Szóbelim (emelt elektró)

Nem tudom, hová tűnhetett a FébertI által indított topik... de akkor írom ide.

Ma bementem suliba. Nem találtam az ighelyettest, se a jegyzőt. Lementem büfébe inni.

A tanárom pedig ott volt és nyújtotta a kezét, és kicsit meg is hajolt, olyan színpadiasan :-)

"Gratulálok, Marcell!" (tanártársakhoz:) "Marcell az emelt elektró szóbeli részén 50-ből 50 pontot ért el!"

Azt hitte, már tudom, de így tudtam meg :-) Aztán a jegyző is mondta.

Annyira szuper :)))

Így most az elektróm összességében 91,33%

Pontszámom, számításaim szerint : 132

Tavalyi bejutási határ : 124 pont 122 pont

Ájem szó hepiii :)))

Hozzászólások

Őszinte gratuláció.. További sok sikert :))
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Üllj le és kuss legyen!"..

drakulalok :)

---
"... nem zsaru vagyok, hanem a rendorfonok."

Gratulálok! Mit jelöltél meg elsőnek?

Köszi szépen a gratulációkat mindenkinek!

Első helyen a BME-VIK áll, villanymérnök szakon. :-)
Ez a nagy cél, oda kell bejutni.

Félicitation! Ich gratuliere dir herzlichst! Congratulation! :)
Egyebekkel hogy állsz?

Nálam szóbelin folyton suttogtak össze-vissza, beszóltak, közbekérdeztek, elmagyaráztattak dolgokat, aztán magaslóról közölték, hogy lejárt az idő (kb. 1.5 perc kellett volna még a tételbizonyítás befelyezéséhez), csak azt nem tudom, ekkora arccal hogy fértek be az ajtón. Nem is csak emberileg voltak szemetek, hanem mert a szabályok közt volt, hogy csak akkor lehet közbeszólni/közbekérdezni, ha a vizsgázó nyilvánvalóan helytelenül indul el, vagy elakad. Egy témát kifejteni pedig nem lehet részletesen 15 perc alatt, hiszen akkor a suliban 25x15 perc alatt leadnák a matekot. Szóval rá lehet kérdezni dolgokra, amikre lehet mondani, hogy a tétel fontos részét képezik, aztán pedig sajni, lejárt az idő, ij. Aztán végülis nem vontak le nagyon sok pontot, 30 lett a 35-ből, így a 90% meglett, de ha levontak volna még 2 pontot, akkor 85-89% lett volna csak. Szerintem amit elmondtam és amit elmondtam volna, ha hagyták volna, az több pontot ér, dehát mind1.
Az írásbelivel sem voltam megelégedve, pl. mértékegységekért levontak pontot, mert ugye a matemaikában külön axiómák foglalkoznak a mértékegységrendszerrel, az "egy kocka oldalai 3cm-esek" szövegekről nem is beszélve (nem pont ez volt, de volt ilyen). Ez is úgy volt szánalmas, ahogy az egész iskola. Tavaly 96 pont kellett, most 134-gyel gondolom bejutok (elte fiz ana). :)

Amúgy a fizikán (emelten) rendesek voltak, de csak 49 pontot adtak, pedig mondták, hogy mindent elmondtam jól. Nem értem, milyen megfontolásból vontak le 1 pontot?:) Na mind1, úgyse számít már.

-------------------
2.6.17-gentoo-r4

Uh. Hát mindenekelőtt gratulálok, ennek ellenére hihetetlen jó matekod lett. Főleg, mert nekem 79 pontos lett a középszintűm, szóval nagyon felnézek az emeltesekre. :-)

Azt tudod, hogy a vizsgaelnöknek mi a feladata? Téged kell, hogy védjen ilyen helyzetekben... Szóval, ha nem teszi ezt, akkor lehet kifogással élni, bizonygatni, stb. Persze megértelek, hogy ehhez semmi kedved nincs.

Egyik barátom (aki nem merte bevállalni az emeltet, pedig... na mindegy) szóval ő azon akadt ki, hogy az emelt elektrós pédasorokban talált egy ilyet, hogy az eredmény 9,5577 és a megoldásban kerekítettek. 9,5-re :-D

Igaza van.. 9.50-nál lehet 9.5-re kerekíteni.. A kerekítés szabályai szerint 9.55-öt 9.6-ra lehet kerekíteni :DDDDD
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Üllj le és kuss legyen!"..

Tudom. És őt az idegelte fel, hogy emelt érettségi javítókulcsában ilyet elszúrtak. Engem is meglep, de felőlem lehet annyi, nekem ez nem kardinális kérdés. Sokkal jobban zavar, ha egy hivatalos iratban valami döbbenetes helyesírási hiba van. Mert ilyenek is vannak sajnos...

Kösz :)
"Téged kell, hogy védjen ilyen helyzetekben..." - na ezt nem tudtam, de ugye ilyenkor mérlegelni kell, mikor adnak több pontot:
- ha reklamálok, hogy ne szövegeljenek közbe,
- vagy próbálok együttműködni.
Sztem szinte csak a vizsgáztató szaktanárokon múlik, hogy hány pontot kap az ember, hiszen ha az elnök nem vizsgatárgy szakos (nagyon úgy tűnt az én esetemben, hogy nem az volt), akkor úgyis kimagyarázzák, ha akarják, hogy x pontot ezért nem kap meg, y pontot azért stb., sztem a színlelt együttműködésemmel jobban jártam. Ami miatt az egész szívózásuk hülyeség volt, sztem az, hogy az emelt matek szóbeli (a továbbképző konferencián is mondták, a tanárom ott volt) kifejezetten arra való, hogy javítson a vizsgázó, nem pedig rontson, de mint az előző hozzászólásomból is kiderült, a szabályok csak a vizsgázókra vonatkoznak (időkorlát stb), rájuk nem.

Már tapasztaltam ezt a fura viselkedést, mikor nem éppen a törzsanyaghoz kapcsolódó dolgokat említettem (és esetleg az adott tanár pont abból bukott meg 2x egyetemen :P), pl. ezen a szóbelin szögfüggvényekkel kapcsolatban a hiperbolikus függvényeket, Euler-formulákat, diffegyenleteket, ilyenkor sok tanárban bekapcsol a "szivassuk meg jól" reflex. Viszont én nem fogok csak azért elhallgatni valamely témához kapcsolódó fontos részt, hogy jobban tetszen a feleletem, nem érzem feladatomnak a tanár érzelmi világával való foglalkozást. Majd aki tanárnak megy, megtanulja mit mondjon és mit hallgasson el, nem hinném, hogy egyébként különösebben alkalmazkodni kéne. Egyszerűen csak matekból akartam felelni, nem xyz követelményrendszerből.

Egyébként (bocs a sok szövegért, de az offtopichoz tartozik) ami még szánalmas, hogy fizikából esszét kellett írni
- 1.5-2 oldal terjedelemben, min 100 szóban,
- jó helyesírással,
- arányos felépítéssel, szerkezettel,
- meghatározott, előre persze nem közölt tartalmi elemekből.
3 téma közül lehetett választani. Az első 3 pont talán még elfogadható, de az utolsó miatt ugyebár a sokoldalas követelményrendszert kell a vizsgázónak megtanulnia, mert csak arra adnak pontot, amit ugyanolyan formában említ a javítókulcs és a dolgozat is. Ha mást írsz, akkor az olyan, mintha ott se lenne, leszámítva, hogy a szavak számát növeli. Tehát nem fizikatudás kérdése az, hogy hány pontot érsz el. A tanárok szövegfelismerő ágensként összevetik a tartalmat a javítókulcs követelményeivel, nincs igazából aktív feladatuk (ez a matek érettségire ra is igaz). Az egész rendszer céltalan és átgondolatlan. Kezdettől fogva utáltam az iskolát (általánost is). Szerencsére vége. :) Amúgy, Marcell, a picekkel hogy állsz?:)

-------------------
2.6.17-gentoo-r4

Itt írtam arról, hogy én megmondtam a véleményemet a vizsgáztatónak. Persze a szóbeli más, ott kell a jóindulat is. De úgy vagyok vele, hogy ha valaki olyat tesz, ami kihat a további életedre, akkor indokolatlanul ne szúrjon ki veled. Nem teheti meg. És nagyon kiakaszt, ha direkt szívatják a népet.

Ez a sok követelmény tényleg így van. De ezt az okozza, hogy emelten a "szakmai kompetenciát" mérik, a tárgyi tudás eléggé alacsony pontszám. Kell kifejezőkészség, fogalmazás, szakmaiság, logikus gondolkodás, stb. Tényleg szívás, de ez van :-)

Talán ez is számított a feleletemnél, mert a négy év középiskola alatt sokat foglalkoztam retorikával :-)

Hogy a PIC-ekkel hogy állok? Hááát... Szóval az osztályból szinte csak engem érdekelt és nem törzsanyag :-( Elmentem szakkörre, és a (nem saját) tanárral megcsináltunk egy komoly panelt (tesztelésre is jó meg égetésre is). Most van egy komoly PIC-em, mindennel, és nem tudom használni. A tanár ugyanis abban már nem segített, hogy hogyan kell a PC-re madzagolni :-( Szívás. Aztán időm sem volt erre.

P.S.: Nem baj, ha hosszút írsz, én elolvasom, ezért járok HUP-ra :-)

Nekem adtak hozzá egy soros portos programozót, csak a doksi, amit adtak hozzá, 2 gombot említ, de csak 1 van. 18f452-m van, flash memmel, csak még nem volt időm összerakni vmit, amivel tudok rá tölteni progit. :) Valami olyat kéne szerezni/csinálni amivel a letöltő progit írják bele.

-------------------
2.6.17-gentoo-r4

Aki lusta olvasni, az lusta tanulni is.. Aki meg nem akar tanulni az meg alapból ne is kezdjen sztem Linuxal foglalkozni ,ergo ne is járjon ide ( köszönjük, de a flamewar cybercsapat tagjainak gyülekezője nem itt van.. ). Na szal ezt most hagyjuk.. :)

Ami amúgy a követleményeket illeti: sajna a mai vizsgarendszert nem ismerem ( én még a régiben érettségiztem ), de gondolom ma is haosnlóan megy 1-2 alap dolog, gondolok itt arra, hogy pl ugyan ezen javítási mód van pl Irodalomnál is.. ( számomra csak rohadalom, pedig szeretek olvasni ) Na ez az ami engem kb ki szokott idegelni, amikor a tanár megmondja, hogy mit kell gondolj az adott műről, mert ez meg ez van benne leírva, és az alkotó ezt gondolta, és ezt a képet tárja elénk ( honnan a ****** tudja, ha az alkotó már rég halott, ilyen témájú irományt meg nem hagyott az utókornak ).. Na én az ilyeneken szoktam inkább kiakadni, amikor nem hagyják a szegény gyereket gondolkodni, hanem jókis NAGYTESTVÉR nevelőként bevésik már a suliban azt, hogy mit szabad gondolnod.. ( Szólásszabadság van: Mindent mondhatsz amit engednek.. )
Úgyhogy alapvetően én a javítókulcsos rendszert így ebben a formában elvetném, és inkább amolyan iránymutatásnak minősíteném, mintsem {If leírt_szöveg.főbbpontok == javítókulcs_főbbpontok then vizsga==értékelhető, else write('Sry, C U Later.. '); }
Régmegmondták már nekünk is, hogy a suli csak hülyít, és azt ami az életben fontos az sose fogja megtanítani ( mondjuk olyan abszolút felesleges dolgokat, mint becsület, hazaszeretet, vagy épp demokrácia..)

Jó.. a végéért kicsit bocs.. Kicsit belefeledkeztem már a saját gondolataimba / emlékeimbe... Azért remélem van olyan is, ami használható :)))
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Üllj le és kuss legyen!"..

1. bek. : Bocs, miről beszélsz? :-)

2. bek. : "Gondolta a fene!" /Arany János/ :-)

Amúgy rossz iskolába jártál. Nálunk sokszor volt olyan, hogy én, vagy bárki az osztályból megemlített valamit, amit a tanár nem mondott, és a tanárunk elgondolkodott, hogy igen, valóban elképzelhető, ez neki eszébe sem jutott. Szóval a mi magyartanárunk nagyon jól vette az ilyen egyéni elképzeléseket. Soha nem követelte a tankönyv szövegét.

1: (bocs a sok szövegért, de az offtopichoz tartozik)

2/b: Lehet tényleg én jártam xar suliba (hála égnek csak 1 referenciám van :)), de valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy javulna a magyar oktatás ( vagy ezt majd olyan 10 év múlva merjem csak kijelenteni? :)) Mindenesetre nálunk rohadalom tanár azt mondta, hogy ő ezt adta le, ebből kell majd felelni és vizsgázni is, mert EZ AZ ÉRETTSÉGI SZINT... Na mind1.. hála égnek ezek most már csak utólagos elmélkedések :)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Üllj le és kuss legyen!"..

A rohadalom nálunk is szólásforma volt. :) A magyar oktatással (az egyetemit nem ismerem, nem arról nyilatkozom) sztem az a baj, hogy nincs koncepció. Két főbb cél képzelhető el sztem:
- egy minimáltudást elérni mindenkinél, amire később bárhol lehet építeni, lehet rá hivatkozni mindenkinél,
- vagy megtanítani ami "az élethez kell", mindenki rendelkezzen a világról, az életről, a tudományokról egy átfogó képpel, lehetőleg mindenből minél több ismerettel.
Úgy tudom, külföldön sok helyen az előbbi a cél, itt viszont a másodikat mondják, pedig valójában egyik se valósul meg. Az, hogy tkp. melyik tárgynak mi az értelme, sose derült ki számomra, és nem is fog valszeg. Magyarból pedig nagyon szánalmas, hogy szinte minden alkotó öngyilkos/depis/bolond/elmebeteg/nagyon szegény éhező volt, pedig valójában nem ilyen volt az arány, ez a tananyag züllesztése miatt van, nehogy elmenjél írónak, mert öngyilkos leszel stb. A maximalizmust úgy tudnám elképzelni, hogy pl. 8tól 16-17 óráig bent vagyunk, tényleg leadják az anyagot a 20-30 tantárgyból, nem szivatnak követelményrendszerekkel, de a számonkérés ebben az esetben megoldhatatlan. A tanári kultusz pedig tovább bonyolítja a rendszert (a tanár személye érinthetetlen, ha bármi nem tetszik, akkor kiba* nagy balhét csinálnak). Nyilvánvaló, hogy lehetetlen teljesíteni a "mindent tudni kell, mert azt muszály" elvárást. Az vizsgaelnök (közép szóbelin) mondta, hogy most vagyunk a legszélesebben tájékozottak, mostmár csak egy adott területet ismerünk meg mélyebben. Ezt gondolja sok tanár is, valójában teljesen értelmetlen kijelentés, ezzel elhomályosítják az egészet, és mindenféle hülye elméleteket helyeznek előtérbe a használható tudás értékéhez képest. Már 10 éve tudtam, hogy engem mi érdekel, és lesz@rtam kb. minden mást, azzal, hogy nem volt időm progizni, sportolni eleget, végülis kinek lett jobb? Ez a tipikus magyar mentalitás, gyártani az elveket, aztán a konkrét megvalósítás végülis mindenkinek sz@r. Mindenki azt mondta, hogy az ő tárgyával csak 15-20 percet kell foglalkozni naponta, de honnan legyen egy percem is, ha eleve 16 órára érek haza, és a létfenntartás (evés és mindennapi teendők) 2 óra, meg persze ezer más dolog, ami "az általános műveltséghez hozzá tartozik" (hírolvasás, beszélés a családdal, segítés ha vkinek kell a családban, edzés stb.) Sokan persze nem edzenek, nem esznek semmit, nem progiznak, nem tanulnak olyat, ami érdekli őket, így nem nehéz jól tanulni a suliban.

A szabad gondolkodás pedig nyilván lehetetlen, a tanár saját személyének élvezetével van elfoglalva, nincs ideje ilyen baromságokra, minth xy diák mit gondol... kérdezni meg nem szabad, ha érdekel vmi, utána kell nézni, de egyébként meg tudj mindent, ha nem tudsz mindent, az csakis kizárólag egyedül a te hibád, lusta voltál.

Szal, szánalmas és értelmetlen az egész, és ezt nem hinném, hogy bárki értelmes érvekkel meg tudná cáfolni.

szerk.: De ami általában érvényes a magyar intézményrendszerekre (és főleg a mostanában meghozott döntésekre), érvényes a sulira is, egyszerűen érthetetlen az egész.

-------------------
2.6.17-gentoo-r4

Ne bántsuk már az irodalmat, én szeretem :-)

Ti iszonyú suliba járhattatok, az enyémben a legtöbb tárgyból nem voltak ilyen szörnyűségek.

Egyedül a fizika volt egy őrület, a többi rendben volt tanárilag. És általában segíteni próbált mind, és nemcsak elfogadta, hanem elvárta a saját ötleteket.

Csak azoknál szokták a tankönyvi anyagot követelni, akik úgysem jönnek rá semmire, és a kettesért küzdenek. Azoknak kell bemagolni a vázlatokat.

Melyik suli ez? :-)

Nem az irodalmat bántom, amit sajnos/szerencsére nem volt alkalmam megismerni, mivel a tanterv olyan, hogy abból nem tudtam megismerni. Nálunk fontos volt a követelményeknek való megfelelés, a szemlélet, hogy mi a tárgy lényege + dolognak számított, előbb tudjunk mindent... Tehát tanuld meg az életrajzokat, művek tartalmait, olvass el 1500 oldalt egy hónap alatt, írj ezer fogalmazást, mellesleg persze készülj a dolgozatokra, többi tárgyból is. Aztán beszélhetünk arról, mi az egésznek a lényege, amire nem került sor nyilván. A matekra, fizikára, infora nálunk nagyon jellemző volt, hogy idejétmúlt anyagot, idejétmúlt módon tanítanak, és nem a tanárok tehetnek erről, ilyen a tanterv, nagyon mást nem lehet tanítaniuk. Miután senkit nem érdekelt a követelményrendszer, és nem akartunk wikipedia-ágensekké válni, így a tanárok egyre inkább nem akartak semmi érdekeset, szemléleteset tanítani.
Nem tudom igazából, hogy nálatok ez hogy működhetett, de akkor szerencsés vagy ebből a szempontból. Az apáczaiba jártam amúgy.

-------------------
2.6.17-gentoo-r4

Hát ez így tényleg ijesztő. Majd elkerülöm azt a sulit. Szeged, Gábor Dénes Gimn.MSZKI., itt semmi ilyen veszedelem nem volt. Főleg nem irodalomból. Életrajzi vázlatot mindig kellett (volna) írni a füzetbe, de azt sose kérte számon. Általában ha valaki érdeklődött, simán közbeszólhatott, hogy mi a véleménye. Bár sokan inkább aludni próbáltak :)))

A fizika volt talán az egyetlen tárgy, ami veszélyes volt, de az is csak az elvetemült tanár miatt. Fejből tudta a könyvet (igen, szó szerint!), ha megzavarta valaki, kezdte elölről a mondatot. Ha belekérdeztél, akkor nem válaszolt, 'mer' há' oszt neki honnan kéne tudni, he?' Kedvenc példáim egyike a mindkét végén zárt síp, amibe a semmiből jut be a hang, de ezután pontosan tudjuk, hogyan terjed "tova". Szép volt még, mikor a táblánál számolt, és vagy 20x elmondta, hogy "ezerháromszáz-hatszázötven" - hm, picit sok lesz a százasok helyiértékén :-)
Szóval fizikát aki szerette, az is megutálta nála. Viszont ezen a tanáron röhögtünk legtöbbet. Erről lehet csinálni kéne majd egyszer egy összesítést. Hihetetlen dolgai voltak :DDD

De az összes többi tanár munkájával elégedett voltam. Az irodalmat meg különösen megkedveltem.

Én se bántottam az irodalmat te ( írtam is, hogy szeretek olvasni, csak nem kötelező anyagokat :)).. Csak annyit mondtam, hogy az irodalmat ahogy tanították nálunk az vmi borzalom volt ( és ahogy halottam nem csak az én iskolám volt ilyen - de erről beszéljenek az ottani illetékesek ).
Mondjuk erre a szemléletre lehet tényleg rájátszott az is, hogy 8 éves korom óta elhatároztam, hogy infós akarok lenni, és ez a mai napig töretlen is, így suli alatt is megvolt a reál érdeklődési köröm, humán tantárgyakból így nem is csoda, ha nem szerepeltem olyan erősen ( bár kitartok azon véleményem melett, hogy xarul is tanították, így esélyem nem volt megszeretni :))
Bár lassan már kezdem azt gondolni, hogy te jársz vmi kiemelten különleges suliba mi meg jártunk a "normálba" :))

Amúgy csurgói gimi volt (Nem mondok nevet, de ha ki akarod találni, akkor annyit segítek, hogy nem a Református Gimi.. :))
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Üllj le és kuss legyen!"..

Nálunk valami olyan megoldás kéne, hogy minden tanár megmondja, h az ő tárgyával aznap mennyit kell foglalkozni (beleszámítva a dolgozatra készülést stb.), és ha összesen 1.5 óránál több, akkor egyezzenek meg. Sztem ez lenne működő megoldás. Sokszor neki se kezdtem a tanulásnak, mert mi a francnak, az egészség fontosabb volt számomra. Merthogy nem kevesen napi 2-3 órát utaztak (én is), és nem csak suliból állt az élet (mint ahogy feljebb is írtam). Éjfél körülre lehetett ált. befejezni a készülést, ha tényleg megtanultad, amit kérnek, meg utána olvastál a dolgoknak. Aki meg nem éppen gyors tanuló volt, az hajnali 2-3 vagy 4 órakor kezdhetett aludni (persze ha jól akart tanulni). Ha már most ilyen felesleges dolgokból így szivatnak, akkor később meg egyátalán nem alszunk vagy mi? Akkor már inkább menjünk kapálni. Az a célja ennek a sulinak eredetileg, hogy széleskörű, mély tudást adjon, de a megvalósítás borzalmas. Ráadásul folyton kaptad a flamet, ha épp nem készültél, ezt is utáltam az egészben. A tanár munkája mióta függ attól, hogy ki hogy készül? Semmi köze hozzá, neki ez a munkája, ha nem tetszik, menjen máshova (nekünk meg "nem kötelező ide járni", ahh hányszor mondták ezt). Sokkal jobban jártam így, hogy sok dolgot fontosabbnak tartottam a sulinál, sokkal előbbre vagyok (főleg progizásban, edzésben). Egyébként ha rendesen tanultál, kijártad a 4 évet, és mennyivel lettél előbbre? Van papirod, és? Ennyit nem kellett volna érte küzdeni.
Szal, furcsa, nem értem... Amúgy mszki gondolom más, a tantervben is. Lehet, egy olyan jobb választás lett volna, csak ki tudja, nem épp a sittesek közé kerültem volna. :)

-------------------
2.6.17-gentoo-r4

Háhá! Még tévedtem is! Nem 124, hanem 122 volt tavaly :-)