CIB 2020

Egy itteni thread hatasara nyitottam egy szamlat a CIB-nel, mert ott volt egy egesz jonak tuno privat egeszsegbiztositas, amit csak folyoszamla melle lehet kotni.

Bementem a bankba szamlat nyitni, szova is tettek, hogy milyen elavult vagyok, mert neten is lehetett volna. En azert elmondtam, hogy egy ECO szmalat szeretnek nyitni, Mastercard beteti kartyaval. Nagyon fontos, hogy nem VISA (ami a default), hanem MC (amivel megy az Apple Pay). Beszelgettunk az ugyintezovel, aki megallapitotta, hogy az ECO Plusz jobb lenne (kinek?) az odaerkezo jovedelem, stb. stb. miatt, es vegul hagytam magam rabeszelni. Az en hibam, tudom.

A folyamat vegen kozolte a csavo, hogy akkor majd kuldik postan a VISA Goldot. Mondom alljunk mar meg, MC-t akartam, mert Apple Pay, ugye. Ment a keztordeles, hogy nagyon sajnaljak, igenyelhetek egy kulon MC kartyat, evente 4000 forint. A nulla helyett, amibe az elso beteti kartya kerult volna ECO Pluszban. Nem igenyeltem, strike one.

Par honappal kesobb szuksegem lett volna egy bankszamlakivonatra. Ezt a telefonos appban nem lehet letolteni, amit meg nagy nehezen el tudok fogadni. Viszont a csodalatos internetbankbol is hianyzik a szamlakivonat-letoltes roppant bonyolult feature-e. Van a mobilappban egy chat support opcio, irtam nekik, hogy kuldjek el emailben. Termeszetesen nem lehet, menjek be a bankfiokba, vagy telefonos ugyfelszolgalat. Felhivom oket, megigerik, hogy par nap mulva kuldik postan. Kertem, kuldjek emailben. Termeszetesen megoldhato, "2-3 munkanapon belul kuldik a kollegak". Strike two.

Most elneztek valamit, es bekonyveltek 4500 forint szamlavezetesi dijat, mikozben elvileg 2 evig ingyenes a szamlavezetes (hosszu torenet). Strike three, delutan megyek megszuntetni a szamlat.

CIB, never again.

szerk: bocs, a Visa es MC a sztoriban felcserelendo :)

Hozzászólások

https://net.cib.hu/internetbank/hirek/webstart_1508 innen le tudod tölteni a régi java-s programot, belépve (számlaszám középső nyolc számjegye + a telefonos app #withKEY funkciójával generált kód) hat hónapra visszamenőleg le tudod tölteni a számlakivonatokat. A hat hónapnál régebbi kivonatokat sajnos tényleg ilyen lassan tudják csak prezentálni, a bank küld egy e-mailt az informatikájuknak, akik kibogarásszák az archívumból és utána küldik el.

Nem tudom a kérdésekre a választ.

Én nagyon jól megvoltam a java-s programmal, meg a fizikai tokenemmel, mivel kivezették (pontosabban extra díjért most is van) így váltanom kellett a mobil appra.

Egyébként lassan tíz éve vagyok náluk és többségében elégedett vagyok velük. Sokan szidták a régi programot, de a tíz év alatt talán kétszer fordult elő olyan, hogy nem tudtam valami hiba miatt használni.

a cib az egyik legszarabb bank itthon.

Erre volt anno az a belsős poén, hogy ha a CIB és a GE tulajdonolta BB egyesül, akkor GECIBB lesz a neve, valahol van is logótervem hozzá. :)

Megvan: https://drive.google.com/file/d/0BxTJinjfcZ1uSllEVk50WDhtc2M/view

Ja, meg akkor már ez is: https://drive.google.com/file/d/0BxTJinjfcZ1udmktLVRGU1BDQXc/view

Az a baj, hogy a bankok nagy része ilyen aknamező, csak mindegyiknek más és más az erőssége-gyengesége. És erre jön külföldi bankok esetén a vállalatcsoport szintű szinergiák között elvesző funkciók tömkelege meg a keservesen lassú support, mert nem helyben fejlesztik mondjuk a mobilalkalmazást. Echte magyar bankoknál meg az a nehézség, hogy nincs még egy olyan rendszer a világban, nem lehet megnézni, hogy bizonyos dolgok hogy működnek, a klasszikus banki rendszerek meg nem a kis magyar bankokra vannak árazva.

Ha nem fogsz ki egy jó - tényleg jó - ügyintézőt, akkor megszopod, de még akkor is el tudják baszni a dolgodat, ha nem olyan igényeid vannak, mint a nagy többségnek.

Nekem az OTP egyébként működik ~15 éve. Náluk az ügyintézők a gyenge pont, úgy vettem észre, hogy droidokat képeznek, akiknek nagyon sablonos a tudása (néha pedig kifejezetten hiányos). Az teljesen kimaradt a tantervből hogy hogyan kell az ügyfél igényeit személyre szabottan felmérni, miket kell megkérdezni, hogyan kell közösen gondolkodva kizárni a teljesen lényegtelen dolgokat és a lényegre koncentrálni.

