"a cégnek is tovább kell szerveződnie, amely további költség"
"Miért kéne továbbszerveződni? Nem a céget alakítod a szoftverhez, hanem fordítva. Legalábbis a Navision esetén ez biztos igaz."
Tapasztalatból mondom, hogy a céget is alakítja egy ilyen rendszer. Vannak helyek, ahol nem léteznek, vagy nem tisztázottak bizonyos üzleti folyamatok, amelyeket a szoftver meglévőnek és működőnek feltételez. Továbbá a szoftver bizonyos szabályozottságot is kikényszerít a cégben, ami különösen akkor jelent újdonságot, ha előtte semmilyen szoftvert nem használt a vállalat.
EDIT: Személyesen láttam olyat, hogy egy ügyviteli rendszer bevezetését követően jött rá a főnök, hogy innentől kezdve naprakész információi vannak a cégéről, nincs több kockásfüzet és excel táblázat, ráadásul 3-4 ember gépén szétszórva. Innentől kezdve be tudta vezetni a pénzügyi tervezés fogalmát a saját cégében, amivel adót tud optimalizálni, jobban tudja menedzselni a cash-flowját, stb.
Előtte az volt számára a kihívás, hogy megtudja mi van a kasszában. És nem egy nagy cégre kell gondolni, néhány 10 főt foglalkoztató szolgáltató cég.