- 434 megtekintés
Hozzászólások
Kíméletlen szigorítás vár az autósokra
Faszság a cikk címe és maga a rendelkezés is.
3km/h semmin nem változtat, sem a közlekedésbiztonság, sem a bírságolás szempontjából. (Statisztikai hibahatáron belül lesz a változás mindkettőnél.)
A korábbi eljárásrend viszont arra pont tökéletes volt, hogy a vitatható esetek számát közel nullára csökkentse.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"3km/h semmin nem változtat, sem a közlekedésbiztonság, sem a bírságolás szempontjából."
Változat, több lesz a bírságolható autós.
A fő baj az, hogy a statisztikában össze mosódik az abszolult és relatív gyorshajtás.
A trafipax az abszolult gyorshajtásokat tudná kiszürni.
A relatív gyorshajtás meg akkor van, amikor nem egyértelmű miért történt a baleset.
Rákerestem mennyi is az abszolult gyorshajtók aránya a baleseteknél és elég érdekes számot találtam:
"Az évkönyv által feldolgozott 2014-es esztendőben a járművezetők hibájából 14 616 baleset következett be, ebből 4638 történt a “sebesség nem megfelelő alkalmazása” miatt.
Természetesen ezt is tovább boncolgatja a KSH. A 4638 esetből a balesetet kiváltó ok 3233 alkalommal nem az útviszonyoknak megfelelő sebességhasználat volt, 409 esetben nem a forgalmi viszonyoknak megfelelő tempó, 394 alkalommal pedig nem az időjárási és látási viszonyokhoz illő sebesség.
Az okok felsorolásának utolsó helyén áll “az előírt sebesség meg nem tartása”, 106 ilyen baleset volt. No, ez az, amit a traffipax mér és lefotóz.
Igen, jól látják! 2014-ben a 14 616 sofőrhibás közlekedési balesetből 106 következett be a sebességhatár túllépése miatt, ami A BALESETEKNEK KEVESEBB MINT AZ 1 SZÁZALÉKA." forrás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez kepest tegnap reggel a fakabat ugy adta elo, hogy a legtobb baleset a gyorshajtas miatt van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részegen elütöttél egy gyalogost? Azért nem tudtál megállni, mert túl gyorsan mentél a körülményekhez képest.
Szembementél a forgalommal? Túl gyorsan mentél, negatív sebességet kellett volna választani.
Pirosnál behajtottál a kereszteződésbe, ahol már ment keresztbe a forgalom? Bizony, túl gyorsan mentél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem fog sokminden valtozni, mert eleg ritka a megallitos-helyszini birsagos trafizas. Ha automatan jon a csekk akkor meg a megszokott modi van ervenyben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos tenyleg igy van. De a korrekt az lenne, ha fixen kapna ember buntit 131,132-nel mar. De ami meg korrektebb lenne, ha zonas meres lenne mindenhol ahol lehet. Igy egy elozesre nem kapna a joember fixen buntit, ha gyorshajtani kell a biztonsagos befejezesehez. (pl ha 200al megjelenik valaki mogottem, akkor gyorsabbra veszem a tempot ha lehet, hogy ne kelljen nagyot fekeznie a mogottem jovonek. Mert bar szabalytalanul kozlekedik valszeg, de nem biztos ezert nekem kockaztatnom kell az o eletet csak azert mert fiatal es felelotlen)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 130-nál 140 lenne a limit ÉS lenne átlagsebesség mérés ÉS figyelnének a követési távolságra, akkor nagyon sokat javulna a helyzet autópályán. Hasonlóan megfelelően országúton is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ausztriaban volt 1-2 ev amikor 140 volt par helyen a limit. Tesztuzem volt biztonsagot es karosanyagkibocsajtast teszteltek. A 140-es szakaszokat ugy valasztottak meg alapbol, hogy ne legyenek nagyobb ivu kanyarok es nagyobb csomopontok.
Biztonsagbol jol vizsgazott amugy. Viszont karosanyagkibocsajtas miatt megbukott a dolog. Az akkori teszt(2018-tol talan 2020-ig) soran kiderult, hogy az autok allapota es milyensege nem tette lehetove a 140 limitet. Raadasul a 130-at is lentebb akartak vinni emiatt.
Hozza kell tennem, hogy szerintem az egyik legjobb hely europaban autopalyazni Ausztria szemelyautoval. Egyutt mozognak az autok nem kell allandoan elozgetni, kenyelmes hatradolos utazas. Nagyon jo, hogy ott szigoru buntetesek vannak es jo helyen vannak a sebessegkorlatozasok is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a bírság limitre gondoltam, mert amúgy a 130 az maradhat akár.
Károsanyag fronton sokat segítene, ha nem 2 tonnás széltoló suvokkal próbálnának haladni a népek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szuper, de az szar, hogy a fixen telepített kamerák mellett továbbra is lehet száguldani, pl. autópályán 130 helyett 150-nel. Javaslat: legyen 150-es az autópálya limit és 0 a tolerancia, csak hogy mindenki egyenlő feltételekkel versenyezzen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mellesleg feltenném azt a kérdést, hogy vezetői oldalról hol van a hitelesített sebességmérő, ami szerint garancia, hogy az 50 km/h az 50 km/h. Az nem játszik, hogy "menj 45 km/h-val, akkor biztos nem lesz bünti" ha 50 km/h a megengedett. Ez így egy rejtett sebességhatár csökkentés és egy nem is rejtett szívatás.
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kerék változó mérete és állapota miatt a simán fordulatot számláló módszer pontatlan, ezért úgy kalibrálják, hogy mindig többet mutasson, kevesebbet soha. Szóval ha 50 a határ és 50-et mutat az óra, nem lehet bajod.
Azt én se értem, miért nincsenek jobb módszerek. Pl. optikával lehetne nézni az aszfaltot, mint egy számítógépes egér, vagy a GPS-szel kalibrálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De én 50-el szeretnék menni, nem pedig 45-el. Mit kell az órának mutatni. hogy 50 legyen a sebességem?
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tovabbra is mehetsz, ez nem valtozott, annak a lehetosege, hogy megbuntetnek az emelkedett.
Plusz, hogy te mit, akarsz, mit gondolsz, mit erzel, szeretnel, az a vilagon nagyjabol senkit nem erdekel.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy olyan gondolkodásmód, hogy ha valamiért maximum pénzbüntetést lehet kapni, akkor az gyakorlatilag egy legális de prémium szolgáltatás. Egy szintig a közlekedés is ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OT-vel ugysem mesz tul gyorsan varosban. Az ujabbakban meg meg lehet adni kerekmeretet. Szerintem minden tulajdonos sajat felelossege, hogy a muszerfalon a kijelzok megfelelo erteket mutassanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/de/TXT/?uri=CELEX:31975L0443
van magyarul is, olvasd el.
lenyeg hogy az autoban ha 50-et mutat az ora akkor te 50-el kevesebbel mesz. (vagy ha 50-el mesz, akkor 50-nel nagyobb sebesseget mutat). olyan nincs hogy 55-al mesz, de csak 50-et mutat. az akkor hibas keszulek -> javitasba kell menni, nem forgalomba.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szigorodik a gyorshajtás büntetése, ezt kell tudnod
A videó második részében szóba kerül az a jogi bukfenc, amire feljebb utalni próbáltam, csak senkinek nem esett le.
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A videoban a felvetes arra alapul, hogy 1 meresben lehet hibazni. Ebben pedig igaza is van a felvetonek. De feltehetoen nem 1 meres van. Valoszinu rengeteg merest elvegez egy ilyen sebessegmero keszulek es az alapjan adja vissza az eredmenyt. Igy a meresi hibakat onmaga is felismeri es elveti oket. Ezt lehet azzal fokozni, hogy 2 fuggetlenmero van a dobozban es mind2 mero rengeteg merest vegez es ha ugyan arra az eredmenyre jut, akkor azert azt illene elfogadni a birosagnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A videoban a felvetes arra alapul, hogy 1 meresben lehet hibazni. Ebben pedig igaza is van a felvetonek. De feltehetoen nem 1 meres van."
Több elmékezetes eset is volt, amikor kiderült, hogy hibázik. Ráadásul ebből csak annál van lehetőség vitatni amikor nagyon nagy a hiba:
1. Volt eset valami furgont mértek be 200 km/h felett autópályán, csak épp újkorában szakadékban hátszéllel sem tudta ezt a sebességet.
2. Másik amikor 70 km/h mérték be valami 20-30m-el az álló kocsisor mögött. Ha csak közelében lett volna a sebesség, akkor betolta volna az egész sort.
Ez csak egy-két eset, ami a sajtóvisszhang miatt előkerült. Viszont ha nem 50-100 km/h óránval mér többet, csak 10-20-al, akkor nincs aki cáfolná a trafipaxok mérését és az ártatlan fizethet mint a kotonatiszt. Ráadásul ezekben az esetekben fellebeztek, a rend éber őrei kivizsgálták és megállapították, hogy jogos a büntetés.
Arról már nem is beszélve, amikor jó pár éve pesten az egúton ellopták a 70-es táblát és kirakták a trafit, hogy tábla nélkül ki megy 50 felett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hibas/regi eszkozoket csereljek le. De hibas/regi eszkozok okozta edge-case ek miatt ne legyen enyhites globalisan. En inkabb fizetnek 10 evente 1x 20-30-300e forintot, akkor is ha nem en vagyok a hibas, minthogy maradjanak a gyorshajtok. Raadasul dashcam logolja sebesseget is + remoteba logolodik vezetesi stat, valoszinu birosag elfogadja ezeket szoval kis kellemetlensegnel nem lenne tobb ez szamomra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem fogadja el, mert egy hitelesitett eszkoz all szemben egy nem hitelesitettel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar birosag korrekt ilyen szempontbol megvizsgaljak es merlegelik, hogy elfogadhato-e. Tehat ha ilyen 3-5 km/h elterest kellene hitelesitetlennel bizonyitani az biztosan felejtos egy hitelesitett eszkozzel szemben, de ha 90 helyett 200-al fotoz le, akkor laikus fejjel biztos vagyok benne, hogy dashcam felvetel ervenytelenitene az ekkora merteku hibat. Foleg ha van egy remote full logod mindenrol, ami nem sajat adatbazisba dolgozik es hozzaadason kivul nem modosithatsz rajta semmit.
De akar siman lehet az is, hogy nem fogadna el. Ez sem kulonosebben zavarna es valoszinu ilyen minimal osszeg miatt nem is eri meg birosagra jarni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész sebességmérés a jelen formájában balfaszság.
Két dolog kellene, hogy értelmes legyen:
- Spot mérés helyett átlagolás. Értelmetlen azon rugózni, hogy 130 helyett 129-cel vagy 131-gyel megy-e a hülyéje. Minden lehajtó közé section control, aztán hozd az átlagot.
- Fix díjak helyett százalékos, pl. kocsi Eurotax értéke alapján. Volt már, hogy siettem, tilosban parkoltam, 10k volt a bünti. Ennyit megért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Követési távolság, helyes sebesség megválasztás (lásd a herceghalmi homokfüggönybe rongyolást, mert a seggfixációsok miatt az sem fékezett valszin, aki amúgy megtette volna)... Jóval fontosabbak lennének, mint a sebességmérés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Folytatódik a sztori. És még nincs vége.
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jo ez a bullshiteles a hitelesites/kalibralas/pontossag korul, mar csak valahogy meg kene magyarazni, hogy a f*szba tudott egy csotroganyt 200-ra bemerni...
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy, hogy hibazott. Nem volt bullshiteles. Elismertek. Hibaztak mar mas dologban is. Peldaul eliteltek mar gyilkossagert is olyat, aki nem volt gyilkos, stb. Ilyen esetek miatt nem szunik meg a birosag vagy lesznek engedekenyebbek legkozelebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, csak a birosagoknal vannak targyalasok meg bizonyitekok, aztan a biro abbol dont. itt meg csak annyit tehetsz hogy bemutatod verda fiatal koraban sem tud 120-nal tobbet. hameg valami "bug" miatt 85-tel bemer, pedig csak 50-el mentel, akkor fizetsz. (volt valami story hogy az auto elott gyorsabban repulo madarat merte be az okos muszer...)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni