Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a saját szememmel láttam, amikor az egyik tanár az édesanyámtól kért segítséget egy egyszerű sárga csekk kitöltéséhez, mert annyira hülye volt a hétköznapi élet dolgaihoz, hogy az már fáj!
Kihez menjen tanácsért szerencsétlen, ha nem a GH-ba? Én se ütköztem ki azon, hogy hozzám jártak a GH-ból számítógéppel kapcsolatos tanácsért, pedig volt igen triviális kérdés is. Az emberek nem egyformák, nem értenek egyformán mindenhez, ettől függetlenül van rá esély, hogy az adott tanár hülye volt az élet dolgaihoz, de mit vársz ennyi pénzért: ? Elég sok szakmának tanítottam informatikát, hiszen az iskola szakképző iskola is volt: egyik szakmának se volt a nemhivatalos keresete ennél kevesebb, pedig ott érettségi nélküli szakmunkásokról volt szó.
Sajnos egyre több a tanításra alkalmatlan "kényszer pedagógus" a kollégáitok közt.
Ez a társadalom nyomása, összefoglalnám egy mondatban, hogy mit írtatok össze: Csak heti 16 órát dolgoznak, nyáron nem kell dolgozniuk, a munka könnyű, ezért nem is érdemelnek ennyi pénzt és kellene emelni az óraszámot is. Pont ezt tükrözi az általános vélekedés is - sajnos.
Egy eldöntendő kérdés: Ha ezen társadalmi nyomás mentén haladunk - márpedig ez történt a pályán eltöltött 7 évem alatt, akkor több vagy kevesebb tanításra alkalmas pedagógus marad a pályán?
Egy kifejtendő kérdés: Milyen módon tudnád elérni, hogy több tanításra alkalmas pedagógus maradjon a pályán?
--
http://wiki.javaforum.hu/confluence-2.10/display/FREEBSD