Persze hogy magasról tesznek rá a felsőbb körök, ez ellen kell lépni, összefogni hogy meglegyen a megfelelő tömeg. Mondok is rá egy aktuális példát: a magyar kerékpáros közösség. Minket is magasról lesz*rtak, mivel autósból jóval több van (több választó) ezért a közlekedésfejlesztésnél az autósok érdekeit vették mindig első helyen. Ennek következményeivel persze nem törődtek, végül is érthető hogy miért: nagyobb a szmog -> többen halnak meg tüdőrákban -> kevesebb nyugdíjat kell fizetni, stb., nekik tökre megéri, az embereknek nagyon nem.
Aztán volt ott is egy szikra, ami beindította az eseményeket: a nemzetközi autómentes napot át akarták rakni hétvégére, hogy ne zavarja a szegény autósokat, hehe. Ekkor fogtak össze első körben a kerékpáros futárok és mertek kezdeményezni, tenni az ügy érdekében. Ezután bővült a közösség (cm.hu), megalakult az "érdekképviseletünk", a Magyar Kerékpárosklub, és így együtt már egyre több célt el tudunk érni. Ez kicsit önelégülten hangzik, tudom, de valóban így történt (cm.hu-n lehet olvasgatni források után).
A kerékpározás első hallásra nagyon offtopicnak hangzik itt a hupon, pedig belegondolva nem is az. Amit a közlekedésben a kerékpározás jelent, ugyanazt jelenti a IT-világban a szabad szoftver: (nevében is benne van) a szabadságot. Szóval amit a bringásoknak együtt sikerült elérni, ugyanazt a szabad szoftver pártolói is meg tudják csinálni, csak kellő elszántság és összefogás kell.
Már csak a következő 2 kérdésre kell választ adni:
1. Kik lesznek a szabad szoftvereseknél a futárok megfelelői, azaz akik elindítják a folyamatot?
2. Mely szervezet lesz az MK megfelelője? (A SzSzI a "némaságával" (vagy csak én nem olvastam a tiltakozásaikat?!) szerintem erre alkalmatlan).
Ha ezekre tud valaki értelmesen válaszolni, akkor van esély arra, hogy nem repül ki 25 milliárd az ablakon. Ha lesz valami esemény, ott leszünk. :)