Fórumok
Feladja az Apple az elektromos autó projektet
Itt vannak az első hivatalos fotók és adatok a Xiaomi autójáról
Nem ez az egyetlen termékkategória amibe beletörik az Apple bicskája, vagy nem is próbálkozik, amíg a Xiaomi jelen van prémium termékeivel. Felmerül a kérdés, mitől értékesebb az Apple mint a Xiaomi?
Az Apple szekta birkáinak rendszeresen fizetett egyházi tizede a teljes fedezet a különbségre? :)
Hozzászólások
Átcsoportosítják az embereket a Generatív AI projectre.
Látván, hogy mekkora hype van most a generatív AI projectek körül, és hogy pletykák szerint a Mercedes + Audi is kezd visszatáncolni a csakiscsak elektromos autó baromságból, mert a kutyának se kellenek, ez a lépés egyáltalán nem meglepő.
Igaz, amit írsz, de érdemes kiegészíteni, hogy mindenki pontosan ugyanúgy értse:
Egyébként mindenhol, folyamatosan egyre nő az elektromos autók részaránya.
Ez a ketto nem zarja ki egymast.
Europa egyre inkabb lemarad a kulonbozo tech szektorokban, ahol egykor vezeto szerepben volt.
Jo pelda a T CEO beszede kb. 7p40-tol : https://player.vimeo.com/video/911149012
...a beszéde végén már kezdtem megsajnálni és mikor megakadt a videó néhány másodpercre, már vártam, hogy mikor ugrik fel a donation gomb, hogy támogathassam Európa hálózatainak korszerűsítését :)
Deja Vu, A történelem ismétli önmagát stbstbstb :D
Fedora 40, Thinkpad x280
A faszt. Annyi tortent, hogy a PoC jarmuvet a gyuru alaku epulet udvaran kendacsoltak ossze, es most rajottek, hogy nem tudnak vele kigurulni az utcara, mert nincs ajto a walled garden -en. :-)
Az elektromos autok piacanak mar van sajat Apple szeru brandje. Teslanak hivjak. Minden mas elektromos auto az Androidehoz hasonlo piaci szerepet tolt be, ahol velhetoen ma meg noname-nek tuno kinai gyartok nyerhetik az arversenyt.
Nem toltott volna be az Apple semmilyen urt az autopiacon. A PC-k piacan viszont hagyott egy olyan urt ujra, amit nem akar ujra betolteni.
Byd elég komoly kihívó, és a klasszik gyàrtókat sem kell félteni, mert képesek az együttműködésre.
De a BYD "csak" egy Huawei, egy olyan piacon, ahol a Tesla az Apple.
A ciki inkabb az, hogy a BMW, Audi, Mercedes, Toyota, Honda, Kia megkapjak a Sony, Samsung es Nokia szerepeket, amolyan "kenyszerpalya".
Az ugyes amerikai differencialo marketinggep, ami a kapitalizmus szereploit hatekonyan nezi olyan hulyenek, amilyen hulyenek sose lennenk hajlandok itt Europaban es Koreaban latni a lakossagot vs "occo kinai" arversenygyoztes. Ez a felosztas. Ott is, es a mobiltelefonok piacan is.
Nekem hiányzik a Huawei és a MIUI. Teslat az EU-ban lefogja nyomni a byd, mert jobban megfelel az európai ízlésnek. Nem mindenkinek kell a mobilizáció mellé szórakoztatás, de jobb illesztések, szebb belső, középső műszer és ismert kezelőszervek igen.
A szép belső szerintem egyiket sem jellemzi. Tesla belsőt követve a BYD is belül szimpla műszerfalat tartalmaz valamint egy nagy tabletet középen ami elfordítható. Bárki magának fel tudja tuningolni a 10+ éves autóját egy jó tablettel és tablettartóval hasonlóan. Ezzel szemben egy Mercedes EQS vérbeli prémiumautós digitális műszerfalat nyújt. Belsőben is kategóriával magasabb minőséget érez az ember mint akár Tesla-ban vagy BYD-ban.
A Tesla nagy dobása, hogy először mertek piacra lépni az önvezetéssel ami csak level3. Lidar sincs rajta ami elég alap lenne. De még a konkurensek féltek a hatalmas perektől baleset esetén a Tesla lapot húzott 19-re és bejött neki.
A szép belső szerintem egyiket sem jellemzi. Tesla belsőt követve a BYD is belül szimpla műszerfalat tartalmaz valamint egy nagy tabletet középen ami elfordítható. Bárki magának fel tudja tuningolni a 10+ éves autóját egy jó tablettel és tablettartóval hasonlóan. Ezzel szemben egy Mercedes EQS vérbeli prémiumautós digitális műszerfalat nyújt. Belsőben is kategóriával magasabb minőséget érez az ember mint akár Tesla-ban vagy BYD-ban.
