( zsolt | 2009. 11. 01., v – 12:10 )

Ez volt itt az első hozzászólásom. Bevallom, ezt korábban egy egykori buszsofőr hangoztatta nekem, amit én elfogadtam, ráadásul a totalcar-on is olvastam olyat, hogy be kell engedni, ha indexel. Nos, elismerem, ez téves, a kreszben én sem találtam ilyet.

Ez a téves infó nálam azt eredményezte, hogy az indexelő autók mögött én inkább visszaveszem a gázt és beengedem őket. Nem rohanok bele a seggébe villogva meg indexelve, ami a normál magyar viselkedés.

Ilyenkor persze utolérnek engem is a villogó indexelő suttyók.

Viszont ahogy én megfigyeltem, ezek a villogók általában azért viselkednek így, mert gyenge az autójuk és próbálják elijeszteni a szerencsétlen előzni próbálókat maguk elől, hogy ne kelljen fékezni, mert akkor vissza is kell gyorsítaniuk, ami már nem nagyon megy.

Bevallom, saját perverzióm, hogy élvezem a gyorsulást, így mikor a lassabb jármű befejezte az előzést. én egy kövér gázadással szoktam visszagyorsítani az eredeti tempómra. Akár van mögöttem valaki, akár nincs.

Ekkor az addig mögöttem villogó, indexelő, cikázó autó lemarad. Erre írtam, hogy alázás, amit lehet így is és úgy is érteni. Természetesen nem úgy értettem ezt a szót, hogy emberi mivoltában alázom, hanem ahogy a köznyelvben elterjedten használják a jobb gyorsulás szinonimájaként és te is használod.
Persze, miután befejeztem az előzést, kimegyek a külső sávba és hagyom elmenni, ha van valaki mögöttem, mert nem száguldozni akarok.