telephely váltás miatt felmerült hogy lecserélnénk a közel 20 éves pana központot voip megoldásra. Viszont a fenti két funkció nélkülözhetetlen.
Valakinek van tapasztalata ilyen megoldással?
mgb
Hozzászólások
Mondj egy központ típust (és verziót) is.. ha esetleg el akarod adni a régit.
Ez igy kevés lesz.
Szóval:
Előszőr is az intercom hivás a szolgáltató nélküli belső hívást jelenti nálam nem tudom mit értesz alatta. Ezért a központ.
A pageing alatt nem tudom mire kell gondolni.... kapjál róla sms -t ha nem fogadott hívásod volt a főnix -től?
Amugy van tapasztalat vannak helyek amikor megéri vele bajlódni van amikor nem. Szituáció válogatja.
Nálunk VmWare -en van Asterisk stabil.
A hálózatunk alatta stabil.
....
Csak bizonyos felhasználókat rakunk VOIP-re akik mesze/gyakran költöznek...
Igen elég sokan meglepődnek mikor VOIP-ra váltanak, hogy bizonyos funkciók nem elérhetőek vagy csak bizonyos saját márkás készülékekkel támogatja a központ.
Akik persze azzal kezdtek azoknak fel sem tűnik/nem is tudják mi az.
A legjobb, hogy a legtöbb esetben nem is a központ a ludas, hanem a készülékek.
Például bekapcsolni xy groupban a kihangosítást és valamit bemondani.. ezt bizonyos kóddal felvenni, akár csoportból, akár csoporton kívülről. Vagy ha nem veszi fel a telefont, akkor csörgés közben benyomva egy gombot adott készüléken a kihangosítást távolról aktiválni. Visszahívást kérni a központtól, ha egy bizonyos vonal/mellék szabaddá válik vagy az automatikus újratárcsázás sikerrel jár (kicsöng). Egy időben még olyan alapvető problémák is voltak VOIP esetén, hogy a készüléken nem látszódott mely mellékek/vonalak foglaltak, milyen hívások várakoznak (azért ez mára már megoldódott).
paging alatt azt értem hogy egy csoportnak a kihangosítójába beletudok kiabálni "jóska hol a . vagy ma?"
intercom meg a klasszikus fonok/titkári funkció. lenyomok egy gombot és ma kihangosítva vonalba is vagyok a titkárnővel. erre láttam auto answeres hackokat.
Hozzászólások
Mondj egy központ típust (és verziót) is.. ha esetleg el akarod adni a régit.
kx-t616 de van egy 1232-is
de úgy néz ki a voip készülékek meg nem értek meg a kiváltásara.
mgb
Ez igy kevés lesz.
Szóval:
Előszőr is az intercom hivás a szolgáltató nélküli belső hívást jelenti nálam nem tudom mit értesz alatta. Ezért a központ.
A pageing alatt nem tudom mire kell gondolni.... kapjál róla sms -t ha nem fogadott hívásod volt a főnix -től?
Amugy van tapasztalat vannak helyek amikor megéri vele bajlódni van amikor nem. Szituáció válogatja.
Nálunk VmWare -en van Asterisk stabil.
A hálózatunk alatta stabil.
....
Csak bizonyos felhasználókat rakunk VOIP-re akik mesze/gyakran költöznek...
http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+Paging+and+Intercom
Igen elég sokan meglepődnek mikor VOIP-ra váltanak, hogy bizonyos funkciók nem elérhetőek vagy csak bizonyos saját márkás készülékekkel támogatja a központ.
Akik persze azzal kezdtek azoknak fel sem tűnik/nem is tudják mi az.
A legjobb, hogy a legtöbb esetben nem is a központ a ludas, hanem a készülékek.
Például bekapcsolni xy groupban a kihangosítást és valamit bemondani.. ezt bizonyos kóddal felvenni, akár csoportból, akár csoporton kívülről. Vagy ha nem veszi fel a telefont, akkor csörgés közben benyomva egy gombot adott készüléken a kihangosítást távolról aktiválni. Visszahívást kérni a központtól, ha egy bizonyos vonal/mellék szabaddá válik vagy az automatikus újratárcsázás sikerrel jár (kicsöng). Egy időben még olyan alapvető problémák is voltak VOIP esetén, hogy a készüléken nem látszódott mely mellékek/vonalak foglaltak, milyen hívások várakoznak (azért ez mára már megoldódott).
paging alatt azt értem hogy egy csoportnak a kihangosítójába beletudok kiabálni "jóska hol a . vagy ma?"
intercom meg a klasszikus fonok/titkári funkció. lenyomok egy gombot és ma kihangosítva vonalba is vagyok a titkárnővel. erre láttam auto answeres hackokat.
mgb