A Tesla nagy dobása, hogy először mertek piacra lépni az önvezetéssel ami csak level3. Lidar sincs rajta ami elég alap lenne. De még a konkurensek féltek a hatalmas perektől baleset esetén a Tesla lapot húzott 19-re és bejött neki.
Musk ebben nagyon jo, nekifutasbol ugrani a kutba. Csak ugye neha nincs benne viz... :P
A mercit ne hasonlitsuk a kozeposztalynak megfizetheto autokkal, mert nem az. Ahogy mondjak, vegtelen eroforrasbol barki barmit megcsinal. A trukk az, hogy limitalt eroforrasbol hozd ki. Az a nehez.
Nekem a C-osztály is magasabb minőségérzetet tükröz mint a Tesla, ez a 20 millió körüli kategória.
Azért most már minden szegmensben képes legalább olyan jót alkotni, mint a Tesla, pl. a BYD Yangwang U9.
A klasszik gyártók üzletpolitikájuk okán akkora hátrányban vannak, hogy nem fogják túlélni 2035 dátumot sokkal. Egy klasszik gyártó EV-je drágább, és silányabb mint bármely EV startup terméke. A klasszik gyártók életciklusok végéhez érnek, és talán az a tiszta, hogy nyomják az ICE-t amíg pénzt tudnak keresni vele, aztán felszámolódnak.
Egyetértek a nagyjával, de azért vannak klasszik gyártók, akiket nem kell félteni: pl. a Renault csoport, a Stellantis csoport, a VW, Hyundai, de azért a Toyotát, Mercit és a BMW-t se temetném el. Az azért valószínű, hogy lesz egy elég rossz időszakuk.
A francia gyártók elég innovatívak voltak, nem úgy mint a "generikus" gyártók...
Egyelőre elég viccesen hangzanak ezek a jövendölések a "hagyományos" gyártók pusztulásáról, de majd meglátjuk.
A Toyota pl lassan 30 éve gyárt akkumulátoros autót (hibridet).
Es abbol is a legjobbat.
30 éve biztosan nem gyártott akkusat, azokban un. Supercapacitor volt/van.
Miattam... akkor legyen majdnem 25. :)
Szerintem egyszerűen csak kiszámolták, hogy messze nem lehet olyan árréseket realizálni az autókon, mint a (mobil) IT eszközökön. Végtelen pénzük van, így bármennyi tervezőt és mérnököt tudnának rá foglalkoztatni, a szükséges hozzávalókra vígan szerződne egy ilyen névvel bármilyen beszállító, és simán meg tudnának venni egy komplett autó gyártó üzemet indulásnak, erőlködés nélkül.
Itt van pl. a legfrissebb elejtés, hogy a Vision Pro darabja kb 1500 USD az Apple-nek és ugye 3500 USD-ért adják. Gondolom a telefonoknál mára jóval nagyobb a rés. Hogyan tudnának egy autón akár "csak" ~60%-nyi árrést keresni? Ez még az évszázados nagy gyártóknak sem sikerül.
Ugyanis egy autóhoz a beletett tudáson kívül kell egy nagy csomó drága hozzávaló, meg rengeteg ember, aki elkészíti. A mobiltelónál terveztek saját ezt-azt (CPU, stb.), így házon belül maradt az árának a jó része (ezeket gyártatni valószínű sokkal olcsóbb, mint mástól készen megvenni, mint terméket). Egy autónál mit tudnának maguk tervezni majd olcsóbban gyártatni? A szoftvert nagyjából, semmi mást. Meg a fedélzeti rendszer futhatna egy beépített iPad Air-en kb. mint saját hozzáadott hardver.
Anyagköltség vs. anyagköltség + K+F + profitmargin
Ezek a nagy tömeggyártók úgy számolnak, hogy abban a volumenben, amiben a terméket értékesíteni fogja, már csak az anyagköltség dominál, a K+F elveszik akkora a volumenen.
Nem valószínű, hogy a Vision Pro volumene olyan nagy lenne.
Ha a K+F jelentős tényező, akkor nem sikerült a nagy volumenű eladás és a termék megbukott. Egymilliós eladott darabra is, és többszáz millióra is ugyanaz a K+F költség jut amit szét kell osztani. Apple Vision pro-nál egy új termékvonal első darabjáról lenne szó, ahol a kezdeti befektetett K+F a reménybeli utódoknál is jövedelmezni fog.
