Érdekes!
Szerintem a legtöbb probléma a "gengszterváltást" követő általános oktatási színvonal mérhetetlen süllyedésében leledzik!
Amikor tömegesen (!) képzik a írni-olvasni alig tudó (funkcionális) analfabétákat, s utána a középiskola szintjén próbálkoznak az alapok megtanításával (értsd: olvasni, számolni, és igen: helyesen írni), akkor nem kell csodálkozni a fennálló helyzeten. (Nem mellékesen: itt Szegeden, 2008-ban az egyik elit gimnáziumba is kellett felvételit írni, pl. matematikából. Munkatársam gyereke is megírta, felvették, de menetközben kíváncsi lettem a tesztre, elérhető volt, letöltöttem, az adott idő alatt megoldottam, s ledöbbentem! Valamikor ált. isk. 5-6. osztályos korunkban tanultuk tananyagként azt, amit - fejből írom - nehéznek tartottak a mostani nebulók. Bár szvsz volt közte olyan példa, amit fejben, ránézésre is meg lehetett oldani erőlködés nélkül, ergo: számolni sem kellett hozzá...)
Persze minden elismerésem azoknak, akik megpróbálják ezt korrigálni, de többségében köszönet helyett "leugatás" a sorsuk (szenvedek is a munkahelyemen a sok primitív bunkó közt).
Pontosan ebből a negatív mentalitásból adódik - többek között - a "szióka", "ubi", "nari", "szép napot!", stb. idegesító, magyartalan, fülsértő, bosszantó, stb. használata!
Röviden: ez nem a nyelv fejlődése, hanem tudatos (?) rombolása.
S hallani híreket, hogy az 1984 óta változatlan - A magyar helyesírás szabályai - "11-es" kiadást a MTA szakemberei évek óta reformálgatják, de lassan-lassan napfényre kerül a munkájuk. Nem óhajtok prejudikálni, de hallani nagyon rossz dolgokat, de majd látjuk!
Azzal végképp nem értek egyet, hogy süllyedjünk a NEM helyesen írók szintjére, pl. egyszerűsítéssel, mert akkor előbb-utóbb visszatérünk az ősember szintjére...
Egyébként is Lenin elvtárs már korábban megmondta: tanulni, tanulni, tanulni! :-)