Data Engineer GIS / közlekedési területre

 ( Aadaam | 2019. január 15., kedd - 9:23 )

Szeretnél az ország legnagyobb tömegközlekedési projektjén dolgozni?

Az Egységes Jegyrendszer (egyjegy, a jelenlegi jegyvásárlási és
menetrendkereső rendszerek utódja) projekthez keresünk mid-data méretre
data engineer-t!

Összesítjük az eddigi adatbázisokat, a jelenleginél sokkal több
szinten, hogy képesek legyünk 21. századi utastájékoztatást,
fizetési módokat és szolgáltatásmenedzsmentet nyújtani. Ehhez viszont
Te is kellesz!

Feladatok:
- adatmigráció több forrásból egy adattárházba
- adattisztítás mérnöki feladataiban segédkezés
- adatelemzések készítése
- résznézetek leválogatása
- vizualizációk, vizualizáló eszközök készítése

Elvárások:
- adattárházak ismerete
- adatmigrációs munkákban szerzett tapasztalat
- PostgreSQL ismeret
- Programozási ismeretek (python, php, c++)
- MS Excel mély ismerete

Előny:
- közlekedésinformatikában szerzett tapasztalat
- GIS rendszerekben jártasság
- QGIS rendszer ismerete
- Transmodel, RailML, GTFS és egyéb közlekedésinformatikai szabványok
ismerete

Helyszín:
KTI Közlekedéstudományi Intézet 1119 Budapest, Than Károly u. 3-5.
(4-es metró kelenföldi végállomása közelében)

Rólunk:
A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) az Innovációs és Technológiai
Minisztérium egyik kutatóbázisa, most múlt 80 éves. Küldetése, hogy
a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan
fejlődő, biztonságos és versenyképes közlekedési környezetet
alakítson ki hazánkban, mindezt az élhető környezet érdekében.

A KTI tevékenységi köre a közlekedés egészét lefedi, vagyis a
személyközlekedés-, az áruszállítás- és az
infrastruktúra-fejlesztésének együttesére is kiterjed; a vasúti,
közúti, vízi és légi közlekedési módokra vonatkozóan pedig olyan
horizontális elemeken keresztül, mint a közlekedésbiztonság, a
környezetvédelem, a közlekedés energia-felhasználása és intelligens
technológiák alkalmazása.

Kontakt: nemeth.adam kukac kti.hu

(A hirdetés a HUP-Profession szabadkártya felhasználásával került kihelyezésre)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Köszi Trey!

FAQ:

Mit adunk mi neked amit máshol nem kapsz meg?

5 millió olyan felhasználó, akivel naponta szembetalálkozol az utcán. 6000 olyan busz, amin akár te is ülhetnél, 2500 olyan vonat, amivel te is közlekedhetsz. A saját környezetedben ennyi emberre csak akkor lehetnél hatással, ha a facebooknak dolgoznál, és ezt mindenki érti, érzi is.

Milyen hatást tudsz gyakorolni a közlekedők életének jobbá tételében?

A technológia alapvetően határozza meg a továbbfejlődési lehetőségeket a tömegközlekedés számára. Ez az a rendszer, ami az egészet összeköti, a következő 10 évben akkora hatással lesz a magyar tömegközlekedésre, mint az internet feltalálása az élet többi területére

Van home office?

Van, de sok az olyan adat, amihez jobb ha nem férhet hozzá senki távolról írásra, pedig sokszor pont ez lesz a dolgod.

Hogy tudod továbbképezni magadat?

Mivel ez egy tudományos intézmény, lehet konferenciákra járni, igaz, főleg a közlekedésspecifikusak élveznek prioritást. A konferenciákon túl jellemzőek a tanulmányutak, a közvetlen munkatársaid novemberben például Koppenhága tömegközlekedését nézték meg testközelből.

Mennyi idő ez a projekt?

Ez egy hosszútávú együttműködés, komplex adatszerkezetekkel, években gondolkodunk, mindig lesz mit csinálni!

Mi a digitális környezet?

Elsősorban open source linuxos eszközök vannak, pl. git és redmine, sajnos cloudban hostolt külső szolgáltatók (pl github) nem jöhetnek szóba ezen a projekten, házon belül igyekszünk megoldani minden ilyet.

Miért pont ezek a nyelvek?

Ezek vannak a most aktív rendszerekben - a webes szolgáltatások többségében php-ben, a sebességkritikus elemek c++-ban, a térképész csapat pedig python-t használ. Lehet új moduloknál másban is gondolkodni, de akkor is kell a maiakat érteni, legalább olvasni kell tudni a meglévő kódot, hogy mire kell az adat

Gratulálok a hirdetéshez és a hangnemhez. Köszönöm a stílust és a megbecsülést, bár nem vagyok érintett. Szerintem ez alapvető információ a várható hangulatról.

Őszintén, az első sorba olvasott jegyrendszer témában szédülni kezdtem a bkk e bukta után, hogy megint valami káder projekt kftje keres embert valami giga ganyolashoz mint a nem telekomos ebkk ticket őrülethez. Szerencsére nem az.

Köszi!

Nem kizárható hogy a tényleges BKK előbb-utóbb belelandol ebbe a projektbe, de ez itt egy működő rendszer továbbgondolása, amit emberek használnak naponta - utasok is, csak mivel ez nagyon backend, nem feltétlenül tud róla... főleg menetrendi szakemberek a “napi” userek akik esetleg taszkot is generálnak, mert valamit elcsesztek vagy épp kell egy leválogatás..

nah most tömegközlekedés vagy közösségi közlekedés? ezt sem egy közlekedésmérnök írta :(

Én írtam, gondolkoztam rajt sokat, de végül nem akartam bonyolítani az új fogalmakkal (VEKE-féle új fordítás a közösségi közlekedés, de csak szakmán belül ismerik)... ha valaki ezt tudja hogy rosszul van írva, az pl már jó pont :) nem akarsz váltani épp?;)

hehe, egyenlőre nem de azért szemmel tartom a lehetőségeket:)

Pedig... ;)

sub

Szép hirdetés :)