( bzt | 2025. 07. 15., k – 19:28 )

Itt 3D-s játék közbeni képernyőrögzítésről beszélünk ? az nem lehetséges wayland-on ?

Nemcsak az, hanem semmilyen képernyőmentés sem lehetséges.

A jelenlegi megoldások a Waylandet teljesen megkerülve, attól független, másik protokollt (általában dbus alapú shm) használnak erre a célra, azaz a kompozítornak nem elég Waylandül beszélnie, hanem más háttérben futó daemon-okkal is kapcsolatot kell tudnia tartania. Ez nyilván magával húzza más deamonoktól való futásidejű függést, és hogy bármiféle Wayland "security" beállítást lehúzhatsz a wécén, hisz az adatért alányúlnak.

Röviden: agyrém.

Konkrét demonstráció: frameshot. Már önmagában az elég beszédes, hogy egyetlen Waylandes fejlécet sem húz be (és ha jobban belenézel, azt is láthatod, ez is OrgFreedesktopPortalRequestInterface-t használ QDBusConnection felett). A GIMP ugyancsak erre a workaround-ra kényszerül, merthogy a Wayland protokoll tényleg annyira szar, hogy még ez az alapfunkció is hiányzik belőle.