Elektronikus osztalynaplo

A blogomnak azt a cimet is adhattam volna, hogy:
"Ujra feltaltak a kereket: negyszogletesen".

Édesanyám ma reggel 9-tol delutan fel negyig egy tovabbkepzesen vett reszt. Kozepiskolai fizika-kemia szakos tanar, ugyhogy sokszor vesz reszt ilyeneken. De a mai mas volt.
Az iskolaban, ahol dolgozik, iden bevezetesre kerul egy, az internerol elerheto elektronikus osztalynaplo, ami teljesseggel felvaltja(?) az analog, kezzel irott osztalynaplot. Mar latom is magam elott a szep uj vilagot: a tanar nem cipeli tobbet a sulyos osztalynaplot,az meg veletlenul se maradhat fenn a tanariban, (mar csak azert sem, mert mar nem letezik oO), a szulo otthonrol ellenorizheti interneten keresztul, hogy epp hogy halad a nebulo a tanulmanyokkal (ujabb T-Onlany getta kuul reklam, anyuka eloszor jol megszidja gimis kislanyat, hogy miert hianyzott ket hetig igazolatlanul a sulibol, es miert all bukasra matekbol es fizikabol, majd egyutt kacagva nekiallnak honfoglalozni), a tanar pedig a szuloi ertekezletre par kontroll-vé kontroll-cé kattintassal kinyomtathatja az adatokat, es lobogtathatja az amulo anyukak es apukak elott, hogy lam, mi mindenre kepes a csodas, modern technologia!
Istenem, de szep is lesz!

A gondolat szep, csupan egy a baj vele: ekkora faszsagot meg eletemben nem hallottam. Totalis baromsag, nem tudom, ez kinek, hogy pattant ki a fejebol. Igaz, a valaszt sejtem, de ne ragadjunk le annal a kicsinyes es irigy feltevesnel, hogy ezzel valaki mar megint kurva nagyot kaszal (a rendszer kiepitese, karban tertasa es a tovabbkepzes ugyebar penzbe kerul), mert valaki mast jol meg lehetett kenni, illetve teljesen hulye a felelos donteshozashoz.
Eloszor is, lassuk az elso bokkenot: hogy a rakba fogja minden tanar vezetni ezt a csodas, elektronikus osztalynaplot, ha 2 rohadt gep all rendelkezesre a tanariban cirka 30 tanar reszere?
1. megoldas: leirja papirra, aztan majd amikor gephez jut, beadagolja az infokat netre is (wtf?!).
2. megoldas: termeszetesen a tanar feje kaptalan, megjegyzi, azt beirja, amire emlekszik (ahahhha)
Masodik bokkeno: Mi van akkor, ha lerohad a helyi halo, es nincs net? Nem minden iskolaban van gigabites net (hehh, az itthoni chellomnak sztem nagyobb a savszele, mint ami az iskolanak van), a halozatot meg ugyebar az ugyeletes "rencergizda" infos tanar tartja karban (ertd: kezebe veszi a patch kabeleket, meg a switcheket, mert router az nincs). Most meg mindenki ezzel is ot fogja b@szogatni, hurra.
Harmadik bokkeno: Tegyuk fel, van legalabb 15 gep a tanariban, nem rohad le a halozat, minden flottul mukodik... de kinek van erre ideje?
Mert vegyuk csak sorba: tiz perces egy szunet. A tanar kijon a terembol, esetleg elkapja egy-egy diak, beszelget veluk.Azaz beszelgetne, mert a tanar egy gyors "Bocsanat, de mennem kell osztalynaplot vezetni" mondattal lelep. De elkesett, mar az osszes gep foglalt. eltelik ujabb 5 perc, amig a kollega fenysebesseggel beviszi a rendszerbe az adatokat, majd megnezi, kit is feleltessen legkozelebb stb... Es fohosunknek marad kemeny 2 perce, hogy mindent elvegezzen, beszelgessen a kollegaival, igyon egy kavet stb. sbt. mielott becsengetnek, es indulhat vissza a frontvonalba.
Milyen szep is lesz...!
Harmadik problema: édesanyám még azt se tudja, mi az a zip fajl. En probalnam neki elmagyarazni, de nem erti meg: egyreszt mert nem erdekli, masreszt mert nem az Ő világa.

Szerencsere ez amugy nem minden iskolaban kerul bevezetesre. Valoszinuleg sehol se fog azutan, miutan a tengerimalacok egy evnyo szenvedes utan kibaszzak az ablakon az osszes szamitogepet, es meglincselik a rendszer kitalalojat.
Egy normalis vilagban ez igy menne. De ahogy latom, es korantsem egy normalis vilag.

Hozzászólások

Egy kérdés. Otthonról miért ne tölthetne ki egy osztálynaplót egy tanár?

Egy kerdes: otthon miert _kell_ a munkajaval foglalkoznia? Tudtommal a munkaido azert munkaido, mert addig _kell_ dolgozni a munkkahelyeden (munkahelyedert). Ja, merthogy te azt hiszed, hogy egy tanarnak akkor van vege a munkaidejenek, amikor letudta az utolso munkajat?
(meg mielott azt hinned, hogy eddig nem dolgozott itthon, akkor azt is megkerdeznem, hogy szerinted a dolgozatokat mikor javitja ki? Azt egy kismano teszi, ugye?)
Es miert kotelezo egy tanarnak otthon a net?
Kismillio ervet lehetne meg errol meg arrol az oldalrol felhozni, a lenyeg akkor is az marad, hogy ez hulyeseg, nem kell mindent elektronizalni.

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

az egyetemeken hogy tudják megoldani mégis..?

Sokan nem ertitek a lenyeget.
Az elektronikus osztalynaplonak a kitalalojat az motivalhatta, hogy egyszerubbe teszi a dolgot. De hat persze azt nem gondolta vegig, hogy ezzel csak egy dolgot ert el: hogy a tanarnak kettos konyvelest kell vegrehajtania, ami akarhogy is vesszuk, tobb munka, mintha csak egyszer kene leirnia. Kisertetiesen hasonlit az eset raadasul az un. "papir nelkuli iroda" utopiajahoz. Egyszeruen megoldhatatlan. Sokkal tobb veszodes van igy ezzel, mint nelkule volt.
Milyen uberfasza, hogy most jajj de jo, hogy csak kopi-pesztelni kell, meg rabokni az adatokra, es maris ki van nyomtatva a naplo! Miert, eddig nem volt? Eddig nyomtatni se kellet konyorgom!
Vagy gondoljunk csak bele (megegyszer, mert ugyan ezt irtam le az elobb): a munkahelyen nem jut nethez, de fel kell vinni az adatokat, ezert leirja oket egy lapra. Hehe, leirja egy lapra, amig a regi naplozas volt, itt meg is allt a moka, be van fejezve. De neeeeeeeem, most haza kell vinni a lapot, bejelentkezni, megirni, es megha ez fel ora, akkor is fel ora. Addig mar pihenhetne, foglalkozhatna a csaladjaval, stb. Ketszer kell ugyan ezt megcsinalni.
Nem ertem, miert kell ezt ilyen beirogatos modszerrel elvegezni. Miert nem lehet mondjuk vmilyen nem interaktiv modon? Pl. egy programmal, ami felismeri mondjuk a beszkennelt lapokat a naplobol? Gyorsabb, es szvsz olcsobb is!

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Khmm... egy újítás esetében először az infrastruktúrát kéne kialakítani, és utána újítgatni. Képzeld el, hogy a semmi közepére leteszel egy gépet, hogy ő most egy szerver. Net semmi, áramot egy darab bicikli-dinamó szolgáltat. Na, most ezt vesd össze a topik problematikájával. Yó, sarkítottam, de kb.

"hogy a rakba fogja minden tanar vezetni ezt a csodas, elektronikus osztalynaplot"

Ennyire lehetetlen elkepzelni, hogy legalabb minden 2. tanar kapjon pl. egy asus eee-t, meg kirakjanak 3 wifi AP-t?

--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!

MUHAHAHAHAHAHA!!!

Ezt ugye te se gondoltad komolyan, amikor vannak olyan gminaziumok, amik nemhogy laptopot nem tudnak venni, de telen meg a futest se tudjak megoldani?

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Vagy hordozgathatja a tanár a gépet, és akkor ugyan ott vagyunk, ahonnan indultunk. Magyarul a tanár elfelejti bevinni az órára a "naplót".

Ez tényleg marhaság ebben a formában. Azt el tudnám képzelni, hogy pl. a tanár által vezetett saját naplót (ezt amúgy is minden csoportotbontásos osztályt tanító tanár alkalmazza, a többinek sem lenne gondja vele) heti egyszer nem az osztálynaplóba szinkronizálja, hanem egy virtuálisba. Előnye, hogy a tanár pl. otthonról is hozzáfér a naplóhoz, hozzáfér a szülő, stb. Kérdés, hogy adatvédelmi szempontból hogy oldják ezt meg. Minden diák kap egy egyedi azonosítót és jelszót?

Szerk: még annyi, hogy szerintem ezt az egészet meg lehet oldani néhány php scripttel, egy mysql-lel és egy vaskos szerverrel ami kb olyan neten lóg mint a hup. (Pontosabban ha kialakítjuk a hup klónját, amire nem drupalt teszünk hanem saját php scripteket, akkor meg is vagyunk.) Kíváncsi vagyok, a valóságban hogy oldották meg...

Szerk2: ha minden tanár kapna egy kis pda szerűséget, azzal is meg lehetne oldani a dolgot, csak az milliókba kerülne...

ööö.. és ez olyan jó rendszer legalább, mitn a neptun?:D
nekem is elsőre a gépleállás jutott eszembe.

_________________________________________
    ha egyetért velem, itt írja alá!    

azert nezzuk a jo oldalat is: az (ugyis) otthon javitott dolgozat jegyet egybol be lehet vinni.

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

KEdves akion!
Szeretnék mint szülő azaz anyuka hozzászólni a dologhoz.
ÉN örülök ennek.
Sőőőt felvetem a Réka iskolájában is ezt. :)))
Tudod mi a probléma? Az hogy a tanárok nagyrészének van egy saját kis füzete, abba írja a jegyeket és nem pedig a naplóba.
Szoktam a Réka osztályfőnökével konzultálni :) aki jófej srác no és informatikus is, hogy nézzen már rá a lányom nevénél a naplóra, nehogy "véletlenül" valamit ne írjon be az ellenőrzőjébe és nézek majd csak egyet.
Akkor derülnek ki, hogy a tanár sem írja be a naplóba, tehát az ofő sics képben arról hogy milyen tantárgyából hogyan állnak a "gyerekei"

Elhiszem, hogy anyukádnak ez jelenleg kellemetlen és fura kicsit, de én szülőként örülök/örülnék ennek.

Akion!
Még ami eszembe jutott ...

javíts ki hogy hol rossz a gondolatmenetem, mert természetessen lehet hogy tévedek hisz nem vagyok pedagógus.
A munkahét 40 óra (ledolgozott).
22 órát kötelező tanítani a tanároknak (ha jól tudom)
tehát fennmarad 18 óra. Azaz napi 3óra az ami gyakorlatilag a másik napra való felkészülés illetve a dolgozatjavítás, jegybeírás ideje.
Viszont a törvény nem szabályozza, hogy ezt a napi 3 órát hol és mikor is kell munkával tölteni. Tehát ha vki éjjel szeret dogát javítani megteheti aki viszont megebédel és utána áll neki az akkor teszi.
Tehát én inkább pozitivumnak látom, hogy anyukád akár otthon is dolgozhat, hisz nem kötelező neki a letanított órák után még átalgosan számolva 3 órát az iskolában tölteni.

Tényleg nyugodtan írd meg hogy hol tévedek.

Azért egy picit szerintem ellent mondasz magadnak. Hogy a tanárok nem a naplóba írják a jegyet, hanem kis füzetekbe, arról nem a hagyományos napló tehet. És ahogy oda nem írják be, mi a garancia, hogy majd elektronikusan megteszik.

Az ötlet maga ugyan talán nem rossz, de aikon is összefoglalta a lényegét: a mai magyar középiskolákban egyszerűen nem adottak a feltételek a kivitelezéséhez.