Fórumok
Sziasztok!
Magam már 15 éve nem használok MS Office-t, most egy Google keresés így első körben nem hozott eredményt, így megkérdezem hátha tudtok erre valamit:
- Office 2013 és Office 2016 a célcsoport, elsősorban Word és Excel.
- Lenne néhány céges sablon és az a kérés, hogy a dolgozók CSAK ezeket tudják használni, azaz például csak a céges sablonnal tudjon létrehozni egy új dokumentumot másképpen semmilyen módon nem.
- Nincs tartomány, különálló munkaállomások.
Előre is köszönöm!
Hozzászólások
Az "elmented a sablont az asztalra és azt kell használni" nem jó?
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Most így van, de nem azt használják, ezért is akarják "megkerülhetetlenné" tenni.
--
Tanya Csenöl az új csatorna
Le kell törölni a word-ikont az asztalról, Micike meg lesz lőve.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
:D :D :D
--
Tanya Csenöl az új csatorna
Le kell törölni Micikét. Ha Micike nem tudja, szólni kell neki, hogy a tervgazdálkodásnak vége van, és manapság már nem elég a lelkes munka-végzés, némi fejlődést és eredményt is fel kell mutatni néha.
:)
Eddig mindenki eljut a gondolatmenetben, csak az a nehéz, hogy Micike helyére fel kell venni valakit, aki jobban ért hozzá, nagyságrendileg ugyanannyi fizuval megelégszik, hajlandó elvégezni ilyen repetitív és lélekölő melót, és még nem költözött el Londonba takarítani vagy szendvicset csomagolni. Itt valahogy mindig megakad a tudomány. :)
+1
Gyávaság, megalkuvás, alkalmatlanság, lustaság, ilyesmi.
:)
munkamorál-0.1
-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
Amióta megismerkedtem az Anroidos és IOS-es kacatokkal, azóta a Windows láttán már nem kapok gyomorgörcsöt.
Cseréld ki az alap normal.dotx fájlt a saját sablonodra, akkor alapból azt hozza be új dokumentumnál.
Több féle is lenne és azok közül kéne tudni használnia. Lehetőség szerint még témánként csoportosítva is.......
--
Tanya Csenöl az új csatorna
Van egy ilyen kezdőlap, ami új dokumentumnál előjön. Alapból online sablonok vannak benne, de valahogy biztos lehet sajátot is bele tenni.
Nem vagyok egy office guru, de én is a normal.dotx mókolása felé mennék. Lehet makrózni is. A document.new parancsot letiltani/felülírni makróból, a normal.dotx-ben egy saját "menüt" csinálni (gombok: gizike melyik sablont szeretnéd indítani?), amiben a kiválasztott gombra az adott sablonnal hoz létre új doksit. Kicsit utána kéne guglizni, de szerintem ez így kb megoldható.
+1, én is ebbe az irányba mennék, esetleg makrók helyett VSTO-val csinálni egy menüt, amiből kiválaszthatja a user, hogy milyen sablonnal dolgozik.
+ Nehezebb kikerülni, mint a makrót
+ Jobb lehet a UX, bár nyilván ez nem törvényszerű
+ Többet tud, ha túl akarsz lépni azon, hogy template-ből lehessen dolgozni (pl. template verziócsere központilag, adott verzió kényszerítése, jogosultságok, stb.)
- Utánajárást igényel (bár a makró is, ha nem dolgozol vele napi szinten)
Ez jól hangzik!
...mondjuk még egy makrót se írtam életemben és persze VSTO-ra is rá kellett keresnem mi az, szóval erre inkább majd valami hozzáértőt kell keresni, de alapvetően van egy járható megoldás. Köszönöm. Kérdés már csak az szánnak-e rá pénzt.
--
Tanya Csenöl az új csatorna
Másik ötletem, hogy -attól függően, hogy a felhasználók hogy viszonyulnak az egészhez-, lehet bármilyen tetszőleges nyelven/scriptben amit ismersz egy word indító menü programot írni, és ezt kitenni az asztalra a word ikonnal. A programnak 2 dolgot kellene tudnia, egy ablakban megjeleníteni egy listát, hogy milyen sablonok vannak, majd bármelyikre kattintva elindítani a wordot paraméterezve (word.exe /t tamplate name - így hirtelen ráguglizva). Ha jól megcsinálod, akkor egy konfig fájlból veszi a sablon neveket, mondjuk egy fix hálózati megosztásról. Akkor csak a programot kell telepíteni, az elérhető sablonlistát meg elég egy helyen karbantartani.
Mégegyszerűbb: ugyanígy lehet csinálni egy egyszerű mappát az asztalra 10 különböző nevű word parancsikonnal, ami a 10 féle sablont indítja.
Nyilván ezzel nincs letiltva, hogy a felhasználó üres doksit is csinálhasson, de talán elég lehet, ha el van magyarázva, hogy innen kell indítnai a wordöt a választott dok. típussal. Máshonnan meg eltüntetni a word ikonokat.
A parancsikonos verziónak első olvasatra az a hátránya tűnik fel, hogy vagy szépen beállítod részletes listára a megjelenítést, vagy megpróbálod 6-8 karakterben megoldani (nem tudom mennyinél vágja ...-os verzióra ), hogy egyértelmű legyen, melyik ikon melyik sablont indítja, mert minden ikonnál megvárni a hover-t, az szerintem rettenetes.
Vagy toolbar a tálcára, és abba berakni őket, ott látszik rendesen.
Nem tudom egész pontosan mi a cél. Csak az új doksik létrehozásának védelme?
MS alatt nem könnyű elérni.
Pl létező doksiból SaveAs új doksit előállít, és máris meg van kerülve az új doksi templatestül.
Lehet, hogy oktatás + ellenőrzés hatékonyabb. Valamikor audit, ismétlés x idő múlva. Tea / kávé elvonás büntinek:)
"Lehet, hogy oktatás + ellenőrzés hatékonyabb. Valamikor audit, ismétlés x idő múlva. Tea / kávé elvonás büntinek:)"
Egyetértünk.
--
Tanya Csenöl az új csatorna
Valamikor régen egy másik fórumon egy elvetemült Linux fan LaTex sablonokat ajánlott úgy unblock Word helyett, mert szerinte egy alkalmazott csak ne firkálgasson mindenféle doksikat.
Amúgy rákeresve a vonalra, lehet nem is marhaság a kérdésfeltevő helyében ilyenen gondolkozni:
https://tex.stackexchange.com/questions/14842/creating-fillable-pdfs
Sok év rendszergizdaság után azért titokban kezdem érezni, hogy nem hülyeség egy ilyen vonal. Ahol lehet, be kell szűkíteni a lehetőségeket, legalább is néhány munkakörben, viszont akkor kell néhány felelős, aki ezen mintákat generálja. Amúgy nagyon sok doksi generálása megoldható pl egy normálisabb ERP-n keresztül is.