( csizmadia_zoltan | 2009. 11. 01., v – 01:36 )

Szervusz !

1. az egyik unokatestvéremnek 1.4-es benzines Fabia-ja van, a felesége miatt automata váltóval, és már legalább 5 éve használják - ez önmagáért beszél.

2. DIESEL: szerinted ha kőolajválság lesz, akkor teherjárművektől vonják el a gázolajat vagy a civilektől? (teherautók kevésbé használnak benzint, azt is inkább a volt Szovjetunió területén (pl Zil)
2b: szemcsekibocsátás tekintetében a diesel rosszabb, ráadásul a modern technikának köszönhetően jó mélyre letüdőzöd, míg a régi szívódízelek füstjénél van esélyed a kiköhögésre.
2c: tudtommal a dieseleknél gyakrabban kell motorolajat cserélni (kb 1 tankolásnyi benzin árába kerül, de időkiesés is)
2d: a turbódízeleknél pont a turbó miatt magasabb fordulatszámon kell használni a motort - jobban kopik.

3. bár környezetvédelmi szempontból nagy a károsanyag (és CO2) kibocsátása az amerikai V8-soknak, de mechanikailag (és hangra is) ez az igazi. Egyetértek a korábbi hozzászóló idézetével, hogy a lökettérfogat legyen nagy (és lehetőség szerint a löketút legyen hosszabb a henger átmérőjénél).

Én egy 1.6-os, 8szelepes Astrával járok (85LE). Városban ritkán megyek 2000-es fordulat fölé :-), és egyébként sem "hajtom szét".
"Paradox" módon -a gyári adatok alapján- kevesebbet fogyaszt az 1.4-nél, pont azért, mert alacsony fordulatszámnál is megfelelő a nyomatéka. Totalcaron olvastam olyat, hogy modern dízel lefulladt alacsony fordulatszámon - némi ügyetlenkedés miatt - alul nyomatékszegénnyé váltak.
Egy ismerősöm 1.9-es dízel Mondeojánál 1000rpm {nem RedHat Package Manager} volt az alapjárati fordulatszám.

Nagyon szeretem a számháborúsdit, egy másik ismerősöm 1.4-es Thaliája 110 LE-s; ami igaz, mert a teljesítmény = fordulatszám * nyomaték {az ahhoz a fordulatszámhoz tartozó}; ezért van az, hogy versenyautók és a motorkerékpárok 10000-15000 fordulatszámot használnak {kopik is rendesen a belsőség}
Számomra úgy tűnik, hogy a szgk gyártók kisebb hengerűrtartalomból nagyobb névleges teljesítményt hoznak ki.

Én a 85-LE-s gépemmel csak mosolyogtam, amikor a "súlyadóról" áttértek a teljesítményadóra :-)

PS: a fikázásra: a Népítéletben is az Opel Astráról elég végletesen nyilatkoznak. Én újonnan vásároltam, rendesen bejárattam, az éves olajcseréknél nyúlnak a motorolajhoz -> míg a Népítéletben van, akinek 1L/1000 km a motorolaj fogyasztása, és ez "típushiba".

CSZ