( bambano | 2009. 10. 21., sze – 10:49 )

Azt ugye tudod, hogy a márkaszerviz garanciát vállal az ilyen javításokra, tehát ha valamiért szétszakad a motor a szíjcsere miatt, akkor gariban újjáépítik?

A márkaszerviz (legalábbis a nem lerablós fajta, vw csoporttal elég hátrányos helyzetű vagy:) ) csak a munkadíjban drágább, mint a maszek, az alkatrészeket ugyanonnan veszi mindkettő. Egy maszek elkér 3-4 ezer forintot rezsióradíjra, egy márkaszerviz meg 6-7-et. A szíjcsere motortípustól függően 2-3 óra, szóval kevesebb, mint egy 10-es a megtakarítás. Én ennyiért nem vinném sufniba. Vagyis másképp kell fogalmaznom: én ennyiért nem vittem sufniba, múlt héten kapott az enyém is új szíjakat meg pár egyéb dolgot. Hozzáteszem, én nagyon nem pártolom az utángyártott cuccokat.

A 105 ezer kilométeres parát én is vallom. SOKKAL olcsóbb elszenvedni azt a minimális veszteséget, ami a kicsivel korábbi csere miatt ér, mint felújítani a motort szíjszakadás után. Én tudom...

Arra készülj fel lélekben, hogy a motorok jelentős részénél a vezérműszíj hajtja a vízpumpát és illik a szíjjal együtt cserélni mindent, amihez a szíj kapcsolódik (görgőket, feszítőket) így a vízpumpát is. Ez mellbevágó árat is jelenthet néha...