A villanyautók hívei részben azzal válaszolnak minderre, hogy ha csak a csúcsterhelések időszakában lépnek be a dízelgenerátorok az áramtermelésbe, az érthető. Minden elektromos rendszernek szüksége van az extrém igények kiszolgálására képes technológiára. Másrészt úgy vélik, hogy bár a Tesla nem tökéletes, de még mindig közelebb van ehhez, mint amit más autógyártók kínálnak.
Via: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/09/08/tesla-supercharger-tolto-d…
- 666 megtekintés
Hozzászólások
Ajánlom trey figyelmébe ezt a cikket! Jó étvágyat kívánok hozzá! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tele van vele az Instagram, hogy végigkövetik az EV-töltőtől a vastag kábelt az épület mögé és ott pöfög egy nagy aggregátor.
Mi a hír?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel az erővel az aggregátor helyett az autó üzemanyagtartályába is lehetne tölteni a gázolajat. Néhány felesleges dolgot ki kell előtte hajítani, villanymotor, akkumulátor, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA általános elektromos hálózatáról kéne inkább írás, azért ott igencsak sok gebasz van, nem úgy van, az, hogy a középfeszt random helyre betolják, hogy ott akár 2MW-ot felszippantson egyszerre néhány villanyautó. Ez egyáltalán nem csoda, mert néhány 150-250kW-os, és pár 50kW-os desztinációs (ilyen töltő csak az usaban lett eddig tesláéktól, ha jól sejtem) simán elvisz ennyit.
Ezzel szemben érdekes módon a nagyon előremutató spanyol benzinkútról, ahol napelemmel és újrahasznosított aksikkal tolják, valahogy nem lett fórumtopik itt, pedig jól közelebb van, mint egy Californiai random hely.
Szerk: Tessék van ellenpont: https://www.torquenews.com/14335/teslas-gigantic-solar-powered-super-ch…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel az erővel az aggregátor helyett az autó üzemanyagtartályába is lehetne tölteni a gázolajat.
Az aggregátornak megvan még a részecskeszűrője, és karban is tartják. Az autóknál meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tud folyamatosan az optimális tartományban dolgozni, szemben a városi közlekedéssel, meg a dugóban pöfögéssel (a startstop khm, az első amit kikapcsolnak...).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, csak a töltési veszteségeket éppen kihagytad az egyenletből.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mindenképp megvan, de egy alapjáraton összevissza dolgozó motornál azért jobb.... :) Majd felteszik a napelemet boldogan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem semmi extra, de gondoltam a kedvedben járok egy kis EV, sőt Tesla bulvárral. A számoknak is jót tesz :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En gazmotort hasznalnek inkabb.
Mondjuk usaban olcsobb a gazolaj mint a lpg.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es meg sokkal olcsobb a benzin, mint a gazolaj.
Ellenben a benzint sokkal nehezebb aggregatorelemkent hatekonyan kihasznalni, mint a dieselt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, ha az áramot egy részét amúgy is szénnel/gázzal állítják elő?
Az EV előnye nem a teljes kibocsátásmentesség, legfeljebb a lokális kibocsátásmentesség. De lehetővé teszi, hogy csökkenjen a káros anyagok kibocsátása, azáltal, hogy az áram előállítását kvázi rábízza egy harmadik félre. Tehát összességében az EV pontosan annyira környezetkímélő/környezetszennyező (eltekintve az akkuk gyártása/újrafelhasználása/ártalmatlanítása során keletkező környezetterheléstől, ami amúgy elég jelentős) amennyire az általa felhasznált áram előállítása az. Ahol nagy az atom/megújuló erőművek aránya ott jobb, ahol kisebb, ott rosszabb. Ha pedig dízelgenerátorral állítják elő az áramot, akkor ugyanolyan rossz, mint egy dízelautónak (bár biztosan van hatékonyságban különbség, nem mindegy, hogy először áramot állít elő, eltárolja, és csak ez után hasznosul, vagy egyből mozgási energiává alakul).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy irónia poszt amúgy, de a clickbait módszertan működik, a Totalcar ugyanúgy Totalcar és az ilyen cikkek megosztása, megosztó. Működik! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ez nem irónia post, ez a kemény valóság. Ráadásul szomorú.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint, nem a Totalcar részéről...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni