"Kihez menjen tanácsért szerencsétlen, ha nem a GH-ba? Én se ütköztem ki azon, hogy hozzám jártak a GH-ból számítógéppel kapcsolatos tanácsért,"
Állj! Azért ne keverjük már a szezont a fazonnal. Nem az adóbevallását nem tudta önállóan kitölteni, hanem egy sz_ros csekket, amit az emberek többsége már 16-17 évesen megtesz. De ez csak egy kiragadott példa volt. Voltak még ettől cifrábbak is, csak ezt saját két szememmel láttam és csak az illető hölgy nemét és korát szem előtt tartva nem törtem ki hangos röhögő görcsben.
Hozzám is jöttek már informatikai tanácsért gazdaságisok, de azért az egeret mindenki megtalálta a gép mellett. Windowst meg nem nekik kellett telepíteni. Szóval azért feladat és feladat között is van különbbség.
"Csak heti 16 órát dolgoznak, nyáron nem kell dolgozniuk, a munka könnyű, ezért nem is érdemelnek ennyi pénzt és kellene emelni az óraszámot is."
Ezt a problémakört le lehet vetíteni más közalkalmazotti munkahelyre is, nem csak a tanári pályára. Ott van mindjárt az egészségügy. Egy ápoló nem heti 16 órát dolgozik, a pénze sem több, mint egy tanárnak (sőt!), nincs nyári szünet, nincs könnyű munka. Viszont van sz_ros pelenka, összehányt lepedő, őrjöngő alkoholista, haldokló csecsemő. Senkitől nem szeretem hallani, ha a munkája miatt rinyál, mert senki nem rabszolga, válthat ha akar és van egy kis vér a p_cájában, de egy ápolónőtől ezerszer inkább el tudom fogadni, ha kiborul, mint egy tanártól.
"Milyen módon tudnád elérni, hogy több tanításra alkalmas pedagógus maradjon a pályán?"
Mondjuk kezdhetnénk azzal, hogy nem vesznek fel a főiskolára minden isten barmát. Évek óta szállóige a felvételiző középiskolások körében, hogy nem baj, ha nem vették fel az adott x.y. egyetemre/főiskolára, mert a tanárképzőbe úgyis gond nélkül bejut és lesz egy diplomája.