Kimondottan rossz a hangulat a világ tőzsdéin a geopolitikai feszültségek miatt és a Fed kamatdöntéséhez közeledve, a jelentős európai mínuszok után nagy eséssel kezdték a napot a tengerentúli tőzsdék is. Elsősorban a növekedési potenciáljaik alapján árazott részvényektől szabadulnak a befektetők, ennél fogva nem kímélik például az elektromosautó-gyártókat sem, így jelentős, közel két számjegyű esést láthatunk többek között a Tesla részvényénél. A múlt heti volt a tech-túlsúlyos Nasdaq és az S&P 500 index koronavírus-járvány kitörése óta látott legrosszabb hete - kérdés, hogy erre rá tud-e licitálni az előttünk álló pár nap, illetve hogy mekkora tere lehet még az esésnek?
[...]
Zuhanórepülésbe kapcsolt a Tesla
A fenti meredek árfolyameséseknél is jóval nagyobb békát kell lenyelniük a Tesla-hívőknek, az elektromosautó-gyártó részvénye ugyanis
9,2 százalékot zuhant a kereskedés elején.
A Tesla mai esése mögött cégspecifikus hírt nem látni, sokkal inkább a makrogazdasági környezet változása az, amely számos más növekedési részvénnyel együtt a Teslára is nyomást gyakorol. A Tesla tipikusan az a részvény, amelybe egy nagyon optimista forgatókönyv van árazva, mely szerint a vállalat cash flowjának oroszlánrésze majd csak a jövőben érkezik meg. Viszont amikor az árazási modellekben a jövőbeli cash flowkat diszkontáljuk le, akkor a diszkontráta emelkedésével együtt csökkenő vállalatértéket kapunk.
Link: https://www.portfolio.hu/befektetes/20220124/szakad-a-tesla-folytatodik…
Ez már a szuperbuborék pukk kezdete, vagy az megint elmarad?
- 359 megtekintés
Hozzászólások
Tegnap volt egy nagyobb visszapattanás (nem a Teslánál, úgy általában), popkorn bekészítve.
(rejtett subscribe)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dead cat bounce
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szuperbuborékos cikk nagyon logikus. De na és? Én már ezt többször beszoptam, de ennek ellenére a nagy szarra fogadnék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamelyik szuperbuborékos cikkben olvastam, hogy a buborék mindig csak egy picit tart tovább, mint a shortolók pénze. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, Zsiday volt a forrás, de úgy rémlett, valami interjúfélében olvastam. Ezek szerint mégsem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
s/mindig/általában/g
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor egyszer kitartott a shortolók pénze, abból még filmet is csináltak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soros* Gyuri bácsiról csináltak filmet? Mi a címe?
(* a 'h' és 't' hangokat nem ejtjük :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(* a 'h' és 't' hangokat nem ejtjük :)
Hát bazmeg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minden esett, nem csak a TSLA. TSLA -22% iden, NFLX -35% iden, snowflake -16% iden, AMZN -15% iden...
majd jon az earnings (ma MSFT, holnap TSLA es INTC, februar 1 AMD) - INTC szar lesz (fuck yeah), TSLA szerintem kiraly.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az inkább, hogy a beárazott vágyálmok fújta lufi végleg kidurran-e, amikor a Tesla beleütközik a természetes gátakba.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen gatakra gondolsz?
en nem latok itt lufit, a vilag leginnovativabb cegerol beszelunk, a vilag talan masodik, harmadik legjobb CEOjaval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyersanyag-hiány ... Gyártási nehézségek ... beígért új termékek csúszása ... szállítási határidők be nem tartása ... Adoptációs folyamatok természetes lassulása (újdonságfaktor megszűnésével) ... A töltőhálózatok ingyenesből fizetőssé válása ... A kezdeti kedvezmények megszűnése ... A töltőhálózatok nem bírnak lépést tartani (konkurencia is ad el elektromos autókat, egyre többet) ... és végül a energiaár-emelkéedés
Kezdetnek ennyi.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- nyersanyag-hiany: erre van terv, battery dayt erdemes visszanezni
- gyartasi nehezseg/csuszas/szallitasi ido: nehez fasza autot csinalni ugy, hogy ne ujrahasznald a 20 eves platformodat, mint a tobbiek. ugorjunk.
- adaptacios folyamatok: a tesla a gyartosoron hetente 15-25 modositast vegez, egy tradicionalis autogyar evente csinal ennyit. en nem latom ezt valtozni.
- toltohalozat: mar kurvareg fizetos.
- kedvezmenyek: most kaptak a nemetektol 6 milliard(ish) EUR-t, amerikaban ugyanugy van EV-kre $10k(ish) federal credit, etc. ok leszarjak a tobbi kis piszlicsare piacot, kina, amerika szamit foleg.
- toltohalozat: messze a tsla az egyik legjobb toltohalozat, a tobbiek dragabbak, es nincsenek is ilyen surun, DE szerintem mindenki jol jar, ha minden toltohalozat mindenkinek nyitott. (az EU-s 6 milliardert ki kell nyitniuk a sajatjukat, de csak itt, europaban)
- energiaar-emelkedes: mindenkit erint.
en nem latok itt semmi olyat, ami megalapozna, hogy szopo a teslanak. de irjunk plusszokat is:
- vilag egyik legnagyobb private supercomputere az ML traninghez, ha csak a vezetest nezzuk, a legnagyobb
- a szamitasi kapacitas mellett a legtobb adat is itt van az autokbol visszajovo telemetriabol (nem csak szamok, de videok is, amiket lehet tanitani, lasd az FSD bugfix changelogokat es az AI konfokon az eloadasokat)
- ahogy fent irtam: a production lancot nagyon gyorsan tudjak cserelni
- akksiban lenyomnak mindenkit (ar/kWh, suruseg, illetve gyartasi kapacitas/m^2-ben)
- az egyeb dolgokrol (spacex, solar city, boring company) nem is beszelve
szubjektiv (let the flame begin): az audi q7/q8 infotainment rendszere egy kalap fos (mint ahogy a tiede is) akar egy sima BMW utan is, nem hogy egy teslahoz kepest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, jaj! Érzelem-vezérelt befektető vagy? Elég hamar eljutottál a személyeskedésig :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a lenyegre meg nulla reakcio. tipikus trey. de igazabol nem tudom neked mit szamit, van TSLA reszvenyed?
az, hogy az audiban fos az infotainment, meg teny. a skodakban is fos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a lenyegre meg nulla reakcio. tipikus trey.
Mit kéne rá mondani? Majd elválik? Akkor boldogabb leszel? Van egy hipotézise a piacnak, van egy neked. Mit szeretnél még ezen beszélni?
de igazabol nem tudom neked mit szamit, van TSLA reszvenyed?
Nincs. Számítani ott számít, hogy ha egy lufi kidurran, mehet utána a többi is. Ez a szokásos forgatókönyv.
az, hogy az audiban fos az infotainment, meg teny
Az előbb ez még szubjektív vélemény volt tőled, mondjuk, akkor is hidegen hagyott. De ha azóta már EZ tény, akkor már adom is el :D Aztán átülök egy TSLA-ba. Neked egyébként van Teslád?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem sokkal hatékonyabbak a klasszikus gyártók. A Tesla kizárólag az értékesítés miatt van a felszínen. kb nulla költséggel tolja. Ehhez képest a többieknek lazán elmegy 30-40%-rá.
Vagyis, ha csak a gyártói részt nézem, a Tesla nagyon nem innovatív. Az kereskedelem hasznát veri ott el. Tudom, hogy több tesla 3 fogyott, mint bmw 3, de majd jönnek a csalódások. Ahogy a bmw-nek lesz 3-as elektromosa ezek a vevők visszavágynak a német minőséghez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha csak a gyartoi reszt nezem, pedig elegge ott vannak innovativak, nezd meg a legujabb ID.4 vs Model 3 (vagy Y?) szetszedos videot, hogy mennyi a kulonbseg.
a BMW jo (azt vezetek most), de az uj L3 bejelentes azert eleg vicc (csak autopalyan, csak 60km/h-ig)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem sokkal hatékonyabbak a klasszikus gyártók.
lol
ha csak a gyártói részt nézem, a Tesla nagyon nem innovatív.
mega lol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Imádom az érveidet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendszeresen olyan meghökkentő következtetésekre jutsz, amelyeket már szégyellenék hétköznapi érvekkel cáfolni.
Mit is lehet mondani egy olyan megállapításra, ami azt állítja, hogy ingatlan hasznosításából jó esetben 1 % haszon képződik?
Sajnos ezt tetézed azzal, hogy még számolni sem tudsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt az 1%-ot olvasd el még egyszer. Ott sem értetted, azért nem válaszoltam.
Mi a meghökkentő abban, hogy a két céget összehasonlítva a különbséget kiemelve annak költségét megbecsülve következtetek valamire?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a meghökentő, hogy egy cégről, aki folyamatosan innovál, azt állítod, hogy nem elég innovatív.
Gyakorlatilag Elon Musk Teslába integrálása előtti időkben olyan nem létezett, hogy elektromos autó.
Kompromisszumok egész sorát kikényszerítő, röhejes, kis léleknyomorító vackok voltak, nevetséges formavilággal és hatótávval.
Rendes, élvezhető konfortú, nagy távolságok megtételére alkalmas EV Elon Musk óta létezik.
Elektromos tehergépjármű, kamion a földgolyón eszébe nem jutott senkinek Elon Musk előtt.
Mindenki azt vinnyogta, hogy azért nem gyárt EV-t mert nincs hol tölteni. A töltő pontok felelősei, a villamos energia ellátó cégek meg arra hivatkoztak, hogy: minek töltő? Hisz nincs is elég EV.
Ezt a kérdést is Elon Musk oldotta meg. Azóta kopizzák mások mint az állat, már versenyeznek is a jobb helyekért. Erre szakosodott, tőkeerős befektetői csoportok cégeket hoztak létre.
Az alig pár éves Teslát, mint céget, patinás, pénzzel teli autógyártó matuzsálemek próbálják utolérni, lógó nyelvvel. Erre te olyan kijelentést teszel, hogy a Tesla nem elég innovatív?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem minden szavaddal egyetértek, de ez már a múlt, nem a jelen. Az eredményeiket be is árazta a piac, láthattuk évekig a menetelést. Viszont most 2022 van, jönnek ki a jobbnál jobb autók a konkurenciáktól, a Tesla idénre _semmit_ nem jelentett be, jövőre lesz Cybertruck (hiányzik mindenkinek mint egy falat kenyér, és ugye ezt is tologatják egy ideje), az új roadstert meg simán csak törölték. Ezen kívül ott az FSD, amit 5 éve(!) árulnak 12kUSD-ért, egy olyan ígérettel, hogy mostmáraztán mindjárt itt egy sw update, és működni fog, de a mai napig nem működik. Ezt el lehet sütni pár hónapig, 1 évig, kisebb magyarázkodással 2 évig, valahol még menő is, hogy megveheted előre a vasat az új sw-hez, ami már benne van a csőben, így nem maradsz le egy korszakalkotó funkcióról. Nade 5 év? Ne már... :) Az első megrendelők lassan már cserélik az autóikat (vagy már le is cseréték), és nem kaptak semmit a pénzükért, soha nem tudták használni ezt az extrát. Ez szerintem rohadt ciki.
Nem állítom, hogy óriási gondok vannak, de ha ez így folytatódik, akkor lesznek. Mintha kezdene fogyni a lendület, eközben a konkurenciát (vagy akár mondhatjuk hogy a világot) úgy behergelték, hogy egyre inkább látható a felzárkózás, sok esetben elegáns beelőzés (lásd Plaid modellek vs. Mercedes EQS).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet szerintem ennél árnyaltabb. Valószínüsítem, hogy eljutottak oda, ami kis vagy közepes ráfordítással (idő és pénz) innoválható az elektromos autóknál. Eközben a régi nagyoknak idő kellett mire komoly, és csak pilot termékkel, sőt szolgáltatás csomaggal (töltők, kártyák) kilépnek a piacra. Ehhez VW konkrétan újjáépített egy gyárat Zwickauban. A nagyoknak e mellett ott van az, hogy bizonyos piacokon nagyobb kedvvel veszik a hazai gyártásút, vagy a régi jól bejáratott gyártók autóit, és még a szervízháttér. A szervízháttér hiába más technikailag az elektromosnál, azért a meglévő szakikat relatív könnyen küldik tanfolyásra, és kapják meg a képzést.
A nagyokról mondhatjuk, hogy lassan mozdulnak, de ismerik a piacot és a lehetőségeket, biztosan nem fognak kapát-kaszát eldobvan váltani egy kósza gondolat miatt. Amikor mozdulnak, akkor meg a Tesla meg majd kapaszkodhat, ez már pár éve látszott azért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesla?
Azt hiszem, Charlie Munger mondta a Tesláról, hogy azért ennyi az árfolyama, mert az emberek elhitték, hogy Elon Musk gyógyítja a rákot. Szerintem nagyon találó.
Hosszabban meg:
Tesla. A cég sok szempontból forradalmasította az autóipart (és egy kicsit a megújuló energia termelést, illetve tárolást is) és egy egészen érdekes kék óceán stratégiával lett sikeres. Mivel a termékek és szolgáltatások ügyesen lettek felépítve a felhasználói élményre, hamar kötődés, sőt: életérzés alakul ki. Az autót vásárlók, vagy az ez iránt rajongók pedig átviszik érzelmeiket a befektetések területére is. Ott van továbbá az a vélekedés (amely valamelyest egyébként igaz), hogy ez a cég kevésbé szennyezi a környezetet, ami szintén egy plusz érzelmi hajtóerőt adhat és a jó szándék ellenére kizárhatja a racionális gondolkozást részben vagy egészben. Az igazi hajtóerő azonban a mémek egyik királya, Elon Musk, akinek minden lépését, minden szavát kritika nélkül fogadják a személyi kultuszt tápláló, igazi rajongók, a részvényárfolyam kapcsán pedig mindig van egy újabb szint, ahol még magasabb árazást tudnak megindokolni a rajongók.
https://www.portfolio.hu/befektetes/20220126/a-tozsdei-velemenybuborek-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a portfolio az kb blikk, azt vagod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen gyorsan elolvastad a cikket? 1 perc alatt? Akkor biztos, ezt is láttad benne:
Ha nekünk nem tetsző írással, videóval, hanganyaggal találkozunk, akkor a tartalmi kritika helyett annak forrását kezdjük ki és különféle összeesküvés elméleteket kezdünk gyártani arról, hogy az illetőt vagy az általa képviselt céget ki fizette le.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Charlie Mungert is lefikázod? Na jó, lehet, hogy Warren mondta azt a rákos dolgot, remélem, azért őt csak nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze. oskovulet. nem hiaba nem fektettek 15 even at techbe. maga buffet is elismerte, hogy nem ertik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy olyan elvük, hogy olyanba fektetnek, amit értenek. Nem tűnik hülyeségnek de persze lehet, hogy másnak más fekszik. Mindenesetre szépen meggazdagodtak belőle.
Itt van a részlet, nem stock price, hanem sales, de végül is mindegy. Viszont ha elétekersz, dícséri is Muskot: https://youtu.be/iY8nXkZ9xDg?t=135
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem nem kell magyaraznod, ezzel kelek, ezzel fekszem. ismerem a munkassagukat.
a graham- es buffet-fele (igy charlie munger fele) befektetesi tezis sajnos mar halott egy jo ideje. en is vennek jo cegeket jo aron amit ismerek, de nincs :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most szerinted mi a menő statégia?
Szerintem az ő idejükben is egy kisebbség volt az a stílus, lehet, hogy pont ugyanezen kifogás miatt :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te tozsdezel? ha igen, milyen strategiaval?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen tőzsdéztem, igen. Én még az orosz válság előtt kezdtem, akkor, amikor a tozsdeforum volt kb az egyetlen fórum a magyar neten (még a portfolios idők előtt) meg amikor még Rába meg ilyesmi IPO-k voltak :-).
Amerikai tőzsdén is nyomtam de kb csak QQQ-val, gondolom, neked megvan, hogy az micsoda. Az elvem az volt, hogy a tőzsdei hangulatot próbáltam elkapni. Nem voltam sikeres, mínuszos voltam, de mivel nem sok pénzt raktam bele, nem volt belőle probléma
Aztán sok-sok év szünet és elkezdtem részvény alapú befektetési alapokat (szóval tulajdonképpen "index fundok") adni-venni, itt már jóval több pénzzel (de ugyanúgy ésszel) Képes voltam sokáig tartani, kerestem is vele egész szép summákat
Aztán kb fél éve gondoltam rá, hogy visszatérek a "mit csináljak a pénzemmel" és az "úgy gondolom, beleférne még valami izgalmas és érdekes kihívás a hátralévő életembe" gondolatok miatt. Nem szeretném öregkoromban a tv-t bámulni vagy valami hasonló dolgot csinálni (emellett van még egy hasonló indíttatású foglalatosságom más területen).
IB-nél nyitottam (megint) számlát, egyelőre kis összeggel kezdtem és figyelek, tanulok. Szedem össze az infókat, nem sietek, mert sajnos nem tudom, hogy merre. De nyilván margin számlám van, mert azzal képben voltam, hogy a piac mostanában egy lufi,
A stratégiámat még ki kell alakítani de most így látom (ez nem azt jelenti, hogy ezeket biztosan jónak gondolom, hanem, hogy jelenleg itt tartok):
- nem leszek érték alapú befektető vagy legalább is nem úgy, mint Buffet. Nem lesz rá időm, hogy összeszedjek annyi tudást. Egyrészt annyira engem nem érdekel a pénz része, emiatt nyilván nem fogok annyi energiát beletenni, másrészt már nem vagyok annyira fiatal, hogy annyi tudást összeszedjek. Ráadásul a dataroma.com-on meg ezer másik site-on, ok, késleltetéssel végül is el lehet "lopni" sok-sok infót. Az ilyesmiket azért fel akarom majd valahogy a modellemben használni
- azt gondolom, hogy a tőzsdei hangulatot és abból is a hosszabb távot próbálom majd meglovagolni. Végül is ahogy írtam ez végül egész jól bejött nekem, lehet, hogy nekem az fog működni.
ja ha van valami tanácsod, hogy merre érdemes indulni manapság információért, érdekel. Jöhet minden, ty csatorna, akármi, ami hasznos.
Ja és a Tesla lufi, 1200-nál már durván az volt, ezen nem vitázok :-)
és hogy egy klasszikus idézzek: "Az a baj a buborékokkal, hogy arra kényszerítenek, hogy eldöntsd: a csúcs előtt akarsz idiótának látszani vagy a csúcs után"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
koszonom a korrekt valaszt, igy adok en is korrekt velemenyt: IB margin szamla jo, ha teheted, akkor portfolio margint nyiss, az kb 2-3x annyi, mint a sima margin, de kell hozza $100k. szerintem ha egyszer vege a mostani korrekcionak, akkor jol johet minden puskapor. e helyett lehet opciokat is venni a reszvenyek helyett, 1-2 eves LEAP-ek, 3-4x-es attettel megkapod oket.
az ertekalapuhoz a leiras alapjan mar nincs eleg idod, a mondas itt az, hogy olyan cegeket veszel, akik novelik az osztalekot, es van FCFuk. 3%-os eves osztalekbol ha emelik evente 5%-ot azert kell par ev amig szemmel lathato osszeg lesz, es ez ugy latom, neked nem feltetlen fer mar bele. aztan ki tudja, ha igen, akkor ez is mukodhet. tudok ajanlani privatban erre specializalodott eves dijas magyar(!) szolgaltatast, nekem szemely szerint keves ez a jovedelem.
a legtobb ceg lufi kategoriaban van meg most is a mar lezajlott korrekcio utan ha a tradicionalis kozgazt nezzuk. en ugy gondolom, hogy a tradicionalis kozgaznak fingja sincs mi folyik itt, se ekkora QE-re, se ekkora retail szereplesre nem keszultek fel; amikor 3 trilliard USD-nyi opcio jar le egy penteken, amit nyilvan az MM-eknek hedgelni kellett, az egy olyan esemeny, ami graham eleteben sem, es buffet aktiv evei alatt sem tortent meg soha.
ha most kene barkinek ajanlanom barmit, akkor AMD 110C 2024. vedd meg, allisd be 20%-ra az eladast, es orulj. itt gondolkozni sem kell, csak varni picit.
de egy dolgot nem ertek, ha a penz nem erdekel, akkor miert tozsdezel? ahhoz szerintem tul stresszes, hogy ha nem erdekel, akkor cisnaljam. en nagyon varom mar, hogy fatFIRE-be ki tudjak szallni, es odaadhassam a penzem egy wealth management cegnek, aki beiger nekem CPI+3%-ot orokre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szerintem ha egyszer vege a mostani korrekcionak, akkor jol johet minden puskapor"
pont azon agyaltam mostanában, hogy össze kellene raknom már a listát a korrekció utáni időkre. Mármint szerintem sincs még itt az alja, de remélem, nem késtem még el... :-)
Az az elvet fontosnak tartom, hogy ha valamit csinálok, akkor meg tudjam mondani, hogy miért csinálom, meddig csinálom, mi vele a célom és mikor szállnék ki az adott pozícióból. Emlékszem a Rábás időkben még nem így működött az agyam... :-) De szerintem kezdetnek a buffet félék (múltbeli???) portfoliójából nézek majd pár dolgot és azokra rakok hangsúlyt. De még ezt nem tudom.
"se ekkora QE-re"
jaja, ilyen még soha sem volt.
"de egy dolgot nem ertek, ha a penz nem erdekel, akkor miert tozsdezel?"
Érdekel a pénz persze, de a kihívás legalább olyan fontos. A tőzsde egy érdekes és szerteágazó dolog, sokat lehet vele tanulni. Mindig is érdekelt a téma
A belefektetett időt úgy értem, hogy annyit, mint mondjuk egy Buffet féle ember...
Ahogy írtam, nem szeretném "tv nézéssel" tölteni öreg koromban az időt. Ez a fő driver még akkor is, ha soká leszek annyira öreg...
" ahhoz szerintem tul stresszes,"
Azt gondolom, hogy ezt tudnom kell kezelni. Ugye "fejben dől el"... Ha máshogy nem, akkor kockázatmenedzsmenttel. Ha nem sikerül, ha stresszes lesz, akkor abbahagyom. És ahogy mondtam, nem day trader típus vagyok és nem is olyan pénzzel tolom, ami hiányozna, ha elveszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ki tudjak szállni"
Csak hogy értsd a motivációt: nem akarok ebből kiszálni, én nem azért csinálom, hogy ki tudjak szállni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kiszallas = soha ne kelljen dolgoznom, a gyerekeimnek se, es az unokaiknak se. akkor mar minek foglalkozzak a penzzel? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elkezdtem a listám összeállítását, ahogy írtam. Neked milyen stratégiád van erre, min alapulnak a döntéseid?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
reszvenyekbol ceges van, meg par osztalekos. semmi extra, kb a dividend arisztokratak kozul szemezegetek, meg fizetek egy befektetesi hirlevelert.
az igazan jo penz az mashol van:
- keresek egy alulertekelt ceget, aminek jo a jovobeli novekedese - ez sok melo, sok elemzes, viszont eleg csak par evente egyet talalni :)
- TQQQ
ezeket sem siman reszvenyekkel jatszom meg, hanem altalaban opciokkal. ahogy most esik az AMD, vettem mar 2024 januari 100C/110C-t, ezek printelni fognak.
legutobb a tavalyi 80C-im +700% korul mentek el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tűnik, kezdik értékelni a tech-et :)
Eszerint az activision-be is belevettek még az MS bejelentés szerint: https://www.youtube.com/watch?v=0kCPNMgLD1I
( na jó, azt nem lehet tudni, hogy melyikük döntése volt...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
najo, de ez szabalyzott zuhanorepules, szemben a bitcoinnal! aki ebbe fektetett az ilyenkor is orul! :DDD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1752% 5 ev alatt. miert ne orulne?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy látom, kb feleződött az OTP. Érdemes már beszállni vagy ne nyúljak a zuhanó kések közé? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni