Közlekedés, ismét

Volt szerencsém megint találkozni az autós társadalom egy díszpéldányával.

Pár napja esik az eső, ezért nagy tócsák vannak mindenhol. Egy keskeny úton mentem ahol húzódni kell ha jön szembe valami. Mögöttem jött Ő. Gyanús volt, mert az a fajta aki az orrát a seggedbe dugja és nem ismerkedési szándékkal. Szóval egy ilyen jött mögöttem, szemből egy kisbusz, jobb oldalt pedig egy gyalogos szintén szemből, aki mellé egy nagy tócsánál értem volna oda, ezért inkább lelassítottam, hogy ne csapjam le. Na, erre emberünk elkezd rám dudálni. Lehúzódtam a következő kereszteződésnél (nem nagyforgalmú rész amúgy), elengedtem.

30-as tábla van végig, de az út egyébként is olyan, hogy akkor sem érdemes rajta gyorsan menni ha nem lenne sebességkorlátozás és nem jön semmi, mert különben szétesik az autó... De van aki ennek ellenére is megy (vagy menne) mint a meszes rajta.

Hozzászólások

Vannak ember fajták akiket nem nagyon érdekel hogy maguk körül a világot jobbá vagy rosszabbá teszik.

Rendes vagy, hogy figyelsz a gyalogosokra. Engem ma arcon locsolt sárral az egyik autós.

Igyekszem, de hogy szidjam is őket egy kicsit, hihetetlen, hogy vannak akik képesek éjszaka, fekete kabátban, fekete nadrágban mászkálni kivilágítatlan szakaszokon (ezek közül sokaknak ráadásul a bőre is sötét). Szerencsére lassan szoktam ott menni, még az egyébként megengedett 30-at se érem el, de akkor is elég ijesztő tud lenni amikor egyszer csak meglátsz egy sötét vonulatot. A múltkor is jöttek szembe az út szélén, de nem ám, hogy húzódnának (volt még hely), hanem az aszfalt szélén mennek és már szinte megálltam, de még akkor is inkább a motorházra akartak felfelé mászni mint kitérni. Közben meg úgy néznek rád, mintha azt mondanák, hogy mit keresek én az ő útjukon ;-) Várom mikor kezdenek el pénzt kérni az átjárásért.

Persze nem azt mondom, hogy ezeket le kell csapni sárral ;-) Hanem, hogy nem járműfüggő a kultúra hiánya.

Az, hogy az autósok odafigyelnek, mert minimum 3 büntető pont. A büntető pont drágább biztosítást jelent, és ha összejön mittudomén 12, akkor újra kell vizsgáznia vagy mi.

Szóval nem akarnak pontokat gyűjteni, ezért óvatosak ezért nem jellemző, hogy beterít sárral.
És azért kell bejelenteni, hogy ez így is maradjon.

Ha kirabolnak, azt se jelentenéd be?

> Ha kirabolnak, azt se jelentenéd be?

És ha megvernek? És ha lábon lőnek? És ha...? Ennyire ne legyünk már demagógok, nyilván bejelenteném a rablást, főleg ha viszik az okmányaimat is - akkor ugyanis IIRC kötelező.

Te eddig hány lefröcskölést jelentettél be? Ezek közül hány esetben kapott büntetőpontot az autós?

Ez a bejelentés jó dolog, bár nekem még nem lett volna rá szükségem, de felmerült bennem, hogy mennyire kap erről visszajelzést a bejelentő? Tehát ha mondjuk Angliában valaki bejelenti, hogy lecsapta X.Y. akkor utána a rendőrség elküldi neki, hogy köszönjük a bejelentést, X.Y.-nak elvettük a jogosítványát, mert ez már a sokadik esett volt. Nekem hiányozna ez a visszajelzés.

A mi városunkban is van véda, rendszeresen látok gyorshajtókat előtte, utána, van aki index nélkül kanyarodik, szabálytalanul előz, stb mind a véda látótávolságán belül. Ok, nem jártam utána, de nem tudom ezek közül hányukat büntették meg a véda segítségével.

Lehetne rajta egy nagy kijelző ami mutatná, hogy eddig mennyi büntetést róttak ki a segítségével. ;-)

Részemről szeretek lassabban menni mert jobban pihentet. Ráadásul nem is tud sokat spórolni az ember, lásd:

50 km-en végig 90-es ebességgel -> 60 * 50 / 90 = 33 perc az út, míg 120-as sebességgel 25 perc, 8 perc különbségről beszélünk. És így a rizikó faktor és stressz megnövekedése mellett sokkal jobban összpontosítani kell hosszabb távon, ezért jobban elfárad az ember mintha lassabban megy. Tehát végül nem spórolunk, mert a deficit a napi munkában így megjelenik mint energia keveslet.

Volt egy KÖZDOK film, ahol fogtak két azonos zsigulit, raktak rá fogyasztásmérőt pulzus mérőt / számlálót és az volt a cél,hogy 100km-t menni. Egyik ember a forgalom ritmusával, minden szabályt betartva előzékenyen, a másik meg a toljuk neki stb. Ha jól emlékszem a normál embernek kb ilyen negyed órával később ért oda mint a sietős, akinek cserébe 15l volt a fogyasztása (a másiknak asszem 9 vagy 10l), a szivverésekbe is egy 30% többlet volt és sokszor volt 120-140 feletti puzlis a stressz miatt.

"parasztok" mindenhol vannak sajnos.. városon belül nekem is tolták már a kocsi seggébe a másik kocsi elejét... Mert hogy hát ő menne, nem érti mér megyek 50-el ahol 50-el lehet menni ...

Kivágta az orrát, azt utána gyorsan vissza is vágta mivel a szembe sávba épp fanyesegetés volt egy baszott nagy tehergépjárművel :)

Miután elhagytuk ezt a részt, utána nagygázzal zummm csak úgy el... Mindezt produkálta egy ~3km-es szakaszon, majd utolértem szépen a lámpás kereszteződésnél, mivel piros volt. Tényleg mennyivel előrébb lett! Gratulálok hozzá.

Csak a szokásos, ha 10 mp-re lassítani kell, akkor mindenkinek a qrva anyját.
Engem naponta akarnak elütni, mert sokan még most sem ismerik a Kreszt, hogy kerékpárral már nem "szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni", dudálnak is rám miközben szabálytalanul megelőznek. (persze a kátyút ők is kikerülik, de nem úgy mint én, hogy semmi hirtelen irányváltás)

Csak most értem ide... (az olvasással. ;-) )

Tulajdonképpen azon tűnődöm, amint elnézem a "közlekedő" fajtársaim (én is :-\ ), hogy hogy' a retekbe nem haltunk még ki...?! :-O
Hiradó helyett - mert jő a tél... :-P :-] https://www.youtube.com/watch?v=EWrUc0ctVBk