Akkupakk felújítás

 ( neutrino | 2016. március 1., kedd - 11:11 )

Üdv,

Nem IT, de elektronikai téma...

Kaptam egy akkus fúrót, aminek megdöglött az akksija (NiCd). A házra 12V van irva, a fúró is 12V-os, viszont meglepdőve tapasztaltam, hogy amikor szétszedtem az akkut, 8 db 1.2V-os cellát találtam, ami felénk nem 12V hanem 9,6. Első kérdésem, hogy ezt most hogy?

A második pedig az, hogy tudtok-e olcsó céget aki vállalja a felújítását, vagy árulnak cellát? Nézegettem már a neten, 8-12k körüli összegekről irnak, viszont ennyit új korában nem ért a gép (noname). Megéri a csere, vagy dobjam ki inkább?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

+1

Nekem sokéve mikor még különálló BT-os GPS-ek voltak a menők felújitottak egy ilyen teljesen egyedi akkuját, tökéletesre, talán 3 ezer forintért.

Lítium-Ion KFt? Több helyről is jókat hallottam róluk. Ha őket választod, azért majd számolj be ...

Mezei AA cellákkal is lehet pótolni... (Ha befér)
De ha 12 voltosat akarsz, akkor meg kell berhelni a töltőt is hozzá.
(Én a 12 voltosból így csináltam 14,4-est)

Aldi-s olcsóakkukkal:

Tökéletesen működik mindegyik. A következő az akkus fúróm lesz.

--
trey @ gépház

Elkapott a gepszij?

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Milyen akku is ez? - lítium vagy NiMh vagy ... lehet mindenkinek nyilvánvaló, nekem nem :(
Ha akkus fúró/csavarhúzóról beszélünk, a felújítás/kuka kérdését nem elsősorban az akku, hanem a tokmány/tengely dönti el. Az ilyen olcsó cuccok elég gyengék, a tokány/tengely üt, így már legfeljebb durva csiszoláshoz jó.

* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Kimaradt: NiCd.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Lítiumból van 1,2 V-os?

-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

1.2 V-os csak NiMh lehet. A lítium három Volt felett ad le mindig.

Mondom, hogy NiCd.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Ok, persze az is lehet 1.2 V-os. Csak lítium nem lehet.

Vélhetően van benne egy DC-DC konverter, ami a 9,6V-ból csinál 12V-ot. Nem akkubarát módszer.

"Értem én, hogy villanyos autó, de mi hajtja?"

Inkább kínai cucc, és spóroltak az akkun.

+1.

*

Gyakran használnád? Ha nem, nem érdemes költeni rá, inkább alakítsd át kábelesre, így mehet autóakkuról vagy tápról.

:)

+1

Lehet az lesz a vége, hogy kap egy zselés akkut meg egy 2 méteres kábelt.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

+1

En az ilyeneket, AT taprol hajtom. Nem kell toltogetni mint az aksit, ha mar madzagolni kell.

" így mehet autóakkuról vagy tápról."

Vagy zoxygénnel:)
Inkább vegyen egy márkásat, Makita, ipari kékeszöld Bosch, Hilti pl
Régen a Skil fúrógépek is elmentek 15+ évig

Akkumulátoros fúró terlhelve képes ~9A-t(vagy többet) felvenni szóval az Amper itt nagyon lényeges.
Olyan akkumulátor (cella/egyéb) kell ami képes a gép indulásánál illetve terhelésénél minél több Ampert leadni.

https://www.akku-elem.hu/12V-1-3Ah-zsel-s-akkumul-tor.html

Feszültség: 12V
Kapacitás: 1,3Ah@20 órás kisütésnél 25°C-on
Maximális Kisütőáram: 12A (5sec)
Méretek: 52x97x43mm

Ilyenre gondoltam.

A kérdésem az, hogy a DC-DC invertert ki kell e kötnöm a fúrógépben, vagy nem okoz neki gondot, ha a bemeneti feszültség 12V és nem 9,6?
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Van zsír új 12V 7A-es zselés akksim ha érdekel.
Áron alul viheted ha kell.

"Maximális Kisütőáram: 12A (5sec)"
-kevés lehet.
"A kérdésem az, hogy a DC-DC invertert ki kell e kötnöm a fúrógépben, vagy nem okoz neki gondot, ha a bemeneti feszültség 12V és nem 9,6?"
Szerintem nincs ilyen benne, de ha raksz fel képet az akkuról és a gépről akkor megnézem.

A gépről 4 után tudok képet lőni, az akku meg 8db mezei 1,2V-1200mAh NiCd cellából áll. 8x1,2 = 9,6, viszont az akku házra és a gépre is 12V van irva. Szóval van benne valami.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Rendben.
A 12V 7A akksit tudnám 2500Ft-ért adni(eredeti ára 3590Ft számla is megvan szóval garanciás 2016.02.24.-én vásároltam), de amihez kellett volna már tárgytalan és ez rajtam maradt.

Ez kevéske lesz, olyan 6-7Ah körülieket nézegessél.

Szinte kizárt dolog, hogy bármilyen DC-DC konverter legyen a készülékben. 99%, hogy a 9.6V-ról ment direktben a motorja.

Támogatom azt, amit trey jelzett.
A sajátomat (9,6 V, SKIL) 8 db Lidlben vett tölthető akkumulátorral váltottam ki, került 2K HUF-ba.
Apósomnak rendeltünk kb. hasonlóba "gyárit" 6,5 K HUF lett - és azon akksik kapacitása fele emezekének.

http://kindlefiremagyarul.blogspot.hu/

Nekem abban a megoldásban csak a töltő megoldás nem tetszene. A gyári töltőt igy nem használhatom hozzá, aztán kiszedegetni meg 2 napig tölteni kettessével nem a legjobb.

A vége a külső akku fogja szolgáltatni
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Miért ne használhatnád? Mert eddig mi töltötte a 8 x 1,2 voltos akkukat?

--
trey @ gépház

Lehet most fogok egy oltári nagy faszságot mondani, de úgy tudom hogy a különböző tipusú cerllákhoz más "karakterisztikájú" töltő kell, vagy az élettartamon nagyon sokat farag a nem megfelelő töltő.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

8 darab akku esetén összesen 1600 forintról beszélünk. Én nem tudom milyen élettartamot vársz, de nekem ez ha egy-két évig megy, már elégedett vagyok.

--
trey @ gépház

Milyen akkumulátor?
Képes leadni a kapacitása többszörösét(5-10A-t)?

Le kell szarni. A ,,gyári'' NiCd-nél biztosan jobb teljesítményt fog nyújtani az NiMH.
Amire azt a kis fúrót használni lehet, arra pont jó lesz. Nem vasbetont fog fúrni vele úgyse.

Én is úgy tudom hogy a még mindíg a NiMH adja le a legnagyobb áramot,
teljesítményigényes helyeken, fúrógépeknél pl, azt használják
A NiCd előbb lemerül.
Kérdezz meg szakembert akku boltban

A legtobb aramot - legalabbis szobahomersekleten - az elerheto akkuk kozul a LiFePO4-bol tudod kivenni. De a modellezesnel hasznalt lapos Li-ion cellak is jok.

--
Is that a banana in your pocket, or are you just happy to see me?
Neither, it's my new iPhone.

Jó ha 1-2 hónapot:)

Én úgy tudom hogy az akku pack-okat, legalábbis laptopoknál, nem elég újra cserélni, hanem FORMÁZNI is kell valamilyen speciális programmal.
Különben azok is gyorsan elfáradnak
Kerüld a kinaji esz occó esz jó termékeket

Laptopnál okos elektronika méri a kapcitást, méri az előző töltést, cella zárlatnál tilt stb... fúrónál kell egy megfelelő akkumulátor ami bírja a terhelést.

Jogos, más felhasználási terület.
Laptopnál asszem az akkuban van komoly töltésvezérlő elektronika

A gyárból kikerülő lítium akksikat nem kell formázni.
Max. a smart battery kalibrációja miatt lehet szükség egy tölt-kisüt-tölt ciklusra, de ennek semmi köze magának a cellának a kémiájához/fizikájához.

Ez a formázás ilyen régről maradt örökség. Talán még az NiCd-nél tényleg volt jelentősége.
NiMH-t, LiIon-t csak normálisan kell használni, nem kell vele semmi egyebet csinálni.
Az se igaz, hogy ki kell őket sütni feltöltés előtt. Sőt, a teljes lemerítés rövidíti az élettartamot, főleg a LiIon-nál.

(A lítium akksiknál egyébként parasztosan leírva főleg két folyamat okozza a kapacitásvesztést: a katódon történő oxidáció, ami főleg nagy cellafeszültségnél gyorsul fel, illetve az anódon történő lítiumkiválás, ami kis cellafeszültségnél intenzívebb.)

All in all, ma már a júzernek nem kell formázgatni semmit.

a wtf-re: az 1.2v nevleges feszultsegu cellak ujonnan-feltoltve altalaban 1.37-1.4 V korul adnak ki. ugy mar kozelebb jarsz hozza :)

dc-dc meg tutira nincs benne, a motornak kb mindegy hogy 9v vagy 14v kap, max hamarabb megy tonkre

A'rpi