GLEST, avagy mitől döglik a légy...

 ( PcZolee | 2005. március 7., hétfő - 17:29 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Sziasztok.

Készüldet ehhez a super játékhoz a linuxos port! Én már próbálkoztam vele, több kevesebb sikerrel, nézzétek meg, próbáljátok ki, kíváncsi vagyok megy-e vkinek!

Nekem ez a problémám:

Kicsomagoltam a data file-t, és a gyökérbe bemásoltam a leforgatott glest binárist! Nagyon szép 3D-s a menü is stb, de amikor rámegyek a play-re kilép ezzel a hibaüzivel:

[quote:dd20e05ab9]
bash-2.05b$ ./glest
void Shared::Platform::Window::setStyle(Shared::Platform::WindowS tyle) not implemented.
void Shared::Platform::Window::setBounds(int, int, int, int) not implemented.
Exception: Error loading Faction Types: Tech/Magitech
Error loading units: Tech/Magitech/Factions/Tech
Error loading UnitType: Tech/Magitech/Factions/Tech/Units/Armored_Swordman/Armored_Swordman.xml
Exception caught loading 3d file: Tech/Magitech/Factions/Tech/Units/Armored_Swordman/models/armored_swordman_standing.g3d
error opening 3d model file
Szegmens hiba[/quote:dd20e05ab9]

Másnál???

Mi lehet a gond?

A fileok megvannak!

Glest fórum: http://www.glest.org/board/viewtopic.php?t=520
Linuxos portok: http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uxsm/glest/
Eredeti hír: http://www.linuxforum.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=2141&Itemid=2

Ez a hiba megoldva! Viszont, az r3 nem fordul, az r2-ven pedig új hiba jön elő: [code:1:ea3fa9ef67]bash-2.05b$ ./glest
void Shared::Platform::Window::setStyle(Shared::Platform::WindowStyle) not implemented.
void Shared::Platform::Window::setBounds(int, int, int, int) not implemented.
Exception: OpenGL error: invalid operation at file: sources/renderer.cpp, line 2351
Szegmens hiba[/code:1:ea3fa9ef67]

Az r3 forgatásánál ez a hiba:[code:1:ea3fa9ef67]
...
...
lib/include/graphics/gl/opengl.h:55: error: `cerr' undeclared in namespace `std
'
lib/include/graphics/gl/opengl.h:59: error: `cerr' undeclared in namespace `std
'
sources/object_type.cpp:31:19: warning: no newline at end of file

g++ -c -o ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/object_type.o -DPACKAGE_NAME="glest" -DPACKAGE_TARNAME="glest" -DPACKAGE_VERSION="1.0.10" -DPACKAGE_STRING="glest 1.0.10" -DPACKAGE_BUGREPORT="matze@braunis.de" -DUSE_POSIX_SOCKETS= -DX11_AVAILABLE=1 -DSTDC_HEADERS=1 -DHAVE_SYS_TYPES_H=1 -DHAVE_SYS_STAT_H=1 -DHAVE_STDLIB_H=1 -DHAVE_STRING_H=1 -DHAVE_MEMORY_H=1 -DHAVE_STRINGS_H=1 -DHAVE_INTTYPES_H=1 -DHAVE_STDINT_H=1 -DHAVE_UNISTD_H=1 -DHAVE_GLOB_H=1 -DUSE_SDL= -DHAVE_PTHREAD=1 -I. -I/usr/include/SDL -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -pthread -I/usr/X11R6/include -pthread -I-c/include -Isources/../lib/include/graphics -Isources/../lib/include/graphics/gl -Isources/../lib/include/platform -Isources/../lib/include/sound -Isources/../lib/include/util -Isources/../lib/include/xml -Isources/../lib/include/glew -Wall -W -Wno-unused -O3 -g3 -O3 -g3 sources/object_type.cpp

