3CX felhívhatatlan telefonszám

Fórumok

Találkoztatok már olyan problémával, hogy hagyományos vonalakon (vezetékes, mobil) minden tökéletes. Asztali IP telefonról és 3CX mobil kliensről pedig néhány számot nem lehet felhívni (95% hívható). Semmi külföld vagy különlegesség, csak néhány budapesti szám. A nem hívható számok műszaki megvalósításáról (analóg, ISDN, IP) nincs infó.
Ugyanitt sajnos a bejövő hívások egy része (mintázat még nincs) is azt mondja a hívónak hogy "MŰSZAKI HIBA".

Minden tippet szívesen fogadok.

Hozzászólások

Egyszerűen egyes szolgáltatók nem rútolják.
Hasonló tapasztalatom volt Skype Out-tal. Mindenhova működött, kivétel Siófok - MT számra.
Ha több ilyen számod is van, érdemes lenne a szolgáltatójuka beazonosítani! (számmező, számhordozás)

Szia!

Mindkét problémát elég aggályosnak tartom.
A bejövő hívásokkal kapcsolatban a teendőd az, hogy a hívó fél és a hívott fél oldalán (gondolom ez utóbbi vagy te) is add le panaszra az esetet, a hívás időpontjának, a hívó fél telefonszámának és a hívott fél telefonszámának megadásával. Mindkét szolgáltató köteles lesz kivizsgálni és megoldani az esetet.
A kimenő hívásoknál csak a saját szolgáltatódnál tudsz panaszt tenni, ezt is tedd meg hasonlóan.

Esetleg megírod nekem (magánban), hogy mit nem sikerül felhívni? Szakmai kiváncsiság :)

Magyar Telekomnál SIP trönkön voltak szopások pár éve mikor csináltam velük 1 projectet. Nem akartak felénk audio-t transzkódolni bizonyos össz-Magyaro.-egyetemi + valamilyen más IP hálózattal összekötött intézmények felől érkező hívásoknál. Nekünk a MT-al megyezett SIP trönkön eredetileg használt G711-en kívül mást nem tudott a SIP voice gw-ünk (pontosabban nem akartunk transcode licenszet + DSP-t venni a gw-ünkre csilliárdokért a gw vendor-tól). Ergo ha ezekből az IP hálózatokból jött hívás, akkor "codec mismatch" miatt nem épült fel a hívás, tisztán benne volt a logokban h. nem G711 volt az SDP-ben. Nem tudom mi lett végül a megoldás mert én közben kikerültem a képből, de sokáig elhúzódott még utánam is, ezt hallottam vissza. Szóval én ilyen codec mismatch-et keresgélnék a logokban.

Másik szívás, ha hosszú idő kell a hívás felépüléséhez, semmi státusz signaling message nem jön közben, így letelik egy timer és amiatt bontja a hívást (boccs h. ilyen amatőr módon írtam le, nem volt kedvem kikeresni a precíz paramétereket).
--