-

Fórumok

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 07. 28., p – 21:21

Szuperszívás :) Mennyivel jobb ha ilyenkor a seggedbe pattan valaki, mint egy töltőnél malmozni.

Amúgy viccet félretéve elég parák ezek a fals aktiválódó vészfék asszisztensek, elég sok autónál panaszkodnak rá. Szerencsére az én ótvar pluginemben nincs ilyen.

szerk: azt a ziccert kihagyni hogy a címbe nem írtad be hogy BRÉKING :D

Miért vársz tőlük autót? Még a vészfék asszisztens se jött össze nekik. :D

Ez nem hiba. Csak felhivta a figyelmet, hogy a biztonsagi ov fontos tartozek.

Az én autóm nem ilyen, de elég sok autóban ülök és a VW konszern járművei már egy párszor rám hozták a szívbajt.
Tolatok ki a kapubejáróról és látom, hogy a következő autó után szabad a pálya ezért lassan elindulok. Mikor a jármű elsuhan mögöttem 2 méterrel akkor satufék, azt hittem egy biciklist benéztem és kitolattam elé.
Előttem indexel egy jármű balra és mikor elhalad a szemben jövő elkezdi a kanyarodást. Én látom hogy fékezés nélkül elférek mögötte, mert kikanyarodik előlem. Az autó nem így gondolta.
Előzésnél ,hogy meglegyen a sebességkülönbség és gyorsan befejezzem ráengedtem volna az előzni kívánt járműre. Ebből sem lett előzés. 
Márkaszervizben a munkafelvevő poénból kiugrik az autó elé miközben öttel gurulok. Csak ő röhögött én meg a szívbaj után szedhetem össze a papírokat amik elhagyták az anyósülést és a lábtérben landoltak.

Ha úriasan szép nyugiban használtam volna akkor szerintem az utolsó kivételével nem fékezett volna be.

Ki lehet ezeket kapcsolni ha jól rémlik, nem muszáj használni. Azzal h. használod, implicit módon elfogadtad az EULA-t.

Egy mai modern szekérben több elfogadtatnivaló szar van, mint a windows10-ben.

Ja és persze azt csak hiszed h. jogosan nekiállhatsz hőbörögni ezekre a hülyén működő fícsörökre. Minden le van írva a használati "kis" könyvben, nem véletlenül 5-600 oldalas már az is manapság. Ha vw-konszern, csak egy közepes méretű, teljesen megtöltött irodaháznyi mennyiségű léhűtő jogász dógozott a gyártó seggvédésén az összes hibásan is működhető fícsör leírásakor. Innentől ha csukott ajtón keresztül parkolsz be hozzájuk, szimplán csak lelőnek mint egy veszett kutyát. Éljenek a fogyasztó jogai! Joga van kussban lenni, ès tejelni.

"Előttem indexel egy jármű balra és mikor elhalad a szemben jövő elkezdi a kanyarodást. Én látom hogy fékezés nélkül elférek mögötte, mert kikanyarodik előlem. Az autó nem így gondolta."

Ez kb minden autónál így van. Az enyém is megszívatott már, a frászt hozza az emberre. Mondjuk ez előbb csipog, aztán satuzik, az érzékenység (satu előtt mennyi idővel hozza rád a frászt csipogással) meg állítható. 
De ezt máshogy szerintem nem lehet. Ő azt látja hogy van előtted valami te meg x-el mész felé. Ebből tud matekozni. Jósolni nem tud, de igazából te sem: az index nem jelenti hogy le is fog kanyarodni. Le is fulladhat pl. 

Ismerős vitarája 1-2 éve satuzott pályán. Nekem kösz, nem kell ilyesmi a kocsimba. :)

Itt is a "verseny" diktál. Egyik gyártónál kitalál valami babzsákon nevelt, starbucks kávét szürcsölő, mekbúkos, bokavillantós, hipszterszakállas gyökér - aki villanyrollerrel jár dolgozni - valamit, aztán a többi rohan utána. Nehogy már a miénk ne tudja!