...failed C++ ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/object_type.o ...
C++ ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/renderer.o
In file included from lib/include/graphics/model.h:15,
from sources/renderer.h:15,
from sources/renderer.cpp:9:
lib/include/platform/types.h:62:11: missing terminating ' character
In file included from lib/include/graphics/gl/model_renderer_gl.h:14,
from lib/include/graphics/gl/graphics_factory_gl.h:14,
from sources/renderer.h:24,
from sources/renderer.cpp:9:
lib/include/graphics/gl/opengl.h:44: warning: `inline' is not at beginning of
declaration
lib/include/graphics/gl/opengl.h: In function `void
Shared::Graphics::Gl::_assertGl(const char*, int)':
lib/include/graphics/gl/opengl.h:55: error: `cerr' undeclared in namespace `std
'
lib/include/graphics/gl/opengl.h:59: error: `cerr' undeclared in namespace `std
'
sources/renderer.cpp: In function `Shared::Graphics::Vec2i
Glest::Game::computeCenteredPos(const std::string&, const
Shared::Graphics::Font2D*, int, int)':
sources/renderer.cpp:640: warning: passing `float' for converting 1 of `int
Glest::Game::Metrics::toVirtualX(int) const'
sources/renderer.cpp:641: warning: passing `float' for converting 1 of `int
Glest::Game::Metrics::toVirtualY(int) const'
sources/renderer.cpp:641: warning: passing `float' for converting 1 of `
Shared::Graphics::Vec2<T>::Vec2(T, T) [with T = int]'
sources/renderer.cpp:641: warning: passing `float' for converting 2 of `
Shared::Graphics::Vec2<T>::Vec2(T, T) [with T = int]'
sources/renderer.cpp: In member function `void
Glest::Game::Renderer::renderButton(const Glest::Game::GraphicButton*)':
sources/renderer.cpp:744: warning: converting to `int' from `float'
sources/renderer.cpp: In member function `std::string
Glest::Game::Renderer::getGlMoreInfo()':
sources/renderer.cpp:1943: warning: comparison between signed and unsigned
integer expressions
sources/renderer.cpp:1958: warning: comparison between signed and unsigned
integer expressions
sources/renderer.cpp: In member function `float
Glest::Game::Renderer::computeSunAngle(float)':
sources/renderer.cpp:2019: warning: converting to `int' from `float'
sources/renderer.cpp: In member function `float
Glest::Game::Renderer::computeMoonAngle(float)':
sources/renderer.cpp:2025: warning: converting to `int' from `float'
sources/renderer.cpp: In member function `void
Glest::Game::Renderer::renderProgressBar(int, int, int,
Shared::Graphics::Font2D*)':
sources/renderer.cpp:2566: warning: passing `float' for converting 2 of `
virtual void Shared::Graphics::TextRenderer2D::render(const std::string&,
int, int, bool)'

g++ -c -o ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/renderer.o -DPACKAGE_NAME="glest" -DPACKAGE_TARNAME="glest" -DPACKAGE_VERSION="1.0.10" -DPACKAGE_STRING="glest 1.0.10" -DPACKAGE_BUGREPORT="matze@braunis.de" -DUSE_POSIX_SOCKETS= -DX11_AVAILABLE=1 -DSTDC_HEADERS=1 -DHAVE_SYS_TYPES_H=1 -DHAVE_SYS_STAT_H=1 -DHAVE_STDLIB_H=1 -DHAVE_STRING_H=1 -DHAVE_MEMORY_H=1 -DHAVE_STRINGS_H=1 -DHAVE_INTTYPES_H=1 -DHAVE_STDINT_H=1 -DHAVE_UNISTD_H=1 -DHAVE_GLOB_H=1 -DUSE_SDL= -DHAVE_PTHREAD=1 -I. -I/usr/include/SDL -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -pthread -I/usr/X11R6/include -pthread -I-c/include -Isources/../lib/include/graphics -Isources/../lib/include/graphics/gl -Isources/../lib/include/platform -Isources/../lib/include/sound -Isources/../lib/include/util -Isources/../lib/include/xml -Isources/../lib/include/glew -Wall -W -Wno-unused -O3 -g3 -O3 -g3 sources/renderer.cpp

...failed C++ ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/renderer.o ...
C++ ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/element_type.o
In file included from lib/include/graphics/texture.h:12,
from sources/element_type.h:15,
from sources/element_type.cpp:9:
lib/include/platform/types.h:62:11: missing terminating ' character
In file included from lib/include/graphics/gl/model_renderer_gl.h:14,
from lib/include/graphics/gl/graphics_factory_gl.h:14,
from sources/renderer.h:24,
from sources/element_type.cpp:20:
lib/include/graphics/gl/opengl.h:44: warning: `inline' is not at beginning of
declaration
lib/include/graphics/gl/opengl.h: In function `void
Shared::Graphics::Gl::_assertGl(const char*, int)':
lib/include/graphics/gl/opengl.h:55: error: `cerr' undeclared in namespace `std
'
lib/include/graphics/gl/opengl.h:59: error: `cerr' undeclared in namespace `std
'
sources/element_type.cpp: In member function `const Glest::Game::Resource*
Glest::Game::ProducibleType::getCost(const Glest::Game::ResourceType*) const
':
sources/element_type.cpp:77: warning: comparison between signed and unsigned
integer expressions

g++ -c -o ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/element_type.o -DPACKAGE_NAME="glest" -DPACKAGE_TARNAME="glest" -DPACKAGE_VERSION="1.0.10" -DPACKAGE_STRING="glest 1.0.10" -DPACKAGE_BUGREPORT="matze@braunis.de" -DUSE_POSIX_SOCKETS= -DX11_AVAILABLE=1 -DSTDC_HEADERS=1 -DHAVE_SYS_TYPES_H=1 -DHAVE_SYS_STAT_H=1 -DHAVE_STDLIB_H=1 -DHAVE_STRING_H=1 -DHAVE_MEMORY_H=1 -DHAVE_STRINGS_H=1 -DHAVE_INTTYPES_H=1 -DHAVE_STDINT_H=1 -DHAVE_UNISTD_H=1 -DHAVE_GLOB_H=1 -DUSE_SDL= -DHAVE_PTHREAD=1 -I. -I/usr/include/SDL -D_REENTRANT -I/usr/X11R6/include -pthread -I/usr/X11R6/include -pthread -I-c/include -Isources/../lib/include/graphics -Isources/../lib/include/graphics/gl -Isources/../lib/include/platform -Isources/../lib/include/sound -Isources/../lib/include/util -Isources/../lib/include/xml -Isources/../lib/include/glew -Wall -W -Wno-unused -O3 -g3 -O3 -g3 sources/element_type.cpp

...failed C++ ./out/i686-pc-linux-gnu/opt/sources/element_type.o ...
...skipped glest for lack of <sources!>sound_container.o...
...failed updating 79 target(s)...
...skipped 2 target(s)...
[/code:1:ea3fa9ef67]

EZ AZ!!! FUT!!! Nagyon COOL! Az r3-at javították, így már fordul, és fut is!

u.i: De jól elvagyok magammal :? !

Részemről oké.. Adj címet küldöm... Szerintem ne legyen két honosítás, vessük össze a kettőt, s tartsuk meg mindkettőből a jó dolgokat...
Elküldöd a tiedet nekem?

kamihir kukac freemail pöty hu

ok elment egyébként itt van:

[url]http://glest.atw.hu/[/url]

a letöltés szekciót csekkold. arra figyeltem mindössze, hogy az eddigi fordításon túl benne legyenek az új verziók új szavai, valamint arra hogy a játékmenethez igazodva legyen élvezhető, ne pedig egy újabb "szószerintfordítás".

üdv
kzs

[quote:eec8de2671="KAMI911"]Régi volt a magyar fordítás... új stringek, egységesítés ilyeneket cselekedtem... :D[/quote:eec8de2671]
Hoci ide :)! Mennyit foglal? Ha Adok meail címet el tudod küldeni? Ha minden ok, megy ki a magyar honlapra!

akkor most két magyarítás lesz kint? az enyimmmm tegnap reggel óta kint van. végül is nem gond, lesz alternatíva :)

1010 release 5 már lokialapú telepítőben figyel, term binárisként:

[url]http://liflg.org/?catid=6&gameid=58[/url]

csináltam hozzá egy kissé szabadabb fordítást, mint az előző verziókhoz készült közismert lang, ez pedig itt:

[url]http://www.linuxforum.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=2178&Itemid=2[/url]

És egy kis reklám, a magyar honlap: glest.atw.hu :)

igen amit a lf-ra tettem hírt-- nos az is a glest tárra mutat, csak megcélozza a nyelvi állományt...

Amúgy kicsit javítotgattam a fordítást, visszaküldöm a klészítőknek, meg el annak akit érdekel...

Mit javítottál benne? Mennyit foglal?

Régi volt a magyar fordítás... új stringek, egységesítés ilyeneket cselekedtem... :D

[quote:7e11b6aedb]Régi volt a magyar fordítás... új stringek, egységesítés ilyeneket cselekedtem[/quote:7e11b6aedb]

pont tegnap csináltam egyet. ahhoz képest az új egységek micsodák?