-

Fórumok

-

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 08. 09., sze – 14:43

Majdnem a képernyőre köptem a kávém ennél a résznél:

Az elemzők ugyanis azt is megvizsgálták, hogy milyen szövegösszefüggésekben keresnek rá az emberek az elektromos járművekre. Az elmúlt években meredeken emelkedett a villanyautók műszaki problémáival, meghibásodásaival kapcsolatos keresések gyakoriságaa kezdeti eufória után ma már az elektromos közlekedés gyakorlati aspektusai foglalkoztatják az embereket. Itt pedig megint csak előtérbe kerül a megbízhatóság, aminek az autóiparban évtizedek óta a Toyota a szinonimája. Az üzenet viszonylag egyértelmű: az elektromos autózás lehetséges problémái miatt aggódó fogyasztók, a félkész megoldásokban csalódott ügyfelek a Toyotától remélik a megoldást az elektromobilitás problémáira.

:D

trey @ gépház

Te hoztad a cikket és nekem kell számodra értelmeznem?

Nem nagyon sikerült. De összefoglalom, a google kereséseket elemezték az "EV" + gyártó névre való kereséssel. Ebből levonták hogy a legtöbb esetben az EV szóval a Toyotát mígy EV nélkül a Teslára kerestek rá. Amit ráépítettek az már saját véleményük.

Ja, láttam miben mesterkedtél, de ez (is) visszafelé sült el. Keresés aspektusa a témának: minden szám benne van ebben a szupi cikkben, csak az nem, ami a lényeg lenne:

Hány darab volt a keresések száma gyártónként?

Tudod itt a lényeg az, hogy a magyar utakat rója 4+ millió autó, ebből tisztán EV nincs 1%. Szólj, majd ha lesz valami érdekes. Az jelenleg nem érdekes, hogy a félkész megoldások miatt az emberek a Toyotától várják a megoldást.

BTW: én is a megoldást várom. Ezért várok még.

trey @ gépház

Mert terelsz. Én meg vagyok olyan rutinos, hogy nem megyek bele a játékodba. Az általad hozott téma még mindig címszavakban:

  • félkész
  • Toyotától várják
  • miért nincs, mikor lesz
  • mekkora penetrációja van

Ezeket a dolgokat kellene megvitatnunk, ha már idehoztad őket.

trey @ gépház

Összekevered te is (meg Friczy haverod is) a HUP-ozok for profit a "belementél"-be. Persze, ma délután kettőig szívesen belemegyek neked bármibe, mert úgyis itt kell ülnöm a gép előtt.
 

Szóval, mi a helyzet a félkész izékkel?

neked

Nekem? Én azt figyeltem meg, hogy nélkülem is szépen pörögnek. Amikor látom, hogy kezdenek leülni (mint ez is), akkor dobok rá nektek valamit, amin elpörögtök megint pár napig :D

trey @ gépház

En mar az internet elott is vezettem Lotust, DOS alatt szepen futott, csak remlik, hogy kellett hozza valami extra program, abbol kellett inditani, de mar lovesem sincs, mi volt az. Szoval ja, a Lotus nalunk is nepszeru volt, problema egy szal se. :-)

En komolyan megvennek egy ketuleses hybrid Elise-t, ha letezne. :)

Első sorozatban gyártott EV volt, egy akkor kis startup cégtől. Arra volt jó, hogy népszerűsítse a technológiát (emlékezünk, akkoriban a Toyota Prius volt a legmenőbb kocsi Kaliforniában, a takarékossága miatt!) és kellett a feltűnés a 3,5mp-s 100-ra gyorsulás al, hogy befektetőket szerezzenek. Utána jött a Model S. 

The Roadster was the first highway legal, serial production, all-electric car to use lithium-ion batterycells, and the first production all-electric car to travel more than 244 miles (393 km) per charge.

 

 

KB én így foglalnám össze. 

Arról beszéltem, hogy az EV gyártók miért akarnak benzinmotor hangot kiadó EV-ket gyártani. Vagy miért jelentkezik ez igényként (erős kipufogóhang) az EV tulajoknál igényként. Múltkor is feltettem ezt a kérdést, de válasz nem nagyon jött.

trey @ gépház

Látom próbálod elütni a kellemetlen kérdést pont ugyanolyan gagyin, mint a másik EV-rajongó. Ennyire kellemetlen erről beszélni? Azt megértem, hogy egy személyautó topikban ezt még el lehet sikálni, de amikor "Lotus" (pedigréje a versenyzés és a benzines motorsport), "2 üléses roadster" a téma, ezt nehezen lehet megkerülni, nem?

trey @ gépház

Hajaj... Egyrészt adott volt egy jó kasztni, amit manufakturális léptékben elektromossá alakítottak, mint kezdő modell. Másrészt a beszántás azért volt, mert a Lotussal lejárt a szerződés (lásd wikipédia), és jött a második generáció. Mint minden autótípus, minden gyártónál, átesik megújuláson. Most már egészen máshol jár a Tesla, mint egy manufaktúra. Az hogy ők mondjuk keresztüllőt krumplit árulnak, és abból a csinálják a zsetont, az mint sikeres cég jellegből nem von le, hiszen ha az kell a piacnak, akkor tessék.