( bra | 2007. 05. 26., szo – 10:45 )

Azok, akik ezt használják nyilván vitatkoznának vele.

Elképzelem például Mezei Pistike alkalmi rendszergazdát, az olcsóhosting bt géptermében elhelyezett asztali szerverpécéjével. Ami valami reiserfs bug miatt lerohad. Pistike bugreportolna, de van néhány problémája:
- a gép lerohadt, tehát nem fér hozzá
- az olcsóhosting bt csak reset gomb nyomkodására van felkészülve, képernyőről való OCR feladatok ellátására nem
- digitális fényképezővel sem szokták szembesíteni a monitorokat, hiszen nem parkolóőrök

Pistike tehát kér resetgombnyomást, kernelt upgrade-el és reménykedik, hogy az az ismeretlen hiba, ami mindig akkor üt be, amikor ő nem szívesen foglalkozna a géppel abban már elmúlt.

Ha ezt összeveted a crashdumpos megoldással:
- gép lerohad, crashdump készül, gép automatikusan újraindul
- Pistike észre sem veszi a dolgot, mert az ügyfelei annyira nem nagyvállalatiak, hogy egy ötperces leállásért szóljanak
- ha mégis észreveszi, belekukkant a crashdumpba, küld egy backtrace-t a fejlesztőknek (vagy áttér reiserfs-ről a hiperstabil ext3-ra) és mindenki örül