Céges autónak egy Skoda Scala-t hajtok. Indítás: kuplung, start gomb, start-stop kikapcsol, sáv asszisztens kikapcsol... Nem vicces mikor ki akarok kerülni egy kátyút és visszakormányoz. Nagyobb kanyarokban, pl. autópálya le- és felhajtón ráncigálja a kormányt, mert szerinte nem jó. Nem, én nem az a gyökér vagyok, aki lecsapja. A megfelelő sebességgel és a sáv közepén közlekedek. De volt már, hogy ki akartam kerülni egy biciklist - elég széles volt az úttest, hogy a sáv átlépés nélkül tudjam tartani a biztonságos oldaltávolságot - és rákormányozott, mert szerinte nem a forgalmi sávom közepén haladtam. Anyád haját ráncigáljad, mikor sz@r1k!

Nekem Octavia a céges és ennek meg teljesen kulturált a sávtartó automatikája.

Csak finom ellenállást lehet érezni, ha felülbírálná a kátyú/biciklis-kerülő manővereket, de amint "érzi", hogy fogom a kormányt és nem elengedve hagytam, akkor rögtön abbahagyja. Szóval lehet ezt jól is csinálni.

A vészfékasszisztens viszont eddig még mindig csak lassú tolatásnál kapcsolt be falsul, úton, pályán sosem.

Nem is kapcsolom ki egyiket se, nem zavaró, együtt lehet vele élni.

Passat: vészfékező kb. soha be nem kapcsol útközben, pedig "veszélyesen" közel érek az előttem haladóhoz, simán nekimennék ha nem nyomnám annyira a féket, szerintem nem fogná meg. Eggyel érzékenyebbre még lehetne állítani. De lehet hogy keverem ezt a vészfékezés fícsört a ráfutás/gyalogoselgázolás-elkerülővel, van köztük egyáltalán éles határ? Sávtartó sávelhagyásra figyelmeztető nagyon lájtos, szinte alig szól bele azt is éppenhogy.

KIA ezzel szemben ha már kicsit is lassít előttem haladó, vagy ha valami szűkebb helyen megyek és áll valami az út szélén, már szirénázik ill. fékez befele. Sávtartó rendesen visszakormányoz ha pl index nélkül váltok sávot, úgy kell szinte már erőszakkal kormányoznom. Valóazínűleg ez a legagresszívabb állásban van.

Hol tudnak normálisat gyártani ilyen szempontból?

Fantomfékezés miatt class-action pert indítottak a Tesla ellen

Volt már

Lazán a témához:

Én kifejezetten szeretem azt, hogy az autó fékez helyettem. Fantomfékezés (én az indokolatlan besatuzást értem ez alatt) nekem még sosem volt. Azt rendszeresen játszom, hogy vitorlázik az autó, látja, hogy közeledek rá egy másikra, ami előttem van, elkezd fékezni. Ugyanez mondjuk kereszteződésnél. Én ezt hagyom neki. Dolgozzon. Remélem nem ezt értik probléma alatt.

trey @ gépház

Egyfelől objektív kérdés volt részemről (nemcsak Audi és Tesla van hasonló technológiákkal), másrészt nem értem az ilyen felsőbbséges megnyilvánulásokat, mintha ezen az egy funkción múlna a normális autó.

Az én autómban is van hasonló funkció (nem Audi), téves vészfékezés még nem volt. Olyan már volt, hogy már nekem is ment a lábam de ő már fékezett, úgyhogy jól működik, bár nyilván nem hagyatkoznék csak erre.

Az viszont tény, hogy Audiban lehet, hogy túlságosan nagy az önbizalmuk, pl e-tron gt autópályán is simán lelassít 70-re tempomatnál, ha levezetőn 70-es tábla van. Az én autóm is elnéz ilyeneket, de az nem veszi készpénznek a táblákat, csak akkor áll az érzékelt sebességre, ha pöccintek a gombon.

