Feladja az Apple az elektromos autó projektet
Itt vannak az első hivatalos fotók és adatok a Xiaomi autójáról
Nem ez az egyetlen termékkategória amibe beletörik az Apple bicskája, vagy nem is próbálkozik, amíg a Xiaomi jelen van prémium termékeivel. Felmerül a kérdés, mitől értékesebb az Apple mint a Xiaomi?
Az Apple szekta birkáinak rendszeresen fizetett egyházi tizede a teljes fedezet a különbségre? :)
- 1153 megtekintés
Hozzászólások
Átcsoportosítják az embereket a Generatív AI projectre.
Látván, hogy mekkora hype van most a generatív AI projectek körül, és hogy pletykák szerint a Mercedes + Audi is kezd visszatáncolni a csakiscsak elektromos autó baromságból, mert a kutyának se kellenek, ez a lépés egyáltalán nem meglepő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, amit írsz, de érdemes kiegészíteni, hogy mindenki pontosan ugyanúgy értse:
a Mercedes + Audi is kezd visszatáncolni a csakiscsak elektromos autó baromságból, mert a kutyának se kellenek az autóik
Egyébként mindenhol, folyamatosan egyre nő az elektromos autók részaránya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
utyának se kellenek az autóik - egyre nő az elektromos autók részaránya
Ez a ketto nem zarja ki egymast.
Europa egyre inkabb lemarad a kulonbozo tech szektorokban, ahol egykor vezeto szerepben volt.
Jo pelda a T CEO beszede kb. 7p40-tol : https://player.vimeo.com/video/911149012
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...a beszéde végén már kezdtem megsajnálni és mikor megakadt a videó néhány másodpercre, már vártam, hogy mikor ugrik fel a donation gomb, hogy támogathassam Európa hálózatainak korszerűsítését :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert a kutyának se kellenek
Deja Vu, A történelem ismétli önmagát stbstbstb :D
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A faszt. Annyi tortent, hogy a PoC jarmuvet a gyuru alaku epulet udvaran kendacsoltak ossze, es most rajottek, hogy nem tudnak vele kigurulni az utcara, mert nincs ajto a walled garden -en. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elektromos autok piacanak mar van sajat Apple szeru brandje. Teslanak hivjak. Minden mas elektromos auto az Androidehoz hasonlo piaci szerepet tolt be, ahol velhetoen ma meg noname-nek tuno kinai gyartok nyerhetik az arversenyt.
Nem toltott volna be az Apple semmilyen urt az autopiacon. A PC-k piacan viszont hagyott egy olyan urt ujra, amit nem akar ujra betolteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Byd elég komoly kihívó, és a klasszik gyàrtókat sem kell félteni, mert képesek az együttműködésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a BYD "csak" egy Huawei, egy olyan piacon, ahol a Tesla az Apple.
A ciki inkabb az, hogy a BMW, Audi, Mercedes, Toyota, Honda, Kia megkapjak a Sony, Samsung es Nokia szerepeket, amolyan "kenyszerpalya".
Az ugyes amerikai differencialo marketinggep, ami a kapitalizmus szereploit hatekonyan nezi olyan hulyenek, amilyen hulyenek sose lennenk hajlandok itt Europaban es Koreaban latni a lakossagot vs "occo kinai" arversenygyoztes. Ez a felosztas. Ott is, es a mobiltelefonok piacan is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem hiányzik a Huawei és a MIUI. Teslat az EU-ban lefogja nyomni a byd, mert jobban megfelel az európai ízlésnek. Nem mindenkinek kell a mobilizáció mellé szórakoztatás, de jobb illesztések, szebb belső, középső műszer és ismert kezelőszervek igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szép belső szerintem egyiket sem jellemzi. Tesla belsőt követve a BYD is belül szimpla műszerfalat tartalmaz valamint egy nagy tabletet középen ami elfordítható. Bárki magának fel tudja tuningolni a 10+ éves autóját egy jó tablettel és tablettartóval hasonlóan. Ezzel szemben egy Mercedes EQS vérbeli prémiumautós digitális műszerfalat nyújt. Belsőben is kategóriával magasabb minőséget érez az ember mint akár Tesla-ban vagy BYD-ban.
A Tesla nagy dobása, hogy először mertek piacra lépni az önvezetéssel ami csak level3. Lidar sincs rajta ami elég alap lenne. De még a konkurensek féltek a hatalmas perektől baleset esetén a Tesla lapot húzott 19-re és bejött neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szép belső szerintem egyiket sem jellemzi. Tesla belsőt követve a BYD is belül szimpla műszerfalat tartalmaz valamint egy nagy tabletet középen ami elfordítható. Bárki magának fel tudja tuningolni a 10+ éves autóját egy jó tablettel és tablettartóval hasonlóan. Ezzel szemben egy Mercedes EQS vérbeli prémiumautós digitális műszerfalat nyújt. Belsőben is kategóriával magasabb minőséget érez az ember mint akár Tesla-ban vagy BYD-ban.
A Tesla nagy dobása, hogy először mertek piacra lépni az önvezetéssel ami csak level3. Lidar sincs rajta ami elég alap lenne. De még a konkurensek féltek a hatalmas perektől baleset esetén a Tesla lapot húzott 19-re és bejött neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Musk ebben nagyon jo, nekifutasbol ugrani a kutba. Csak ugye neha nincs benne viz... :P
A mercit ne hasonlitsuk a kozeposztalynak megfizetheto autokkal, mert nem az. Ahogy mondjak, vegtelen eroforrasbol barki barmit megcsinal. A trukk az, hogy limitalt eroforrasbol hozd ki. Az a nehez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a C-osztály is magasabb minőségérzetet tükröz mint a Tesla, ez a 20 millió körüli kategória.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért most már minden szegmensben képes legalább olyan jót alkotni, mint a Tesla, pl. a BYD Yangwang U9.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A klasszik gyártók üzletpolitikájuk okán akkora hátrányban vannak, hogy nem fogják túlélni 2035 dátumot sokkal. Egy klasszik gyártó EV-je drágább, és silányabb mint bármely EV startup terméke. A klasszik gyártók életciklusok végéhez érnek, és talán az a tiszta, hogy nyomják az ICE-t amíg pénzt tudnak keresni vele, aztán felszámolódnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek a nagyjával, de azért vannak klasszik gyártók, akiket nem kell félteni: pl. a Renault csoport, a Stellantis csoport, a VW, Hyundai, de azért a Toyotát, Mercit és a BMW-t se temetném el. Az azért valószínű, hogy lesz egy elég rossz időszakuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A francia gyártók elég innovatívak voltak, nem úgy mint a "generikus" gyártók...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyelőre elég viccesen hangzanak ezek a jövendölések a "hagyományos" gyártók pusztulásáról, de majd meglátjuk.
A Toyota pl lassan 30 éve gyárt akkumulátoros autót (hibridet).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es abbol is a legjobbat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Toyota pl lassan 30 éve gyárt akkumulátoros autót (hibridet).
30 éve biztosan nem gyártott akkusat, azokban un. Supercapacitor volt/van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miattam... akkor legyen majdnem 25. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egyszerűen csak kiszámolták, hogy messze nem lehet olyan árréseket realizálni az autókon, mint a (mobil) IT eszközökön. Végtelen pénzük van, így bármennyi tervezőt és mérnököt tudnának rá foglalkoztatni, a szükséges hozzávalókra vígan szerződne egy ilyen névvel bármilyen beszállító, és simán meg tudnának venni egy komplett autó gyártó üzemet indulásnak, erőlködés nélkül.
Itt van pl. a legfrissebb elejtés, hogy a Vision Pro darabja kb 1500 USD az Apple-nek és ugye 3500 USD-ért adják. Gondolom a telefonoknál mára jóval nagyobb a rés. Hogyan tudnának egy autón akár "csak" ~60%-nyi árrést keresni? Ez még az évszázados nagy gyártóknak sem sikerül.
Ugyanis egy autóhoz a beletett tudáson kívül kell egy nagy csomó drága hozzávaló, meg rengeteg ember, aki elkészíti. A mobiltelónál terveztek saját ezt-azt (CPU, stb.), így házon belül maradt az árának a jó része (ezeket gyártatni valószínű sokkal olcsóbb, mint mástól készen megvenni, mint terméket). Egy autónál mit tudnának maguk tervezni majd olcsóbban gyártatni? A szoftvert nagyjából, semmi mást. Meg a fedélzeti rendszer futhatna egy beépített iPad Air-en kb. mint saját hozzáadott hardver.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt van pl. a legfrissebb elejtés, hogy a Vision Pro darabja kb 1500 USD az Apple-nek és ugye 3500 USD-ért adják.
Anyagköltség vs. anyagköltség + K+F + profitmargin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a nagy tömeggyártók úgy számolnak, hogy abban a volumenben, amiben a terméket értékesíteni fogja, már csak az anyagköltség dominál, a K+F elveszik akkora a volumenen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem valószínű, hogy a Vision Pro volumene olyan nagy lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a K+F jelentős tényező, akkor nem sikerült a nagy volumenű eladás és a termék megbukott. Egymilliós eladott darabra is, és többszáz millióra is ugyanaz a K+F költség jut amit szét kell osztani. Apple Vision pro-nál egy új termékvonal első darabjáról lenne szó, ahol a kezdeti befektetett K+F a reménybeli utódoknál is jövedelmezni fog.
Egyébként jelezném, hogy egy Meta Quest 3 -ból a drágább modell is csak 650 dollár és ez ugye nem az önköltségi ár. Olvastam a cikket amiben kiszámolták, Hobbyelectronic Joe bement a Chinawarehouse nagyáruházba és részegységenként megvette a Vison Pro, illetve azzal azonos értékű alkatrészeit, hogy majd otthon összeszereli. Majd megnézte a kasszánál a számlát és megírta a szenzációs cikket arról, hogy 1500 dolcsi a Vision Pro "anyagköltsége" még az ára több mint a duplája. De teljesen valószínűtlen, hogy 1500 dollárt adna a nagy tételben vásárló Apple a Vision pro részegységeiért, amikor a de facto konkurencia összesen kerül 650 dollárba, retail price.
Ha a búvárszemöveg fícsör ekkora plusz költséget jelent a Vision pro-nál, akkor már bocs de az Apple-nél nem értenek már az üzlethez. Az ötlet nem rossz, hogy csinál az Apple egy VR-t, kívül rak rá egy display-t, kitalál hozzá egy trendinek tartott funkciót, majd azzal reklámozza, hogy ez már nem is VR hanem AR. De erre a parasztvakításra annyit költeni, hogy a bekerülési költség több mint duplája legyen a konkurens termék kiskereskedelmi árának versenypiaci harakirivel ér fel. Biztos lehetsz benne, hogy lényegesen kevesebbe van egy Vision pro az Apple-nek mint 1500 dollár. Azt inkább elképzelhetőnek tartom, hogy maga az Apple íratta azt a gerillamarketing cikket. A svédcsavar ez esetben az benne, hogy bár látszólag arról szól "lehúz az Apple mert felébe sincs az anyag a Vision Pro-ban" valójában azt is állítja, hogy 1500 dollár nyers anyagköltség benne van minden Vision pro-ban. Az egyszeri Apple rajongó pedig levonja a következtetést, hogy ez több mint duplája a Quest 3-nak, amiben már benne van a Meta profitja. Hát akkor már dobja is fel ebay-re a Quest -jét ha van és rohan Apple Vision pro-t venni. Ugyan lehúzza az Apple, de olyan értéket kap amit máshol nem. Illetve otthon úgysem tudná összeszerelni magának ha megvenné 1500 dollárért az alkatrészeket. A munkaidő értéke is több lenne ha valami csoda folytán mégis össze tudná szerelni mint a különbözet, amivel többe kerül neki a Vision pro mint 1500 dollár, és hát megérdemli az Apple mert szereti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt van pl. a legfrissebb elejtés, hogy a Vision Pro darabja kb 1500 USD az Apple-nek és ugye 3500 USD-ért adják
A masodik eladott Vision Pro kerul 1500-ba. Az elso sok-sok millio dollar volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt van pl. a legfrissebb elejtés, hogy a Vision Pro darabja kb 1500 USD az Apple-nek és ugye 3500 USD-ért adják.
és akkor úgy gondolod hogy szoftvert fejleszteni nem is kell? csak összerakják a hardwaret rálehelnek és működik? édes istenem :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ChatGPT pro verzio husz dollar havonta, az megirja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te egy nagyon intelligens ember vagy xD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Xiaomi mint premium :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a Xiaomi, amiben benne vannak a blade cellák, a legmodernebb Bosch technológia, Brembo fékek, 5 csillagos törésteszttel, stb... igen, lehet prémiumnak nevezni. Egy Teslához képes biztosan. De egy Reanult-hoz képest is.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Brembo fékek, Bosch technológia nem a prémium érzés hívószavai. :D
Nagyon sokat tanulhatna a világ a francia gyártóktól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a Brembo fekek eleg jol szerepelnek a mostanin is egy 6 dugattyus van nem lehet ra panaszkodni. Az osszes sportkocsim kozul egynek nem Brembo feke volt (epitett auto volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Brembo fékek a mozdonyokon pl. rohadt szarok, mert ott a Knorr-Bremese a király. A Knorr-Bremse fékek meg a Lamboba rohadt szarok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cipot a cipoboltbol ugye :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Brembo komoly márka nagymotorokon. Azért tüntetni is hajlandó lennék, hogy a japánok a franciáktól a megbízhatóságot pl. ne tanulják el (autóban).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, megint a Jaku-szakértelem. Ferrari, Ducati stb. szerelik a Brembo-t, meg a Forma 1. Szarok :D
Formula 1 hall of fame
From 1975 to today, Brembo has won a healthy 26 World Driver Championships and 30 World Constructors' Championships, installing its pioneering braking systems in the world's fastest and most illustrious single-seater racing cars.
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telefonra reflektaltam. Amugy meg hasra kellene esnem? Amiket irsz a cellakon kivul egy normalis auto epitoelemei kiveve ha hulladek A---->B autokrol beszelunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új Xiaomi 14-es telefont azért lehet prémiumnak nevezni ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akármennyire is lehet egy poszt tényszerű, vagy érdekes, akár hasznos tartalommal teli, nálam valahogy mindig azonnal erejét veszti amint eljutok az az apple szektázásig és/vagy birkázásig. Mintha valami személyes, gyerekes sértettség lenne ezekben. Na mindegy ¯\_(ツ)_/¯
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni