Utána már gyakran trackeltünk kettesben is ha hétvégén vidékre mentünk, térképeztük az istenhátamögötti helyeket. Szegény városi autóval irgalmatlan utakat bejártam a teljesség jegyében; "Még 500 méter, aztán visszafordulok. Na jó, még az a kanyar, aztán tényleg vége. Aha, hát itt nincs hely megfordulni. Mióta is jövünk ilyen úton..? 3-4 kilóméter?!" [Rükverc]. Rendesen megtanultam tükörből tolatni. :)
Az OpenStreetMap-et szerkeszteni addiktív dolog. Jó érzés felfedezni, másokkal együtt alkotni valamit, amin aztán örökre ottmarad a kézjegyed és mások hasznára válik. Először csak ezzel az oldalával találkoztam, amúgy a móka kedvéért.
Aztán jött a nyár, bringaidő és előjött a szezonális probléma: hogy tudnék frankó mountainbike túrát tervezni ismeretlen terepeken egyszerűen? Meredekség, útfajta, útburkolat, harmonikusan összefűzött szakaszok, mind kulcskérdés. OpenStreetMap?! OpenStreetMap!
Beleástam magam az adatszerkezetekbe, amitől csak egyre jobban megtetszett az egész: a felszíni káosz alatt rend van. Egyszerű, könnyen értelmezhető adatszerkezetek amik összeállítva egy komplex rendszert alkotnak. Szép.
Megalkottam saját privát webes térképem, integráltam a mobilos appokkal, konfiguráltam útvonaltervezőt és működött a dolog, jó kis túrákat csapattam. Haszonélvezője lettem az OSM-nek.
Most pedig az egy éves szülinapot azzal ünnepeltem, hogy a tőlem telő szerény erőforrásokkal elindítottam egy OSM alapú kerékpáros térképet az egész országról a http://merretekerjek.hu címen. Remélem bevonz néhány új lelkes OSM szerkesztőt és akkor úgy érezhetem, hogy visszaadtam a közösségnek amit kaptam.
Köszi OpenStreetMap! :)
- dap blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3207 megtekintés
Hozzászólások
Ezt jó volt olvasni, elismerésem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Thumbs up
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írásod alapján én is kedvet kaptam hozzá, bár már régóta eljátszottam a gondolattal, de most végre rászántam magam, és regisztráltam.
Pláne azért is, mert ahogy utánanéztem OSM-en, a (volt) lakóhelyemen bőven voltak elírások (Damjanich utca helyett Damjanics, brr...), illetve még be nem rajzolt, és név nélküli utcák is.
---
| Dropbox | Ubuntu One | SugarSync |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Király! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt vettem észre, hogy egész városrész "utcarajza" van eltolódva a műholdképhez képest..
Elkezdtem javítani, de rengeteg munka van vele. Egy részét már megcsináltam, de lenne még javítanivaló bőven...
Láttam közben, hogy van olyan lehetőség, hogy az eltolást is meg lehet relatíve könnyen oldani.
Már csak az a kérdésem, hogy másnál is előfordul-e ilyen, vagy csak nálam?
Mert ha csak nálam vannak eltolódva az utcák, vízpart, és másnál jól jelenik meg, akkor inkább hagyom úgy.
---
| Dropbox |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ilyen látsz nézd meg hogy a műholdkép nincs e elcsúszva.
A letöltött trackek alapján tudod beállítani az eltolást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a választ, az adott linken még nem igazán ismerem ki magam. :)
Viszont közben rájöttem, hogy az útvonalon lévő pontokat át lehet helyezni, és így is a műholdképre tudom rakni az utat, hogy fedésben legyen.
Egyelőre így is megteszi. :)
---
| Dropbox |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy Domcsi mondta: van ám, hogy a műholdkép van elcsúszva!
A szerkesztőprogramokban a műholdképet is lehet mozgatni az OSM adatok "alatt", épp emiatt, hogy az sem mindig pontos. Az OSM szerverére sok ember tölt fel GPS trackeket amit a szerkesztőprogram az OSM adatbázishoz hasonlóan le tud tölteni és meg tud jeleníteni, azokat mindenképp össze kell vetned a műholdképpel mielőtt nekiállsz az alapján elmozgatni a dolgokat.
Ha elárulod, hogy milyen néven regisztráltál, akkor szívesen megnézem, hogy a GPS trackek mit mutatnak arra ahol szerkesztettél, de persze még jobb, ha magad jössz rá, hogy hogy kell ellenőrizni a műholdkép helyességét.
Szerintem Domcsinek az csak az aláírása, a személyes honlapja, mert én sem értem hogy jön ide. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben, köszi a felvilágosítást!
Előbb-utóbb rájövök, hogy hogyan lehet ellenőrizni a műholdképet :), de addig is köszönöm, ha ránézel a GPS trackekre. Baloo79 néven regisztráltam.
---
| Dropbox |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratula, helyretetted Szigetszentmiklóst! :)
A műholdkép jelenleg pontos, valószínű, hogy korábban volt rossz és régebben az alapján rajzoltak - pontatlanul. A Bing, az OSMDB és a beküldött trackek egymásra vetítve: http://i.imgur.com/HIgRWOT.png - minden frankó!
UPDATE: mivel sok dolgot változtattál, ránéztem tüzetesebben is - van pár kisebb gond.
Látom, rengeteg utat úgy rajzoltál újra, hogy előtte törölted a régit. Gondolom ezt az előtt csináltad, hogy rájöttél volna, hogy a node-okat lehet mozgatni is, de azért leírom, hogy ez miért rossz gyakorlat: a gond az, hogy az utak részei lehetnek egy úgynevezett relációnak, ami egy olyan elem, ami kisebb elemek láncolatából épül fel. Ilyenekkel írunk le tömegközlekedési hálózatokat, biciklis útvonalakat (pl EuroVelo) és még millió hasonló dolgot. Amikor törölsz egy utat, akkor az kiesik a relációból, megszakad a sor, hibás lesz az adatbázis. Emiatt törölni csak akkor érdemes, ha másképp tényleg nem oldható meg a probléma.
A relációk eltörésén kívül még annyi a gond, hogy néhány utat elfelejtettél újrarajzolni. Csináltam egy összehasonlítást, ahol látszik a módosításaid előtti réteg vörössel:
http://i.imgur.com/xc41wgZ.jpg
http://i.imgur.com/mJavpl2.jpg
A műholdkép alapján ott tényleg utcák, utak vannak, szóval gyanítom, hogy egyszerűen elsiklottál felette az újrarajzolás során. Ezt légyszi majd javítsd ha lesz időd, mert még a végén valaki vandalizmusnak nézi az eltüntetett utcákat. Az eltört relációkat kijavítom én gyorsan.
Persze ettől a pár apróságtól eltekintve szép munka, bár minden új ember csak ennyi hibát vétene!! :)
UPDATE2: 1 jótanács: a footway-eket (járdát) mindig kapcsold össze (pl a kereszteződésékben az úttesttel és a túloldali járdával), mert az útvonaltervező szoftverek így nem tudnak rá tervezni - ha nem kapcsolódik semmihez, akkor egy útvonaltervezőnek elérhetetlen.
Az OSM nem a fizikai valóságot modellezi, hanem a logikai kapcsolatokat. Ha egy útról praktikusan át lehet térni egy másikra, akkor ott össze kell kapcsolni őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, igyekszem! :)
Igen, az utcák mozgatása előtt csináltam úgy, hogy előtte a meglévőt töröltem, csak egy idő után, véletlenül jöttem rá, hogy a meglévő utcákat mozgatni is lehet.
Emiatt fordulhatott elő az is, hogy amíg töröltem az utcákat, néhány felett valószínűleg elsiklottam, de majd idővel igyekszem visszarajzolni ezeket.
A jótanácsot is köszönöm, igyekszem így eljárni. :)
Van még mit javítani a városon...
---
| Dropbox |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel én is így vagyok.
Mondjuk engem a térkép szerver oldala is érdekel. Van esetleg valaki akinek van gyakorlati tapasztalata?
KAMI | 神
Firefox OS: https://is.gd/fxoshu Linux Mint: http://linuxmint.hu LibreOffice: http://libreoffice.hu SeaMonkey : http://is.gd/smhun
Legyél Te is Mozilla és Linux Mint önkéntes!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legegyszerűbb a TileMill-lel kezdened. Azt könnyű telepíteni, vannak egyszerű tutorialok, hamar lesz sikerélmény. Az ott megtanult CartoCSS szintaxis kell a "natív" Mapnikhoz is, szóval nagyon jó alapozó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, már telepítettem is :)
KAMI | 神
Firefox OS: https://is.gd/fxoshu Linux Mint: http://linuxmint.hu LibreOffice: http://libreoffice.hu SeaMonkey : http://is.gd/smhun
Legyél Te is Mozilla és Linux Mint önkéntes!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://merretekerjek.hu/#zoom=17&lat=47.53442&lon=21.60877&layers=BTT&s…
Itt a körforgalomtól a bicikli út végéig külön van a gyalogos, és a kerékpár út.
Tényleg, jut eszembe bónusz pontért, a bicikliút végén a kereszteződés járdában folytatódik, az út haladási irány szerinti része forgalom elől elzárt terület sávozással van elzárva a ráhajtás ellen. Hogy kell itt továbbmenni kerékpárral? :)
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kössz a tippet, javítottam (egy hét múlva frissül a térképen is).
Hivatalosan itt szerintem le kell szállni és át kell tolni az úttesten. Mivel ez főút és kereszteződés, a keresztutca meghosszabbított vonalában át szabad tolni (ha leszállsz, már gyalogos vagy, nem számít a záróvonal/elzárt terület).
Mondanom se kell mennyire gondolom ezt ésszerűnek.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már szóbakerült:
Ismerek számos OSM-re épülő navigációs programot, és használok is párat.
Nagyon hiányzik nekem az, hogy egy kereszteződés előtt pl. besoroláshoz információt adjon: vagyis megmondja, hogy mondjuk a két sávból csak a bal, vagy csak a jobb oldali jó. Esetleg 6 sávból csak a baloldali 3, vagy balról a 2-4-ig.
Feltételezem, hogy a programok azért nem mutatják ezt, mert ez az információ nem érhető el.
Az első kérdésem az, hogy miért: a formátum nem tudja ezt az információt eltárolni, vagy csak egyszerűen ezt szinte soha senki nem tölti ki és ezért hiányzik az adatbázisból?
A második probléma: sokszor előfordul az, hogy a navigációs program ostobaságot illetve jót, de félreérthetően mond.
Példák:
- zárt útpálya, lehajtó rámpa, nincs jelzés. A kereszteződésben, amikor a zárt pálya már nem elhagyható, szól, hogy fordulj balra. Persze ehhez a rámpán le kellett volna térni korábban.
- Főút kanyarodik, a program szól, hogy kanyarodj balra (közben persze csak követni kell az utat). Néha ugyanez simán kanyarodó útnál, nem főút. Persze nem minden esetben, csak néha.
- Néha szól, hogy menj egyenesen, olyan helyen, ahol pár sáv elkanyarodik, de általában nem.
- Néha a tervezett útvonal ostoba, pl. letér egy autópályáról és a kereszteződés után vissza.
- Sokszor körforgalom kihajtását rosszul adja meg. Pl. azt mondja, menj ki az első kijáraton, de közben arra gondol, hogy menjek tovább egyenesen, a második kijáraton. Sok más esetben viszont jól számol.
Szóval ezek a dolgok jellemzően miből adódhatnak? A program hülye, vagy az OSM adatbázisban vannak hibák?
Én eddig annyit csináltam OSM-mel, hogy GPS track-et küldtem be rosszul feltérképezett részeken.
De szívesen javítanék azokon az útvonalakon, amiket rendszeresen használok, hogy legalább ne adjon rossz tanácsot. Csak tudnom kéne, mit és hol kell csinálni ehhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sávinfók megjelenítéséhez (lane assist) minden adott, a formátumban konszenzus van (kb másfél éve), jópár úton van ilyen jelölés. Magyarországon, pláne vidéken valszeg elég hiányos az adatbázis egyelőre..
Emellett a gond az lehet, hogy az útvonatervező motor egyszerűen nem veszi figyelembe ezt az infót, vagy nem csatolja a tervhez. Pl az OsmAnd az online OSRM-mel utoljára nem jelenítette meg a sávokat, csak a beépített tervezőjével. A Mapfactor Navigator Free appot nem szoktam használni, bár állítólag azzal működik.
>zárt útpálya, lehajtó rámpa, nincs jelzés. A kereszteződésben, amikor a zárt pálya már nem elhagyható, szól, hogy fordulj balra. Persze ehhez a rámpán le kellett volna térni korábban.
Ez tipikusan egyenlő a fenti problémával, ritkábban adatbázis probléma.
> Főút kanyarodik, a program szól, hogy kanyarodj balra (közben persze csak követni kell az utat). Néha ugyanez simán kanyarodó útnál, nem főút. Persze nem minden esetben, csak néha.
Lehet, hogy az online útvonaltervező motor egyszerű vonalat dobott vissza kiegészítő információk nélkül (pl YOURS). Ilyenkor az app nem tud mást tenni, mint kijelezni az út vonalvezetését és a kanyar ívére reagálni, nem tudja megkülönböztetni a nagy, íves útkereszteződéseket a kanyartól. Ez szoftver hiányosság.
Lehet, hogy az út a kanyarban valamiért ketté van szedve és nincs megfelelően kitöltve a két fél hivatkozási száma, így az útvonaltervező azt hiheti, hogy másik útra térsz át, ezért kanyarodást jelez. Ez adatbázis hiányosság.
> Néha a tervezett útvonal ostoba, pl. letér egy autópályáról és a kereszteződés után vissza.
Az OsmAnd beépített útvonaltervezője hajlamos erre, alpha állapotú szoftver. Az online OSRM és a Mapfactor ilyet nem csinál, hacsak nincs komoly gond az adatbázissal.
> Sokszor körforgalom kihajtását rosszul adja meg. Pl. azt mondja, menj ki az első kijáraton, de közben arra gondol, hogy menjek tovább egyenesen, a második kijáraton. Sok más esetben viszont jól számol.
Ez passz, lehet adatbázis gond.
Az OSM világban sokféle frontend+router kombináció lehet, bárki írhat appot/routert ami úgy értelmezi az adatbázist ahogy a készítője jónak látja - könnyebb úgy okosat írni, ha megírod melyk hiba melyk szoftverkörnyezetben jön elő, mert bizonyos kombinációkban vannak ismert hiányosságok.
Általánosságban az igaz, hogy erős fejlődésben van ez a terület. Az OSRM és a Mapfactor navigator jelenleg a csúcstechnika, a YOURS, ORS korábbi generációs technikák, a többiről pedig beszélni sem érdemes. Az OsmAnd beépített routere fejlődik, de van is hova (alpha).
A javításhoz ismerned kell a szoftverkörnyezet hiányosságait, másrészt az adatbázisban használandó korrekt jelöléseket. Nem nagy ördöngösség, informatikusként, kizárásos alapon könnyű rájönni, hogy mi a gond. Persze aki nem térinformatikus, nem ezzel a területtel foglalkozik, annak kell egy kis idő amíg rendszerszinten látja az egészet, de utána már triviális minden.
Nekem az autós navigáció annyira nem szívügyem, de azért már foglalkoztam vele. Ha leírod, hogy pontosan milyen szoftverkörnyezetben és hol jött elő egy konkrét hiba, akkor szívesen rámutatok, hogy mi lehetett a baj.. Vagy fogalmam se lesz.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hétvégén a 2/a-ról jöttünk be az M3 felé és szépen csacsogta a kütyü, hogy soroljak be a bal oldaliba és még jelezte is grafikusan. Szóval van pozitív példa is rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ímhol megtettem első bejegyzésemet én is (igaz, csak egy behajtási javítás, de valahol el kell kezdeni).
Hétvégén az új telefonom GPS-ét teszteltem (gyárilag volt rajta egy Be-on-road openstreetmapos app) és szomorúan láttam, hogy anyósék falujának csak a fő utcáját ismeri. Legközelebb trackelek egy jót. Viszont ami még szöget ütött, hogy nem ismeri a házszámokat egy rakat utcában. Pl. a miénkben sem. Próbáltam keresni, hogy ezt miképp lehet beszerkeszteni, de nem találtam ilyen opciót a webes szerkesztőben. Hogyan kell házszámot felvinni?
Szerk: talán rájöttem. Magának a háznak az objektumán kell attribútumként megadni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratula az első szerkesztéshez! :)
Házszám: igen, ezzel nem sokan foglalkoznak, a többségnek nem elég izgalmas és látványos ez a feladat..
Megadhatod a házra (ez a preferált megoldás) vagy Add Point (fent az ikon, lepöttyinted) / POI típusa: Point (bal oldalon) / Address ikon (utolsó a bal oldali ikonlistában) és lehet beírni. Ha még nincs meg a ház, akkor érdemes megrajzolni, szebb és pontosabb lesz a térkép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utcánkat már végig is nyomattam. Mondjuk azt veszem észre, hogy a sarokházaknál nem vették figyelembe a két utcát, így újra kellene rajzolnom azokat, hogy mindkét oldalról lehessen házszámot megadni.
Pedig a házszám fontos dolog, főleg ha az üllőin akar valaki GPS-el közlekedni. Nem mindegy, hogy melyik végére tesz a navigátor ;)
Szülőfalum térképén is vannak bajok. Olyan helyre tettek utat, ahol nincs. Látni is, hogy a házak tetején keresztbe kasul megy az út. Megnéztem, hátha csak elcsúszott a műholdkép, de nem. Egyszerűen csak hanyagul csinálta meg a szerkesztő. Szóval lesz ám ott is munka rendesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nálam szintén ugyanez, a fél várost át kellett rajzolni.. Most az épületeket rajzolom, az eléggé időigényes.
---
| Dropbox | Wheezy-rider, öcsém! Wheezy-rider! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratula a munkádhoz. Egy jó bringás térkép mindig jól jön.
Létezik arra megoldás, hogy ezt a térképet offline használni mapsource/garmin eszközzel?
Eddig bringázásra (hupos tippre:) a velomap.org térképeket használtam, ez is elég jól szokott tervezni, Donaueschingen-ből szépen "hazahozott" a EuroVelo 6-on. De volt, hogy Mo.-n Nagykanizsa-Veszprémnél rávitt az igen csak forgalmas főútra.
MTB-re általában tuhu-val szoktam tervezni.
---
Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteű lheet tljees össze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi! :)
Ugyanezeket a térképadatokat használod ha a velomap.org térképed használod, hiszen az is OpenStreetMap. Persze másképp tervez és másképp jelenik meg, de azzal sajna nem tudok mit kezdeni. Androidon elfut ez az útvonaltervező motor offline módban, de Garmin-on nem.
Készül az MTB térkép is, a béta változatban így néz ki a Hármashatár-hegy. Eredetileg is MTB térképet akartam készíteni, csak közben vettem észre, hogy a városi/túra nézetre nagyobb az igény, hát gondoltam legyen..
Melyk hegyeket járod? Az MTB térképhez jól jönne a helyismeret.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Androidon melyik programot javaslod offline navihoz?
Az MTB térképen tervezéskor a meredekséget csak felfelé veszi számításba? Mert lefele legurul az ember sokfelé, de én speciel tolni utálom :)
Elsősorban Börzsöny, Duna felőli oldala, Pilis turistautak, de szoktam a budai hegyekben is, de itt általában "utazok", s akkor nem figyelek annyira :) Endomondo track logokat ha kell tudok adni.
---
Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteű lheet tljees össze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MTB: nem sok időm volt rá (naná, hétvégén MTB túra), de azóta haladtam.
Szerintem a gépi tervezés egy kicsit tud ugyan segíteni, de alapvetően az embernek kell összerakni a túrát, az útvonaltervezőtől nem érdemes sokat várni, mert az a legrövidebb utat keresi, de egy túra általában nem erről szól. Inkább egy jó, könnyen értelmezhető térkép kell - persze ott a kérdés, hogy kinek mi a jó. :)
Csiszoltam egy kicsit ma a térképen, feltöltöttem Pilis útjainak meredekségét, ha gondolod nézz rá: http://merretekerjek.hu/montival#zoom=13&lat=47.72913&lon=18.95&layers=… (Az útvonaltervező a meredekséget egyelőre nem tudja figyelembe venni, mert annak az adatbázisába még nincs betöltve, de most nem is ez a lényeg.)
A jelmagyarázatban leírtam mi mit jelent.
Ha esetleg van valami észrevételed, örömmel veszem. Én jól eltervezgetek ezzel a térképpel, de jó lenne más bringások véleményét hallani.
Android navi: OsmAnd vagy Locus és melléjük Brouter. Sajnos fájlokat kell másolgatni, szóval nem épp egyszerű összelőni, de azért nem is űrtudomány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
De ha már voltak kérdések, akkor shameless plug: Búk Márk lapja, ahol találhatnak a kérdezők és kíváncsiak sok-sok választ, lévén pont ezért készült.
A közösség amúgy (most épp) a facebookon a legaktívabb, utána jön a levlista, ha valakiben benne szorult egy kérdés vagy kettő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mapping party Lábatlanban június 7-8.-án - ha érdekel az OSM bármilyen aspektusból, gyere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem az érdekel, hogy mennyire oldhatóak meg a következők.
- A weboldalamon akárki létrehozhat legalább egy pontot, lakhely, közösség stb. Tudjon rajta leírást módosítani is. Amit létrehozott, azt törölheti, esetleg bizonyos feltételekkel más pontokat is.
- A pontok közt kiszámolja az út távolságot is, pl kocsival hány km.
- Listázhatom azokat a pontokat, ami mondjuk 50 km távolságra van egy másik megadott ponttól. Térképen is megmutassa a weboldalamon.
A Google maps használata is eszembe jutott, de még nincs kellő információim a döntéshez. A tapasztaltabbak meg azért tudják, hogy mi mennyire oldható meg jól.
......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez 3 nagyobb feladatra bontható:
1. Backend: adatbázis, amiben tárolod a pontokat és a felhasználókat. Regisztráció, jogosultságkezelés, search- és CRUD API, satöbbi. Tudsz keresni a légvonalban 50km -nél közelebb eső pontokra is (PostGIS).
2. OpenLayers: pontok megjelenítése, módosítása.
3. Útvonaltervezés: használhatsz meglévő online tervezőt API-n, pl OSRM.
Viszonylag egyszerű feladat. A Google Maps sem egyszerűsítené jelentősen szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni