( zZsOlTi | 2009. 10. 22., cs – 11:22 )

"mert ezeket az agyonkomputerizált autókat már célműszerek meg célszerszámok nélkül nem lehet javítani."

A célszerszámokat, diagnosztikai műszereket meg lehet venni, nagyon sok kisebb műhelynek vagy maszek szerelőnek van normális felszerelése. Egy átlag időközi szervizeléshez (olajcsere, szűrőcserék) meg általában semmilyen komputeres ketyere nem kell. Kicsit túl van ez misztifikálva. VW-nél pl elérhető bárki számára minimális pénzért az erWin nevű rendszer, ahol az autó minden szervizeléséhez pontos gyári szerelési leírások vannak.

"Abban, hogy az utángyártott alkatrész spórolás-e, kétségeim vannak... Pl. egy utángyártott első fékbetét páron lehet spórolni kb. 15 ezer forintot anyagáron, meg utána másfél misi, ha nem állt meg az autó"

Nem mindig a gyári a legjobb, csak az a legdrágább. A gyári fékbetéteket is beszállítók gyártják. Magad is vehetsz pont ugyanolyan vagy jobb fékbetétet akár olcsóbban.