De ha találtál egy jót akkor érdemes elkérni a névjegyét. Volt már olyan tapasztalatom hogy a problémámat profi módon, kreatívan oldotta meg az egyikük.

Szerkesztve: 2020. 03. 02., h – 15:58

Tegnapi CIB-es sztori: jön az SMS, hogy 5 napja (ezen ne is akadjunk el, lassú az sms, van ilyen) terheltek a számlámra egy 8eFt-s kártyadíjat, lejáró kártya miatt. A kártya viszont sehol.

Tudtam miről van szó: 2 évente jár le ez a kártya, utoljára (azaz 2 éve) az utolsó hónap utolsó hetében kaptam meg az újat, miközben a régit több online szolgáltató sem fogadta már el, mert tárgyhónapban lejáró kártyával menjek a fenébe. Ekkor felhívtam a CIB-et, és közöltem, hogy nem tartok igényt a kártyára. Mondták, hogy meg lehet oldani telefonon is a lemondást (wow, ritka dolog ez náluk!), és rögzítik most. Nagy volt az öröm.

Eltelt ugye 2 év, itt ez a levonás, a kártya januárban lejárt, az új pedig sehol (márciust írunk ugye), sehogy nem áll össze a kép.

Felhívtam őket újra, közölték hogy lemondás nem történt, és azért nincs nálam a kártya mert náluk van, kézbesíthetetlen volt. Persze hogy az volt, elköltöztem, és az új lakcímem/értesítési címem módosítása miatt 2 órát ültem náluk 1 éve (mert azt csak személyesen lehet). de úgy látszik ez kevésnek bizonyult. Ezen a ponton kértem az egykori rögzített hanghívás megkeresését amiben lemondtam a kártyát. Mondták hogy semmi akadálya, annyi, hogy személyesen kell bemenni ehhez is egy fiókba, ahol meghallgatom (remélem van hozzá audiofil szobájuk, mert megőrülök ha valami szaron kell hallgatnom magamat).

Itt járunk most, majd adnak időpontot, hogy mikor mehetek be, de amúgy mondták, hogy tök szerencsés a helyzet, mert így a lakcímemet is lesz lehetőségem módosítani :D

Hihi, ezt a lakcím-módosítós játékot velem is játssza pár szolgáltató, speciel pont a CIB nem, de a Telekom-tól az ELMŰ-ig még sokan. Volt,  akinél ajánlott levélben küldtem el a formanyomtatványt, válaszoltak is, hogy vették, majd a számlán azóta is a régi címem van...

Én úgy tudom, hogy az Apple pay csak VISA kártyákkal működik náluk, emiatt ne kérj MC-t.

Értem, köszi. Távol álljon tőlem, hogy védjem őket, sajnos egy 15 évvel ezelőtt jó kis bankból lett egy ilyen rakás szerencsétlenség. Az elektronikus csatornák is elég furcsák: a régiek (javas CIB Internet Bank, eBroker) működnek, ha éppen kapok a belépéshez one-time tokent az apptól, az új "reszponzív" felület megbízhatósága és funkciószegénysége azonban elég sok kívánnivalót hagy maga után. Két okból vagyok még mindig náluk: a 0 forintos CIB Online csomagnál jobbat nem találtam - a kártyadíj a bef. számlákon és az állományi díj az összes költségem, valamint NYESZ számlát költöztetni elég macerás.

Állítólag március végén lesz új verzió a CIB applikációból és (több év elteltével) lehet majd kivonatot is megnézni (reméljük letölteni is), meg ígéret szerint kevesebb lesz a "rendszerhiba nnnn" üzenet. Meg talán gyorsabb is lesz. De szerintem ennyi minden nem fog sikerülni egyszerre. :)

Ez örömteli volna. Pár verzióval ezelőtt megjelent a "Dokumentumok" menüpont, ahol a törvényi előírás miatt generált költségkimutatások elérhetőek, szóval hely lenne hozzá.

Amúgy ha ilyen jól értesült vagy, a rendszeres utalások kezelését is tervezik az újban? Az már nagyon 2020 lenne! :D

Annyi történt, hogy időnként feljön az ablak, hogy értékeld az applikációt. Ott lehúztam nullára majd a szöveges mezőben leírtam tételesen hogy mi nem működik mi nincs és hogy mindez kiválóan működik a Revolutban. 2 héttel később felhívtak a banktól hogy olvasták és köszönik és adtak egy kapcsolattartót akit bármikor hívhatok ha bármi segítség kell az applikációval kapcsolatban és ő mondta, hogy tudnak a problémákról és március végén lesz új verzió amiben elvileg minden problémát megoldanak. Elvileg. :-)