Két keréken

 ( scottscott | 2015. május 30., szombat - 8:41 )

Ha jól számolom kb. 8-10 év nem ültem bicón, még egyetem előtt otthon mehettem vele utoljára. Azóta elköltöztünk Pestre, gyerek lett, volt pár állásom szóval az élet ment, és nagyon nem is volt lehetőségem, és igényem sem a bicózásra. Amikor a bubi bejött filóztam rajta, hogy járjak bkv helyett bubival, de az első visszajelzések nem voltak túl pozitívak a rendszerrel kapcsolatban.

Most viszont a munkatársam el akarta (akarja) adni felújított / átalakított bicóit, és egy váratlan döntéssel megkértem, had próbáljam ki egy haza - és visszaút erejéig, mégis milyen Budapesten tekerni, mennyire rázza szét a vékony gumi és a kemény ülés a seggemet és a fejemet, lesz-e halálközeli élményem a forgalom miatt stb...

Nagy nehézégek árán végre hazajöttem vele (előtte belsőt kellett cserélni az elsőben, szóval még kézzel eltolhattam a Pajtás hajtás szervízbe is). Bicikliutakat preferálva, de persze nem folyamatosan végülis fél óra alatt hazaértem (5.4km).

Az élmények

  • jó volt, bár 2x a cipőfűzőmet majdnem bekapta a pedál, az komolyabb problémát is okozhatott volna
  • az emberek meglepően előzékenyek, ha hallják jövök félreállnak, odafigyelnek, bár tegyük hozzá én is türelmesen mentem mögöttük
  • az autósok már más téma, rövid utam alatt is volt 1 ember aki túl közel jött, majdnem elsodort
  • egészen jól bírtam tempóval, nem akartam meghalni, és nincs is izomlázam (ehhez mondjuk hozzájárul valószínűleg h 1 éve végre folyamatosan mozgok többször hetente)
  • a Király utácban lévő Pajtás boltban rendesek voltak, nem akartal lehúzni, pedig látták h nem vagyok szakértő

Első útnak jó volt, bár elfelejtettem mérni runkeeperrel, utólag azért felvittem az utamat. Még jövőhéten bemegyek vele munkába, és akkor eldöntöm, hogy kell-e. Ha megveszem persze azonnal kell pár cucc még, csengő, u lakat, pumpa, miegymás.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hajrá!

majd egyből vegyél kesztyűt is, azért is, mert ha esetleg "aszfaltot fognál", akkor védje valami a tenyeredet...

lehet, hogy nem ismered a Magyar Kerékpárosklub-ot, érdemes "szétnézni náluk", támogatni őket (éves tagdíj egy felnőttre biztosítással 6500 Ft), stb.

szerkesztés: értelemszerűen a támogatással nem a már idén lejárt 1%-osra gondoltam, mert arról már lemaradtál, de jövőre gondolhatsz rájuk (is)... (ez csak azért írom, mert még az oldalukon kint van a felhívás)

Hatalmas +1 a kesztyűre. :)

"2x a cipőfűzőmet majdnem bekapta a pedál"

Érdekes, nekem a pedál sose, ellenben a fogaskerék és a lánc ill. szíj kap oda időnként, de úgy igazából bekapni még egyiknek sem sikerült. Jobb cipő masnijának bal oldali hurkát be szoktam tűrni a cipőbe, és nincs gond.

"egészen jól bírtam tempóval, nem akartam meghalni, és nincs is izomlázam"

Hátazért... 5km-től nem is szabadna izomláznak lenni :)

Az a jó a bicajozásban hogy megoldassz napi 1 órás mozgást, és hasznát is látod. Nagy flexibilitást ad, tömegközlekedéshez képest biztosan.

Van aki arra panaszkodik hogy leizzad tekerés közben. Lehet alkati dolog, de ha normál tempóban mész a gyaloglásnál nem megerőltetőbb.

Vékony kerékkel egy-két dologra nagyon vigyázz: villamossín és csatornafedők. Csak 45-90 fokos szögben taposs rájuk. Nem árt a defektgátló külső vagy a löttyös belső (apró lyukat magától tömi a benne levő folyadék). Kevés bosszantóbb dolog van annál mint a reggeli leengedett kerék 5 perccel indulás előtt.

Koszi a tippeket, villamos sineknel es hasonlo dolgoknal meg mint friss bicajos inkabb leszallok es tolom ;)

____________________
PasswordBox: http://j.pbox.io/SfFTBEJT | http://szoftvervasarlas.co.hu - szoftverek legjobb áron

rövid utam alatt is volt 1 ember aki túl közel jött, majdnem elsodort

de ennek ellenére

jövőhéten bemegyek vele munkába, és akkor eldöntöm, hogy kell-e

Darwin dörzsöli a tenyerét

Azért ugye érzed, hogy ez így echte hülyeség, ugye? Engem gyalogosként is néha 1-1 "sokeszű" le akar tolni a gyalogos átkelőn (nem, nem biciklis), úgy hogy nekem van zöldem, ő meg épp mással volt elfoglalva (tipikusan mobilozott). Akkor már gyalog se merjek közlekedni, vagy mifene?
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

+1, nem egyszer mentett már meg gyalog, hogy mikor zöld a lámpa még körbenézek biztos-ami-tuti alapon. Volt minden, személygépjármű, busz, teherautó..

Aki "echte" piroson megy át, annak pedig fatestápoló.

Ez nem lenne alap? Én is mindig szétnézek, a zöld ugyanis nem azt jelzi, hogy nem jön semmi :) Legjobban azt szeretem amikor a zsúfolt kereszteződéseknél (pl. Kerepesi-Hungária sarok) az emberek már akkor rohannak mikor a lámpa még épp csak zöldre váltott de az autók még nem álltak meg a vonalnál. Mi garantálja, hogy valamelyik nem megy tovább...?

"Mi garantálja, hogy valamelyik nem megy tovább...?"

Elvben a KRESZ-ben a kolcsonos bizalom elve garantalja, hogy mindket fel betartja a szabalyokat, a valosagban azonban nagyon gyakran a kolcsonos bizalmatlansag elve ervenyesul - sajnos a rendorok nem figyelik a gyalogosatkeloket, pedig egy kalap buntetest be lehetne ott is szedni.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Lazán kapcsolódik mai Darwin-díj jelöltem, egy középkorú kerékpáros nő a reggeli forgalomban:
- Osztott kerékpár/autó úton (Andrássy út, szervízút) a bal szélen teker -> csak jobbról előzhetném, azt meg elvből nem
- Amikor szólok neki (mint kerékpáros), hogy inkább a másik szélen menjen, hogy lehessen szabályosan előzni, csak néz, és nem is érti
- Aztán belehajt egy nem belátható kereszteződésbe (ahol ugyan ritkán jár autó, de mégis járhat), miközben piros volt a lámpa, és csak a szerencséjén múlt, hogy nem csapták el
- Aztán a Bajcsy-Zsilinszky út sarkon felmegy a járdára gyalogosok közé szlalomozni

Azért csak jelölt, mert amíg egy útvonalon közlekedtünk, addig túlélte. Ami vicc, hogy a magam részéről szabályosan közlekedtem, mégsem voltam emiatt lassabb, stb. Talán csak kevesebb adrenalint kaptam.

Amennyi okor kerekparosrol olvasok, en kerekparosoknak kotelezove tennem a KRESZ vizsgat, es bevezetnem a biciklis jogsit (amibe csak a KRESZ vizsga van). Ha mar forgalomba megy, legalabb kozlekedni tudjon. Ha nincs ervenyes jogsija, akkor bico elvesz, ervenyes KRESZ vizsga utan kivalthatja. Addig meg lehet tomegkozlekedni. Ervenyes vizsga melletti szabalytalankodasnal pedig ugyanolyan birsagok, mint az autosoknak.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Ezt gondold át.. Nyomban áttérne mindenki a Roller/Gördeszka/Görkori közül valamelyikre, és immár a gyalogosokat veszélyeztetnék (főleg amilyen utak vannak helyenként). Persze ezekre is kérhetnél aztán kresz vizsgát, de szerintem szembe is röhögnének. Az nem fordult meg senki fejében, hogy a bicikli forgalmat valahogy olyan irányba kéne terelni, hogy se gyalogost, se autóst ne zavarjon?*
Mellesleg, ha a pesti biciklisek ökrök, akkor nézz utána a New York-i biciklis futároknak (hasonlókat Pesten is találsz, de szerintem a közelükbe nem érnek)

* Más országokban már gondoltak erre, de az is igaz, hogy ott volt is hely arra, hogy ezt kialakítsák - Pest belvárosa erre meg pl alkalmatlan.
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Nezd, jelen pillanatban az orules megy, hogy legalabb valamennyire felkaroltak a biciklis kozlekedes ugyet, itthon ugyanis ez a terulet nagyon sokaig erintetlenul hevert parlagon. En nagyon boldog vagyok attol, hogy egyre tobb es tobb biciklistat latni mindenfele, mert ez azt jelenti, hogy elkezdodott egy jo folyamat.

Azonban nem lehet elmenni amellett, hogy a valos forgalmi viszonyok koszonoviszonyban sincsenek az elmeleti szabalyokkal, emiatt meg annak sem konnyu kozlekedni itthon, aki a jogositvany miatt elvegezte a KRESZ oktatast. Most gondold el, mennyivel inkabb nehezebb annak az embernek, aki csak ugy kiszabadul a forgalomba, mindenfele elokepzettseg nelkul, meg a jobbkezszabalyt sem ismerve. A kolcsonos bizalom elve marpedig implicite arra is epul, hogy minden forgalmi szereplo tisztaban van a KRESZ szabalyaival, marpedig ez jelenleg pont a biciklisak miatt igencsak serul.

Amennyire en ezt a nepnemzeti oktatosdit latom, annak viszonylag kicsi az eselye, hogy a standard oktatas keretei koze beszoritsak a KRESZ oktatasat (pedig ez egyaltalan nem lenne hulyeseg, engem mar ovodaban oktattak jatekos formaban a KRESZ alapjaira), az egyetlen lehetosegkent a jarmuhoz kotes adodik, barmilyen kellemetlen is ez.

Azt gondolom, hogy igen sok baleset megelozheto lenne nemi felhomalyositassal meg nemi szigorubb szabaly betartatassal, amig az emberek hozza nem szoknak a johoz.

(Btw, egyszer pesten jarsz, igazan leulhetnenk valahol egy sorre. Vagy kettore. Tobmillio eve meg csak nem is lattalak)
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Részben igazat kell adjak, de csak részben, tekintve, hogy már a biciklisek négytömegű megjelenése előtt is fennállt ez a probléma, csak akkor "hülye gyalogosoknak" hívták őket, akik random helyen találnak maguknak nem felfestett gyalogos átkelőket, vagy ha fel is van festve akkor se nézik, hogy épp milyen színű lámpánál mennek át (már ha van lámpa).
A probléma még mindig ott van, hogy van egy eszközünk, amit a hétköznapi életben talán túl sokat is használunk, és ami bizonyos körülmények között magától is képes irányíthatatlan lenni. Ez mellé még hozzácsapunk 1-2 másik közlekedésre képes személyt (gyalog, biciklin, robogón, motoron, gördeszkán - you name it), akik közel sem képesek arra a gyorsulásra, vagy sebességre, viszont ugyan arra az útszakaszra vannak ráengedve, mert más meg gyakran nincs.
Innentől fogva én nem látok jobbat, csak azt, hogy a "Nagy vigyázzon a kicsire", mert a kicsinek esélye sincs akkor, ha a nagy épp úgy gondolja, hogy ezen a sárgán (vasutas/kamion zöld) még pont átfér. Tény, hogy ezt a többi résztvevő koránt sem könnyíti meg a számukra, de ettől még nem kötnék mindenféle közlekedést engedélyhez, mert akkor a végén ott lyukadnánk ki, hogy anyukának is vagy babakocsiban, vagy pórázon tartva van csak joga átvinni a gyereket a túloldalra, mert különben a gyerek még megpróbál kiszaladni magától (mondjuk pont a labda után).
Ettől függetlenül egyet értek azzal persze, hogy a KRESZ-t nem csak a jogosítvánnyal rendelkezőknek kell oktatni, de azt kijelenteni, hogy "A kolcsonos bizalom elve marpedig implicite arra is epul, hogy minden forgalmi szereplo tisztaban van a KRESZ szabalyaival" szerintem nem állja meg a helyét
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

KRESZ ebbol a szempontbol ultra liberalis, ugyanis a becsi egyezmenyhez csatlakozott orszagok, koztuk mienk is, elfogadtak azt az elvet, hogy mindig, minden korulmenyek kozott, az erosebb felnek kell mindent megtenni a baleset elkerulesere, akkor is, ha a masik fel szabalytalan.
Valamint mindig figyelembe veszik, hogy ezt az elvet kovette e az erosebb/vedettebb fel.

Ezek alapjan a rangsorban a puhatestuek allnak legfelul.

Jozan belatas, meg mindenkinek a maga joga, hogy "bukik" 2 masodpercet es megall, lassit, vagy honapokig, evekig jar rendorsegre/birosagra es eszi az ideg, barmelyik vegen is volt/van a fasznak...

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Azert probaljunk meg kulonbseget tenni a spot athalado gyalogos, illetve az autosforgalommal hosszabb tavon is egyutt kozlekedo kerekparosok kozt. Igen, a nagynak kell vigyazni a kicsire, ez benne is van a KRESZ-ben, am ha en a ketkereku jarmuvemmel autonak kepzelem magam, es besorolok a kocsik koze, akkor igenis legalabb az alapveto dolgokkal legyek tisztaban, vagy koppintsanak az orromra, ha megsem, legfokeppen azert, mert maskulonben egeszen csunyan jarhatok, ha egy pillanatra nem figyelek elegge.

Egyebkent pedig a biciklisek a gyalogosokra sincsenek mindig tekintettel, illetve rendszeresen elofordul, hogy nem allnak meg a zebra elott, vagy a zebran rajta ulve tekernek at, mert "az ugy egyszerubb", "minek szalljak le, hulye szabalyok". En keszseggel elhiszem, hogy vannak olyan csondes emberkek, akik kedvesek meg aranyosak, meg elozekenyek, raadasul ismerik es betartjak a KRESZ-t, veluk nincs is bajom. Azt is elhiszem, hogy az, akikkel a problema van, csak egy hangos/latvanyos kisebbseg. Azonban addig, amig a bicikli is kepes 30-40 km/h sebességre, ami egy idősebb emberben akár komoly kárt is okozhat, úgy gondolom, hogy valamit tenni szükséges a balesetek elkerülése végett.

Ráadásul rengeteg biciklis balesetet is meg lehetne előzni kötelező KRESZ oktatással. Viszont egy ilyet nem lehet csak úgy, nulláról bevezetni, részben népszerűsíteni, részben pedig szankcionálni kell, hogy kellően nagyszámú ember rá legyen szorítva arra, hogy ténylegesen megismerkedjen a KRESZ alapjaival.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Hát.. attól függ honnan nézzük. Nekem a KRESZ kb olyasmi, mint egy matematikai tétel: Ha mindenkire alkalmazni szeretném, de csak egy olyan esetet is tudok amikor a szabályt nem lehet alkalmazni, akkor az a szabály rossz, ergo vagy át kell írni, vagy nem szabad mindenkire alkalmazni.
Illetve ha párhuzamot akarnék vonni, akkor még azt is mondhatnám, hogy sz.gépet se kéne olyan ember kezébe adni, aki nem tett le minimum egy OKJ-s vizsgát, mert a hozzá nem értésével veszélyezteti a többi felhasználót. Jó, tudom, hogy utóbbi példa nem annyira életveszélyes, de valahol jogosnak érzem a párhuzamot.
Kresz-re visszatérve: Én amúgy simán ki lennék békülve avval is, ha KRESZ oktatása helyett simán azt vernék az illetékesek fejébe, hogy egymásra vigyázva közlekedünk, és körültekintően próbálunk meg eljárni 1-1 előzés, kanyar, etc. alkalmával (illetve ha már itt járunk, akkor ugyan ezt beleverni nem csak a biciklisek, hanem a gördeszkások, görkorisok, és rolleresek fejébe is). Ha már ezt belevered az emberek fejébe, akkor onnantól a KRESZ-es szabályok kb 80%-a felesleges "tudás" mondjuk egy biciklisnek.

/* Side note: Ha már szabályozásnál tartunk, mellékszálként megemlíteném, hogy szülői vizsgát se kell letenni sehol, pedig az szerintem aztán tényleg megérne egy szabályozást :D */
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Senki nem allitotta, hogy a KRESZ hibatlan, de jelen pillanatban nincs jobb, ezt kerik szamon az osszes autoson...

Amit a KRESZ oktatas helyett mondasz, azzal teljesen egyetertek, ovodaban nekem se tanitottak az elejetol a KRESZ-t, de volt tablafelismeres, volt alapveto utkonfiguraciok felismerese, meg ilyesfele alap dolgok, semmi extra, viszont adott egy olyan alapot, hogy kisiskolas, iskolas koromban mar nem voltak ebbol problemaim, sot, meg a jogsira valo keszuleskor is tkp. egyaltalan nem kellett tablat tanulnom, mert 99%-ban mindet felismertem, amit nem, azt azert, mert notorikusan kevertem oket, nem pedig azert, mert otlettelenul alltam volna a rendeltetese elott.

Viszont azt fenntartom, hogy az autosokkal valo egyutt kozlekedeshez egyszeruen muszaj ismerni a KRESZ altal kezelt helyzeteket, hiszen pont ugyanolyan szituaciokba keveredhetnek, mint az autosok, tekintve, hogy egy nyomvonalon, egy kornyezetben haladnak veluk. Sajnos nem mindig eleg a korultekinto kozlekedes, mert autoskent utazva van egy csomo nem nyilvanvalo kozlekedesi helyzet is, amiben kizarolag a KRESZ segit eligazodni (korforgalomba behajtas, tobb tabla egyuttes hatasa, stb).
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Több szempontból se jó szerintem a KRESZ.
Azokat az eseteket valóban lefedi (többé kevésbé), amelyek az autók által is használt utakon történő kerékpározást érintenék, de az ugye megvan, hogy ez csak egy része a lehetséges kerékpár utaknak? Bicikli út (ahova autó be sem teheti a kerekét), helyenként gyalogos útból leválasztott sáv, földes út, túra útvonalak - ezek mind olyan helyek, amikre a KRESZ nincs felkészülve kerékpáros szinten.
A másik oldalról meg minek akarod bevasaltatni egy kerékpárossal, hogy országúton mennyi a maximum sebesség, ha behajtania se szabad az adott szakaszra? De még ha városon belüli közlekedésről is beszélünk, még ott is hiába taníttatod meg vele, mert jelenleg nem kötelező biciklin sebesség mérőt tartani, szóval, ha lakott területen belül megyek 40el, akkor se mondhatja rám a rendőr, hogy "nem látta az óráját?"
Értem én amúgy, hogy van egy probléma, és valami megoldást is kéne rá találni, de ha valami nem erre lett kitalálva, akkor ne próbáljuk már meg ráhúzni könyörgöm már. Csehországban, Ausztriában például ebből nem csináltak problémát - A fontosabb bicikli utak egyben sport utaknak is vannak nyilvánítva, és szabad gördeszkás, rollezezős, görkoris pálya is az egész kilométereken keresztül, anélkül hogy egy csepp autót is kéne kerülgetni bárkinek is (több bajom volt ott a görkorisokkal, mint az autósokkal a városban). Hasonlónak örülnék én személy szerint itthon is, de az tény, hogy ehhez nem csak a várost kéne kicsit átszabni, hanem az emberek fejében is rendet rakni.

Ha nagyon szabályozni szeretnél, akkor inkább tartanám elfogadhatónak a Franciák rendszerét, ahol egy "lebutított" jogsival (és ehhez igazított közúzi ismeretekkel) akár 14 évesen is vezethetsz mopedet, vagy elektromos quadot, ami városon belüli közlekedésre bőven elég (mondjuk Franciáknál mopedet pl 26 év felett jogsi nélkül is vezethetsz ha jól rémlik - annak is megvan a 45 km/h-ás végsebessége)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Az am az alaposan megfontolt hozzaallas.
Olvasol valamit es itelkezel.

En azt olvastam, hogy spartaiak a selejtet kesoi abortusszal kezeltek.
Vezessuk be. Mert en azt olvastam.

Egyeb jo meglatasod ?

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Nem tudom, szerintem te is csak az alapjan itelsz, amit olvasol, gozod nincs, milyen tapasztalataim vannak e teren (elszomoritoak).

Egyebkent egyvalamit felreertesz: en nem a szabalytalan bicikliseket utalom. Mindenkinek szive joga ugy elrontani az eletet, ahogy akarja, ha be akar kerekezni egy teherauto ala, tegye, lelke rajta. Azonban hogy veszelyeztesse masok testi epseget, az igenis kozugy, amivel foglalkozni kell.

Ha csak abbol indulok ki, hogy manapsag egyaltalan nem divat a KRESZ oktatas az altalanos oktatas keretei kozott (ovi/suli/gimi), szerinted mennyi az eselye annak, hogy egy 17-20 eves gyerek tisztaban van a forgalmi szabalyokkal? Olyan szabalyokkal, amiket meg egy jogositvannyal rendelkezo felnottnek is nehez betartania?
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Az nem az a sarok, ahol kb 5-6 mp-ed van átérni a túloldalra? :) Amúgy elvileg a lámpák is úgy vannak kialakítva, hogy az autósnak már rég sárgája van, mielőtt a gyalogos forgalom megkapná a zöldet, ergo ilyen eset nem kéne előforduljon (hacsak nem az autós be akar kanyarodni (gyalogosnak és bekanyarodó autónak is zöldje van), de ebben az esetben meg az autós kötelessége körültekintően felmérni a helyzetet, nem a gyalogosé.
Persze ehhez még hozzájön az is, hogy Pesten sok gyalogosátkelőnél tényleg harc folyik azon, hogy ki mikor és hol "ér át", és megy az anyázás azon, hogy most kinek és mikor milyen jogai vannak (mind az autósok, mind a gyalogosok oldaláról). És persze minden helyzet más-más (azt hiszem az Asztória-balah között valahol van/volt egy olyan átjáró, ahol a zöld lámpa alatti kis kijelző a zöldre váltás után elkezdett 8-tól visszaszámolni egy 2x3 sávos útszakasznál. Ott idősként átmenni (járókerettel pl) nem hogy életveszélyes. Most vagy az van, hogy ezt valaki megkockáztatja, és siet ahogy tud, vagy tudomásul veszi, hogy az átkelő csak dísznek van ott, de amúgy használni nem szabad. Előbbi esetben csak az menti meg a gyalogost, hogy mind ő, mind a közelben lévő autósok figyelnek (főleg ha az autós is tudja, hogy ez a szakasz el van baxva), utóbbi esetben meg szerintem a gyalogos joggal van felháborodva, hogy ezt miért nem lehet normálisan megcsinálni
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

+1

Kedvenceim azok a zebrák, ahol a normálisnál egy kicsit gyorsabban gyalogolva úgy lehet átérni a túloldalra, hogy az utolsó lépésednél már majdnem piros a lámpa. Én átrobogok, nem gond, de vannak akik nem tudnak csak úgy átvágtatni az úton, ők tök piroson mennek át. Őt nem akarja az autós elütni, így az ő "zöld" idejéből vár, ami megint elég rövid.

Aztán megy a dudaszólam és az anyázás a kultúrlényektől..

En kanyarodos zebranal (ahol johetnek oldalrol) es nem teljesen tisztan belathato atkelonel folyamatosan feltartott kezzel megyek lampatol fuggetlen, mert az elegge jol eszreveheto jelzes. Hogy hulyenek neznek? Kit erdekel. Miota ketszer is majdnem elcsaptak zebran, zoldon, azota inkabb elovigyazatos vagyok, mert at akarok erni, nem pedig ott maradni.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

EZ mondjuk bevásárlások alkalmával problémásnak hangzik :) Vagy olyankor még egy kis kondizás is belefér a szatyrokkal? :)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

:)

Nem, bevasarolni mindig hatizsakkal jarok.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik