Toyota Proace Verso Combi RC21 - megrendelve

2022 január 17-én megrendeltük, meglátjuk, hogy mikor lesz belőle szállítás. Az ügyintéző nem kecsegtetett azzal, hogy nyaralni ezzel mehetnénk... :)

Beszámlok majd róla, hogy mikorra sikerült legyártani és átadni. Az ügyintézés gördülékeny volt, a Toyota Mayer a Google Maps-es jó értékelésekre rászolgált. Egyszer mentem oda személyesen, a többi csak emailezgetés.

Hozzászólások

Nekem a családi autónk egy V-Class 190 Le, de bevallom keveslem. Megpakolva 3++ tonna. Jó pár évig még nem cserélem le, de  a következő nagyobb motor lesz (237 Le). JObban szeretek nagy autóval menni, amit nem terhelek rommá.

 

Amúgy grat. Jó választás, ha nem pár évre veszed. Értékálló és kevésbé szervizigényes.

A 10+ év a probléma, volt egy cikk a Totalcar-on, hogy mennyi az autók élettartama manapság. Valami 10 év vagy ~ 200 e kilométer.

Persze ez nem jelenti azt, hogy 11 évesen kuka, de kb. ez az az év, amire a gyártók gyártanak. Utána kezdődnek a nagyobb problémák velük.

trey @ gépház

Nekem 22 év alatt lett meg a 200e km, de komolyabb problémák nem jelentkeztek. Most egy: a rossz oldalon van a kormány (de nem az autó változott, hanem a lakhelyem). Lehet, hogy ez egy kirívóan tartós kocsi, de én inkább arra gyanakodnék, hogy a legtöbb 10 éves kocsi már nem kapja meg a gyári előírások szerinti karbantartást, és akkor pusztulásnak indul. A cikkben amúgy az "élettartamra" szánt váltóolajakról volt szó, hogy abban biztosak, hogy a 10 évet vagy 210 Mm-t kibírja.)

Ez a baj a használt piacon az automata váltós kocsikkal. Nagyon sokban sosem cseréltek olajat, mert félreértelmezték az "élettartamra" kifejezést. A kézi váltót is tönkrevágja az ilyesmi, de az automatát igencsak sokba fog kerülni megjavítani...

Mellesleg kizárólagos városi használatnál illik lefelezni az olajcsere-intervallumokat :)

Hogy is szoktátok csinálni?

Ennyiért már autót is kaptál volna!

:D

trey @ gépház

toyotára (corolla) már decemberben 1 éves várakozási lista volt 

Mennyit kell előre fizetni ?

Mert megmondom őszíntén, én olyan vagyok aki bemegyek és megveszem amit akarok.

Tavaly is kinéztem egy órát magamnak, nah mondom üsse kavics, megveszem, rendelném meg erre írja 6 hónap szállítás, hát hogyne ...

Jönnek a csodás merkuros évek ...

Fedora 36, Thinkpad x280

Ha budapesten közlekedsz, akkor 100 lóerő édeskevés, kell a 150+ legalább. Ha vidéki nagyvárosokban mozogsz, akkor elég a 100 LE. Én vidéki faluban élek, itt a 67LE bőven elégséges bármire is.

Én tudom meg használom a dinamikus vezetési rutinokat. Nem vagyok nagypapás, tötymörgő, forgalomlassitó elem. A forgalom ritmusát felveszem és megfelelő dinamikával indulok, váltok sávot, adott esetben el is engedek valakit.

Vagy padlóval indulok a pirosnál, mert sávot kell majd váltanom. Ritkán ugyan, de beletaposok én is.

Továbbra is tartom, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve bármilyen autóval lehet dinamikusan vezetni. Semmi köze a 150 lóerőnek ehhez.

Én mindig kiröhögöm azokat akik a soroksárin vagy a csepeli bevezető azon szakaszán szlalomoznak ahol még nincs dugó, két perc múlva meg egymást bámuljuk a piros előtt a sorban. Tudni kell hogy hogy érdemes száguldozni, a város pedig a legritkább helyek egyike ehhez.

A biztonságról nem is beszélve.

Jól megy, nem? Bőven elég (mindenre is).
Mióta léteznek ezek az 1.4-1.5-os turbós benzinesek, kb mindegyik ezt tudja, csak a köréjük épített kaszti tömege/mérete változó. Pl egy 1.4T suzuki vitara (nem a hybrid) valamivel gyengébb (140Le@5500 220Nm 1500-4000), viszont csak 1120Kg, így még virgoncabb tud lenni.

Én meg azt mondom hogy bármilyen SZGK -d is van (most a traktort meg a többi spéci eszközt mellőzzük), jó műszaki állapot és jó sofőr esetén meglesz a megfelelő nyomaték nagypapás meg dinamikus stilushoz is. Hülyeség kijelenteni, hogy kell 150 lóerő.

Természetesen ha tudományan bemutatja valaki hogy mikor és miért, visszakozok.

Láthatóan nem sikerült elolvasnod és értelmezned azt amihez hozzászólsz.

A feltett invalid kérdésedre pedig nem a válasz.

Segitek: Carter úr szerint 150 LE alatt ne próbálkozz Budapesten, az hogy milyen nagy, nehéz vagy terhelt kocsid van, nem került szóba, és nem is közvetlenül a postolónak szólt.

https://hup.hu/comment/2734100#comment-2734100

Tehát mégegyszer: ha nagy böszmével jársz, erősebb motor is kell, de általában a gyártó erre szokott helyetted is gondolni. Ne játsszuk meg a hülyegyereket, én sajnálom rá az energiát.

Ha van egy 90 lóerős hatchbacked és beleültetsz négy 150 kilós sógort hátra meg bepakolod a tárcsákat az edzőteremből akkor nem fogsz dinamikusan vezetni.

Ne rágjuk tovább a szart. Én legalábbis nem igénylem.

Valaki aki egyetért Carter úrral - vagy ő maga - magyarázza meg hogy miért kell Budapesten 150 lóerő általában. Nem edge case-ekben. A kijelentés ugyanis általános volt. Ez lenne a lényeg, ha esetleg eltéveszettük volna a megállót.

Ha még autópályát, utasokat, csomagokat, nagyobb össztömeget odair, egyet is értek vele, de igy ebben a formában ez egy f.szság.

Sajnos NagyZ is abba a körbe tartozik hogy hiába rendelkezik kimagasló intelligenciával és sikerekkel, valahogy flow neki az hogy idejön és tudatosan hülyegyerek módjára tilitolizik.

És mennek a levesbe az akár érdekes, hasznos beszélgetések.

"Ha budapesten közlekedsz, akkor 100 lóerő édeskevés, kell a 150+ legalább. Ha vidéki nagyvárosokban mozogsz, akkor elég a 100 LE. Én vidéki faluban élek, itt a 67LE bőven elégséges bármire is."

Ezt miből matekoztad ki? :) Semmit nem mond önmagában a lóerő, minimum a tömeget is mellé kéne tenni (tömeg/lóerő arány), ha a rugalmasságra akarsz következtetni. Aztán ugye turbós/nem turbós,nem mindegy ugye hol és mekkora teljesítményt és nyomatékot ad le (a modern turbós motorok már 1500 körül a "pincéből" húznak, míg egy régebbi benzines hiába 150 lóerő, hogyha csak 4000 folött él igazán..

 

Nem ültem még ilyenben, de a régi Verso-nál kényelmetlenebb belső terű autót nem sokat ismerek. Remélem, nem prospektus és paraméterek alapján rendelted, hanem volt menetpróba az egész családot beültetve. Persze lehet, hogy változtattak azóta.