- aaron blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Melyik motort választottad?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 120 LE-set. Eddig sosem volt alapmotoros autóm... Nagy visszalépés lesz a 200 LE-ről, de ezzel is jobbára cammogok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a családi autónk egy V-Class 190 Le, de bevallom keveslem. Megpakolva 3++ tonna. Jó pár évig még nem cserélem le, de a következő nagyobb motor lesz (237 Le). JObban szeretek nagy autóval menni, amit nem terhelek rommá.
Amúgy grat. Jó választás, ha nem pár évre veszed. Értékálló és kevésbé szervizigényes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! 10+ évre tervezek vele. A motor ereje, majd meglátjuk. Ha száguldozni támad kedvem, a carsharing mindig ott van, mint nagy mulatság :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10+-ra gondoltam én is. Lehet annyi év után nominálisan a vételárért megy el. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha maradunk Budapesten addig, amit remélek, akkor < 100e km-rel a miénk lesz a legjobb vétel az országban :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 10+ év a probléma, volt egy cikk a Totalcar-on, hogy mennyi az autók élettartama manapság. Valami 10 év vagy ~ 200 e kilométer.
Persze ez nem jelenti azt, hogy 11 évesen kuka, de kb. ez az az év, amire a gyártók gyártanak. Utána kezdődnek a nagyobb problémák velük.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tízmillió autószerelő országában ez nem probléma. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 22 év alatt lett meg a 200e km, de komolyabb problémák nem jelentkeztek. Most egy: a rossz oldalon van a kormány (de nem az autó változott, hanem a lakhelyem). Lehet, hogy ez egy kirívóan tartós kocsi, de én inkább arra gyanakodnék, hogy a legtöbb 10 éves kocsi már nem kapja meg a gyári előírások szerinti karbantartást, és akkor pusztulásnak indul. A cikkben amúgy az "élettartamra" szánt váltóolajakról volt szó, hogy abban biztosak, hogy a 10 évet vagy 210 Mm-t kibírja.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a baj a használt piacon az automata váltós kocsikkal. Nagyon sokban sosem cseréltek olajat, mert félreértelmezték az "élettartamra" kifejezést. A kézi váltót is tönkrevágja az ilyesmi, de az automatát igencsak sokba fog kerülni megjavítani...
Mellesleg kizárólagos városi használatnál illik lefelezni az olajcsere-intervallumokat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 év után megindulhat egy hengerfej-tömítés, ami már nem a kis meló kategória. Ehhez nem kell sokat menni, egyszerűen elmállanak az idő miatt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem, még egy darabig nem teszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a hengerfejtömítés dolog kábé ugyanaz, mint a processzor vagy a gpu pasztázása. emiatt én nem írnék le egy autót sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, az enyémben gyári hiba a hengerfejtömítés, de 3x cserélve már jó vagy 6 éve, rutinműtét ez :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy pont nem, rovid tavos hideg motoros varosi nyiras kerulnem mint covidos fidesz szavazot...
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Városban igyekszünk nem használni az autót. Egyáltalán nem az a fő use-case, napi ingázás nincs szerencsére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy is szoktátok csinálni?
Ennyiért már autót is kaptál volna!
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
marmint 2022., nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stimmel. szerkesztettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
toyotára (corolla) már decemberben 1 éves várakozási lista volt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eközben volt készlet is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyit kell előre fizetni ?
Mert megmondom őszíntén, én olyan vagyok aki bemegyek és megveszem amit akarok.
Tavaly is kinéztem egy órát magamnak, nah mondom üsse kavics, megveszem, rendelném meg erre írja 6 hónap szállítás, hát hogyne ...
Jönnek a csodás merkuros évek ...
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10% csak.
De amúgy van készleten autó, 2 Corolla is egyből vihető. Más mondjuk nincs :)
Nekem ez így nem gond, addig használjuk az egyterűt, a pénz meg kamatozik közben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ mit akarsz. Ha meggyőzhető vagy és nem kötődsz márkához, modellhez, szinhez, felszereltséghez, akkor találsz valamit. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez 7 üléses?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
9, lehet kérni 8 vagy 7-tel is,
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha budapesten közlekedsz, akkor 100 lóerő édeskevés, kell a 150+ legalább. Ha vidéki nagyvárosokban mozogsz, akkor elég a 100 LE. Én vidéki faluban élek, itt a 67LE bőven elégséges bármire is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem vettem észre. Szerintem kellő rutinnal pótolhatóak azok a lóerők, sejtem, hogy miféle helyzetekre gondolsz persze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem fingom sincs mihez kell 150 lóerő Budapesten pedig 10 éve vezetek és élek itt. Többedik kerületben. Vagy a negyedik autóval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sűrű forgalomban kihajtás főútra, előzés, cikázás. Még épp beférek a busz elé, mielőtt kiáll a megállóból, jaj mindjárt piros, nehogy satufék kelljen, kövér gáz, stb :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem fingom sincs mihez kell 150 lóerő Budapesten
Lehet, hogy nem hallod, amikor szentségelnek mögötted ;) Vannak akik a középső tükröt sem ismerik/használják.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tudom meg használom a dinamikus vezetési rutinokat. Nem vagyok nagypapás, tötymörgő, forgalomlassitó elem. A forgalom ritmusát felveszem és megfelelő dinamikával indulok, váltok sávot, adott esetben el is engedek valakit.
Vagy padlóval indulok a pirosnál, mert sávot kell majd váltanom. Ritkán ugyan, de beletaposok én is.
Továbbra is tartom, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve bármilyen autóval lehet dinamikusan vezetni. Semmi köze a 150 lóerőnek ehhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek :) Sokan keveslik a teljesítményt, közben a motor fordulatszám-tartományát nem merik kihasználni :)
Anno Wartburg-on tanultam vezetni, még előzi is sikerült országúti tempónál. Kemény 52 LE, 1 tonna önsúly.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valszeg miattad kell. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem én vagyok a tötymörgős nagypapa, akit keresel. Csak nem értem a kollegát, hogy egy városi környezethez hogyan passzintja a 150 lóerőt. Van, ahova kell, de az nem a város.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze hogy nem tudod, hiszen manualis valtoba nem raknak sokkal tobbet varosi hasznalatra :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki mondhatna már valami konkrétumot is, mert csak jönnek a lózungok. :)
szerk.: látom beakadt a lemez a váltóval :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őmm, miért is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
máshogy nem menne a "padlózva kerüljük a népet a buszsávban" mutatvány, esetleg ennek a párja a "járdasziget másik oldalán előzve" rész. :D
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én mindig kiröhögöm azokat akik a soroksárin vagy a csepeli bevezető azon szakaszán szlalomoznak ahol még nincs dugó, két perc múlva meg egymást bámuljuk a piros előtt a sorban. Tudni kell hogy hogy érdemes száguldozni, a város pedig a legritkább helyek egyike ehhez.
A biztonságról nem is beszélve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet én vagyok ódivatú, de a (városi) közlekedésben a leadott nyomatéknak több hasznát veszem, mint a lóerőnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondj egy értéket, amitől szerinted jó. A jó nem feltétlen a túl sokat jelenti. Illetve, egy fordulatszám értéket, ahol leadja.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyém mindig eggyel több, mint a tiéd! :P
Viccet félre téve. A megmozdítandó tömegtől függően bármi is jó lehet. Itthon egy Nissan Note 1.5 Dci-s és egy Peugeot Bipper 1.3 HDI van munkában. A Note hiába 90 LE-s a Peugeot jobban mozog a városban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlen pélólengetés miatt írtam. Csak, hogy hova tegyek egy
1440 kg tömegű, 150LE-s, 1500 és 3000 rpm közt 250 Nm nyomatékot leadó holmit a fentiek fényében.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi gond nincs az autóddal, a gond ott van hogy valakik szerint 150 lóerő kell Budapesten. Nem kell. Ha véletlenül annyi van, oké.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
250 Nm nyomatéknak több hasznát veszed a városban, mint a 150LE-nek. Szerintem. Egyébként meg odatedd ahol elfér. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De még mindig nem tudom, hogy mit jelent ez a 250 Nm a fenti paraméterek mellett. Megpróbálom máshogy:
- elégtelen
- elégséges
- közepes
- jó
- kiváló
Melyiket jelölnéd?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tőlem nem is fogod megtudni! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ilyet nem mondtam.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól megy, nem? Bőven elég (mindenre is).
Mióta léteznek ezek az 1.4-1.5-os turbós benzinesek, kb mindegyik ezt tudja, csak a köréjük épített kaszti tömege/mérete változó. Pl egy 1.4T suzuki vitara (nem a hybrid) valamivel gyengébb (140Le@5500 220Nm 1500-4000), viszont csak 1120Kg, így még virgoncabb tud lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
400Nm+ az mar eroteljesen mozdit kb barmilyen autot. Ha mindezt olyan 2-3K fordulat kozott le is adja az egy eleg dinamikus gepjarmu.
Mondjuk en sportautokon szocializalodtam szeretem ha van tartalek... (30+ autom volt mar 900 es 7000ccm -ig bezarolag)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg azt mondom hogy bármilyen SZGK -d is van (most a traktort meg a többi spéci eszközt mellőzzük), jó műszaki állapot és jó sofőr esetén meglesz a megfelelő nyomaték nagypapás meg dinamikus stilushoz is. Hülyeség kijelenteni, hogy kell 150 lóerő.
Természetesen ha tudományan bemutatja valaki hogy mikor és miért, visszakozok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2141kg+ember+csomaghoz tehat szerinted ugyanugy jo a 150LE (2022-es ford galaxy), mint 1400kghoz? ne viccelj mar. "dinamikus stilus"-nal hangosan felrohogtem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láthatóan nem sikerült elolvasnod és értelmezned azt amihez hozzászólsz.
A feltett invalid kérdésedre pedig nem a válasz.
Segitek: Carter úr szerint 150 LE alatt ne próbálkozz Budapesten, az hogy milyen nagy, nehéz vagy terhelt kocsid van, nem került szóba, és nem is közvetlenül a postolónak szólt.
https://hup.hu/comment/2734100#comment-2734100
Tehát mégegyszer: ha nagy böszmével jársz, erősebb motor is kell, de általában a gyártó erre szokott helyetted is gondolni. Ne játsszuk meg a hülyegyereket, én sajnálom rá az energiát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg azt mondom hogy bármilyen SZGK -d is van, jó műszaki állapot és jó sofőr esetén meglesz a megfelelő nyomaték nagypapás meg dinamikus stilushoz is.
erre reagaltam, te meg terelsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha van egy 90 lóerős hatchbacked és beleültetsz négy 150 kilós sógort hátra meg bepakolod a tárcsákat az edzőteremből akkor nem fogsz dinamikusan vezetni.
Ne rágjuk tovább a szart. Én legalábbis nem igénylem.
Valaki aki egyetért Carter úrral - vagy ő maga - magyarázza meg hogy miért kell Budapesten 150 lóerő általában. Nem edge case-ekben. A kijelentés ugyanis általános volt. Ez lenne a lényeg, ha esetleg eltéveszettük volna a megállót.
Ha még autópályát, utasokat, csomagokat, nagyobb össztömeget odair, egyet is értek vele, de igy ebben a formában ez egy f.szság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan azért, amiért mindenkinek Tesla-t kellene tartania, mert abban olyan nyomaték van, hogy csak na!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos NagyZ is abba a körbe tartozik hogy hiába rendelkezik kimagasló intelligenciával és sikerekkel, valahogy flow neki az hogy idejön és tudatosan hülyegyerek módjára tilitolizik.
És mennek a levesbe az akár érdekes, hasznos beszélgetések.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:(((((((((
fb csopiba biztos visszavesznek teged
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos lassan a hup se lesz jobb a facebooknál, értelmes beszélgetés nulla, kötekedés és minden hasonló f.szkodás meg ezerrel. Szomorú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az:( de latod, beengedik kikepzot is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha budapesten közlekedsz, akkor 100 lóerő édeskevés, kell a 150+ legalább. Ha vidéki nagyvárosokban mozogsz, akkor elég a 100 LE. Én vidéki faluban élek, itt a 67LE bőven elégséges bármire is."
Ezt miből matekoztad ki? :) Semmit nem mond önmagában a lóerő, minimum a tömeget is mellé kéne tenni (tömeg/lóerő arány), ha a rugalmasságra akarsz következtetni. Aztán ugye turbós/nem turbós,nem mindegy ugye hol és mekkora teljesítményt és nyomatékot ad le (a modern turbós motorok már 1500 körül a "pincéből" húznak, míg egy régebbi benzines hiába 150 lóerő, hogyha csak 4000 folött él igazán..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Az én 800 kilós autómhoz pl bőven elég a 90 lóerő, ha kell, akkor simán kiugrok neked a pirosnál legelöl. Szóval ez a mondás önmagában semmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg ha dugóban állsz, akkor kell a 150LE, mert álló helyzetben többen látják, hogy menő kocsid van!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki figyelmebe, igazi fidesz szavazo ferfi az loerot nez.
Tobbieknek ott a nyomatek.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazán precízeket pedig mindkettő (plusz még az is, hogy az a nyomaték milyen fordulatszámon / tartományban jön) érdekli.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne transzgendekedjed/biszexualjad el a dolgot.
vagy az egyik vagy, vagy a masik.
nem ez a masik lenyeges frontvonal ? Vagy szelkakas pavaskodas van csak ebben is ?
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ültem még ilyenben, de a régi Verso-nál kényelmetlenebb belső terű autót nem sokat ismerek. Remélem, nem prospektus és paraméterek alapján rendelted, hanem volt menetpróba az egész családot beültetve. Persze lehet, hogy változtattak azóta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttam belülről, gyerekek beleültek. Ford kisbuszt vezettem már, a belseje annak is siralom volt az egyterűnkhöz képest. De hogy sáros lábbal a bőrt kenik össze vagy a műanyagot, nem okoz nagy dilemmát :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni