HIVATALOS: Fernando Alonso visszatér!

Ahogy arra mindig is számítottam, Alonso vissza fog térni. Már egy ideje pletykálták, tegnapra az összes nagyobb sporthír outlet megírta, bejelentés mára várható. A Renault szedje össze magát addigra!

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 07. 08., sze – 08:08

Háát remélem többet látunk majd tőle, mint MSC visszaégéséből :/
Egy jó Alfonzó a jelenlegi F1-nek úgy kellene, mint egy falat kenyér - sőt, sokkal több kellene belőlük. A Renault opciót viszont nem értem: a Hondánál nem szívott még eleget?

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerkesztve: 2020. 07. 08., sze – 09:04

Mindig is neki drukkoltam, de szerintem hiba lesz visszatérnie az F1-be. Ezzel a Renault-val úgysem fogja tudni megismételni a 2005-2006-os sikereit, reálisan nézve becsúszhat 1-2 szerencsés dobogó, de ez a maximum. Persze reklámértéke az lesz (mint pl Raikkönen 2012-es visszatérésének, akiről egyébként nem értem, hogy mit keres még mindig az F1-ben...), de sokak számára inkább csalódás lesz nézni, hogy egykori bálványuk folytatja a Hondás időszak vergődéseit más színekben.

Szerintem tisztában van azzal, hogy hol van a Renault ma. Ha csak a saját szórakoztatására és az enyémre tér vissza, neki és nekem már megérte. Én komoly csatákat várok a középmezőnyben vele. Egy biztos, Alonso nem szokott alibi futamokat menni. Ha az autó bírni fogja, komoly harcokra lehet számítani tőle. Ha pedig komoly harcok lesznek, az az F1 színvonalát fogja emelni.

trey @ gépház

Azért az elég szomorú, hogy az a pilóta, akitől Michael Schumacher legyőzése után minden F1-es rekord megdöntését várták, már csak arra lesz jó, hogy a középmezőnyben csinálja a show-t. Hogy ezt mennyiben köszönheti magának meg a körülményeknek, az egy másik kérdés. De még így is ezerszer inkább ő, mint Vettel (akit szintén hírbe hoztak a Renault-val)

Szerintem is, tényleg jó hír a visszatérés az F1-nek, de azt nem értem, hogy azt nyilatkozta korábban Alonso, hogy csak versenyképes autóba jön vissza. Ő vagy tud már valamit amit mi még nem, vagy mégiscsak jó lesz neki nem világverő autó is...

Vettellel nem tudom mi történt, már megint kukázott egy futamot, közben Leclerc a rémgyenge Ferrarival 2. lett. Ha így folytatja Vettel, akkor jövőre még a Williams sem fogja leszerződtetni.

"Vettellel nem tudom mi történt"

Semmi. Azt teszi amit eddig is tudott, csak csúcstechnikával a kézben elöl haladni kevesebb hibafaktor mint 2-10 helyen cikázni. Azok a pilóták, akik nem velük született tehetséggel (mint pl. Senna, MSC, vagy épp Alfonzó) illetve khmm. testazonos családi hátszéllel (mint pl. Rozi, Verstappen, a kis Piquet) érkeztek hanem a semmiből tápolták fel őket akadémiákon, azok ennyit tudnak. Pontosabban épp ekkora csalódást tudnak okozni. Vettel ennek egyik iskolapéldája szerintem, egészen pusztító lehet a frusztráltsága és emiatt nem is lesz belőle semmi már.

Mondjuk nem baszogatom, van ezalatt is: Stroll fél éve F1-ben vezetett miközben eljárt vesenyautó-vezető oktatásra :D

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Gondolom, van az a pénz, amiért megéri égni.

:)

Amúgy szerintem Alonso a valaha volt egyik legjobb F1 pilóta, csak nem a legjobban alakultak az igazolásai. A Renault nem volt világverő technológia akkor sem, akkor világbajnok lett velük. 2006-ban legyőzte a 7-szeres világbajnok Schumachert. 2007-ben pontegyenlőséggel zárt Hamiltonnal szemben (a pontversenyben viszont Hamilton előtte végzett, több győzelem miatt), és ugye Hamilton ma már 6-szoros világbajnok.

Szóval kb. egyenlő szinten vezetett Alonso egy 6-szoros és 7-szeres világbajnokkal szemben.

Alonsonak emlékeim szerint van három ezüstérme a Ferrarival, ami akkoriban nem a legjobb autó volt. Ha akkor szerencsésebb csak egy kicsit, akkor most ötszörös világbajnok.

Alonso a Ferrarival többre ment, mint a Vettel+Raikkonen páros. Emlékszem, hogy amikor Alonso eljött a Ferraritól, hogy ment a majomkodás, hogy majd a dupla világbajnok páros megmutatja hogyan kell. "Megmutatták".

A legjobb dolog, ami a Ferrarival az elmúlt 10 évben történt, az Alonso volt.

trey @ gépház

Szerintem pedig Alonso a valaha volt legjobb versenyző, mondom ezt úgy, hogy soha nem voltam kifejezetten Alonso szurkoló. Nem tudom, hogy itt hanyan emlékeznek arra, amikor a GP2-es szinten mozgó Minardival is képes volt pontot szerezni. Később pedig a minden szempontból esélyesebbnek számító Ferrarit, és az akkoriban "minden idők legjobbjának" kikiáltott Schumachert az underdog Renaultval taszította le a trónról, úgy hogy a jóval tapasztaltabb, hétszeres világbajnok rendszeresen nyomást gyakorolt rá, de megbirkózott vele, még Imolában is.

2007-ben pedig úgy zárt pontegyenlőséggel Hamilton mellett, hogy Ron Dennis olyan etikátlan módon hátráltatta rengetegszer Alonsot Hamiltonnal szemben, hogy nekem, mint Ferrari szurkolónak okozott szekunder szégyenérzetet. Nem véletlenül menekült el a McLarentől szó szerint a szezon után. Nyilván nem valamiféle Hamiltontól való rettegés miatt, amit a brit versenyző szurkolói próbálnak rengetegszer belemagyarázni, úgy hogy őt még Button is elverte a McLarenben. Kvalitásokat tekintve nem is gondolom, hogy Hamiltontól hasra kéne esni. Egyszerűen amit abban az idényben csináltak Alonsoval szemben, az botrányos volt sportszakmai és morális szempontból is. 

Érdemes még a srác rajtjait is visszanézni, rendszeresen több helyet sikerült nyernie, akár olyan bohócautókkal is, mint a McLaren-Honda. Ráadásul olyan íveket beautózva, amiket másnak eszébe sem jutott volna, mert nem voltak úgy felgumizva, porosak voltak, és nagyobb távot kellett megtenni. Alonso viszont mégis ezeken a helyeken rendszeresen több pozíciót is szerzett.
De ugyanez elmondható volt későbbi versenyhelyzetekben is, ahol számtalanszor olyan íveken vitt véghez előzést, amik a többiek számára nem is szerepeltek az eszközkészletben.

Említésre méltó az is, hogy a Ferrarit még az életben nem láttuk jól menni esőben, mert ezen valamit rendszeresen elkefélnek az olaszok. Alonso viszont olyan esős futamokat, időmérőket futott, hogy elhitted, hogy a Ferrari jó esőben. Brazíliában ráadásul még slick gumikon is, ahol bucira verte Massát.
Vettel is hatalmas esőmenő volt a Red Bullban, Toro Rossoban, aztán a Ferrariban hirtelen már nem. Alonso gyakorlatilag bármilyen technikával, bármilyen ronccsal képes olyan tökéletesen autózni, mint egy gép.

Végszóként pedig szerintem az is nagyon fontos adottság, hogy soha nem kezd el ripacskodni, cigánykodni, mint Hamilton vagy Vettel, ha nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy elvárnák. A másik két versenyző ilyenkor egyből elkezd picsogni, unfair lépéseket tenni, Alonso viszont a mezőnyben bárhol, bármilyen körülmények között beleteszi a maximumot amellett, hogy sportszerűen versenyzik. Ez még Schumacherről, Sennáról sem volt elmondható.
Nagyon jó példa a pár évvel ezelőtti bakui verseny, ahol csak egyetlen kereke maradt épségben a rajt után. Mindenki más kiszállt volna a versenyből, ő viszont levezetett egy teljes kört úgy, hogy az autója azt sem tudta, hogy merre van az előre, emiatt többször is ütközött, és a szétroncsolódott McLarennel végül pontot szerzett.

Az pedig, hogy nem ötszörös világbajnok, összességében 8 ponton múlt. Annak ellenére, hogy egyszer sem versenyzett domináns autóban. Viszont neki van egy valóban kivételes tudása és elhivatottsága.

(Így utólag visszaolvasva eléggé olyan, mintha Alonso szurkoló lennék, de valóban nem vagyok az. Egyszerűen frusztrál, hogy gyakorlatilag tervezőasztalon és a pénzen dől el egy VB cím kimenetele, és emiatt olyan versenyzők vannak isteni magaslatokba emelve, akik nem érdemlik meg, míg egy ilyen kaliber pedig méltatlanul alulértékelt. Bocs a kisregényért.)

Az kétségtelen, hogy a legjobb pilóták közt van. De, azt nehéz a F1-ben kijelenteni, hogy valaki a legjobb, pont a technika miatt. Viszont Hamiltonnal összemérhető, mert ültek 1 technikában. Hogy mennyire volt háttérbe szorítva? Nem egyértelmű, meg trey is, aki elég nagy Fred rajongó, ő is azt mondta hogy Alonso úgy érezte hogy háttérbe van szorítva a csapatban. És abban az évben egy 1. éves Hamiltonnal nem bírt, 2x világbajnokként. Vagy igaza volt, vagy hiszti volt. A pályán igaz hogy ment mindig ahogy bírt, és csuda dolgokat művelt, pozitív értelemben, de picsogott is rendesen pályán kívül. Annyira mint senki más. Talán ez is hozzá tett hogy a McLaren után nem kapott szerződést, és hogy most sem kapott lehetőséget versenyképes csapattól, pedig azt mondta csak oda jön vissza.  Elég megosztó személyiség, én pont az állandó fikázása miatt nem szerettem, sok volt hogy mindig mindenki szar volt, de ő ki hozta a legjobbat. (mégha igaza is volt sokszor) talán ha nagyobb alázatot mutatott volna, kapott volna helyet jobb technikában. Ki tudja. Mondjuk hogy lenyomata Schumachert egy óriási plusz, ki nem álhattam az öreget :) Hamiltonnak is csak azért szurkolok (pedig nem túl szimpi), hogy legyen 8x világbajnok, lenyomva Schumachert. Kicsinyes vagyok ;) 

ő is azt mondta hogy Alonso úgy érezte hogy háttérbe van szorítva a csapatban

És eleinte valóban ez volt a helyzet. Legalábbis az alapján amit Marc Priestley (chief mechanic voot a McLarennél) írt a könyvében. Az ő elmondása szerint Alonso már a kezdetekben meg volt győződve arról, hogy Ron és Lewis kapcsolata miatt, és részben a brit sajtó miatt is, a csapat Hamiltont részesíti előnyben. Az elején állítólag még ez nem volt igaz, amit logikusnak is tartok.
Viszont később a csapat valóban megosztottá vált, és ugyan Alonso crewja lojális maradt a spanyolhoz, de a McLaren többi része, Ronnal együtt Hamilton pártjára állt. Priestley pedig többek között ezt okolja a világbajnokság elvesztéséért is, mert gyakorlatilag többet foglalkoztak a belső megosztottsággal, mint a Ferrarival.
Az, hogy Hamilton preferálása miben nyilvánult meg, (például adatok elhallgatásában Alonso elől, vagy stratégiai hátrányban etc.) azt nem részletezte, vagy csak egyszerűen elfelejtettem. De azt konkrétan leírta, hogy Ron Dennis Hamilton győzelmét akarta, Lewis pedig szintén tudta, hogy mögötte áll, ahogy már Alonso is meg volt győződve erről, már csak a csapat munkája alapján is. Így végül állítólag elég hamar meg is gyűlölték egymást, nem szimpla belső rivalizálás volt.

Az kétségtelen, hogy a legjobb pilóták közt van. De, azt nehéz a F1-ben kijelenteni, hogy valaki a legjobb, pont a technika miatt. 

Igaz. :)

Hamiltonnak is csak azért szurkolok (pedig nem túl szimpi), hogy legyen 8x világbajnok, lenyomva Schumachert. 

Schumacher anno nekem taknyosként pont hatalmas kedvencem volt. :D De érettebb fejjel már egyiknél sem tartok megérdemeltnek ennyi VB címet. Már csak azért sem, mert mindkettő patkánykodott eleget. Én igazából azt reméltem, hogyha Alonso vissza is tér valahova, akkor inkább IndyCarba. Az tizedannyira sem kiegyensúlyozatlan, igazságtalan, mint az F1-FIA páros. Vettelt is szívesebben látnám ott.

Mondjuk akkor nem tudom mit írnál, ha Frédi szurkoló lennél :))

BTW az "underdog Renault" esetén nem a francia gyár nyert Alonsoval karöltve, hanem Briatore és Frédi fogta egymás kezét - ez volt a nyerő páros. Az egy akkora zsivány fasz, hogy csak na. Ő volt a fő kellék, ebben az életben remélhetőleg meg is fogjuk tudni, hogyan csinálták amit csináltak. Csak azt akarom kinyögni, hogy a Renault viszonylagos esélytelensége ki is hagyható a fényezésből szerintem.

A Ferrarinak pedig mocskos nagy szégyene, ahogyan Dáriusz kincsét elköltve, szembetűnő csalásokat (de legalább szürkezónás finomításokat) büntetlenül kivitelezve, az FIA-val szembeni zsarolási pozíciójukat mindig meglebegtetve, csupán a részvételükért is pénzt kapva sem tudnak mit csinálni. Amit hétvégén láttunk, nos ezek fényében az rohadt nagy szégyen, ebben az olvasatban Hondához mérhető égés lesz ha így megy tovább. Nem is kellett túl sokat várni rá, hogy Mr. Multi21 khmm. képességeit is kiemelje eme remek csapat jeah. Bár ha csak a Ferrari-féle pénzt a semmiért megállapodásokra alapoznak akkor végül is okés :)  csak gyomor kell hozzá.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerintem csak a játék miatt jön vissza. Levezet a nyugdíj előtt. Bucira veri Ocon-t. És?
A Renaultnak jövőre még kevesebb adata lesz a motorról, marad Cyril Abiteboul. Mitől lépne előre? GP2 engine!

Szerintem csak a játék miatt jön vissza. Levezet a nyugdíj előtt. Bucira veri Ocon-t. És?

Szórakoztatóbb show = nézőnek profit

Én sem hiszem, hogy majd a VB címért fog menni, de láttunk már nagy csodákat és nagy bukásokat az F1-ben. Meglátjuk.

Alonso annyira még nem rossz, épp a múlkor néztem egy virtuális futamon Monaco-ban első lett és adott 10 másodpercet a második Montoya-nak :D

trey @ gépház

2022-ben. Így igaz. Alonso egy évet még a most aktuális szabályok szerint épített autóval fog menni. Ha jön a 2022-es szabálymódosítás, az meg mindenki számára nagy lutri lesz. Senki sem tudja előre, hogy mit hoz majd a csapatoknak. Az is lehet (bár nagy pénzt nem tennék rá), hogy az éppen megdönti a Merc hegemóniáját. A sors igazi fintora az lenne, ha a McLaren lenne 2022-ben a világbajnok. A sors pedig akkor tenne igazságot kicsit, ha 2022-ben Alonso lenne a Renault-tal :D

trey @ gépház

De miért lenne változás.  A fejek ugyan azok lesznek. Ha valaki kitalál valamit ami lendületet hoz azt fél év múlva lemásolják. A következő évben minden ugyan az lesz.

A brawn gp az előző évet tekintve egy tőkeerős csapat volt akik hosszú évek munkáját hagyták ott a szüret előtt.

Abban igazad van, hogy van változás. De Red Bull szisztematikusan építkezett.

A McLarennél jobban el tudom képzelni a fent említett sikert mint a Renaultnál. A Mcl  a Honda szakítás után Brawn visszalépése Seidl kinevezése a szélcsatorna (mikor lesz kész) építése mind azt mutatja, hogy ezeknek az arcoknak van egy konkrét elképzelésük. Talán még előrébb is juthatnak. Vagy a Racing Point. Nagyon ügyesen építkeztek (Ok ezt az utolsó autót nem tudom hova tenni) . Pont mint annak idején a Red Bull. De a Renault? Komolyan...

Én az első futam alapján nem vonnék le semmilyen következtetést. A Racing Point korábban is kezdett jól, majd elsüllyedt a mezőny végére. A McLaren kezdi kiheverni a Honda-pofont. A Renaulttól pedig picsán kéne rúgni a francia csapatfőnököt és tiszta lappal indítani.

trey @ gépház

oszt, fog-e térdelni a himnuszok alatt? :D