Egyébként jelezném, hogy egy Meta Quest 3 -ból a drágább modell is csak 650 dollár és ez ugye nem az önköltségi ár. Olvastam a cikket amiben kiszámolták, Hobbyelectronic Joe bement a Chinawarehouse nagyáruházba és részegységenként megvette a Vison Pro, illetve azzal azonos értékű alkatrészeit, hogy majd otthon összeszereli. Majd megnézte a kasszánál a számlát és megírta a szenzációs cikket arról, hogy 1500 dolcsi a Vision Pro "anyagköltsége" még az ára több mint a duplája. De teljesen valószínűtlen, hogy 1500 dollárt adna a nagy tételben vásárló Apple a Vision pro részegységeiért, amikor a de facto konkurencia összesen kerül 650 dollárba, retail price.
Ha a búvárszemöveg fícsör ekkora plusz költséget jelent a Vision pro-nál, akkor már bocs de az Apple-nél nem értenek már az üzlethez. Az ötlet nem rossz, hogy csinál az Apple egy VR-t, kívül rak rá egy display-t, kitalál hozzá egy trendinek tartott funkciót, majd azzal reklámozza, hogy ez már nem is VR hanem AR. De erre a parasztvakításra annyit költeni, hogy a bekerülési költség több mint duplája legyen a konkurens termék kiskereskedelmi árának versenypiaci harakirivel ér fel. Biztos lehetsz benne, hogy lényegesen kevesebbe van egy Vision pro az Apple-nek mint 1500 dollár. Azt inkább elképzelhetőnek tartom, hogy maga az Apple íratta azt a gerillamarketing cikket. A svédcsavar ez esetben az benne, hogy bár látszólag arról szól "lehúz az Apple mert felébe sincs az anyag a Vision Pro-ban" valójában azt is állítja, hogy 1500 dollár nyers anyagköltség benne van minden Vision pro-ban. Az egyszeri Apple rajongó pedig levonja a következtetést, hogy ez több mint duplája a Quest 3-nak, amiben már benne van a Meta profitja. Hát akkor már dobja is fel ebay-re a Quest -jét ha van és rohan Apple Vision pro-t venni. Ugyan lehúzza az Apple, de olyan értéket kap amit máshol nem. Illetve otthon úgysem tudná összeszerelni magának ha megvenné 1500 dollárért az alkatrészeket. A munkaidő értéke is több lenne ha valami csoda folytán mégis össze tudná szerelni mint a különbözet, amivel többe kerül neki a Vision pro mint 1500 dollár, és hát megérdemli az Apple mert szereti.
A masodik eladott Vision Pro kerul 1500-ba. Az elso sok-sok millio dollar volt.
és akkor úgy gondolod hogy szoftvert fejleszteni nem is kell? csak összerakják a hardwaret rálehelnek és működik? édes istenem :D
A ChatGPT pro verzio husz dollar havonta, az megirja.
.
te egy nagyon intelligens ember vagy xD
Xiaomi mint premium :D
Az a Xiaomi, amiben benne vannak a blade cellák, a legmodernebb Bosch technológia, Brembo fékek, 5 csillagos törésteszttel, stb... igen, lehet prémiumnak nevezni. Egy Teslához képes biztosan. De egy Reanult-hoz képest is.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
Brembo fékek, Bosch technológia nem a prémium érzés hívószavai. :D
Nagyon sokat tanulhatna a világ a francia gyártóktól.
Mondjuk a Brembo fekek eleg jol szerepelnek a mostanin is egy 6 dugattyus van nem lehet ra panaszkodni. Az osszes sportkocsim kozul egynek nem Brembo feke volt (epitett auto volt)
Brembo fékek a mozdonyokon pl. rohadt szarok, mert ott a Knorr-Bremese a király. A Knorr-Bremse fékek meg a Lamboba rohadt szarok!
Cipot a cipoboltbol ugye :)
A Brembo komoly márka nagymotorokon. Azért tüntetni is hajlandó lennék, hogy a japánok a franciáktól a megbízhatóságot pl. ne tanulják el (autóban).
Persze, megint a Jaku-szakértelem. Ferrari, Ducati stb. szerelik a Brembo-t, meg a Forma 1. Szarok :D
:D
trey @ gépház
Telefonra reflektaltam. Amugy meg hasra kellene esnem? Amiket irsz a cellakon kivul egy normalis auto epitoelemei kiveve ha hulladek A---->B autokrol beszelunk.
Az új Xiaomi 14-es telefont azért lehet prémiumnak nevezni ;-)
Akármennyire is lehet egy poszt tényszerű, vagy érdekes, akár hasznos tartalommal teli, nálam valahogy mindig azonnal erejét veszti amint eljutok az az apple szektázásig és/vagy birkázásig. Mintha valami személyes, gyerekes sértettség lenne ezekben. Na mindegy ¯\_(ツ)_/¯