meg, mert a szembelévő boltban olcsóbb. Csak rajtad áll mit mennyiért veszel. De ha hűséged van, akkor meg nem tök mindegy most, hogy mennyibe kerül :), hisz vállaltad, hogy x ideig fizeted Ők meg, hogy fix áron adják.

Ebben igazad is van, csak azt nézd meg, hogy miről fogok mire váltani:

erről: T-Home ADSL Maximum 8Mbps :: 9900 HUF / hó
erre: T-Home ADSL Maximum 8Mbps :: 6900 HUF / hó

A cég ugyanaz. A szolgáltatás ugyanaz. A csomag ugyanaz. Nem kell "másik boltba menni", de még csak "másik polcon sincs a termék".

:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog

biztos hogy ezek a csomagok nevei? (szerintem egyik se stimmel)

egyrészt márkaváltás történt (t-home), a 8 megásat pedig dsl classic medium-nak hívják. márcsak azért sem ugyanaz a csomag, mert a 4 megások válthattak rá hűségidőn belül is. (én ezt online intéztem, utólag küldtek szerződést, amit vissza kellett küldeni). ha hűséggel te is válthatsz, fizethetsz kevesebbet uazért amit bevállaltál, akkor igazából örülnöd kéne.

Valószínűleg 2 hátulütője lehet a dolognak: 1) a régi szerződés felmondása miatt fel fognak neki számolni min 60e Ft kötbért; 2) megint alá fogja írni az X éves hűségnyilatkozatot;
...csak ezt nem kérdezte meg, és nem mondták el neki a telefonba...

Nekem például mindig mondják, hogy melyik sörből lehet akciósan kapni épp.

Én DiGi-s vagyok, és a 10/10-es csomagból csináltak 20/10-et, tök ingyé, ha hívom őket max 5 percet kell várakozni, teljesen baráti a dolog (ja és ingyen van HBO-nk már vagy 7-8 hónapja :D )

Hali,

Nekem digikabel-em van, az elejen kicsit vonakodtam tole, 4500 HUF-ert kinaltak 20/20 Mbit-et, es gondoltam olcso husnak majd hig lesz a leve. De kellemesen csalodtam. Aztan egyszer a szamla 3500 HUF-rol jott, csodalkoztam egy kicsit rajta, aztan megtalaltam a szamla mellett a boritekban a ropcedulat, miszerint mostantol felemelik a savszelemet 30/20 Mbit-re es kozben leviszik a havidijat 3500 HUF-ra. Kiraly. Ujra kellemesen csalodtam, es csak ajanlani tudom.
Ketszer probaltam veluk elintezni valamit emailben, de mindketszer elhajtottak, hogy hivjam a teflonos ugyfelszolgalatot, ennyi az osszes negativ tapasztalatom veluk.

Legalább nem kellett személyesen megjelenni sehol... szerintem örülj neki, hogy telefonon el tudtad intézni, amit akartál. Lefedettséggel mi a helyzet? [Ahol van T-Home, ott "minden" van?] Budapest III. kerület egyébként, úgyhogy nem mondanám, hogy periféria...

:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog

off a digire itt miskolc avas 1. ütemben már 7 hónapja várunk. májusban bekábelezték a házat azóta egyfolytában "tologatják". nem tudom, hogy miért nem jönnek, semmit sem mondanak az ügyfélszolgálaton, csak hogy majd jönnek :) pedig elég csábító az a 20/10es csomag

Nekünk is eltartott egy darabig míg bekötötték, legjobb ha bemész személyesen az ügyfélszolgálatra, telefonon SEMMI értleme felhívni őket. A sebesség viszont tényleg a megadott maximum közelében van. Úgy hallottam a digi most építi ki a hálózatot az avason, szerintem nagyon sokan rendelik meg most egyszerre...
Az ügyfélszolgálaton próbáld megkötni a szerződést, akkor kénytelenek lesznek 30 napon belül elintézni, őket is köti a szerződés.

Digi +1. BIX-en 20Gbit-tel lógnak, (igaz ez csúcsban 90% körül ki van hajtva) remélhetőleg fogják bővíteni. Ja, a KTV-nél 2700Ft a 69 csatorna, nem hiszem, hogy van ennél kedvezőbb ajánlat (Igaz, ez a budapesti csomagokra igaz, nem tudom, Miskolcon mi a helyzet).

eddig csak az ügyfélszolgálaton érdeklődtünk. ott már ki volt írva szeptemberben egy szép kis utca lista, hogy decemberig hol kötnek be, de aztán december elején egy csomó ki lett húzva hibajavítóval... szóval ilyen téren gázos a dolog

"Lefedettséggel mi a helyzet?"

Itt megtalalod a cimlistat: http://www.digikabel.hu/Internet.html
Annyit hozza kell tenni, hogy ez nem ADSL, hanem kabeltv halozaton jon.

A KTV-s hálózaton 1-2Mbit/s sebességgel szolgáltatnak (docsis2 rendszer), ahol csak lehet, ott külön utp-kábelezést építenek ki, és azon szolgáltatnak.

A hűségnyilatkozattal véleményem szerint nem tudsz olcsóbbra váltani. Illetve tudsz, de sok 10 ezer kötbért fogsz kifizetni utána. Javaslom, hogy kérdezz rá a következményekre, vagy olvasd el az ÁSZF-et.

