( pakos | 2007. 09. 25., k – 10:25 )

Ezt azert egy kicsit furcsallom: volt szerencsem Qt-s es GTK-s programokat is irnom, es gondolkodas nelkul az elobbit valasztanam egy uj projektnel. A GTK tul alacsony szintu (probalj meg egy alfacsatornas gdkpixbuf image-et az atlatszosag figyelembevetelevel kirajzolni tetszoleges hatterre), tulsagosan szettagolt (egy atlagos gtk-s programban egyszerre hasznalsz glibet, gdk-t, gtk-t, pangot,...), a C (vagyis pontosabban az allando cast-olgatasok) miatt jopar dolog futasidoben derul ki, aminek mar forditaskor illene (pl. olyan banalis dolgok, hogy rossz parametert adtal at egy gtk_container_add()-nak), egyszoval maceras, nem produktiv. Nem is beszelve a cucc hianyossagairol: peldaul ha beagyazott resource-okat szeretnel, akkor azt kepek eseten meg megteheted a gdk-pixbuf-csource-szal (egyeb esetben magadra maradtal), de az beledoglik az RLE-be, RAW formatumban meg esetleg 300k-nyi png-bol lesz +2 mega a binarisodban (es +7 a forrasban). Ennel meg az xpm-me konvertalas es header-kent beinclude-olas is jobb, az csak +1 mega :)

No es persze a ket eszkozkeszlet dokumentaltsaga kozott is van kulonbseg (kezdve azzal, hogy a hivatalos gtk-s doksiban doglott linkek vannak, mert valami jotet lelek atmozgatta a gdk-s dokumentaciot mashova) - de ezen a teren azert ugy tunik van remeny, koszonet a tutorial forditasaert! :)

De termeszetesen kinek a pap, kinek a papne.