automatikus uzenet telefonon

Fórumok

Meg kellene oldanunk, hogy egy linux vagy win szerver idonkent felhivjon ugyfeleket es miutan felvettek beolvasson nekik egy uzenetet (pl. megrendelesek visszaigazolasa).

Avaya kozpont van, VoIP keszulekekkel, ugyhogy gondolom valami voip klienssel lehetne ezt jol megoldani.

A problemam az, hogy amikor inditok egy hivast, nem lehet tudni, mikor vettek azt fel, mivel mar maga a kicsonges (vagy az egyeb automatikus dumak, amikor pl ki van kapcsolva a hivott telefon) is hangkent jon. Biztos van erre megoldas, nem egyszer hivott mar engem automata es akkor kezdte a mondokajat amikor felvettem. Valakinek van ilyesmivel tapasztalata?

A'rpi

Hozzászólások

Emlékeim szerint AT modemes hívásnál, pl.: GSM-modem, a kapcsolódás időpontja látszik. CONNECTED, vagy valami hasonlót küld.
Ha mindig egy üzenet kell, vannak erre egyszerű mp3-as modulok, az mindig ugyanazt mondaná a modemnek a megfelelő időben. COM-ra modem, LPT-re a hang indítása. De akár a gép is játszhat a hangkártyáján, persze ha nem foglalt más miatt.
Analóg vonalat vissza is lehet forgatni VoIP-ra.
Az hogy automata veszi fel, szerintem eléggé nehéz kivédeni.

koszi, megnezzuk. amugy ha valakinek van ilyennel tapasztalata, es vallalna ilyen munkat (nyilvan nem ingyen) akkor keressen meg maganban.

text2speech nem kell, elore felvett 3-4 fele uzenet egyiket kell bejatszani, semmi extra.
en mar ott elakadtam, hogy honnan lehet tudni, mikor vettek fel a telefont. sokfele kicsongesi, foglaltjelzesi es egyeb (pl. "a hivott szam nem kapcsolhato", amikor nincs terero) hang van, amit valahogyan detektalni kell, mert tudtommal digitalisan nem jon semmi info errol.

A'rpi

http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+auto-dial+out

ez igy jonak tunik, minden hivashoz generalunk 1-1 call filet, ami hivatkozik a bemondando uzenetre. mondjuk azt nem ertem honnan tudja majd mikor vettek fel?

mar csak azt kell megoldani, hogy az asterix mukodjon klienskent az avaya kozponttal...

A'rpi

Úgy működik, hogy a hívott csatonát összeköti egy extensionnel. Az extension mögé meg azt raksz, amit akarsz. Nyilván, ha nem veszik fel, akkor megfelelő bontási kóddal (unavailable, noanswer, busy, stb.) lerakja a CDR-be. A "Hívott számon előfizető nem kapcsolható" is így kerül letárolásra, ha a szolgáltató jól csinálta meg és early audioval mondatja be.

Ha felveszik, akkor az már érdekesebb, mert ott ugye lehet ember, ivr, üzenetrögzítő, fax (esetleg modem), szélsőséges esetben akár riasztó is. :-)

Az Asterisk-avaya párosnál max. az Avaya-val fogsz szívni, de ha kiengeded, mint normál melléket (akár SIP-en, akár H.323-on), akkor nyert ügyed van.