( azbest | 2025. 07. 25., p – 15:44 )

Az elterjedtebb felhős szolgáltatóknál aktívan el kell rontanod az adataidat, hogy rossz legyen. Mert egyébként alapból van redundancia és rendelkezésre állás vállalás. Eleve lehet snapshotokat és backupokat is készíttetni. 

De az, hogy elromlik egy szerver és ezért napokig nem sikerül újraindulni, olyan nem lehet felhős szolgáltatóval. Max ha kitör a világháború vagy ufótámadás lesz, vagy globális katasztrófa történik és a csótányok veszik át a hatalmat.

Ha nem saját maguknak rontják el az adatokat szoftveresen, akkor a redundancia is adott. Akár különböző adatközpontokban futtatva is. Szóval minden csak azon múlik, hogy mennyire akarnak biztosra menni. Ha néha történik is kiesés, az max szünet, adatvesztés nagyon ritka. De a nagyon ritkát is ki lehet kerülni, ha fontos, több adatközpont, több régió vagy akár több különböző felhős szoglátató  használatával is. Attól függ mennyit szánnak rá és milyen fontos. 

A PH úgy tűnik nem ezzel játszik egy ligában, hanem valami szerverszobában, esetleg szerverhotelben álló gépről van szó, redundancia és hibatűrés nélkül.