Vodafone és a GDPR

 ( Rt711 | 2018. november 29., csütörtök - 21:24 )

Disclaimer: nem, nem vettem "ingyen bérletet" a rendszerükön keresztül, és nem léptem be. De nem rajtuk múlt!

Igen, ez megint egy ilyen bejegyzés (előzmény Telenor és GDPR).

Ismét kéretlen levél a bejövő üzenetek között.
Tárgy: Vodafone Előfizetői Szerződéssel kapcsolatos dokumentáció

Sóhaj, oké nézzük mit küldtek.

Első sor:
Csatoltan küldjük a 2018.11.27. napon létrejött/módosított X-[privacy miatt kiszedtem] számú Elofizetoi Szerzodéséhez kapcsolódó dokumentumokat.

Csatolt file megnyit.
GDPR heaven. Név, cím, telefonszám, lakhely, anyja neve, előző e-mail cím, mostani e-mail cím (ezt kérték a változtatást igazoló dokumentum alapján mert ki van emelve).

Oké, hát ez elsőre kicsit felba.. elkeserített.
Írtam szép e-mailt az ügyfélszolgálatra hogy ez van gyerekek és meg kell oldani hogy többé ilyen ne legyen, valamint szólni kell a fószernek hogy elkeféltétek a személyes adatait.
Van pár megoldás arra hogy a címzettet ellenőrizzék mielőtt kimegy egy ilyen e-mail, de ez eddig nem történt meg.
Szinte le merném fogadni hogy a Vodafone is Vér Istvánt alkalmazta.

Jött szép válasz amiben arra kérnek tekintsem tárgytalannak a levelet és töröljem. A bökkenő hogy a bejelentés és a válasz közt eltelt napokban kaptam egy újabb levelet ugyanazokkal az adatokkal. Lelki szemeim előtt megjelent előttem Peter Griffin amint azt kérdezi: És akkor most ezt is töröljem? Vagy mi?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Én egy biztosítási alkusz cégtől kaptam egy emailt, miszerint biztosítást kötöttem az Allianznál a Yamaha motoromra. A bökkenő csak az hogy én nem voltam alkusz cégnél és motorom sincs. Írtam nekik, elnézést kértek stb.

Aztán pár nap múlva ír az Allianz welcome email, összes személyes adattal, kiderül hogy a névrokonom, csak a név stimmel, emailt biztos elgépelték. Megint szólok, elnézést stb. Gondolom csináltak valamit a rendszerükben, mert kaptam egy emailt, erősítsem meg az email címemet. Semmilyen adat nem volt benne, csak egy link. Nem kattintottam rá. Aztán pár hét és a kötvény is megérkezett...

Az ilyennel mit lehet csinálni? Mószeroljam be őket valahol, vagy keressem meg a névrokonomat, és szóljak hogy nekem küldték el az adatait, egyben gratuljáljak a szép új Yamaha motorhoz?

én valszeg elküldeném az adatvédelmi hatósághoz, keressék meg ők, ki baszta el, és hol.
annak a végén a névrokonod is viszontláthatja a kötvényét, jó esetben.

+1, a NAIH bejelentésben persze csatolni a cégekkel a témában folytatott levelezést, hogy látszódjon, az adatkezelést elkeffintő cég tud arról, hogy általuk kezelt személyes adatok nem jó helyre kerültek.

"Az ilyennel mit lehet csinálni?" - Ha jól tévedek, a NAIH felé lehet jelezni a problémát, mert mindkét eset nagyon-nagyon durva trehányság.

Ez konkrétan adatvédelmi incidens (GDPR).
Jelentsd a NAIH felé.
Ők hivatalból remdezik.

Rendszeresen kapom nevrokon supershop beszamolojat.
Vicc, hogy csak a vezeteknev egyezik.
Egyszer irtam nekik, jott meg utanna. Megszuneset szerintem csak a ss negszunesevel erte el a joember.

Évekkel ezelőtt irtam nekik:

2016. júl. 7

Tisztelt Vodafone Ügyfélszolgálat!

A mai napon kaptam egy olyan szerződést, mely nem az én nevemre szól. Valószínűleg el lett írva az értesítési email cím, és mivel a gmail esetében nem számít a pont az email címben, így fordulhatott elő az, hogy megkaptam a

email címre küldött szerződést. Mivel én önöknél vagyok ezzel az email címmel előfizető, így ezt a rendszerüknek - amennyiben figyelembe veszi ezt a sajátosságot - észre kellett volna vennie felvételkor.
Kérem intézkedjenek ez ügyben, mivel a csatolmány személyes adatokat (születési hely, idő, anyja neve, személyigazolvány szám, ügyfélbiztonsági kód) is tartalmaz, mely visszaélésre adhat lehetőséget.

Válaszukat köszönöm!

Üdv.:
XXX YYY

2016. júl. 8

Tisztelt XXX Úr!

Köszönjük, hogy felkereste ügyfélszolgálatunkat!

Hivatkozva a 2016. július 7-én érkezett elektronikus levelére, az alábbiakban küldjük válaszunkat.

Szeretnénk tájékoztatni, hogy az Ön által tapasztalt jelenséget a Gmail szolgáltatás működése okozza, melyről a https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=hu internetes oldalon talál bővebb információt.

A fentiek alapján a Gmail szolgáltatás az

valamint az

címre küldött elektronikus leveleket mindkét címhez tartozó postafiókba továbbítja.

Egyúttal szeretnénk Önt biztosítani arról is, hogy az előfizetéssel kapcsolatban felmerülő költségek, számlák kiegyenlítéséért, és egyéb kötelezettségek teljesítéséért az előfizető a felelős.

Szíves megértését és együttműködését köszönjük!

Bízunk abban, hogy a válaszunkkal a segítségére lehettünk!

Tisztelettel:

Ezek szerint oly szinten nem érdekelte őket, hogy mehetne is a feljelentés és a bünti.

> Ezek szerint oly szinten nem érdekelte őket, hogy mehetne is a feljelentés és a bünti.

Mármint a Google-nek, nem?

Ki a tulaj? Gmail esetében ugyanaz a személy:

bela@
b.ela@
b.e.la@
b.e.l.a@
...

Más szolgáltatónál már nem.

Ettől függetlenül úgy vélem először kell hitelesíteni a megadott címet hogy tényleg az adott fiókhoz tartozik e, aztán lehet rá küldeni adatot ha nagyon kell.

-

Semmi ellentmondás nincs itt, a Google nem követi a szabványt, a "más szolgáltató" igen.

A szabvány explicit azt mondja, hogy a localpart felépítéséről semmilyen feltételezéssel nem élhetsz.

Idézet:
the local-part MUST be
interpreted and assigned semantics only by the host specified in the
domain part of the address.

(https://tools.ietf.org/html/rfc5321)

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

És pontosan ezért nem állhat neki a Vodafone a saját szakállára megállapítani, hogy a ver.istvan és a veristvan igazából ugyanaz.

1. Egy user megadott egy email címet.
2. A Vodafone küldött rá egy levelet
3. A levelet a Gmail egy másik mailboxba tette.

Ez tény, hogy a Voda baccta el (megerősítő e-mail smafu...), de a G nem nem követi a szabványt (bár azért még kapják be, de ez most nem az ő saruk :) ).

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Nem tette másik mailboxba, mert a ver.istvan, a veristvan és a v.e.r.i.s.t.v.a.n mind ugyanaz a mailbox. ha az egyik létezik, a másik már nem hozható létre.
Az ügyfélszolgálatos is egy funkcionális analfabéta lehetett: "A fentiek alapján a Gmail szolgáltatás az

valamint az

címre küldött elektronikus leveleket mindkét címhez tartozó postafiókba továbbítja." vs. általa hivatkozott Google answer: "Ha például az Ön címe

, akkor az e-mail-cím pontokat tartalmazó verziói is Önhöz tartoznak." (Egyébként pont az olvasási nehézségekkel küzdők számára van másik answer is, ami már teljesen szájbarágósan megadja: "A Gmail-címek egyediek. Ha valaki egy olyan Gmail-fiókot próbál meg létrehozni, amelynek a felhasználóneve csupán a pontokban tér el az Önétől, akkor hibaüzenet jelenik meg számára arról, hogy az adott felhasználónév már foglalt." https://support.google.com/mail/answer/7436150 )