- KAMI911 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1132 megtekintés
Hozzászólások
A télre gondolva én is vettem 2 új nyárigumit a kocsim elejére. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik legnagyobb téli autós élmény volt amikor a barátom nem túl jó állapotban lévő Škodájára vett négy vadiúj nyárigumit. Nagyjából a tél elején. Azon a télen piszok sok hó esett és fel a hegyre (XII. ker.) menet akadtak el a jobbnál-jobb autók mi meg szinte alig csúszva-mászva simán feljutottunk. Hiába nehéz élet a hegylakóké.
KAMI
--
OxygenOffice | OpenOffice.org | A Böngésző - magyarul | Kiterjesztések - magyarul
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon tudok hozzászólni a téligumi témához. Max. annyit, hogy 15-16 éve van jogsim, azóta csak autóval járok. Sose volt téligumim. Mivel sose volt, nem tudom, hogy mi lenne jobb, ha lenne. :)
Viszont mivel sose volt, kialakult bennem egyfajta óvatos közlekedés a havas időkben. Sajnos vannak olyanok, akiknek a téligumi felrakása hamis biztonságérzetet ad.
Egyébként már én is jártam úgy, hogy térdig érő hóesésben úgy közlekedtem a nyárigumikkal, hogy mások a téligumis kocsiaik mellől az árokból integettek.
Egyszer lehet ki kéne próbálnom...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az árokból integetést? ;)
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Ubuntu 6.06, Windows XP Pro
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk is a héten a szervizből jött az sms, hogy feltennék már szivesen a téli gumit.
A téli gumi nem ad egyben vezetési rutint is.
DE számomra megnyugtató.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sose vezettem nyári gumival szerelt autót télen, bár a szüleim szerint is felesleges lenyúlás ez az egész téli gumis dolog. Neki sose volt olyan.
Én ettől függetlenül nyugodtabb vagyok attól, hogy az autón olyan gumi van, amiről azt hallottam hogy hidegben jobban tapad. Igaz, havon és jégen amúgy sincs nagy tapadás, a téli gumi az előnyét nagyon hideg aszfalton mutatja meg. Gondolom én.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor a lányaimmal megyek valahova autóval, akkor mindig szeretném azt hinni/vélni hogy a közlekedés minden résztvevője megtesz mindent annak érdekében hogy sem a saját családjának az életét sem az én családom életét nem veszélyeztetni.
Ritka az az eset amikor egy baleset során csak saját maga sérül aki a bajt okozta, általában több ember életét is kockáztatják.
Ajánlom a téli gumit :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezzel én is így vagyok.Bár most hogy gyerkőc van mögöttem, és elköltöztünk Pestről, lehet hogy az óvatos vezetés mellé jól fog jönni egy téligumipack.Majd meglátjuk....még én sem próbáltam :-)
--
Unfortunately, no one can be told what The Matrix is. You have to see it for yourself.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vannak akik azt hiszik az óvatosabb vezetéssel kiváltják a téli gumi használatát :) ha egyrésztvevős lenne a közlekedés, akkor esetleg igaz lehetne...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jó és új nyárigumival előfordulhat, hogy jobbak a menettulajdonságai télen, mint egy agyonhasznált, kopott, vacak téligumié. Ebből azonban nem szabad általánosítani. Nekem a mostani autómmal van tapasztalatom: érezhető a különbség a GT3 nyári és az UG6 téli abroncs között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talán nem agyonhasznált, vacak téli gumit kellene használni :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyértelmű a dolog -- a profilmélység nyáron tán 1mm, télen mag 3mm minimum? Nem tudom, ha majd közelíti a gumi ezt az értéket, akkor majd utánajárok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Téli abroncs esetében használhatóság szempontjából a profilmélység legalább 4 mm kell legyen, de a törvényileg előírt minimum azonban itt is csak 1,6 mm. Újonnan egy ilyen (goodyear eagle) téli abroncs kb. 9,5 mm mély." Forrás. Mondjuk ez két éves.
btw nem kell utánajárni/méregetni, hanem vannak profilmélység jelző kis dudorok vagy kis háromszögek körben a gumi oldalán és ha eléri akkor csere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a pontosítást. Az utánajárást/méregetést úgy gondoltam, hogy szezon végén megnézem, és ha a következő szezont nem bírná ki, akkor lesz egy telem/nyaram arra, hogy a cseréről gondoskodjak. Egyébként egy 3mm profilmélységre kopott, egyébként azonos téli útviszonyok között a jó minőségű (anyag, mintázat) téli abroncs nem rosszabb, mint egy átlagos nyári gumi, sőt. A 2mm alatti profilmélység azért nagyon durva lenne télen -- gondolj bele, hogy vannak olyanok, akik ilyenre koptatott nyári gumival vágnak neki a télnek, mondván, hogy úgyse autóznak sokat, akkor meg majd vigyáznak... Persze, téli gyakorlat minimális, az út-autó kapcsolat katasztrófálisan sz...r, jobb rá sem gondolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van, amikor két gumit is használok, különösen télen, szabadban!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És érzel valamit?
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tompa nyomáson kívül a tarkómban, semmit. Egyébként kellene?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tompa nyomást azt máshol kéne érezned :-)) A tarkódon inkább forró lehelletet :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg a java-mikulás is, lassacskán...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni