( bambano | 2009. 11. 02., h – 12:40 )

lyalyly megint a legendák...

Van olyan, hogy kis dízel. 1.4-1.6 hdi például, psa csoport autóiban gyakran lehet látni.
A modern benzinesekben nincs automata szivató. Az injektor és az ecu módosítja a keverékképzést, amikor a motor hideg, vagy egyéb oka van rá. A régi autókkal ellentétben, amikor külön hardvert használtak erre (a dúsításra), a mostani modern autókban semmi plusz cucc nincs, másik táblázatot használ az ecu, hogy elérje ugyanazt az eredményt.

Nekem egy kis autóm van, ha benne ülök, 1620 kiló, de tetszőleges fokozatban elindulok vele alapjáraton. Elsősorban nem azért, mert az injektor figyel a fordulatra, hanem azért, mert meg lehet tanulni rendesen kuplungolni. Ezt próbáltam már ezeröcsitől kezdve kisebb-nagyobb motorú autókig mindennel.

Nem tudom, milyen motor van abban a linkelt verdában, egyedül a 3 literes v6-os opel motor az, ami dízel és nem jönnék rá, hogy az. A két literes cdti meg a régebbi 1.9-es cdti (amit már nem szerelnek insigniába) az elég halovány motorocska, főleg, ha nincs benne chiptuning (amit én személy szerint nem pártolok).

A traktorok fogyasztási példáját nyilván nem személyes tapasztalatból írtad, hanem a legendáriumból idéztél... Majd megnézem otthon az üzemanyag naplót, és kiderül, hogy mennyit fogyasztanak valójában a traktorok...