Half-Life: Alyx

A semmiből hirtelen, pár nappal ezelőtt, egy leak után a Valve megerősítette, hogy egy új, teljes mértékű single player H-L játékon dolgoznak már 3 éve. Csak VR lesz támogatott, hagyományos perifériákkal nem lesz játszható. Megjelenés 2020 március.

Steam store link

Hozzászólások

Szerkesztve: 2019. 11. 21., cs – 20:28

A Valve Index Linux-on is támogatott, így talán van némi esély, hogy az új játék játszható lesz Proton-nal is 0. naptól.

Szerkesztve: 2019. 11. 21., cs – 20:43

Király, de még mindig kevés a VR tartalom ahhoz, hogy megérje rákölteni az 1000 eur-t. Remélhetőleg a Cyberpunk 2077-ben is lesz VR támogatás. Engine szinten kéne valaminek jönnie, hogy az fps-ek többsége játszható legyen ilyen módon még ha nem is azonos mértékben támogatnák.

+ Átvezető megoldás is kéne, headgear (vagy mi a neve annak amit fel kell venned) nélkül, tv-n játszva csak a kézmozgást követő kontrollerrel: Olcsóbb lenne a belépés (100 EUR-t szívesen áldoznék rá a meglévő tartalom mellett is), így megérné több tartalmat fejleszteni rá valamint nem mindenkinek a szeme/gyomra bírja a fejre rakható bizbaszt. 

Szándékosan kizárólag VR, szerintem nem is a szoftver eladás bevétele a cél, mint inkább a VR elterjedése, ezzel is a Google Strada és hasonlók, mint riválisok térnyerésének akadályozása. A VR-hoz alacsony és stabil válaszidő kell, ami az átlag felhasználó netkapcsolatán keresztül nem teljesül. Ez egy előny a Valve-nak a Stradával szemben.

Indíthatna a Valve is játék streamelős szolgáltatást. De a Valve üzleti modellje, hogy a felhasználók megveszik a játékokat, ezzel szemben új neten streamelt játékoldalak időszakos díj alapúak. Sok olyat megvesznek a Valve boltjából amit később sosem használnak, akár le sem töltenek. Ha egy netes streamelt játékoldalon ki lehet próbálni a játékokat, nem kell megvenni, az a Valve-nak nagyon rossz.

Stadia lesz az. A tesztek szerint borzalmas minőségű lett, úgyhogy ettől egyelőre nem kell tartania a Valve-nak.

VR alatt - McCarmack előadása szerint, én sosem próbáltam - annyira fontos az alacsony latency, hogy a 60 FPS 16 ms-je alatt, ameddig a frame készül, az utolsó pillanatban még transzformálják a képet a sisak utolsó forgás adatai szerint. Így kb 1ms-re lehet levinni ennek a szenzornak a latency-jét. Ezt tuti nem fogják megcsinálni hálózaton keresztül. VR-on még nagyon sokáig nem lehet labdába rúgni streamelt játékokkal, de ha fogadni kellene, akkor semmilyen real time játéknál nem fog elterjedni a streamelés.

ennek egy részét át kell tolni a sisakba. Megkapod a full 360-fokos (vagy kisebb) kepet, latencyvel, de a fejmozgasodat azon belül már real time követi a sisak, azt a részt jelenítve meg belőle, ahová nézel, (szinte) latency nélkül

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Van valami olyan, hogy ha kevesebb, mint 2 órát futtattad, akkor 14 napon belül elállhatsz a vásárlástól.

(A 2 óra valószínű pontos, a 14 napot csak tippelem)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

+ El sem adhatják. Pedig szerintem ez fogasztói alapjog lenne.

Melyik az a törvény, vagy rendelet, ami előírja azt, hogy tovább kell tudnod értékesíteni valamit, amit megvettél? Ráadásul itt nem igazi vásárlásról van szó. Legalább is nem a terméket veszed meg, csak annak a használati jogát a szolgáltatás által meghatározott limitált keretek közt. Teszed ezt úgy, hogy kijelented, hogy megismerted azt a szabályzatot, ami konkrétan kiköti, hogy nem lehet továbbértékesíteni ezt a használati jogot. Nem kötelező egyetérteni ezzel, a pénztárcáddal szavazhatsz, a legtöbb játékot továbbra is megveheted fizikai adathordozón.

Btw, ha fizikai adathordozón veszel meg egy játékot, akkor se a játékot vetted meg, hanem a használati jogát. A lehetőséged kicsit bővebbek (továbbadhatod az adathordozót), de még így sincs egy csomó mindenhez jogod (pl duplikálni, belemódosítani, ilyesmik).

Melyik az a törvény, vagy rendelet, ami előírja azt, hogy tovább kell tudnod értékesíteni valamit, amit megvettél?

Jogi értelemben a tulajdonjoghoz hozzátartozik az elidegenítés (eladás) joga is. Persze le lehet úgy írni az ászf-ben, hogy valójában nem kerül a tulajdonodba, de ez innentől már fogyasztói jogvédelem:

https://www.eurogamer.net/articles/2019-09-19-french-court-rules-steam-…

Értem mit akarsz mondani, de ez nem feltétlenül jó. Ha a valve üzlete romlik azáltal, hogy tömegek tudnak játékot cserélni kedvezményes áron, akkor tömegek nem fognak náluk vásárolni. Ezt pedig valakin le fogják verni. Vagy rosszabb esetben a szolgáltatás minősége romlik majd.

Plusz azt is értem, hogy vannak ilyen sikeres perek, de ezek se minden esetben ésszerűek vagy igazságosak. 

A valve csak használatra adja a játékot. Ha ez nem oké, akkor miért oké az, hogy az Adobe feliratkozásként adja a Photoshopot? Miért oké az, hogy egy lízing cég időre adja az autót? Nem csak egyféle vásárlás létezik, nem csak egyféleképp lehet tulajdon és használati jogot szerezni. Beperelni a céget azért, mert az egyik, vagy másik nem tetszik a vásárlónak, holott a feltételek tiszták voltak a kezdetektől nekem kicsit visszásnak tűnik. 

> Miért oké az, hogy egy lízing cég időre adja az autót? Nem csak egyféle vásárlás létezik, nem csak egyféleképp lehet tulajdon és használati jogot szerezni.

Ezek egyike sem áltat azzal az érzéssel, hogy megveszed a terméket.

Érdekes összehasonlítás: Star Wars Jedi: Fallen Order:

 - steam: 59,99€  (20 056 HUF)

 - fizikai, eladható példány: 17 890 Ft

 Ha a valve üzlete romlik azáltal, hogy tömegek tudnak játékot cserélni kedvezményes áron, akkor tömegek nem fognak náluk vásárolni.

Ez csak feltételezés. Lehet, hogy növekedni fognak az eladások, annak tudatában, hogy ha nem tetszik a játék, akkor el tudja adni a tulajdonosa. 

Illetve olyan hatása is lehet, hogy a játékkészítők így motiválva lesznek, hogy folyamatosan frissítsék/javítsák a játékaikat, hogy a vásárlóik ne akarjanak továbbadni rajta vagy hogy ne hypeolják fel előre be nem tartott ígéretekkel a terméket a pre-order vásárlókra utazva.

De ennyi erővel a jótállást/garanciát is szüntessük meg, hiszen szegény cégeknek a javítással kell foglalkozniuk, így nem jut elég ember a fejlesztésekre és csökken a termék minősége.

Parkolás BP-en: https://www.barion.com/hu/ugyfelszolgalat/mi-az-a-kenyelmi-dij/

De sokszor jegyvásárlás esetén is olcsóbb, ha elutazok a pénztárhoz és helyben "szavazok", mint online. 

Nem az online vásárlás ellen akarok szavazni, hanem a hozzá kapcsolódó negatív dolgok ellen.

Ezek egyike sem áltat azzal az érzéssel, hogy megveszed a terméket.

Értem én, hogy az átlag felhasználónak mindent szájba kell rágni, de le van kommunikálva rendesen a felhasználási feltételekben, amit el kéne olvasni használat előtt.

 Lehet, hogy növekedni fognak az eladások, annak tudatában, hogy ha nem tetszik a játék, akkor el tudja adni a tulajdonosa. 

  1. Ez is csak feltételezés
  2. Ha nem tetszik a játék 14 napon belül max 2 óra játékidővel refundot lehet kérni. Ennyi idő alatt el lehet dönteni, hogy tetszik-e vagy sem. Ez még jobb is, mint az eladás, mert nem veszítesz rajta. Szóval nem igazán érv.

De ennyi erővel a jótállást/garanciát is szüntessük meg

Jótállásról, garanciáról senki sem beszélt. Ahogy arról sem, hogy valamit szüntessünk meg. A fenti téma valaminek a be nem vezetéséről szól, nem a megszüntetéséről. Az "ennyi erővel" érvelésnek pedig többnyire nincs eleje/vége, ezért értelme sem.

Szándékosan kizárólag VR, szerintem nem is a szoftver eladás bevétele a cél, mint inkább a VR elterjedése

Szerintem ezt a célt nem hátráltatná, hanem segítené, ha lenne VR sisak nélküli, olcsóbb megoldás: Csak a kontroller + esetleg vizuális (kamera alapú) fejkövetés

Mindenki tisztában lenne vele, hogy ha megveszi a VR szemüveget, akkor teljesebb élményt kapna.

>valamint nem mindenkinek a szeme/gyomra bírja a fejre rakható bizbaszt.

Kb. hasonló dumák mentek dédnagyszüleink idejében a moziról. Könnyen lehet ez ilyen generációs dolog lesz, a következő, mostanság születő generációnál, akik már ilyen szarokkal a fejükön nőnek fel, nekik nem jön elő ez a probléma egyáltalán.

(Helyette persze lesznek eddig nem ismert, változatos mentális, fizikai torzulásaik, mint szüleim generációjának a sok TV bambulástól, vagy az én generációmnak a monitor/mobil előtt magányos görnyedéstől, de ez már egy másik történet :)).

Mozgás érzékelős kontroller nélkül nehezen tudom elképzelni, hogy játszható lesz, hiszem a trailer alapján 2 kezet kell mozgatni/forgatni 3d-ben. Ez nem hiszem, hogy megoldható egér/bill kombóval.

Viszont a 3d sisak emuláló hack viszont működhet, mivel a játék leírása alapján ülve is játszható, szóval támogatnia kell valamilyen módon a kontroller alapú forgást.

Szerkesztve: 2019. 11. 21., cs – 20:35

Fura. Azok az üres kezek... Csak remélni merem, hogy VR üzemmódban az nem ilyen gagyi.

(Évek óta hallgatom, hogy a VR a jövő. Az. Ami nem jött el.)

trey @ gépház

Sajnos nem valószínű. A lenti videóban is említik, hogy túl nagy kockázat és munka belekezdeni egy HL3-ba a rengeteg elvárás miatt. Illetve még az jött le nekem, hogy a HL3-at majd az új HL játék sikeressége alapján fogják eldönteni, hogy legyen e.

The Final Hours of Half-Life: Alyx -- Behind Closed Doors at Valve

Közben kijött a boneworks:  https://www.youtube.com/watch?v=oP8C2nmv3Ag az értékelésekben (87% positive) van aki jelezte, hogy a kéz mozgás gyakran idétlen, szóval lehet, hogy nem olyan egyszerű megoldani.

Videó alapján van némi HL beütése, de azért látszik, hogy grafikailag elég erős hiányosságok vannak. Egy 20 fős indie csapattól ez is meggyőző és előre vetíti, hogy mit láthatunk majd a HL: Alyx -ban.

>Mit várunk a Linux desktop évétől egyáltalán?

A tömeges elterjedésre vonatkozik ez desktopon. Szerintem legit kérdés, mert nyilván jó okai vannak, hogy miért nem következett be a mai napig (ezerszer lerágott csont és offtopic, most ne menjünk bele).

Persze nyilván ócska flamebaitként szokott felmerülni. A közismert desktop DE-ken kívül nincs jelentősége a kérdésnek, a Linux kernel, ökoszisztéma bőven eleget bizonyított szerver oldalon, mobil, vagy akár beágyazott fronton, de még a Chromebookok is sikeresnek mondhatók.

Master Chief for president!

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Nagyon szeretem a HL sorozatot. Időnként újra szoktam játszani, kedvenceim a teljesség igénye nélkül:

 * We dont go to Ravenholm... Csak gravity gunnal lőfegyverek nélkül?

 * zseblámpás zombigyilkolás Alyx-szal a parkolóházban

 * száguldozás a gépágyús vizijárművel

 * zombiharc a kórházban

 * Csaták a helikopterek ellen

 * versenyfutás Dog-gal

 * A főhadiszálláson a combine-ok gyakása extra gravity gunnal és 200-ra felfújt HEV suit-ban

 

Amit nem szeretek: ambush amikor autóval száguldozunk túl nehéz, és idegesítő, hogy épp élvezném az autózást és egyből meg kell állni.

A HL1-et is végignyomtam egyszer, de nem hiszem, hogy újra nekiállnék, az valahogy mai fejemnek fárasztóan hosszú. Emlékszem mekkora flash volt hirtelen a Xen bolygón lenni, és nézni, hogy mi a franc ez, mi hogy működik...

 

De valahogy ezt a VR dolgot nem érzem át, miért akarnék ilyen sisakot. Lehet, hogy öreg lettem én is? Boomer-e vagyok?

De valahogy ezt a VR dolgot nem érzem át, miért akarnék ilyen sisakot. Lehet, hogy öreg lettem én is?

Ha jól csinálják azért tud az nagyon ütős lenni. Amikor tényleg magad körül látod 3D-s térben az akciót az fenomenális tud lenni. Persze nem a telefonos cardboard sisak által nyújtott "élményből" kell kiindulni, hanem megnézni egy rendes jóféle játékot egy izmos hardveren egy jóféle VR felszereléssel. 

Ugyan ez nem a casual gamerek platformja, de maga a HL se igazán casual gaming :)

Azt nem tudom, hogy ezért az élményért te akarnál-e egy ilyen sisakot, főleg csak egy játékért. Azon múlik, hogy ki tudnád használni-e. Egy játékért valószínűleg nem éri meg.

Ötletes volt már az eredeti verzió is. Ez is klassz, de nem lenne türelmem végigjátszani.

Khm..., na mehetünk is tovább. A user-ek 2% biztos imádni fogja. Minden centet megér majd a Steam-en. De persze a Valve a végtelen pénzét bármire költheti. 

Szerintem azért a HL-t ismerő/kedvelő/érdeklődő emberek piaca nem marginális, csak mi már idősebbek vagyunk, és sajnos közben felnőtt egy újabb generáció a Fortnite-jával meg a mikrotranzakcióival, és oda jobban megéri befektetni.

Hevitől majd megkérdezzük, hogy most éppen mikor jön majd el a VR éve. Már sok évvel ezelőtt is azzal győzködött, hogy már itt van. Majd az Oculus meg nem tudom mi. Mi is lett az Oculus-szal? Évek óta nem hallottam róla. ;)

2017-ben itt tartottunk:

https://hup.hu/comment/2155439#comment-2155439

trey @ gépház

Valve time-ban ez mikorra varhato? :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!