Nem értem miért kell velem erről vitatkozni. De persze ettől még lehet. Engem felesleges győzködni arról, hogy ez így szar. Nekünk bevált arra, amire használjuk, az ár másodlagos tényező. Akinek meg nem tetszik ami történik, az választhat sok más gyártó termékéből.
Akkor döntsük már el, hogy ez otthonra, vagy KKV-re van pozicionálva. :)
Otthonra és KKV-re. De nem értem ez hogy jön ide? Minden más gyártó KKV termékeire onsite garancia van, csak erre nem? Elárulom, hogy pont most ment tönkre egy Dell szerverben egy gyári HDD (ami a szerverrel jött, nem is utólagos opció), és a support azzal kezdte, hogy a TSR-ben nem lát diszk hibát és egyébként is az iDRAC nem a legfrissebb, először azt frissítsük, hogy biztos rossz-e az a diszk - annak ellenére, hogy megírtuk, az OS nem látja, és a RAID szétesett (nem HW RAID, hanem ZFS). És a két Kingston DC600M datacenter mix-use SSD-t távolítsuk el belőle az újabb TSR előtt, mert az is okozhatja a hibát (5 éve megy a szerver ezzel a kipítéssel, szoftverrel). Ja, eredetileg onsite support-os a szerver, csak kitalálták, hogy ez a hiba ennél a belépő modellnél (T40) pont nem onsite kategória, így nem jön senki. Aztán egy ércesebb hangvételű válasz után (amiben elmondtuk, nem nem a sarki pék írt, hanem IT cég és 30 év alatt láttunk már megállt meghajtót, meg tudjuk állapítani), akkor küldték futárral a csere diszket, oldjuk meg... Úgy, hogy a Dell supportot tartjuk a legjobbnak az összes közül ennek ellenére.
HA otthonra, akkor miért kell a diszkekre vendor lock-in.
Ez nem tudom mért gond, amíg lehet kapni bele való diszket. Xiaomi légtisztítóba csak eredeti szűrőbetétet lehet tenni, mással nem működik hivatalosan. Sony fényképezőgépbe nem lehet utángyártott akkumulátort tenni, mert ugyan működik vele, de kiírja folyton, hogy nem eredeti az akku, és volt már akinek garis igény hárítottak el, mondván, nem eredeti akku volt benne. HP nyomtató nem működik, ha nem eredeti HP festék van benne 10x áron. Soroljam még? Nem a Synology találta fel ezt.
Ismét Dell szerver, T160-as, belépő modell szintén, vadi új. Itthon hivatalos csatornán nem lehet olyan modellt venni, ami 2.5"-os HDD-hez is előkészített, mindbe csak a 3x 3.5" kábelezés van benne. Utólagos tartozékként nincs kábel szett és 2.5" keretet is csak meghajtóval ad a Dell (egy 480 GB-os SSD szerényen 4x annyi, mint független gyártónál), külön nem (friss modellhez még nincs "használt" keret a piacon). Ennyit a vendor lock-in elmaradásáról más gyártónál. Mellette szóljon, ha bármi meghajtót bárhogy rákötök, akkor legalább működik és nem viselkedik másképp (ellenben Lenovo és HP-vel).
Ha KKV-re akkor meg kéne valami minimál onsite suport.
Egy csomó más gyártónak sincs KKV-re onsite support pénzért sem. Ebben nem rosszabb a Synology. Én nem is várom el, majd mi kimegyünk az ügyfélhez ha baj van, azért fizet. Akinek ilyen kell, annak más gyártót kell választania (kiváncsi vagyok, mennyi 5-10 fős magyar KKV vesz súlyos milliókért belépő enterprise cuccot, hogy legyen onsite support-ja a 8 TB-os Windows megosztásos NAS-án).
Ha már entry szerverhez hasonlítjuk, akkor a Syno tud olyat, ha vásárlás után 2 nappal bekrepál a Syno branded HDD, akkor futárt küld a cserével, és futár viszi a vissza a döglöttet?
A bővített garancia plus (azon felül, hogy úgy 5 év lesz összesen a gari), tudja, hogy ha bekrepál a cucc, akkor először küldik a cserét, és utána kell visszaküldeni a rosszat. Ez a NAS-ra vonatkozik, a diszkekre, ilyesmikre nem. Azokra a szokásos, küldöd as rosszat, küldik a jót.