( psc | 2009. 11. 05., cs – 09:09 )

Részemről gratulálok a kocsidhoz, sok élvezetet hozzá!

"Egy biztos, igazán gyors autót csak építeni lehet. Minden gyári autó tele van kompromisszzumokkal, még egy Maserati is. Ezek az autók pályára valók, ott lehet őket kiautózni, az enyém pedig ide a hegyekbe.
"
Erre jó lenne akkor egy köridőt látni, mondjuk a hungaroringről. ;)
Azért azt tudnod kell, hogy ezek a kpcsik, amiket említettem, mind kézzel épített, hoszú évek alatt, 1:1 szélcsatornában kikísérleteett járművek - kicsit sem azonosak egy átlag széria-kocsival ;) Hogy hegyekre, szerpentinre nem való? Biztos azért van bennük állítható keménységű futómű, meg elektronikus vezérlésű sperr...
Ezek nem gyorsulós-kocsik, hanem versenypályára is való sportos kocsik... egy versenypályán meg picit nagyobb kanyarok vannak és sűrűbben, mint egy átlag hegyi úton... Hidd el, jók ezek hegyi útra is, sőt ott érzik igazán jól magukat, csak tapadnak, tapadnak, és tapadnak. ;)
Van itt szántódnál, az M7 viaduktnál egy olyan rész, hogy a régi útról fel kell menni a dombra egy kb 1-2 kilóméteres kis "szerpentinen" az autópáylához (körösheyi feljáró). Csak viszonyítás képp: eddig kipróbáltam ezen a feljáról a következő autókat, és a következő sebességgel tudtam felfelé, a aknyargós feljárón rámenni az autópáylára, csúszáshatáron: Peugeot 206 1.4 hdi: 70-75 km/h, honda accord 2.4 executive (normál futóműves, automata): 95-100 km/h, Subaru B9 Tribeca: 125-130 km/h, Maserati GranTurismo S (sport módban, kemény futóművekkel): 145-150 km/h, de még nem kezdtek el nyikorogni a gumik, de nem mertem jobban nyomni...