Ja. A Volvo CityBreak-je sem fossa össze magát egy út széli biciklit toló embertől.
Tény, hogy egy körforgalomban, ahol én látom, hogy a bent lévő el fogja hagyni a körforgalmat én meg éppen behajtanék „centizve”, na ott ráfékez. Hiszen előtte van a cucc és számára a távolság monoton csökken.

Ha jól rémlik pont a Volvo sült fel nagyon keményen sok évvel ezelőtt, mikor be akarta mutatni a technológiát. Éles bemutató újságírók előtt és nem állt meg, belemen a falba.

Az Audi pedig lehet, hogy a körforgalomban nem csinál ilyet.

Én úgy tapasztalom, hogy ezek a technológiák még gyerekcipőben járnak: sok esetben ugyan jól tudnak működni, de nagyon sok esetben van még bizonytalanság. Akár azonosnak tűnő esetekben is vannak reakcióbeli eltérések.

Nyilván a gyártóknak sem egyszerű, mert szorosan felügyelt körülmények között képtelenség a valós helyzetek apró töredékét is reprodukálni (hogy süt a nap, volt-e előtte eső, hány fok van, hogy csillog, éppen mennyire kopott felfestés, melyik szögben áll az autó - két kísérletben biztos nem lesz hajszálpontos egyezés - stb), bizonyos kockázatokat be kell vállalniuk (bár a valós kockázat nyilván nem az övüké, ők legfeljebb a renomét viszik vásárra). Amivel a magam részéről nagyon nem értek egyet, az a marketing. Pl. Tesla autopilot/fsd, BMW sávtartó képességek (volt nyakkendő igazítós videó kanyargós úton, talán felfestés sem volt).

Ha jól rémlik pont a Volvo sült fel nagyon keményen sok évvel ezelőtt, mikor be akarta mutatni a technológiát. Éles bemutató újságírók előtt és nem állt meg, belemen a falba.

Ha az a fal egy álló kamion volt, akkor az 13 évvel ezelőtti történet.

 

Az Audi pedig lehet, hogy a körforgalomban nem csinál ilyet.

A körforgalom ebben az esetben azt bábozza le, hogy a haladási irányra merőlegesen van egy olyan tárgy, amivel ütközni lehet. Én látom, hogy ha nem fékez bele, akkor nem lesz ütközés. De ha a kihajtásnál a béna mégis fékez, akkor a Volvonak van igaza. Szóval ez nem akkora gáz. Ha jól tudom, a legújabbaknak már ez a szituáció sem okoz gondot.

Ezen túlmenően, ha elviszed szakszervizbe az autót [Volvo], rátolják a legfrissebb vezetésbiztonsági szoftvert.

Köszönöm, tudom, milyen a körforgalom, az én autóm is be szokott jelezni (villanás a műszerfalon), hogy keresztbe autó van, de nem fékez (ha előttem satufékez valaki, akkor az autó is fékez).

Amit leírsz, az pont azt mutatja, hogy a technológia fejlődik. Egyik autónál adott funkció nem elég kifinomult, másiknál már jobb, következő generációnál megoldják. Szerintem sajnos együtt kell élni azzal, hogy a sofőrök egyben teszterek is.

Ehhez képest meg nem is olyan rég már teljes önvezetést vizionáltak.

Egyébként az egy dolog, hogy telerakják ilyen félig-meddig működő dolgokkal a kocsikat, de sajnos ezeket ki is kell fizetni, nem csoda, hogy ilyen drága egy új autó ma.

Hát ha jön valaki mögötted, és ez miatt zúz le, akkor mit mondasz a bírónak? Nem büntetőfékeztél? Mert ha nem tudod bizonyítani hogy nem te büntéztél, akkor még a károdat sem fizeti meg a biztosító! Ha meg valaki meg is sérül az idióta Audi SW miatt, akkor mit csinálsz? Nem hallottam, hogy az Audi visszahívta volna javítani a SW hibát!? Teslánál ez egy SW frissítéssel menni szokott, órákon belül...

Nem tudom. Csak az autógyártók fillérbaszók és $1 spórolásért is újraterveznek egy komponenst. És egy kellő méretű flash ennél többe kerül. Még 100k-s mennyiségben is. Mondjuk egy Porsche vagy egy Tesla elbírja, de egy A3 már nem biztos. Nem marad a bónuszra. :D

De ez csak feltételezés? Amikor még azt is logolta már a 20 évvel ezelőtti Skoda Fabiam, ha kimaradt egy darab gyújtás? Azt gondolod, hogy a fő biztonsági rendszer működését nem?

Egyébként mindegy is, 2024-től kötelező lesz az EDR az új autókba.

trey @ gépház

Büntető fékezés: ha nincs kamerafelvétel, vagy több tanú rá, akkor bizonyíthatatlan és csattanáskor is a mögötte lévő a felelős rossz követési távolság tartása miatt. Helyes követési távolság az, amikor az előtted haladó váratlan satuzása esetén is kocc nélkül meg tudsz állni. Ezért gecizés a büntető fékezés.

De azért ha belátsz pl az előtted haladó elé, és az minden ok nélkül fékez, és megsérül vagy meghal e miatt valaki, pl. egy ártatlan ember, akkor felülvizsgálhatjuk, hogy szabad e bugos járműveket az utcára engedni!?

Ne erőltesd ezt a vonalat.

Szerinted van nem bugos jármű az utcán? (nyilván nem Trabantra gondolok)

Ezenkívül kb két eset van:

- vészfékezést a vezető nyilván nem tudja megakadályozni, de erre ott van a követési távolság

- a többi esetben a vezető a felelős: fogja a kormányt, figyelje a forgalmat stb.

Ami gond, hogy tudomásom szerint egyik gyártó sem fejti ki pontosan a technológia képességeit és korlátait. Nemhogy vásárlás előtt, de vásárlás után sem. Azaz megveszel egy marketingelt fícsőrt, aztán való életben kiderül, hogy a valóság közel sem annyira fényes. (nem mellesleg valószínűleg nehéz lenne pontosan kifejteni a képességeket és határokat, de hozzávetőlegesen sincsen semmilyen próbálkozás, egyedül a felelősséget hárítják el).

Az autóknak meg kell felelnie bizonyos műszaki követelményeknek, hogy forgalomba helyezhető legyen. Lehet erőlködni hogy de hát miért fékezett satut az a szar előtted, akkor is az az alap, hogy nem tartottál megfelelő követési távolságot. Pont. 

Bármi oka lehet egy satunak, átszalad előtte egy macska, berepült egy galamb, megcsillant a nap a közlekedési lámpán és azt hiszi piros jelzése van, stb. A rendőr alapból nem is vizsgálja miért satuzott az elöl haladó, annyit néz kinek van összetörve az eleje, na az már biztos szabályt szegett. 

Az érzékeny lelkűek meg elkezdenek vinnyogni, hogy dehát ok nélkül satuzott, nem én vagyok a hibás. De, te mindenképp hibás vagy, max ha lehet bizonyítani hibás lesz a satuzó is szándékos veszélyeztetés miatt, de téged az nem ment fel a szar követési távolság miatt.

A büntető fékezés videók többsége nem arról szól, hogy szépen krúzolgatnak egymás mögött, majd derült égből villámcsapásként satuzik az első, hanem hátulról jön a marha, bevág centikkel a szivatott elé, és egyből beletapos a fékbe. Na ekkor mondd, hogy mindenképp hibás akinek az eleje törik...

Egyfelől: te biztosan legalább ilyen komplexitású technológiát fejlesztesz sokkal jobb eredménnyel hasonló piaci környezetben? Egy kis alázat nem ártana. A videót feltöltő is néhány perces hírnévben reménykedik, mert hibásnak tűnő működésbe futott bele?

Másfelől úgy gondolom, hogy a büntető fékezést kell bizonyítani és nem azt, hogy nem történt büntetőfékezés. Követési távolságról még nem hallottál? A bíró szerintem igen.

Technológiailag azok a gyalogosok nincsenek olyan messze, illetve nem volt ott akkora satu fékezés, talán az autó is észlelte, hogy mégse előtte vannak a gyalogosok.

Úgyhogy a "Killer Car" szerintem erősen túlzó és inkább hatásvadász. Saját tapasztalatom szerint ennél komolyabb problémák vannak ezekkel a "fejlett" technológiákkal.

"Teslánál órákon belül": ekkora erővel a frissítést is b*szhatod, miután átment rajtad egy 40t-ás. Az alapján, amiket láttam a Tesla elég fejlett, de közel sem annyira, hogy az auto-pilot és fsd lefedné a képességet, ilyen szempontból az Audi talán közelebb áll a valósághoz.

Egyébként létezik valamiféle statisztika arról, hogy szignifikánsak csökkentek a balesetek mióta alkalmazzák ezt a sok szarságot?

Életem két legveszélyesebb szituját ilyen "okos" dolgok okozták. Azóta ABS-en és bizonyos lóerő fölött ASR-en kívül semmit "okosságot" nem tűrök az autóban.

„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)

Az asszisztensek felfutásával a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma nagyon jelentősen csökkent az elmúlt 10 évben…persze a grafikonok kevésbé izgalmasak mint a videók a bénázó vezetési asszisztensekről. :)

215 millióról 250 millióra nőtt ebben az időszakban az autók száma az EU-ban.

Dinamikusan növekvő autósforgalom mellett jelentősen csökkent a halálos kimenetelű balesetek száma, nekem ennyi bőven elég annak az igazolására hogy az EU előírásai növelték a közlekedés biztonságát.

Sajnos ezek nem azért lettek részben kötelezővé téve, meg kitalálva, mert mindenki olyan nagyon tudja mit csinál épp vezetés közben. Gondolom látod vezetés közben, hogy mennyien azt sem tudják épp hol vannak, merre mennek stb, és egyébként fordított esetben is segíthetnek ezek.

És ha esetleg ezeket tiltjuk ki a közlekedésből, nem lenne jobb út.

Amúgy ez az én látom , hogy balra fordul és mire odaérek már eltünik előlem , meg a körforgalomban indexel ezért kimegyek játék mindennapos.

Csak ennek lekövetéséhez kicsit több számítási meg érzékelési kapacitás kellene.

Bétateszterek hajrá !

Szerkesztve: 2023. 07. 29., szo – 10:33

.

Na, megnéztem ezt a videót. Hol derül ki ebből, hogy az autó fékezett? Érdekelne. Hallok egy Audi Presense hangot ... és? Nekem is volt már olyan szituáció, hogy bejelzett a presense, de sosem fékezett

Feltételezem mi történt:

  • Presense bejelzett (hang hallatszik)
  • Paraszt megrúgta a féket ijedtében
  • Mellette levő leborította a műszerfalat

trey @ gépház

Te is körül tudsz nézni a neten, hogy ez egy valós jelenség-e vagy csak egy balfasz amatőrködését láttuk ... esetleg ez nem egy bug, hanem egy hibásan működő példány, mert mondjuk valamelyik érzékelője elállítódott?

Az pl. kevesen tudják, hogy szélvédőcsere után kalibrálni kell a visszapillantó tükör mögött levő kamerát, mert ha ez elmarad (rendszerint ballfasz szervizben elvégeztetett olcsó szélvédőcsere után), az okozhat hibás működést 🤷‍♂️

Ezer dolog lehet, ami nem derül ki ebből a videóból.

Egy kis tananyag ezzel kapcsolatban:

VEZETÉSTÁMOGATÓ RENDSZEREK KALIBRÁLÁSA

A mai járművekben elterjedt vezetéstámogató rendszerek alkalmazásával egyre összetettebb feladat lett az autóüveg javítás/szélvédő csere, mivel az új üveg beépítését követően a gépjárművekbe telepített multifunkciós kamerák, szenzorok kalibrálása elengedhetetlenné vált.

[...]

Vezetéstámogató rendszerek főbb típusai amik a szélvédőre telepített kamerát használják:

  • Sávtartó asszisztens
    A gépjármű multifunkciós kamerája észleli, ha a vezető véletlenül elhagyná a sávot. Ilyenkor a sávtartó automatika kormányrásegítéssel segíti vissza biztonságosan a járművet a helyes sávba.
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer
    Az autó szélvédő mögé épített kamerája észleli, ha a vezető véletlenül elhagyná a sávot. Ebben az esetben a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer megrezegteti a kormányt és akusztikus jelzéssel is figyelmezteti az autó sofőrjét.
  • Adaptív tempomat
    A rendszer egy radar és a szélvédő mögötti kamera segítségével állandó követési távolságot képes tartani. Az előtte haladó jármű sebességéhez igazítja az autó tempóját, forgalmi dugóban araszolva pedig akár állóra fékezheti és újraindíthatja az autót.
  • Jelzőtábla felismerés
    Kamerával észleli az európai közúti jelzőtáblákat, és a műszerfalon tájékoztatja róluk a vezetőt.
  • Aktív távolsági fényszóró asszisztens
    A szolgáltatás automatikusan távolsági fényszóróra kapcsol, növelve a látási viszonyokat.
  • Városi vészfék asszisztens
    Ha az autó alacsony sebességgel közlekedik de valamit közeli tárgyat észlel aminek az autó nekimenne ha így halad tovább akusztikus figyelmeztetés után vészfékez a baleset elkerülése érdekében.
  • Éjjellátó asszisztens
    A kamera látószögében a rendszer érzékelheti a személyeket és a nagyobb testű állatokat, s ha mozgásuk, illetve pozíciójuk alapján potenciális veszélyként értékeli őket, figyelmezteti a vezetőt.

Itt jegyzem meg, hogy ezen kamera előtti üvegrész sérülésmentessége, tisztán tartása az üzemeltető felelőssége. 🤷‍♂️ (igen, ha úgy érzékeli a rendszer, hogy "nem lát ki" egyáltalán (pl. tiszta pára), akkor letiltja ezeket a funkciókat addig, amíg a probléma meg nem oldódik)

trey @ gépház

Engem nem érdekel az Audi per pillanat. Nincs olyan autója, ami ár/szolgáltatásban kellene.

Félreértés elkerülése végett a V6+quattro+DSG+légrugó parádés. Meg ezek ára is. Főleg annak fényében, hogy VW-Audi-Skoda-Seat van az alkatrészek zömére írva.

Még nem sikerült bizonyítanod, hogy a hiba létezik, vagy csak egy PEBKAC volt. Tudod, az a különbség ez, meg a Tesla fantomfékezései között, hogy utóbbinál sikerült class-action (pertársaság) pert indítani, mert találtak legalább két embert, aki állította, hogy érinti. Amennyiben ez is ilyen, gondolom, pert is indítottak. Majd szólj, ha meglesz a nyoma!

trey @ gépház

Amennyiben ez is ilyen, gondolom, pert is indítottak

Egyrészt miért gondolod, hogy:

- Ha pert indítanak az már bizonyítja a hiba létezését?

- Per indításához pertársaságot kell indítani?

- A világ minden részén elindított per komoly sajtóviszhangot vált ki?

- Nem próbálják az érintettek refrektorfényen kívűl tartani az ellenük folyamatban lévő pereket?

- Minden esetben peres megoldást keres mindenki, és minden szarért pereskednek?

Másrészt az VW csoport autóiban annyira köztudott a fantom fékezés, hogy már itt a HUP-on is többen leírták, hogy történt velük ilyen eset. Én is tapasztaltam, már Audiban is. Ez gondolom neked nem érv, mert nem mentem perre.

Nagyon pongyola vagy:

- a "random vészfékez" azt jelenti, hogy bármikor fékezhet. A videó alapján balra a közelben gyalogosok voltak biciklivel. Ha figyelmesen megnézed a filmet, akkor az autó ráadásul úgy kanyarodik, hogy enyhén a gyalogosok felé tart egy ideig a fékezés előtt.

- "gyártó szarik a hibára" - mi alapján állítod, hogy szarik rá? A sofőr jelentette egyáltalán az Audinak a problémát?

Sajnos el kell fogadni, hogy az autók tele vannak kísérleti technológiákkal, ami így is marad addig, amíg az 5-ös önvezetést nem rázzák ki csuklóból.

A szélvédőcsere utáni kalibrálást azt már általában elvégzik, de egy futómű beállítás után mikor a hátsó kerekekhez is hozzá nyúltak azt tipikusan kihagyják, pedig kötelező (a hátsó kerekek geometriája határozza meg a jármű egyenes futását). Tipikus esete amikor a szezonális gumicsere után felajánlott futómű állítás folyamán csak azért tekernek rajta, hogy több pénzt tudjon számolni. "A hátában is volt egy kicsi azt is helyreraktuk". 
Egyébként a fenti videóban a fékezés az szerintem is kalibrálás hiányából vagy sérülésből ered. Úgy tudom, hogy az első hűtőrácsba épített radar/lidar pont olyan magasságban van, hogy egy bevásárlókocsival is ki lehet mozdítani a helyéről. (nem ellenőriztem)

Ha futóműállítást kérsz a szervízben, és (a munka végén) nyomtatnak neked egy a/4-es lapot rajta a before-after (ami szerint lett különbség a 2 állapot között), az alapján eldönthető h. tényleg elvégezték az elvárt alapossággal a feladatot, vagy csak pénzlehúzás volt és félmunkát (vagy még annyit sem) végeztek?

Jaku, a seggfájásodban (Tesla téma) előásott Audi A3 topikod (látom ám, mi volt a cél) csúnyán besült, nem? 🙄 😂

De, legalább tanultál ma is egy csomó mindent. Meg mások is. Fel a fejjel, nem volt ez hiába. 😆

trey @ gépház

Ha jól veszem ki akkor valaki akinek nincs audija ráugrott egy netes videóra ami alapján fikázza nulla személyes tapasztalattal, aztán jön a tulaj és közli hogy ő ezzel még sose találkozott a mindennapjaiban, ellenben a topiknyitó állítja hogy márpedig szar az audi.

Hmm... ismerős forumla. De igazad van, aki ezt csinálja az tényleg gáz.

Ráadásul, hogy te is örülj, valami ócska plugin-t sikerült iderángatnia ...

A különbség, hogy a EV esetében dokumentáltan létezik a probléma (biztosan hallottál róla, hogy a Reuters oknyomozásba kezdett a Tesla hatótáv kamuinak kinyomozására), a másik meg inkább néz ki PEBKAC-nak vagy műszaki hibának egy rosszul beállított autón ... 🤷‍♂️

De igazad van, aki ezt csinálja az tényleg gáz.

Valóban! Fogalom nélkül csinálni nagy gáz! 

trey @ gépház

Ezt mindenhogy nagyon gáz csinálni. Ezen logika alapján handrás szívása is pebkac, neten utánanézhetett volna hogy mindig szívás van ott, el kell kerülni. Te se terveznél olyan benzinkúttal amiről a neten terjeng hogy rendszeresen lepusztul hanem keresel másikat.

Amúgy fogalmam sincs a Reuters oknyomozásáról, majd elkezdek akkor foglalkozni ilyenekkel ha EV-re cserélem az ócska pluginomat (ami ellen azóta se sikerült értelmes érvet hozni). 

Ha jól veszem ki akkor valaki akinek nincs audija

Sajnos volt. De már szerencsére nincs. Viszont a másik témában a fake-rolexes topic nyitónak nincs Teslája de még EV-je sem, viszont úgy repült rá a Tesla fikázásra, mint légy a szarra: SZUPERSZÍVÁS a Tesla SZUPERTÖLTŐN | HUP