Feladja az Apple az elektromos autó projektet - Xiaomi Auto uton van a tömeggyártás felé

Feladja az Apple az elektromos autó projektet

Itt vannak az első hivatalos fotók és adatok a Xiaomi autójáról

Xiaomi Unveils Five Core Automotive Technologies and Debuts Xiaomi SU7, Completing the Human x Car x Home Smart Ecosystem

Nem ez az egyetlen termékkategória amibe beletörik az Apple bicskája, vagy nem is próbálkozik, amíg a Xiaomi jelen van prémium termékeivel. Felmerül a kérdés, mitől értékesebb az Apple mint a Xiaomi? 

Az Apple szekta birkáinak rendszeresen fizetett egyházi tizede a teljes fedezet a különbségre? :) 

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 02. 28., sze – 18:24

Átcsoportosítják az embereket a Generatív AI projectre.

Látván, hogy mekkora hype van most a generatív AI projectek körül, és hogy pletykák szerint a Mercedes + Audi is kezd visszatáncolni a csakiscsak elektromos autó baromságból, mert a kutyának se kellenek, ez a lépés egyáltalán nem meglepő.

Igaz, amit írsz, de érdemes kiegészíteni, hogy mindenki pontosan ugyanúgy értse:

a Mercedes + Audi is kezd visszatáncolni a csakiscsak elektromos autó baromságból, mert a kutyának se kellenek az autóik

Egyébként mindenhol, folyamatosan egyre nő az elektromos autók részaránya.

utyának se kellenek az autóik - egyre nő az elektromos autók részaránya

Ez a ketto nem zarja ki egymast.

Europa egyre inkabb lemarad a kulonbozo tech szektorokban, ahol egykor vezeto szerepben volt.

Jo pelda a T CEO beszede kb. 7p40-tol : https://player.vimeo.com/video/911149012

 mert a kutyának se kellenek

Deja Vu, A történelem ismétli önmagát stbstbstb :D

Fedora 40, Thinkpad x280

A faszt. Annyi tortent, hogy a PoC jarmuvet a gyuru alaku epulet udvaran kendacsoltak ossze, es most rajottek, hogy nem tudnak vele kigurulni az utcara, mert nincs ajto a walled garden -en. :-)

Szerkesztve: 2024. 02. 28., sze – 20:51

Az elektromos autok piacanak mar van sajat Apple szeru brandje. Teslanak hivjak. Minden mas elektromos auto az Androidehoz hasonlo piaci szerepet tolt be, ahol velhetoen ma meg noname-nek tuno kinai gyartok nyerhetik az arversenyt.

Nem toltott volna be az Apple semmilyen urt az autopiacon. A PC-k piacan viszont hagyott egy olyan urt ujra, amit nem akar ujra betolteni.

De a BYD "csak" egy Huawei, egy olyan piacon, ahol a Tesla az Apple.

A ciki inkabb az, hogy a BMW, Audi, Mercedes, Toyota, Honda, Kia megkapjak a Sony, Samsung es Nokia szerepeket, amolyan "kenyszerpalya".

Az ugyes amerikai differencialo marketinggep, ami a kapitalizmus szereploit hatekonyan nezi olyan hulyenek, amilyen hulyenek sose lennenk hajlandok itt Europaban es Koreaban latni a lakossagot vs "occo kinai" arversenygyoztes. Ez a felosztas. Ott is, es a mobiltelefonok piacan is.

A szép belső szerintem egyiket sem jellemzi. Tesla belsőt követve a BYD is belül szimpla műszerfalat tartalmaz valamint egy nagy tabletet középen ami elfordítható. Bárki magának fel tudja tuningolni a 10+ éves autóját egy jó tablettel és tablettartóval hasonlóan. Ezzel szemben egy Mercedes EQS vérbeli prémiumautós digitális műszerfalat nyújt. Belsőben is kategóriával magasabb minőséget érez az ember mint akár Tesla-ban vagy BYD-ban. 

A Tesla nagy dobása, hogy először mertek piacra lépni az önvezetéssel ami csak level3. Lidar sincs rajta ami elég alap lenne. De még a konkurensek féltek a hatalmas perektől baleset esetén a Tesla lapot húzott 19-re és bejött neki. 

A szép belső szerintem egyiket sem jellemzi. Tesla belsőt követve a BYD is belül szimpla műszerfalat tartalmaz valamint egy nagy tabletet középen ami elfordítható. Bárki magának fel tudja tuningolni a 10+ éves autóját egy jó tablettel és tablettartóval hasonlóan. Ezzel szemben egy Mercedes EQS vérbeli prémiumautós digitális műszerfalat nyújt. Belsőben is kategóriával magasabb minőséget érez az ember mint akár Tesla-ban vagy BYD-ban. 

A Tesla nagy dobása, hogy először mertek piacra lépni az önvezetéssel ami csak level3. Lidar sincs rajta ami elég alap lenne. De még a konkurensek féltek a hatalmas perektől baleset esetén a Tesla lapot húzott 19-re és bejött neki. 

Musk ebben nagyon jo, nekifutasbol ugrani a kutba. Csak ugye neha nincs benne viz... :P

A mercit ne hasonlitsuk a kozeposztalynak megfizetheto autokkal, mert nem az. Ahogy mondjak, vegtelen eroforrasbol barki barmit megcsinal. A trukk az, hogy limitalt eroforrasbol hozd ki. Az a nehez.

A klasszik gyártók üzletpolitikájuk okán akkora hátrányban vannak, hogy nem fogják túlélni 2035 dátumot sokkal. Egy klasszik gyártó EV-je drágább, és silányabb mint bármely EV startup terméke. A klasszik gyártók életciklusok végéhez érnek, és talán az a tiszta, hogy nyomják az ICE-t amíg pénzt tudnak keresni vele, aztán felszámolódnak.

Szerintem egyszerűen csak kiszámolták, hogy messze nem lehet olyan árréseket realizálni az autókon, mint a (mobil) IT eszközökön. Végtelen pénzük van, így bármennyi tervezőt és mérnököt tudnának rá foglalkoztatni, a szükséges hozzávalókra vígan szerződne egy ilyen névvel bármilyen beszállító, és simán meg tudnának venni egy komplett autó gyártó üzemet indulásnak, erőlködés nélkül.

Itt van pl. a legfrissebb elejtés, hogy a Vision Pro darabja kb 1500 USD az Apple-nek és ugye 3500 USD-ért adják. Gondolom a telefonoknál mára jóval nagyobb a rés. Hogyan tudnának egy autón akár "csak" ~60%-nyi árrést keresni? Ez még az évszázados nagy gyártóknak sem sikerül.

Ugyanis egy autóhoz a beletett tudáson kívül kell egy nagy csomó drága hozzávaló, meg rengeteg ember, aki elkészíti. A mobiltelónál terveztek saját ezt-azt (CPU, stb.), így házon belül maradt az árának a jó része (ezeket gyártatni valószínű sokkal olcsóbb, mint mástól készen megvenni, mint terméket). Egy autónál mit tudnának maguk tervezni majd olcsóbban gyártatni? A szoftvert nagyjából, semmi mást. Meg a fedélzeti rendszer futhatna egy beépített iPad Air-en kb. mint saját hozzáadott hardver.

Ha a K+F jelentős tényező, akkor nem sikerült a nagy volumenű eladás és a termék megbukott. Egymilliós eladott darabra is, és többszáz millióra is ugyanaz a K+F költség jut amit szét kell osztani. Apple Vision pro-nál egy új termékvonal első darabjáról lenne szó, ahol a kezdeti befektetett K+F a reménybeli utódoknál is jövedelmezni fog. 

Egyébként jelezném, hogy egy Meta Quest 3 -ból a drágább modell is csak 650 dollár és ez ugye nem az önköltségi ár. Olvastam a cikket amiben kiszámolták, Hobbyelectronic Joe bement a Chinawarehouse nagyáruházba és részegységenként megvette a Vison Pro, illetve azzal azonos értékű alkatrészeit, hogy majd otthon összeszereli. Majd megnézte a kasszánál a számlát és megírta a szenzációs cikket arról, hogy 1500 dolcsi a Vision Pro "anyagköltsége" még az ára több mint a duplája. De teljesen valószínűtlen, hogy 1500 dollárt adna a nagy tételben vásárló Apple a Vision pro részegységeiért, amikor a de facto konkurencia összesen kerül 650 dollárba, retail price. 

Ha a búvárszemöveg fícsör ekkora plusz költséget jelent a Vision pro-nál, akkor már bocs de az Apple-nél nem értenek már az üzlethez. Az ötlet nem rossz, hogy csinál az Apple egy VR-t, kívül rak rá egy display-t, kitalál hozzá egy trendinek tartott funkciót, majd azzal reklámozza, hogy ez már nem is VR hanem AR. De erre a parasztvakításra annyit költeni, hogy a bekerülési költség több mint duplája legyen a konkurens termék kiskereskedelmi árának versenypiaci harakirivel ér fel. Biztos lehetsz benne, hogy lényegesen kevesebbe van egy Vision pro az Apple-nek mint 1500 dollár. Azt inkább elképzelhetőnek tartom, hogy maga az Apple íratta azt a gerillamarketing cikket. A svédcsavar ez esetben az benne, hogy bár látszólag arról szól "lehúz az Apple mert felébe sincs az anyag a Vision Pro-ban" valójában azt is állítja, hogy 1500 dollár nyers anyagköltség benne van minden Vision pro-ban. Az egyszeri Apple rajongó pedig levonja a következtetést, hogy ez több mint duplája a Quest 3-nak, amiben már benne van a Meta profitja. Hát akkor már dobja is fel ebay-re a Quest -jét ha van és rohan Apple Vision pro-t venni. Ugyan lehúzza az Apple, de olyan értéket kap amit máshol nem. Illetve otthon úgysem tudná összeszerelni magának ha megvenné 1500 dollárért az alkatrészeket. A munkaidő értéke is több lenne ha valami csoda folytán mégis össze tudná szerelni mint a különbözet, amivel többe kerül neki a Vision pro mint 1500 dollár, és hát megérdemli az Apple mert szereti. 

Szerkesztve: 2024. 02. 29., cs – 00:15

.

te egy nagyon intelligens ember vagy xD

Az a Xiaomi, amiben benne vannak a blade cellák, a legmodernebb Bosch technológia, Brembo fékek, 5 csillagos törésteszttel, stb... igen, lehet prémiumnak nevezni. Egy Teslához képes biztosan. De egy Reanult-hoz képest is.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Persze, megint a Jaku-szakértelem. Ferrari, Ducati stb. szerelik a Brembo-t, meg a Forma 1. Szarok :D

Formula 1 hall of fame

From 1975 to today, Brembo has won a healthy 26 World Driver Championships and 30​​ World Constructors' Championships, installing its pioneering braking systems in the world's fastest and most illustrious single-seater racing cars.

:D

trey @ gépház

Akármennyire is lehet egy poszt tényszerű, vagy érdekes, akár hasznos tartalommal teli, nálam valahogy mindig azonnal erejét veszti amint eljutok az az apple szektázásig és/vagy birkázásig. Mintha valami személyes, gyerekes sértettség lenne ezekben. Na mindegy ¯\_(ツ)_/¯