A céges tokent _nem_ használjuk magán célra és viszont. (Nekem is van egy fél maréknyi, de a cégeseket kizárólag céges, a sajátomat meg privát célra használom...). A személyes ügyintézés idő és pénz - és qrvára nem jó sem az ügyfélnek, sem a banknak. A hülye üf. a tokent sem fogja tudni hazsnálni, elfelejti a pin-kódot (vagy felírja -jobb esetben egy cetlire, rosszabb esetben a tokenre(!). A használata a telefonnak: nem kell semmit sehova sem dugni, jön a push, képernyőzár feloldása, üzenet elolvas, rábök, jóváhagy vagy elutasít. A tokent vagy eszi az adott OS/Böngésző/kótyomfitty vagy sem, jellemzően csak desktop/notebook... És baromira egyszerűen otthonhagyható/elhagyható. A telefont picit nehezebben hagyja otthon az emberfia...
Ha a telefon tojik be, a SIM marad, tehát sms fallback megvan, új telóhoz meg maximum a telebankra van szükség, de még akár arra sem - a token elhagyása/döglése esetén meg bankfókba be, régi token letiltása, új kiadása...
A telebank/videobank jó dolog, de az is drága és jellemzően kényelmetlen.