Az en netem 6 Mb-es es jol müködött.
Müködött! Aztan gondoltam nagyobb lakas kellene es valtottam egy szuper keglire.
Minden jo volt, a kabeltv szuper adasokkal, 2 erkely, 90 negyzetmeter.
De gondolataim között volt, hogy ha mar minden olyan szep es jo, kellene talan valami, ami volt.
Net! Na akkor igenyeljük a költözes funkciot.
Megjött a level, hogy minden oke, es szep.
Csak a net nem. Kijött a szervizes a Telekomtol, bekötött mindent szepen, es azt mondta minden megy. Gondoltam, ha mar minden megy be is üzemelem, amig a szerelö ott van, mert ugye mar nemetorszag sem a regi. Persze nem ment. Alairatott velem egy papirt, hogy ö kint volt, es majd jön valami fazon, aki majd elintezi a dolgaimat....
Ez lassan 6 honapja! Semmi azota, de meglepö modon fizetnem kellene a "szolgaltatast".
Felhivtam öket, tegyenek mar valamit. Közöltek velem, hogy "wir scheissen drauf, Sie sollten vieleicht Rechnung zahlen".
En erre persze visszakerdeztem , miert, ha nincs semmim tölük, es szartak valamit tenni, vagy valakit kiküldeni.
Erre is jött egy kedves valasz! "verfickt egal, was Sie wollen"
Ezt hivom en segitökeszsegenek es szerviznek.
Level jött kb egy honapja a behajtovallalattol, hogy nem reagalok a levelekre.(Egy sem jött.)

Na most felvettem a kapcsolatot a felhasznalovedelni hivatallal.
Na ez miylen?
Ja es mellesleg, ami anno 40 euro volt az most 12 ert van igerve uj felhasznaloknak...

Na ez miylen?
!666!

Engem tajekoztattak (T-), konkretan 3 napon keresztul probaltak elerni es telefonon valtottam. Bar kuldtek egy friss szerzodest postan amit ala kellett irni es visszakuldeni, ami picit lehangolo a rogzitett telefonos beszelgetes es ugyfeljelszo miatt.

Az akcios arak mindig uj ugyfeleknek szolnak, ez a szeptemberi a regi/nagyon regi ugyfeleknek szol. Gondolom hogy vegleg megszabaduljanak a tulregi csomagtipusoktol (meg persze hogy a loyalty kedvezmenyt kotelezo 1-2 ev husegidore csereljek).

Nekem Tvnetwork 5mbit/1mbit-es netem volt, de kaptam tőlük egy e-mailt, hogy jól sikerült a hálózatfejlesztés, ezért automatikusan megemelik 15mbit/10mbit-re automatikusan a csomagomat, uh én elégedett vagyok velük, csak h legyen pozitív példa is:)

2) Miért nem tájékoztatnak arról, hogy azt a szolgáltatást, amire előfizettem [ugyanazon néven, jogcímen, stb.], megkaphatom náluk havi 3000 HUF-fal olcsóbban? T.i. ez a lehetőség szeptember óta él, ez nekem 4×3000 HUF, amit akárhogy is nézek, nem kevés pénz.

Ők nem érdekeltek abban, hogy te olcsóbban netezzél. Miért szólnának?

Ha hozzájuk mentél, úgysem az olcsó szolgáltatást kerested, mert amikor én néztem, mindig lehetett náluk lényegesen olcsóbbat kapni.

Érdekesség: jópár éve voltunk egy bizonyos cégnél, a számlázórendszert és környékét felmérni, mert volt számos problémájuk, többek között az árlista óriási volt, sok száz termékkel, és minden egyes új csomag megjelenésekor (ami a marketing miatt azért pár havonta rendszeresen előfordul), egy csomó programozásra volt szükség a többi rendszerben, a számlázórendszerben meg az árlista módosítására, de az árlista már akkora volt, hogy egyben nem is lehetett kezelni.

Javasoltuk nekik, hogy szüntessék meg a régi csomagokat első körben, legyen a több száz helyett kb. 10-20, vagy esetleg csak 3-4 kis paraméterezéssel.

Erre azt válaszolták, hogy ez nem érdekük, mert ugyan vannak olyan csomagok, amiknek összesen 3 előfizetője van, de ha minden olyan előfizető új, olcsóbb csomagra migrálna, aki most régi drága árat fizet ugyanazért a szolgáltatásért, akkor havi több száz millió forinttal kevesebb lenne a bevételük.

A te 3000 forintod is ennek a több száz millának volt a része.

Egyébként meg... ha nincs aláírt hűségnyilatkozatod, akkor érdemes körülnézni más szolgáltatóknál is. Csodálkoznék, ha nem lenne jobb ajánlat.

G

Nekem tavaly az E...nyet akart árat emelni a zéertésítésük idején, picit az ÁSZF-ben és az EHT-ben rögzített határidőnél később tájékoztatva az ügyfeleket...Az emelt ár bőven az aktuális új ef.-i ár felett lett vonla (sőt, talán még az aktuális listaárat is elég közelről nyaldosta volna...), ezért aztán alkuba kezdtem: adják az új ef.-re vonatkozó áron a szolgáltatást. A válasz: (x éves előfizetést követően) egy év hülyeségnyalás esetén a régi árnál valamivel alacsonyabb áron hajlandóak a szolgáltatást adni. Erre beintettem, az ÁSZF-szerinti határnapon írásban felmondtam nekik (nyár eleje...), novemberben sikeresen le is zárult a felmondás -- azóta nyugotan netezek bő 8000 Ft helyett 2500Ft-ért, 20/10-es netet használva, hűségnyalás nélkül. No comment, nekik az "új" ef. szerzése fontosabb, mint a régi megtartása, akkor legyen...

Van hűségnyilatkozat, áprilisban jár le. Addig tűrök. Aztán bye-bye.

:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Intrepid
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog