Helló
Mit javasoltok, hogy tudnám kideríteni az okot és megszüntetni?
A jelenség: 10-20 percenként 2-4 másodpercre megszakad az internet minden eszközön.
Jelenleg amikor figyeltem ezt, akkor 2 laptopon vizsgáltam, mindkettő utp kábellel van rákötve a routerre, és azonos időben másodpercekre megakad a ping 8.8.4.4 mindkét gépen, majd jó lesz utána mind a kettő gépen. Persze, amikor látom, hogy megakad as ping és timeout, akkor én sem hallok semmit az online beszédből, mert nincs internet, minden online app megakad akkor.
Ha töltök le közben bármit, vagy ha csak egyedül az online beszélgetés megy, akkor is megszakad, nem függ a sávszélesség terhelésről. Régen letöltés/feltöltés közben is lehetett beszélgetni, és soha nem akadt meg.
Nagyon zavaró, főleg ha valamilyen online tevékenység van: például beszélek valakivel vagy bármi más.
Azért gondolom, hogy nem a kábel a hibás, mert mind a 2 laptopon külön kábelen van a Sagem Telekomos router külön portjában van.
Azt már kipróbáltam, ha sima mobil interneten van a telefonom, és úgy vagyok valamilyen online tevékenységen, akkor az soha nem szakad meg és úgy nem jön elő a hiba.
Router újraindítás sem segít, ha elkezdi ezt a megszakadást, újraindítom, utána is egyből jelentkezik, és újra ismétlődik.
Van értelme úgy megnézni, hogy kikapcsolom a Wifit a Telekom eszközén? Bár több, mint 1 éve van ez, most jött elő, előtte nem volt soha hasonló. Vagy Wifiről is nézni, hogy az megszakad vagy nem?
Telekomot még nem kerestem, gondoltam mielőtt keresem őket, körbe nézek, hátha nálam a hiba, de nem találom.
Vasárnapi megszakadások, stopperrel mérve a megszakadások között:
Első megszakadás 3-4 másodpercig tartott, majd a követező:
1 óra 48 perc (tehát eddig volt megszakadás mentes, majd megszakadt)
28 perc 45 másodperc
24 perc 15 másodperc
3 perc 4 másodperc
31 perc 17 másodperc
41 perc 39 másodperc
friss: Megszakadt megint 5-6 másodpercre, de most valami igazán érdekes volt, hogy a másik gépen is ment a 3 fenti pingelés. A másik gépen nem akadt meg egyik pingelése sem!
Az első gépen pedig a router pingelése folyamatos volt, viszont a Telekom és a Google DNS nem volt elérhető 5-6 másodpercig, ezzel együtt semmi sem volt elérhető a helyi hálózaton kívül.
Ami viszont még érthetetlenebb: pingelem a másik gépről az első gépet, és néha 1-1 pingelés request time out! Az előbb megint 3x egymás után request time out! Rendszeresen, pár percenként request time out az első gép a második gépről, megint 3 alkalommal, néha 1 alkalommal!
ping /n 50 ip
esetén 2 esetben megint nem volt elérhető:
Lost = 2 (4% loss)
Közben viszont az első gépről, amit pingelek a másodikról, 100% jó a 3 ip pingelése: a router, a Telekom és a Google dns.
Hogy lehet, hogy az első gépről 3 ip pingelhető, de a mellette lévő, routeren lévő gépről meg nem pingelhető pár percenként 1-3 alkalommal/másodpercig?!
Kizárható kábel hiba ilyen esetben?
Hogy teszteljem a kettő Windows 10es gép között a hálózatot? És a Windows 10es gép és a router között?
Tippre most ott tartok, ha a második gépről pingelhető maradt minden, akkor nem is a Telekom hálózata a hibás, hanem a router, a hálózati kártya vagy a kábelek?
- 4035 megtekintés
Hozzászólások
Tudsz valahonnan szünetmentest szerezni egy próba erejéig? Illetve mióta van nálad ez a Sagem router? (Hány éves lehet az eszköz?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azt tudom, mióta van nálam, kb 1,5 éves az eszköz, amit a Telekom kihozott. Újnak tűnt.
Nem tudok szünetmentest kölcsönözni első körben.
Most is volt egy ilyen megállás 3-4 másodpercre, majd 1 óra 58 perc után 5 másodperces megszakadás.
Amint bekövetkezett a szakadás, indítottam egy stoppert :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a szünetmentes kizárható azzal is, ha esetleg maga az eszköz meg tudja mondani magáról az aktuális uptime-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt tudja megmondani, mióta van bekapcsolva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha egy sima újraindítás (vagy újraindulás) is nullázza az értéket, akkor az is jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 tipp:
1) nézd meg, megszakad-e a routeren a PPPoE kapcsolat
2) ki tudod-e próbálni, h PPPoE passthru módba kapcsolod és egy másik routerről (v gépről) authentikálsz, akkor is jelentkezik-e?
Én azért jelezném a Telekom felé, hangsúlyozva, h kábellel csatlakozol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó kérdések!
1) az adminjában nem látom sehol, a státusznál sem, csak hogy most csatlakozva, hogy a pppoe megszakadt vagy nem. Lépjek be az adminjába, és figyeljem, ha nincs net, mit ír? Vagy hogy máshogyan lehetne a pppoe kapcsolat időtartamát lekérdezni? 3 napja van az eszköz bekapcsolva az utolsó újraindítás óta. Régebben hónapokig nem volt újraindítva és soha nem volt gond.
2) van egy régi eszközöm, amivel elvileg meg tudom próbálni ezt, próbálom kipróbálni, írok ide ha sikerült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) Szokott lenni log ezeknél. Pontosan mi a router típusa?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sagemcom F@ST 5670
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Nekem ennek a kistesója(úgy tudom a tied AX-es az enyém pedig AC-s volt) volt most nálam kicserélve, mert az utóbbi időben heti 2-3-4 alkalommal letiltotta az ethernet porton lévő forgalmat, se DHCP se semmi még az eszközeim se látták egymást. És ha elkezdtem pingelni pl. a telekom DNS szervereit vagy bármi mást akkor ilyen 1-2-3 ms volt a válasz négyből háromszor, viszont egy alkalommal 200+ ms volt. Kicserélték Technicolorra és azóta megszűnt minden probléma.
Amúgy mielőtt kiért volna a szerelő még gondoltam egy factory resetre is, de nem akartam megtenni mert ha bejön és potyára jön a hibaelhárító akkor fizethetek.... Szóval a felületen tudsz valahol factory resetet csinálni, szerintem próbáld meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 tipp:
pingeld folyamatosan a router belső címét is. Ha a külső kapcsolat megszakad de a belső IP elérhető, akkor várhatóan a belső dolgaid (kábelek stb.) jók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó ötlet, mától úgy fogom vizsgálni ezt. Sőt, 3 címet fogok pingelni: router ip címe, a telekom dns szerverét és a google dns szerverét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondanám, hogy nézd meg a logját, de a Telekomot ismerve valószínűleg le van korlátozva.
Amúgy is felvetne hülye kérdéseket , például, hogy miért kell leküldeni ugyanazt a beállítást a doboznak minden egyes nap? :D
2022-04-21 XX:XX:XX [Critical][Config-Log] Terminal:ACS(X.X.X.X),Result:Success,
Type:Authorization,XXXXXX:
2022-04-21 XX:XX:XX [Critical][Config-Log] Terminal:ACS(X.X.X.X),Result:Success,
Type:Set,InternetGatewayDevice.ManagementServer:,PeriodicInformInterval:900
2022-04-22 XX:XX:XX [Critical][Config-Log] Terminal:ACS(X.X.X.X),Result:Success,
Type:Authorization,XXXXX:
2022-04-22 XX:XX:XX [Critical][Config-Log] Terminal:ACS(X.X.X.X),Result:Success,
Type:Set,InternetGatewayDevice.ManagementServer:,PeriodicInformInterval:900
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol kellene nézni, ha nem lenne letiltva, a webes felület melyik részén? Vagy máshogy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Nekem a F@st 5655v2 AC van és folyamatosan ledobált a netről. Lett eszköz csere, reset, babám f@sza, de azóta stabil, amióta arról megy az iptv, én meg egy másik routerrel csatlakozom a netre. PPPoePassthrough bekapcsolva, így elvileg még két eszközzel is kapsz ip-t. Most egy Xiaomi AX1800 router-ról megy a netem.
üdv: pomm
A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Szerintem inkább hardveres probléma lesz, nálam KAON CG3000 modem van, aminek 4db LAN portjából 1db "tönkrement".
Ha ebbe a rossz portba rakok bármilyen eszközt akkor "szakadozik" az összes LAN portján a hálózat random időközönként (pl.: DHCP nem ad ip-t) - ha nem használom ezt az 1db rossz portot - akkor nincs semmilyen hiba. Nem tudom mitől ment tönkre, egyszer csak elkezdte ezt a "szakadozást", tesztelgetéssel megtaláltam.
Ezek alapján nálad is ez lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy én mennyire utálom a Telekom Sagemcom cuccokat,
szüleimnél is egy ilyen router van, a verziószám nem biztos hogy azonos de tuti hogy Sagemcom F@ST
Hasonló hibát én is tapasztaltam, gyakorlatilag eldob minden kapcsolatot, TV, WiFi minden, újraindul és megy egy darabig.
Nagyon nem mentem utána, de én arra tippeltem hogy túl sok egyszerre az eszköz mert az esetek 90%-ban akkor jött elő amikor mindenki hazalátogatott.
Nyilván sok kapcsolat esetén sem szabadna így működnie de hát mit lehet tenni.
Telekom ügyfélszolgálata meg csak annyit mondott, a WiFi nem része a szolgáltatásnak, az csak egy plusz ami jár vele szóval az ebből fakadó hibákkal ők bizony nem fognak foglalkozni.
Tipik esete annak hogy nehogy már a cég 200 Ft-al többet fizessen az eszköz darabjáért,
jó ott az ügyfélnek a legolcsóbb ami lejön a szalagról aztán kész, ha meg mégsem hát pech.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is ilyen eszközöm van, anno kb 2 éve mikor elkezdődött az otthoni munka akkor én is folyamatos szakadozást észleletem, leadtam hibára a szerelő kicserélte a routert meg a tápot, azóta minden tökéletesen működik. Add le hibára 1414 vagy online és megcsinálják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért nem hívod fel a szolgáltatót? Jellemzően látják a rendszerben szerintem ha ledobálgatás történik.
Mindenki szidja a telekomot, de nekem az utóbbi időben eléggé korrektek voltak. Jeleztem a gondot és jöttek, csinálták.
Legutóbb leszakadt a net. Kb 1 órán belül jött automatiokusan az sms, hogy hálózat kiesés van és pár napra korlátlan netet kapok a telefonomra.
Én felhívnám őket. Pár percet kell küszködni Vandával, de aztán felveszi a munkalapot ő is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A telekom supporttal vannak a legjobb tapasztalataim. Ők szokták tudni értelmezni a "Szakmabeli vagyok, a belső hálózatot ellenőriztem, a hiba valószínűleg a házon kívül van." mondatot. Ez pl. a vodánál nem sikerült, pedig amíg upc voltak addig egész normális volt a dolog. Szóval hívd fel őket. Ha nem oldják meg időben akkor meg a hírközlési hatósággal fenyegetés mindig beválik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van értelme úgy megnézni, hogy kikapcsolom a Wifit a Telekom eszközén?
Rokononál van a kezem alatt egy ilyen eszköz, nem kis terheléssel (egy vendégházat üzemeltetnek, szóval sok user is tud lenni). Én is rühellem, mert megkerülni (pppoe passthrough-val mögé tenni egy normális routert) roppant körülményes az IPTV miatt. Egyelőre ezt nem is tettem még meg, mert több kisebb switch is van ott, és le kellene mindegyiket cserélni vlan képesre.
Amit viszont el tudok mondani róla pozitívumként, az az, hogy nagyon stabil, soha semmi hasonló gond nem volt vele. A wifi ki van rajta kapcsolva az első perctől (egy Unifi rendszer üzemel, több AP-vel), de hogy ez ennek köszönhető e, azt nem tudom, egy próbát mindenesetre megérhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ilyen Sagemcom F@ST 5670 ONT/router van telekomos gigabit optikaval (bekapcsolt AX-es wifivel, mogotte masik routerral) es teljesen stabilan uzemel honapok ota. Szoval nem generalisan szar az eszkoz vagy a Telekom halozat. Vmi egyedi problema lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni