Csak annyit szeretnék hozzáfűzni a dologhoz (kicsit off szálként), hogy nagyon sok emberről látszik, hogy nem volt még köze komolyabb nyílt forráskódú projekthez (lásd a KDE-s marketing hírt még).
Egy projektben nem csak programozók dolgoznak. A Drupalt tudom példának felhozni, mivel azt ismerem, de ott elég sok területen vannak emberek:
- fejlesztő
- grafikus
- usability szakember (már ilyenek is vannak :))
- marketinges
- projektvezető
- közösségi ember
- egyéb szervezők
- stb
Van olyan Drupalos is, aki nem csinál mást, csak cikkeket ír, vagy éppen kezdőknek készít dokumentációt. Van aki csak néhány kisebb oldalt épített, nem is tudna egy nagyobb oldalt összerakni (nemhogy modult írni valami speciális igényre), mégis megbecsült tag, mert növeli a közösség összetartását (ami az egyik legfontosabb dolog), vagy éppen olyan embereket csábít oda, akik pár év múlva meghatározó fejlesztők / grafikusok / stb lesznek.
Gondolom ez az Ubuntunál vagy a KDE-nél sincsen másként.
Azon kívül itt is érvényes az örök érvényű szabály, hogy lehet, hogy a te terméked a legjobb a világon, de ha nem tud róla senki, akkor nem ér semmit. Hatványozottan igaz ez az open source-ra, ahol a hype nagyon sokat számít.
Nem írígykedni kellene az Ubuntu-ra/RH-ra/Fedora-ra/openSuSE-ra/stb, hanem elemezni, hogy miért népszerű / sikeres, és tanulni belőle.