Volán automatából vásárolt jegy érvényessége

 ( gergov | 2017. július 16., vasárnap - 12:56 )

Hosszú kihagyás után kb. 3 hete úgy alakult, hogy busszal kellett hazautaznom Budapestről.
Jóval korábban kiértem, mint az első járat indult, gondoltam, hogy mielőtt elmegyek elütni valamivel a hátralévő időt, megvásárolom a jegyemet. Mikor kiköpte az automata, akkor láttam meg, hogy gond van: bár az első buszom 7:30-kor indul, 4:50-kor kaptam egy olyan jegyet, aminek 2 óra az érvényességi ideje.
Megvártam, amíg kinyit a humános pénztár, és 20% (300Ft) kezelési költségért visszaváltottam a jegyet. A pénztáros cseverészett közben, elmondta, hogy vannak ám sokkal nagyobb bajok is azokkal a gépekkel, de azért javasolta, hogy hívjam az automatán feltüntetett telefonszámot, hátha legalább ezt javítják.
Meg is tettem, az ügyfélszolgálatosnak vázoltam a helyzetet - az automata az első busz indulásának időpontjában már nem felhasználható jegyett adott, miközben sem az utazási feltételekben, sem más, helyben olvasható tájékoztató anyagban nem figyelmeztettek arra, hogy ennyire rövid az érvényességi idő, azt már csak fizetés után tudtam meg -, majd megígérte, hogy utánanéznek.
Már régen elfelejtettem az egészet, de tegnap (szombaton) délután 4:15 körül hívtak, hogy kivizsgálták a panaszomat, és azt megalapozatlannak találták, mert a jegyen szerepel annak érvényességi ideje.

:D :D :D

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Teljesen korrekt.
Egyáltalán, miért akar valaki utazni.?
Már ez gyanús..
Miért nem jó ott neki ahol van.?
--
God bless you, Captain Hindsight..

Ugyanezen az úton történt, hogy a Városkaputól indulva még azelőtt elaludtam, hogy a 2/A-ra felhajtottunk volna. A Shell töltőállomások környékén ébredtem fel arra, hogy a kabin szélén, az ülések alatt futó fém sáv égeti a lábam. Mivel a levegő is párás volt, hideg sem volt, felálltam, és egy elnézéskérés után tényleg udvariasan megérdeklődtem a sofőrtől, hogy biztosan kell-e a jelen helyzetben a fűtést üzemeltetni. Erre a következő választ adta, lendületből tegezve:
"Az csak optikai csalódás, nincs bekapcsolva a fűtés. Ha meleged van, nyisd ki nagyobbra a tetőn a szellőzőt."
Enyhe másnaposságom és el nem hanyagolható fáradtságom ellenére visszafojtottam egy az emberi szem által érzékelt és az infravörös elektromágneses hullámtartomány egybe nem eséséről szóló ingerült okoskodást, és megkértem a jobb egyben ülő utastársamat, hogy kézrátételes módszerrel állapítson meg valamit a fűtőtest aktuális hőmérsékletéről. Miután ő is megerősítette, hogy az bizony forró, nagy puffogással tekergetett a sofőr egy kicsit pár gombon, és láss csodát, 10 perc múlva hideg lett.

Alapvetően nem szeretek egyedül autózni, mert környezetvédelem, meg ilyenek, de a volán eddig nem győzött meg, hogy az ő szolgáltatásaikat akarjam választani.

Kedvencem még az az "univerzális válasz" miszerint "ha ezer embernek jó (volt) így, akkor neked is jó kell hogy legyen"..

Amúgy tudom ajánlani a Volánbusz helyett az Oszkárt, BlaBlaCar-t és egyéb sharing economy utaztatókat..
--
God bless you, Captain Hindsight..

Csak nem Nograd Megyei az UR is? :)
Azok a buszok/soforok neha azert alkotnak nagyokat... 6 even at jartam N.Volannal :)

--
http://szolarenergia.hu - A hálózat építést csak elkezdeni lehet, befejezni nem....

Talalt :)

En 4 evig jartam rendszeresen a Balassagyarmat - Arpad hid, kesobb Varoskapu tavot. Mit mondjak, nem hianyzik.

Bgyarmat(BalassaDallas) te is! kicsi a vilag :D

--
http://szolarenergia.hu - A hálózat építést csak elkezdeni lehet, befejezni nem....

Á, én már régebben is kiszúrtam a Czibulya és Társa Bt-t.
Egyébként talán tombenko is itt él. Az már 3.

Mi Balassagyarmati lakosok mindehol ott vagyunk mar... :)

--
http://szolarenergia.hu - A hálózat építést csak elkezdeni lehet, befejezni nem....

Azok nem a rimóciak.? Én csak határőrködtem ott egy ideig
--
God bless you, Captain Hindsight..

Sok buszon azert megy a futes allandoan mert kulonben felforrna a hutoviz...

meg eleve minek ment oda?

Utazz BKK-val. Sokkal jobb automata rendszereik vannak, úgy hallottam. :)

Legalább a jegy olcsóbb lett volna. :)

Ezen én nem örömködnék. Számomra ez azt jelenti, hogy funkcionális analfabéta vizsgálta ki a problémádat, s nem sikerült megértenie, hogy nem a jegy kiadásától, hanem az utazás megkezdésétől van értelme az érvényességi időnek, továbbá, hogy éppen azt kifogásoltad, hogy ezt rosszul kezelik. A másik lehetőség, hogy annyira hülyének próbáltak nézni, hogy magad sem érted, amit reklamálsz, de ez valahogy megint csak disszonáns, mert ha ilyen mértékű demenciában szenvednél, akkor nem tudnál reklamálni. Engem egy ilyen válasz arra sarkalna, hogy felügyeleti szervhez forduljak. Alkalmatlan a munkája elvégzésére, aki a választ adta. Ha felsőfokú végzettséggel rendelkezik, meg kell semmisíteni a diplomáját, ha érettségivel, utána kell járni, milyen körülmények között sikerült azt megszerenie.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nem örömködöm, de idegeskedni sem vagyok hajlandó rajta. Ugyanis az egész helyzet nevetséges.

Egyelőre megkértem a hölgyet, akivel beszéltem, hogy járjon utána, ki találta ki ezt az indoklást, és küldje vissza neki, hogy gondolkodjon még rajta egy kicsit. Még megvárom, hogy mi lesz a válasz.

Nem analfabéta vizsgálta ki, hanem gyorsan kerestek egy indokot arra, hogy miért nem hibásak...

Csak ugye hülyeség volt a válasz, hiszen más volt a kérdés, sőt, épp a jelzett hibával válaszoltak. Ez bizony funkcionális analfabétizmus. A betűket látja, de nem tudja értelmezni a leírtakat.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Aki válaszolt, valószinűleg pontosan tisztában van azzal, hogy hülyeséget válaszolt. Szerintem.
Bár az OP szermpontjából mindegy :)

Jó, csak akkor mi értelme? Magából csinált hülyét.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Tippre az az "ertelme", hogy igazabol nem nagyon erdekli az egesz, de le akarja zarni a hibajegyet, hogy ne kelljen vele tovabb foglalkoznia.

Persze, kipipálva, de a probléma attól még ugyanaz marad.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Attól függ. Az ő problémája az, hogy dolgoznia kell vele. Ha gyorsan visszaír valamit kb 4-5 másodperc alatt, akkor két eset lehet:
- a kliens látva, hogy esélye sincs bármit megoldania, többet nem zaklatja
- a kliens reklamál, de ezzel eltoltuk a problémát jó pár héttel, és most nem kell vele foglalkozni. Majd. Valamikor. Máskor.

az az ertelme, hogy talan 30 napjuk van a valaszra. bar ez mar nem annyira izgatja a kozigazgatast sem (NAV,egyeb sohivatalok).

Az aktuális válaszadó nem csinált mást, csak úgy járt el, ahogy azt a "nagyjainktól" látta.
Linkeltem neked pár "kisfilmet" nem is olyan régen, azokat nézve pont ugyanezt tapasztalhatod. Esetleg még egy "Best of Kósa" segíthet a Youtube-on :)

+1

Sajnos, ez esetben nem a busztársaság a hülye, hanem sokkal egyszerűbb oka van a dolognak. Mégpedig, a "kiscsaládosok" körében, a korábban népszerű buszoszgatási szokások. Ugyanis, kezdetben a jegyeken nem volt időlimit és a sofőr sem kezelte a jegyet, csak ránézésre ellenőrizte. Ezért kialakult az a szokás, hogy rövid távolságokra (15-20km), megvették a jegyet és mikor hazaért az illető, akkor valamelyik rokon bement a városba és hazafelé "ingyé" volt az út. Ezt, adott esetben, egy nap alatt 4-5 alkalommal is eljátszották.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

De ettől még logikai bukfenc, hogy az óra a jegy vásárlásától indul, nem pedig a busz indulásától.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

ez igy nagyon nem eletszeru..
evek ota az elorevaltott jegyeket ervenyesiti a vezeto.
ha ezt nem tettek meg akkor az az o sara nem az utazoe.
mellesleg a volanbusz vesztesegenek az elsodleges oka az volt, hogy nem fizettek meg a soforoket, ezert azok sajat zsebre dolgoztak.

Két volán sofőr is van a családomban, úgyhogy a módszereket nem kell bemutatni.
Sajnos a Volánoknak van egy belső kultúrája ami nem ma alakult ki, és a cég átalakulásai során sem tűnt el. Ennek a kultúrának a része, hogy a sofőr sajátjaként kezeli a buszt és kvázi lopni megy be a céghez. Vagy az utasokat húzza le zsebbe fizettetéssel, vagy trükközik a gázolajjal, vagy feketefuvarokat vállal. És a fizetésnek ehhez kevés köze van.
A buszozós közösség ehhez a milliőhöz van szocializálódva. A déli és a keleti végeken, az átlag sofőrnek esélye nincs becsületesnek lennie, mert jó esetben csak megverik.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "